Tuesday, 18 July 2017

Pati Delima dan Tekanan Darah Rendah - Olive House

*Soalan 39:*
*Pati Delima dan Tekanan Darah Rendah*

*Baru dapat info, rupa-rupanya Pati Delima kurang sesuai untuk orang yang alami Tekanan Darah Rendah.*
Mohon penjelasan.

*Jawapan:*
Pati & Jus Delima dengan syarat, PERAHAN KESELURUHAN bahagian Buah Delima, sangat membantu kepada pesakit yang alami Tekanan Darah Rendah.
Pelbagai Faktor dikaitkan dengan Tekanan Darah Rendah termasuk kegagalan fungsi organ jantung, Ketidakstabilan Hormon, risiko hati, Strok dan banyak lagi.

Pati & Jus Delima Tinggi nilai Antioksida terutamanya *Punicalagin* dan Vitamin C.
Kedua-duanya sangat membantu kepada Tekanan Darah Rendah.
Peranan *Histidine* juga sangat bantu kepada Ketidakstabilan Hormon.
Juga mengandungi Potassium & Magnesium yang sangat diperlukan oleh pesakit yang alami Tekanan Darah Rendah.

Sangat dicadangkan agar diSINERGIkan Jus & Pati Delima ini dengan Minyak Zaitun yang akan melengkapkan lagi proses bantu rawat.
InsyaAllah.

Juga minum air secukupnya ☑

Wednesday, 12 July 2017

Minyak Zaitun Terbaik kerana Lima 5 faktor

Tahukah anda kenapa Minyak Zaitun Olive House menjadi Minyak Zaitun Terbaik?

Minyak Zaitun adalah minyak terbaik dunia hal ini telah terbukti sejak ribuan tahun dahulu, bahkan ada tamadun yang sampai memuja atau mendewakan pokok dan minyak zaitun ini. Pasti Tak lain dan tak bukan adalah kerana khasiat Minyak Zaitun atau kebaikan minyak zaitun itu sendiri.

U.S.Food and Drug Administration (FDA) mengiktiraf bahawa mengamalkan 23 gram minyak zaitun setiap hari akan secara efektif dapat mengurangkan insiden penyakit jantung, dapat mengatur metabolisme tubuh, mengurangkan tekanan darah tinggi serta mengurangkan risiko berlakunya kanser/tumor.
Pelbagai kajian dan laporan jurnal telah dibuat untuk membuktikan Khasiat Minyak Zaitun Terbaik antaranya boleh didapati di web oliveoiltimes ini https://www.oliveoiltimes.com/olive-oil-health-benefits.

Walaupun dunia telah mengiktiraf tentag kebaikan minyak zaitun atau khasiat minyak zaitun tapi yang paling utama adalah bagaimana untuk mendapatkan Minyak Zaitun Terbaik dan Apakah ciri atau faktor yang menjadikan Minyak Zaitun itu Minyak Zaitun TERBAIK??



Sebenarnya banyak faktor yang menjadikan sesuatu Minyak Zaitun itu terbaik, ia bermula dari awal lagi sebelum ia ditanam seperti BAKA yang baik, proses penanaman, penjagaan sehinggalah kepada proses memetik, memerah, menyimpan dan membotolkan. bahkan bukan terhenti disitu sahaja.

Selepas siap di botol dengan sempurna pun PENJAGAAN KUALITI MINYAK ZAITUN ini mesti diambil berat sebagai contoh tidak didedahkan kepada cahaya matahari.. tidak dibiarkan di tempat suhu panas seperti di dalam kereta yang terjemur dan banyak lagi.
Oleh itu, untuk mendapatkan Minyak Zaitun yang terbaik dan berkualiti mestilah melalui syarikat yang betul dan melalui wakil jualan yang tahu betul tentang minyak zaitun ini.

Tahukah anda lima (5) faktor utama menjadikan minyak zaitun itu adalah Minyak Zaitun terbaik dan mempunyai khasiat yang maksima.

1- Perahan Pertama dan Perahan Sejuk
Proses perahan sejuk/ cold pressed  akan melahirkan extra virgin
Minyak zaitun Extra Virgin ialah pati yang mempunyai kualiti yang paling baik. Pati minyak zaitun hanya akan dianggap Extra Virgin jika proses mengeluarkan pati minyak zaitun dilakukan dengan mengisar buah zaitun secara alami tanpa melibatkan bahan kimia atau pemanasan dan ia mestilah perahan pertama bukan dari perahan kedua atau ketiga dari buah yang sama.

2- Minyak Zaitun tidak ditapis (unfiltered)
Minyak Zaitun tidak ditapis mengandungi lebih 30% "polyphenols" berbanding minyak zaitun yang ditapis. polyphonels adalah sistem pertahanan semulajadi bagi pohon zaitun. apabila manusia meminum polyphonels, ia akan melindungi sel manusia dari radikel bebas, virus dan bakteria.
Minyak zaitun yang ditapis akan hilang 4 khasiat penting seperti polyphenels, carotens, chlorophylls dan anthocyanin.

3- Minyak Zaitun dalam bentuk Asli tidak dalam bentuk kapsul, gel dan pil
Pati Minyak Zaitun amat sensitif kepada cahaya atau kepanasan. untuk menghasilkan sofgel, perlu melalui proses pemanasan. Apabila minyak zaitun dijadikan dalam bentuk kapsul atau pil, akan hilang sebahagian khasiat yang sepatutnya diperolehinya. 

4. Minyak zaitun Terbaik mestilah dibotolkan dalam botol kaca bukan botol plastik
Kenapa botol kaca,bukan botol plastik? ini adalah kerana untuk mengelakkan berlakunya tindakbalas kimia terhadap minyak zaitun. Hakikatnya botol plastik mampu mengakibatkan berlakunya tindak balas kimia yang akan merosakkan kualiti Minyak Zaitun dan menghasilkan bahan kimia lain yang merbahaya berbanding botol kaca dan kualiti minyak zaitun akan terjejas.

5. Minyak zaitun terhasil  melalui gabungan buah zaitun hijau dan hitam
Kombinasi atau gabungan buah hijau dan hitam (masak) akan menghasilkan Pati Minyak zaitun yang kaya dengan Polyphenels (buah zaitun hijau) dan kaya dengan Lipid (buah zaitun Hitam). Gabungan ini menyebabkan rasa yang lebih sedap dan berlemak. Khasiat Beta-Caroten(-B) inilah yang memberikan warna ungu/oren buah zaitun dan merupakan sumber vitamin A yang mana khasiatnya memberikan rasa enak kepada minyak zaitun.

Untuk mempastikan Minyak Zaitun yang kita beli adalah Minyak Zaitun Terbaik bagi memastikan kita mendapat manafaat atau khasiat minyak zaitun yang optimum.
Pastikan sekurang kurangnya 5 ciri ini dipatuhi. Dapatkan dari Syarikat yang terbukti dipercayai dan melalui mereka yang arif dalam hal minyak zaitun ini.
Maklumat lengkap atau kelebihan minyak zaitun olive house anda dijemput melawat entry berikut 


 
Pilihlah secara bijak! 👍
Olive House Rakan Kesihatan Anda

Sunday, 9 July 2017

Lima (5) Makanan terbaik untuk Jantung ubati Kolestrol

Sakit Jantung atau Penyakit jantung berpunca dari Makanan dan Kolestrol

sakit jantung kolestrol
Semua pernah dengar masalah Sakit Jantung atau Penyakit Jantung yang kini memang dikenalpasti sebagai antara pembunuh utama manusia di zaman moden. Mau tak nyer.. kejap kejap kita dengar sedara meninggal sebab masalah ni.. tup tup dengar lagi kawan pula meninggalkan kita sebab masalah ni.
Kadang kala ia datang tanpa tanda-tanda penyakit jantung tetiba ja ia datang terus padam, Nauzubillah..
Dunia kita dah semakin maju macam macam ubat dan teknologi telah dicipta sebagai ubat sakit jantung atau bagi mengubati penyakit jantung, tapi tahu tak apa yang paling baik sebenarnya??

Mesti semua pernah dengar kata kata ini kan? 

cegah penyakit jantung
Inilah sebenarnya pilihan paling baik untuk kita menjaga kesihatan bagi mengelakkan Serangan Jantgung atau Penyakit Jantung ini.. Perkara paling asas adalah benda yang kita masukkan ke dalam tubuh kita sebab itulah dalam Al-Quran yang sepatutnya menjadi 'manual kehidupan' kita Allah telah sebutkan berkaitan makanan ini.

Dalam sebuah ayat, Allah Subhanahuwata’ala berfirman:

فَلۡيَنظُرِ ٱلۡإِنسَٰنُ إِلَىٰ طَعَامِهِۦٓ ٢٤

"Maka hendaklah manusia itu memperhatikan makanannya"
(‘Abasa 80: 24)
Begitulah bunyi suruhan tersebut. Persoalannya ialah mengapa Allah Subhanahuwata’ala menyuruh kita untuk memperhatikan pada makanan? Apakah hikmahnya?
Tak lain dan tak bukan salah satu sebabnya ialah kerana Kita.. Tubuh Kita.. Kesihatan Kita adalah berkait secara langsung dengan APA YANG KITA MAKAN.
Jom tengok Lima (5) Makanan terbaik untuk Jantung ubati Kolestrol :
1- Buah kering (Kurma, Buah Delima)
- buah kurma kaya dengan serat dan kandungan flavanoid
- mampu menyingkirkan lebihan lemak LDL dan mengurangkan risiko penyakit jantung
- flavanoid juga terdapat dalam the, brokoli, tomato, bawang dan Buah Delima atau Jus Delima
delima jantung
2. Minyak Zaitun Asli.
Kebaikan minyak zaitun kerap dikenali bagi orang ramai mampu menurunkan kolesterol. Kemungkinan paras kolesterol anda akan berkurangan jika anda mengambil minyak zaitun. Minyak ini mengandungi campuran antioksidan yang boleh menurunkan paras kolesterol tidak baik (LDL) sementara masih mengekalkan kolesterol baik (HDL) dalam badan anda. Jika anda ingin mencuba menggunakan minyak zaitun untuk mengurangkan kolesterol, anda boleh makan dua sudu makan minyak zaitun setiap hari. Anda boleh mencampurkannya dengan salad.
olive oil jantung
3.  (Khal)
Kandungan Cuka Buah Teen:-
Vitamin C, vitamin E, vitamin B1, vitamin B6, beta-karotena, vitamin P (bioflavonoid) & kaya dgn potassium (keremajaan kulit). Cuka Buah Teen juga dapat membuang lemak, kolestrol, asid-asid & garam berlebihan dlm badan (yg membawa pelbagai penyakit berbahaya).
Cuka Teen JantungAmalkan minima 2x sehari 1 sudu larutkan dalam segelas air.
4. Ceylon Cinnamon / Kayu Manis Ceylon
Sebenarnya, Ceylon Cinnamon Olive House sangat banyak manfaat & keIstimewaan yang menjadikannya unik & terbaik.

kayu manis jantung

Antara PERANAN Ceylon Cinnamon
Nilai Mangan yang tinggi :
➡ Mencairkan darah (Blood Clotting Factors).
Sangat bantu lancarkan pengaliran darah yang sempurna ke seluruh badan. Elak risiko Strok, Serangan Jantung, Tekanan Darah Tinggi dan banyak lagi
➡ Elak pengumpulan lemak di salur darah & mengakibatkan keradangan
(BONUS, dalam Ceylon Cinnamon juga ada Anti Keradangan namanya Cinnamaldehyde, Cinnamyl Acetate & Cinnamyl Alcohol yang merupakan juga ESSENTIAL CINNAMON OIL)
➡ Berperanan sebagai antioksida. Kajian Saintifik membuktikan pengamalan Ceylon Cinnamon berterusan membantu rawat & cegah penyakit kronik seperti Kanser, Risiko jantung & BONUS buat individu yang ingin Awet Muda!!
➡ Berperanan pada KESUBURAN buat Lelaki & Wanita
➡ Bantu elak risiko SAWAN & ALZHEIMER
➡ Berperanan kepada penghasilan Tulang, Sendi, Otot, Saraf yang sihat kerana peranannya pada penyerapan Kalsium oleh tubuh badan

5. OLIVIE 30x Ganda
Menurunkan paras LDL (kolestrol tidak baik) dan trigeliserida (menghalang deposit kolestrolpada dinding salur darah yang menyebabkan atherosklerosis) dan pencegahan terhadap kanser (payudara, usus, prostat dan leukemia) dan penyakit neurodegenerative (Alzheimer). Kandungan khasiat berlipat ganda lebih tinggi dari pati minyak zaitun biasa. Ini terjadi akibat tanah yang kering dan persekitaran gurun yang teruk telah menyebabkan pohon zaitun mengeluarkan lebih bahan pertahanan dalam selnya dan seterusnya membawa buah zaitun tersebut kepada satu aras peningkatan nilai khasiat 25 ke 30 kali ganda lebih tinggi hydroytyrosol dan 10 kali ganda lebih tinggi dari jumlah polyphenol. Kandungan ini mampu melepasi halangan peredaran darah di dalam otak(blood brain barrier) kerana ia adalah molekul antioksida yang paling kecil dan unik
olivie jantung kolestrol
Jom sertai Group WhatsApp yang bekongsi Tips Pemakanan Sihat dan Penulisan Doktor serta Pakar Pemakanan untuk ilmu dan Info untuk diri dan keluarga kita -> Group Sharing Quranic Foods Info

Bagi yang berada sekitar Alor Setar jemput ke Pusat Jualan Olive House Alor Setar, Selepas Masjid Tandop, bersebelahan Sek Keb Wan Mat Saman. nak WhatsApp Saya terus pun boleh 0175750810
atau add saya di Facebook -> Ustaz Zaki Hamid

Saturday, 8 July 2017

Khasiat Minyak Zaitun Untuk Wajah


Tahukah anda Khasiat Minyak Zaitun Untuk Wajah??

JIika anda seorang yang mementingkan kecantikan, pasti anda tahu tentang kehebatan minyak zaitun. Ia sangat baik untuk melembap dan meremajakan kulit, mencegah proses penuaan dan menentang radikal bebas. Terdapat dua jenis minyak zaitun untuk kecantikan iaitu minyak zaitun tulen dan minyak zaitun campuran. minyak zaitun tulen biasanya mudah didapati di pusat-pusat rawatan yang menyediakan khidmat aromaterapi.

Manakala, minyak zaitun campuran biasanya sudah bercampur dengan bahan-bahan lain dan seringkali diguna pakai dalam pembuatan losyen, syampu, skrub badan, pembersih wajah dan juga ‘body mist’. Untuk rawatan kecantikan, selain daripada mendapatkan produk yang berasaskan minyak zaitun, anda juga boleh menggunakan minyak zaitun yang digunakan dalam masakan. Caranya mudah sahaja, hanya campurkan minyak tersebut ke dalam masker, syampu atau pelembab kulit yang ingin digunakan.

Hendak tahu apa kebaikan minyak zaitun??
Minyak Zaitun Untuk Wajah

KULIT TUBUH LEBIH ANJAL
Sekiranya minyak zaitun dicampurkan ke dalam skrub atau mandian badan, ia boleh membuatkan kulit terasa lebih halus dan lembap. Sebagai pelembap, minyak zaitun juga boleh disapukan pada seluruh tubuh badan. Ia akan membuatkan kulit menjadi lebih anjal, lembap dan terlihat lebih berseri-seri. ‘Polyphenols’ yang terkandung di dalam minyak zaitun apabila dicampur dengan air panas/suam dipercayai dapat membersihkan kulit daripada bakteria dan kuman serta membuatkan kulit terhindar daripada sebarang alahan.

MENCEGAH KEDUTAN WAJAH
‘Polyphenols’ dalam minyak zaitun dikenal pasti sebagai salah satu agen antioksidan. Ini bermakna ia boleh menghalang radikal bebas, penyebab kedutan dan proses penuaan semulajadi. Kandungan ‘polyphenols’ ini juga berfungsi sebagai antibakteria. Kerana inilah minyak zaitun tidak hanya boleh menjadi bahan anti kedutan dan antioksidan, tetapi ia juga dapat berfungsi sebagai antiseptik terutamanya untuk mencegah jerawat.

minyak zaitun membuat sel kulit menjadi lebih aktif sehingga tidak terjadi pengumpulan sel-sel kulit mati yang menyebabkan kulit wajah terlihat kusam. Kandungan pelembapnya yang tinggi juga mampu meningkatkan keanjalan kulit. Bagi anda yang sering menggunakan solekan yang tebal, minyak zaitun merupakan pilihan yang baik untuk menanggalkan sisa-sisa mekap.
Kredit : http://www.wanista.com/2013/04/tips-cantik-5-tips-kebaikan-minyak-zaitun/


Lagi Info Minyak Zaitun berkaitan wajah.
Kandungan polifenol dan antioksida yang tinggi dalam minyak zaitun extra virgin mempunyai banyak manfaat kepada kulit kita.


ANTI BAKTERIA : Menurut beberapa penelitian, minyak zaitun bermanfaat untuk memerangi mikroorganisme seperti bakteri dan virus penyebab penyakit.
ANTI-KANSER:  Membantu mencegah barah payudara (kebiasaan kepada oncogenic Her-2/neudan Herceptine) barah prostat, barah usus dan leukemia.
ANTI PENUAAN : Meningkatkan biognesis mitokondria (penuaan awal dikaitkan dengan mutasi mikondria).Menggalakkan ekpresi protein-protein yang berkaitan dengan ketahanan sel kardiak jantung (PBEF, Sirts,FOXOs).

Manfaat minyak zaitun sebagai zat antioksidan. Minyak zaitun mengandung polifenol, zat antioksidan yang mampu meneutralise kan radikal bebas. Radikal bebas merupakan zat aktif yang merosakkan sel sihat serta menyebabkan penuaan.
Minyak zaitun sarat akan vitamin penting yang membuat proses penyembuhan bekas jerawat menjadi lebih cepat.
Minyak zaitun juga sarat akan antioksidan seperti polifenol yang dapat membantu mengeluarkan racun dalam tubuh, membantu menjaga kelembapan kulit, serta mencegah segala macam jenis infeksi.

Minyak zaitun memiliki kandungan antibakteri yang sangat baik untuk menyembuhkan jerawat yang diakibatkan oleh infeksi bakteri dan menghilangkan bekasnya.
Minyak zaitun juga memiliki sifat anti-inflamasi yang diperlukan untuk menyembuhkan jerawat dan bekas-bekasnya.

Minyak zaitun memiliki sifat non-comedogenic (tidak menyumbat pori-pori kulit), sehingga membuatnya menjadi obat yang ideal untuk jerawat.

1. Mengatasi Wajah Berjerawat
2. Mengangkat Kotoran Di Wajah
3. Merawat Kulit

Campuran minyak zaitun dengan minyak ‘essential’ yang lain dapat menghangatkan tubuh badan sekiranya ia diaplikasikan dengan cara urutan. Ini bermakna ia boleh meredakan tekanan dan ketegangan otot serta melancarkan peredaran darah dan lemak penyebab selulit. Selain itu, kandungan protein, vitamin A dan E yang tinggi dalam minyak zaitun membuatkan kulit akan terlihat lebih remaja, sihat dan bercahaya.

Tidak perlu menunggu sehingga umur menginjak ke 30 tahun untuk mencegah kedutan wajah. Kandungan semulajadi minyak zaitun boleh digunakan oleh sesiapa sahaja, tidak mengira umur dan masalah kulit yang dihadapinya. Selain mencegah proses penuaan, penggunaan produk kecantikan yang berasaskan minyak zaitun turut membantu kulit wajah kelihatan lebih bersih, sihat dan berseri.

minyak zaitun juga berkhasiat untuk mempertahankan bentuk serta kekencangan payudara. Sedangkan untuk tangan dan kaki, minyak zaitun dapat juga digunakan untuk mengurangi kulit yang menebal pada telapak kaki, mempertahankan kehalusan kulit, serta menguatkan kuku. Karena itu, tak ada salahnya untuk Anda menggunakan minyak zaitun pada kulit sehabis mandi agar kulit senantiasa lembap dan lembut.
minyak zaitun extra virgin 100% asli di rumah. Boleh lah guna untuk perawatan wajah secara alami dari rumah ^_^
Minyak zaitun mempunyai pelbagai khasiat yang boleh membantu mengembalikan kesihatan kulit wajah.

Antara manfaatnya lagi adalah ..


================================================
Jerawat merupakan salah satu masalah pada wajah yang sangat ditakuti oleh para wanita. Selain rasanya yang kadang sakit, jerawat membuat penampilan kita menjadi terganggu. Bahkan beberapa orang menjadi tidak percaya diri ketika jerawat itu muncul di wajahnya, sehingga banyak wanita yang menggunakan berbagai macam produk untuk mengatasi jerawat. Namun, terdapat bahan alami yang dapat digunakan untuk mengurangi atau mencegah timbulnya jerawat, yakni minyak zaitun.

Cara mendapatkan manfaat minyak zaitun untuk wajah berjerawat cukup mudah. Pertama bersihkan wajah terlebih dahulu menggunakan air bersih. Kemudian oleskan minyak zaitun pada bahagian wajah yang terdapat jerawat. Tunggu beberapa minit hingga olesan tersebut mengering. Setelah itu, bilaslah menggunakan air bersih.

Apabila kamu termasuk orang yang lebih banyak beraktiviti di luar rumah, kemungkinan kulit wajah anda terkena debu, kotoran, dan pancaran matahari lebih banyak. Oleh itu, kita harus memastikan perlindungan sebaiknya terhadap kesihatan kulit, khususnya pada wajah. Minyak zaitun diyakini memiliki kandungan yang dapat bermanfaat untuk mengangkat kotoran pada wajah.
Pertama, bersihkan atau usap wajah menggunakan air suam agar pori-pori pada wajah terbuka. Setelah itu, oleskan minyak zaitun pada wajah secara merata dan tunggu sekitar 5 minit hingga mengering. Kemudian, bilas wajah menggunakan air sejuk agar pori-pori kembali tertutup dan wajah terlihat lebih halus. Lakukanlah tips ini setelah beraktiviti di luar rumah.

Kulit wajah yang terlihat lebih kusam, kering dan banyak garis halus pada wajah boleh menvuba tips ini. Apabila perawatan wajah tidak segera dilakukan, maka dapat menyebabkan berbagai penyakit kulit. Perawatan secara rutin dapat memiminimakan risiko pada wajah untuk terkena bakteri atau kotoran lainnya. Minyak zaitun memiliki manfaat bagi kesihatan kulit.

Cara penggunaannya cukup mudah, yakni dengan mengoleskan minyak zaitun pada wajah secara merata sebelum beraktiviti dan sebelum tidur. Tujuan pemakaian sebelum beraktiviti adalah menghindari kesan buruk akibat pancaran sinar matahari, debu, dan kotoran lain pada kulit wajah. Selain itu, pemakaian minyak zaitun dapat membuat tekstur kulit lebih kenyal sehingga terlihat sihat, segar, kencang, dan halus ketika dipegang.


Untuk maklumat lanjut sila

Boleh Like dan mesej kami di facebook :https://www.facebook.com/QuranicFoods

Untuk maklumat lanjut sila
SMS/WhatsApp ->>
Ustaz Zaki : 017-5750810


Boleh Like dan mesej kami di facebook :https://www.facebook.com/QuranicFoods

Friday, 30 June 2017

Olivie30x ganda antioksida botol kecil

Olivie Comel Olivie Kecil
Olivie30x ganda antioksida.Terbaru dari Olive House OLIVIE30X ganda Antioksida botol kecil 50ml rm29.90.
Sentiasa berusaha memberikan yanh terbaik untuk anda..
Botol Besar 250ml Rm119.90
Botol Mini 50ml Rm29.90
.
More info www.OliveAsli.blogspot.com
Page Rasmi www.facebook.com/QuranicFoods
WhatsApp nama 0175750810


Thursday, 29 June 2017

Kelebihan Minyak Zaitun Olive Oil Olive House

Kelebihan Minyak Zaitun:


Minyak zaitun membantu; > Penghadaman. > Menyerap Kalsium. > Penyerapan Khasiat. > Tekanan Darah Tinggi. > Kawalan Gula Dalam Darah.

Botol dan Kotak Lama *Sekadar hiasan


Minyak zaitun baik untuk; > Artritis(sakit sendi). > Obesiti. > Sakit Tua. > Ibu Menyusu. > Rasa Makanan. > Kesihatan Kulit. > Masalah Jantung. > Sistem Imunisasi. > Perkembangan Janin. > Kaya dengan Antioxidant.

Minyak Zaitun mencegah; > Tumor. > Fibroid. > Kanser. > Sembelit. > Senggugut. > Kitaran Haid Tak Menentu. > Diabetes. > Batu Karang. > Hilang Ingatan. > Pereputan Tulang. > Serangan Jantung. > Pembekuan Darah. > Penyerapan Kolestrol.

InsyaAllah, semua penyakit ada ubatnya kecuali MATI. Apapun, kita cuba ikhtiar, doa & tawakkal.

LIKE facebook Pati Minyak Zaitun Olive House untuk info terkini

 

Khasiat Minyak Zaitun untuk Seluruh badan menurut Kajian Sains : Olive House


Minyak Zaitun, Kesihatan & Sains
:

Bismillah.

Minyak zaitun boleh memainkan peranan utama dalam gaya hidup yang sihat. Food and Drug Administration (FDA) bersetuju dan meluluskan minyak zaitun untuk tuntutan kesihatan yang berkelayakan pada tahun 2004. Mereka telah mengiktiraf manfaat kesihatan jantung salah satu yang paling popular minyak masaknya di Amerika. Petisyen bagi tuntutan kesihatan yang dikemukakan oleh Persatuan Minyak Zaitun Amerika Utara (NAOOA) termasuk lebih daripada 70 kajian campur tangan klinikal yang dijalankan oleh saintis di Amerika Syarikat dan negara-negara lain.

Tuntutan FDA, "bukti saintifik telah menunjukkan bahawa, pemakanan kira-kira 2 sudu besar (23 gram) minyak zaitun setiap hari boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari kerana kandungan lemak monotaktepu dalam minyak zaitun. Untuk mencapai manfaat ini, mungkin minyak zaitun adalah satu alternatif untuk menggantikan jumlah yang sama lemak tepu dan tidak meningkatkan jumlah kalori yang anda makan dalam sehari."

Waallahu'alam.
 


Tempahan produk/pertanyaan
WhatsApp 0175750810 (Ustaz Zaki)
www.QuranicFoods.com
www.OliveAsli.blogspot.com
www.facebook.com/QuranicFoods

Tuesday, 20 June 2017

Olivie Plus Botol Kecil

Olivie Comel Olivie Kecil
Olivie30x ganda antioksida.Terbaru dari Olive House OLIVIE30X ganda Antioksida botol kecil 50ml rm29.90.
Sentiasa berusaha memberikan yang terbaik untuk anda..
Botol Besar 250ml Rm119.90
Botol Mini 50ml Rm29.90
.
More info www.OliveAsli.blogspot.com
Page Rasmi www.facebook.com/QuranicFoods
WhatsApp nama 0175750810

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!