Wednesday, 22 May 2019

OLIVIE POWER UP (OPU) Olive House


Kebaikan Butiran Mutiara OPU (OPU Pearls)
Antara produk terbaru 2018 yang diperkenalkan oleh Olive House adalah Olivie Power Up (OPU).  Ianya satu produk yang sangat unik. OPU adalah minyak zaitun yang dikeluarkan dalam bentuk butiran mutiara.

Minyak zaitun mengandungi Polifenol.  Ianya berfungsi membantu kesihatan sistem kardiovaskular. Kandungan utama Olivie Power Up ini juga mempunyai unsur anti-kanser. Ia turut menjaga kesihatan perut, dan membantu melindungi sistem saraf.

Olivie Power Up juga mengandungi Omega 6 dan 9 yang terkenal dengan kebolehan membantu pembakaran lemak dalam badan dan menghindari penyakit ulcerative colitis pada usus. Omega 6 juga dapat membantu mengimbangkan kadar gula dalam darah.

Aafiyat Lifestyle Musim 2
Kandungan lain produk unik ini terdiri dari Vitamin D3 dan juga Vitamin E.

Vitamin D3 diperlukan untuk penyerapan dan penggunaan Kalsium dan Fosforus. Ia juga merupakan bahan nutrisi untuk otak dan menyokong sistem imun badan. Vitamin D3 juga menentukan kadar Fosfat yang mungkin terhasil dari beberapa masalah genetik.

Vitamin E pula mempunyai unsur anti-oksida yang kuat yang bertindak sebagai nutrisi anti-penuan semulajadi. Ia melindungi lemak dalam tisu badan dari teroksida dan membantu mengurangkan simptom PMS seperti senggugut, rasa resah, mengidam dan lain-lain.

Sesudu teh butiran mutiara Olivie Power Up mengandungi anti-oksida hydroxytyrosol yang sama kuantitinya dengan 10 liter minyak zaitun. Olivie Power Up yang tinggi kandungan nutrisinya juga amatlah berkhasiat untuk kebaikan emosi manusia.

Cara-cara menggunakan Olivie Power Up

1 sudu teh
Amat baik digunakan sebagai bahan untuk ditos dengan salad atau disapukan pada ikan atau roti bakar.
Boleh juga diguna pada muka dan belakang dengan menggosokkan butiran mutiara pada kulit
Butiran mutiara Olivie Power Up dihasilkan melalui proses perahan sejuk mekanikal – satu proses perahan tanpa pemanasan dan penapisan.

Produk ini diimpot khas dari Casablanca, Morocco dan mendapat pengiktirafan sebagai produk USDA Organic dan Organic Agriculture.
.
BOLEH DAPATKAN TERUS DARI PUSAT JUALAN OLIVE HOUSE di TESCO STARGATE
.
www.wasap.my/60175750810/PromoOpu
#TerapiBekam #RawatanResdung #FacialWanita

Tuesday, 7 May 2019

Promosi Ramadhan Olive House 2019

Ramadhan Bulan Ibadah...
Ramadhan Bulan Shihhah (Sihat)
.
Salam Ramadhan dan Tingkatkan Momentum Tenaga Badan Untuk Beribadah.
.
Salam Ramadhan diucapkan buat semua pelanggan mahupun bakal pelanggan kami yang beragama islam di Olive House.
.
Di atas permintaan yang sangat tinggi dari pelanggan kami sempena ramadhan ni, kami berbesar hati untuk memberikan harga promosi untuk 3 produk hot kami.
.
Dengan 3 produk ni, insyaAllah ianya akan dapat meningkatkan momentum tenaga badan anda semasa bulan puasa ini.
.
Apakah promo ramadhan Olive House tersebut?
.
1) Olivie Power Up (340g)
Ekstrak yang sarat dengan antioksida dari buah, daun & ranting zaitun. Berbentuk butir mutiara direndam bersama minyak zaitun extra virgin. Antioksida dalam 1 sudu teh bersamaan Antioksida didalam 10 Liter Minyak Zaitun Biasa. Juga lebih 60 kali ganda antioksida berbanding Olivie Plus 30x.
HARGA BIASA: RM394.90
PROMO RAMADHAN: RM344.90 sahaja (Jimat RM50.00!!!)

.
2) Olivie Ultrapop Combo
Set combo yang mengandungi 1 botol Olivie Plus 30x (250ml) & 1 botol Olivie Power Up (100g)
HARGA BIASA: RM249.90
PROMO RAMADHAN: RMRM219.90 sahaja (Jimat RM30.00!!!)

.
3) Olivie Plus 30x (250ml)
Minyak Zaitun Extra Virgin (sumber lemak sihat) dengan 30 kali ganda antioksida berbanding minyak zaitun extra virgin biasa.
HARGA BIASA: RM119.90
PROMO RAMADHAN: RM99.90 sahaja (Jimat RM20.00!!!)

.
Cepatkan dapatkan tawaran Ramadhan ini sementara stok masih ada.
.
.
Tapi sebelum tu, kami nak habaq, promo nie dari 4 Mei 2019 hingga 4 Jun 2019 sahaja tau..

.
Cepat2 serbu ke Pusat Jualan Olive House Alor Setar di TESCO STARGATE..
#Cepat #StokTerhad
#PromosiRamadhan

http://www.wasap.my/60175750810/PromosiRamadhan

Tuesday, 5 February 2019

Cara pengamalan Habbatusauda Olive House

✅ *Cara Amal Dan Dos Pengambilan BSO (Black Seed Oil) Olive House :*

🔹 *Untuk dewasa :*
Amalkan 3 - 4 titis sekali. Dengan dititiskan ke lidah, dikecap² sebelum ditelan. Amalkan sehari 2 - 3 kali sebelum makan.

🔹 *Untuk kanak² 3 tahun ke atas :*
Juga boleh amal dengan titisan terus ke lidah, amal 2 hari sekali dah memadai.

🔹 *Kanak² 3 tahun ke bawah / bayi :*
Cara amal dgn dicampurkan ke dalam air minuman / susu bayi, dan sapuan pada luaran.

🔹 *Boleh juga pelbagaikan kepenggunaan :*

-  Titiskan / campur dalam makanan atau minuman
-  Titiskan dan sapu pada permukaan kulit yg bermasalah (kayap, alergik dll)
-  Titiskan dan sapu pada bahagian dada (utk yg masalah penat, asma, batuk berkahak)
-  Titiskan dan sapu pada bahagian tulang belakang utk yg badan terasa lemah / demam

_*Apapun amalan dgn titisan terus ke dalam mulut (lidah) adalah lebih diutamakan._

_*Sebaiknya rujuk dan dengar nasihat dari mereka yg lebih arif sebelum diamalkan._

*- Ketua Mubassyir OH*

Tuesday, 8 January 2019

Q n A Kencing Manis - Pemakanan

Q N A : Kencing Manis
.
Maklumat kakak

Umur: 57 thn
Jantina : Perempuan
Status : berkahwin
Kerjaya : Surirumah
Berat Badan : 60
Jenis darah : x pasti
Tekanan darah : 140
Bacaan gula : 5.6( sblm mkn )
9.6 ( slps mkn )
Masalah kesihatan:
Kencing manis
darah tinggi : 140
Buah Pinggang: 180

[08/01 20:03] ‪ Ada customer saya sakit ☝🏿

[08/01 20:03] ‪‬: Apa cadangan yg baik untuk beliau
[08/01 20:04] ‪‬: Ini gambar kakinya

Konsultasi Pemakanan:

Klau gini maksudnya, mmg tak langsung jaga makan.
Lebih2 lg org kencing manis mmg ketagih kat sumebenda manis.

*💥💐Suruh catit setiap mknn & minuman yg masuk ke mulut nya selama 2 minggu. Nnt akan nampak pattern mknn minuman yg diambil & boleh syorkan perubahan yg perlu.* Klau dia tak buat atau malas mmg x boleh nak tolong.

Produk OH
*Pembersihan luka*
SCT - 1 tutup bancuh air suam sembur kat tempat luka tu. Biarkan kering.
Sapu Olivie.

*Pengambilan*
1. OPU 1 sudu teh pagi sebelum sarapan, 1 mlm
2. Olivie 2 sudu besar pagi selepas OPU, 2 sudu mlm.
3. SCT 2 sudu besar + 1 gelas air suam 3 x sehari
4. CC - 1 sudu teh campur air mendidih,  suamkan & minum 2 kali sehari.

*BERPANTANG!*
❌ nasi putih biasa - tukar ke parboiled rice - hanya setengah gelas 2 kali sehari
❌ air manis bergula (tak kira lah gula putih ke gula perang ke. *Kepingin manis mkn kurma.*
❌ roti
❌ biskut
✅ air putih 3L sehari - byk kencing lg bagus utk nyahkan gula & toxin
✅ sayuran - ulaman & salad. Kurangkan yg bergoreng berminyak. Nnt dah sembuh mkn lah balik. *💥🇹🇷PANTANG MASA NAK SEMBUH NI - klau tak susah nak sembuh*

*💥💐Jangan DEGIL* dengar nasihat, klu nak cepat Sembuh :)

Saturday, 1 December 2018

Ikhtiar Zuriat Quranic Foods Olive House

Waalaikumussalam Warahmatullah,

Saya share saja Yang pernah Ejen lain share 👇🏻
Suami & Isteri, Kedua-duanya mesti berusaha & bekerjasama.
Amalkan Pemakanan Harian yang Sihat, Buat Detox dan Amalkan Gaya Hidup Sihat.

*Ikhtiar Mendapatkan Zuriat*

Kesukaran mendapatkan zuriat atau anak sama ada pasangan yang terlibat tidak mendapat anak sejak berkahwin (mandul primer) atau telah mempunyai anak sebelumnya (mandul sekunder) adalah suatu dilema yang besar pada sebahagian masyarakat umum kita. Hal ini boleh terjadi di pihak suami, isteri atau kedua-duanya sekali.

Antara punca daripada isteri mungkin kerana ketidakseimbangan hormon, tiub fallopian tersumbat, masalah rahim atau lain-lain faktor. Manakala bagi lelaki pula kemungkinan berpunca daripada kekurangan atau tidak menghasilkan kualiti yang baik kepada sperma (air mani). Juga diringkaskan masalah ini berlaku sekiranya masalah ereksi tidak berupaya mensenyawakan sperma dan ovum.

Ikhtiar dari segi pengambilan supplimen pemakanan yang bernutrisi tinggi amat penting bagi mengatasi masalah ini di samping kita terapikan diri dengan doa, zikir, solat hajat dan pengharapan(tawakkal) penuh hanya kepada Allah Taala.

Jadi mari kita lihat apa yang HEBAT pada Quranic Foods ini :
1.Minyak Zaitun-Omega 3&6
2.Jus/Pati Delima-6 unsur Asid Amino
3.Buah Teen/Sari Cuka Teen
4.Madu Gunung Asli

Omega 3&6 merupakan Asid Lemak Perlu(EFA) dimana badan kita tidak dapat menghasilkannya amat perlu di ambil oleh kita dari pemakanan secara konsisten setiap hari bagi bertindak sebagai komponen UTAMA menstabilkan hormon dalam tubuh badan selain juga dapat berfungsi sebagai antikeradangan dan menstabilkan metabolisme badan.

Asid Amino juga tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita jadi perlu di ambil secara pemakanan. Protein yang dibina daripada asid amino pada delima ada 6 unsur iaitu Histidine, Leucine, Lysine, Tryptophan, Methionine & Valine. Salah satunya Histidine dapat mengaktifkan daya mental & juga seksual di samping unsur yang lain juga memberi manfaat pada ketahanan organ & tubuh badan. Jadi benarlah pada sejarah delima itu ada lambang kesuburan(zuriat), kemegahan dan kekayaan.

Selain minyak zaitun & delima, buah teen juga membantu dalam mengatasi masalah disfungsi(tidak fungsi) seksual ini. Ia dapat membetulkan kembali disfungsi seksual seperti kemandulan, daya tahan seksual & juga disfungsi erektil. Disyorkan buah teen ini di rendam dalam susu kemudian di makan pada waktu pagi untuk meningkatkan keupayaan seksual.

Sebagai tambahan pengambilan air zam-zam juga disyorkan, jika tiada air beralkali pun boleh dijadikan amalan bagi meningkatkan kesuburan seseorang dimana penghasilan hormon testosteron(lelaki)& estrogen(wanita) akan bertambah. Juga digalakkan mandi dengan air yang dingin pada waktu pagi sebelum subuh bagi melancarkan peredaran darah dan menyegarkan tubuh badan kita.

Akhir sekali semoga usaha kita dapat menghasilkan sesuatu yang baik dengan keberkatan oleh-NYA dan jangan lupa teruskan konsisten berdoa, rukuk&sujud kepada-NYA serta bersabar dalam ujian kehidupan ini. Mengambil iktibar menurut ulama tafsir, Nabi Allah Zakaria pun bersabar sehingga umur 90 tahun baru dikurniakan zuriat. Walau apapun masalah tidak mustahil bagi seseorang mendapatkan zuriat jika Allah Taala inginkan perkara itu berlaku.

Sentiasa positif dalam hidup dan jangan berputus asa dengan rahmat Allah Taala, semoga memberi kebahagian dunia & akhirat kepada kita In Sha Allah.
Wallahu'alam.

Hasil Nukilan Semula:
Ahmad Fazri Az Zaituni

Rujukan:
1.Rawatan Penyakit-penyakit Jasmani(1)-Tuan Guru Dato' Dr Haron Din
2.Menelusuri Keajaiban Zaitun, Teen & Delima Dari Kacamata Saintifik-Pn Nurshamimi Zulkefely(Tenaga Pengajar Olive House)
*Kredit UstazFazri

Lawati & Like page FB kami di bawah
https://www.facebook.com/olivehouseAlorSetar
Hotline 017 5750810

Friday, 9 November 2018

Dr Zubaidi Jawab Kekeliruan Terhadap Minyak Zaitun

KEKELIRUAN TERHADAP MINYAK ZAITUN

8 NOV 2018

Baru-baru ini berdesup pertanyaan mengenai perkongsian seorang ustaz, katanya minyak zaitun tidak boleh diambil terus ke dalam mulut menggunakan sudu. Info itu pula bukan info yg didapati secara sahih, tetapi didengar dari seorang doktor.

Kononnya bahaya ambil minyak zaitun terus masuk ke dalam mulut, kerana boleh menyebabkan penyakit kegagalan ginjal.

Saya cuma nak tanya, berapa org pesakit ginjal yg dikenalpasti akibat ambil minyak zaitun ke dalam mulut?

Atau setakat tahap testimoni. Pengakuan seorang mengalami penyakit ginjal selepas ambil minyak zaitun masuk ke dalam mulut. Kenapa yg lain ambil minyak zaitun tak ada pun sakit ginjal?

Yg satu tahu punca utama sakit ginjal ini akibat penyakit kronik spt diabetes dan tekanan darah tinggi. Sebab lain adalah ambil ubat tahan sakit terlalu lama.

Ini semua tertulis dalam buku teks dan dibincangkan dalam banyak journal.

Kalau ambil minyak zaitun terus ke dalam mulut ini menjadi punca kegagalan ginjal, sudah tentu hospital  di Sepanyol, Itali, Turkey, Tunisia hingga ke Maghribi penuh dengan pesakit ginjal sbb mereka ambil minyak zaitun dari waktu kecil lagi , sama ada dicampur dgn makanan atau dimakan begitu saja.

Jika benar, sudah tentu punca kegagalan ginjal akibat ambil minyak zaitun terus ke dalam mulut telah dimasukkan ke dalam buku teks, atau dibincangkan dalam journal.

Minyak zaitun adalah sebahagian makanan dalam Diet Mediterranean. Sudah diamalkan sejak dulu. Disebut dalam al quran dan hadis, kelebihan mengamalkannya.

Tak kiralah, mahu ambil dgn cara campur dalam makanan, ambil terus ke dalam mulut atau campur dalam minuman.

Semoga pencerahan ini membetulkan kekeliruan. Alhamdulillah, saya amal minyak zaitun OLIVIE setiap pagi. Saya bertambah sihat, bertenaga dan bersemangat

-Dr zubaidi

Friday, 5 October 2018

Soalan Hypothyroidism dan Cadangan Pemakanan = Quranic Foods Olive House

HYPOTHYROIDISM
*BM OH*
*Soalan 5*
*Hypothyroidism dan Cadangan Pemakanan*

*Jawapan:*
*Hypothyroidism* ialah keadaan di mana Kelenjar Thyroid tidak dapat hasilkan *Hormon Thyroid* yang mencukupi untuk Metabolisma Tubuh Badan menjalankan fungsi asas tubuh badan. Kelenjar Thyroid terletak pada bahagian bawah hadapan leher yang merembeskan Hormon Thyroid. Hormon ini akan bergerak melalui aliran darah termasuk ke otak dan jantung serta otot dan kulit. Antara Peranan Utama Hormon ini ialah *pengawalaturan sel badan yang serap tenaga daripada penghancuran makanan* yang dimakan. Inilah yang dipanggil *Metabolisma.*
Metabolisma ini sangat terkesan kepada Suhu Badan, Pengepaman Jantung dan bagaimana eloknya kadar sistem badan membakar lemak. Sebab itu, jika tidak cukup Hormon Thyroid, tubuh badan kita akan bekerja sedikit perlahan. Maksudnya, badan kurang bina tenaga dan Metabolisma akan Lembap.

Antara tanda-tanda Hypotyroidism ialah *Keletihan dan nampak tidak bermaya, Bertambah Berat Badan atau Susah Berkurangan Berat Badan, Rambut dan Kulit yang Kering serta Pucat, Tidak Mampu Menanggung Rasa Sejuk serta Kerap Rasa Kejang & Sakit Otot.*

Punca berlaku Hypothyroidism ialah :
1. *KERADANGAN* yang berlaku pada Kelenjar Thyroid (Tyroid Gland) mengakibatkan *Autoimmune Thyroiditis @ Hashimoto's Thyroiditis* di mana Sistem Pertahanan Badan yang tersilap menyerang Kelenjar Tyroid, disangkakan musuh luar.

2. *Terapi Radiasi, Radioaktif Iodin* untuk membunuh sesetengah sel kanser pada bahagian leher,
Sesetengah Ubat-ubatan, dan Pembedahan Buang Tyroid  turut menjejaskan fungsi asal Kelenjar Thyroid.

3. Kurangnya makanan yang ada Iodin dalam menu seharian.

Pemakanan yang sihat insyaAllah sangat membantu mengatasinya. Pemakanan Buah-buahan dan Sayur-Sayuran yang mengandungi Nutrisi yang tinggi dengan Antioksida dan Anti Keradangan serta Kelas-kelas makanan lain termasuk Vitamin & Mineral sangat berperanan dalam situasi ini.

Quranic Food Olive House juga turut membantu, insyaAllah.

1. *Minyak Zaitun*
▶ *Hydoxytyrosol* iaitu Antioksida TERHEBAT setakat hari ini akan bertindak pada SEL badan manusia untuk dibetulkan mekanisma yang tersilap menyerang badan sendiri. Istimewa, sebagai Anti Keradangan juga.
▶ *Anti Keradangan* yang pelbagai termasuklah *Oleocanthal, Oleoropein, Omega 2, 3, 6, 9 serta Flavonoids* akan bantu rawat dalam situasi ini.
▶ *Steroid Organik* yang pelbagai juga bertindak sebagai Anti Keradangan.
▶ *Iodin* akan bantu juga dalam situasi ini.
▶ Boleh dibuat Sapuan juga untuk rambut dan kulit yang kering.

2. *Sari Cuka Teen*
▶ *Asid Asetik Organik serta Polyphenols* yang terdapat dalam Cuka Teen akan bantu atasi Keradangan yang berlaku serta atasi Keletihan yang ketara serta kulit yang kering.

3. *Jus & Pati Delima*
▶ Lambakan Antioksida & Anti Keradangan dengan kelebihan 100% delima serta perahan keseluruhan bahagian buah termasuk Kulit, Empulur & Bijinya.
▶ Lambakan Vitamin & Mineral di dalamnya turut bantu kembalikan kesihatan yang baik serta kecergasan fizikal dan beri ketenangan.

Boleh juga diamalkan Produk-produk Olive House yang lain, yang kesemuanya ada fungsi sebagai Anti Keradangan.

Sangat dicadangkan Berbekam & Akupuntur untuk pemulihan yang cepat.
InsyaAllah.

Dia Maha Berkuasa Menyembuhkan, jangan kesampingkan Munajat PadaNya.
Lamakan & kerapkan bersujud.Manfat kesihatan yang sangat banyak bakal diperolehi.
InsyaAllah.

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!