Monday, 26 September 2016

Eksperimen Cuci atau Keluarkan Batu Hempedu

DETOX dan EKPERIMEN Mengeluarkan Batu Hempedu
.
Semalam kami membuat eksperimen detox dan cubaan mencuci limpa dengan resepi yang di kongsi oleh guru akupuntur semasa di Medan, Indonesia
.
Eksperimen mengeluarkan batu Hempedu kaedah tradisional.
.
Bahan bahan seperti berikut;
500 ml Minyak zaitun
300 ml Cuka buahan
9 biji Lemon
.
Hasilnya, 3 kali buang air besar
Warna kehijauan, berminyak
.
Tiada batu hempedu mahupun ginjal yang keluar, tapi cairan.hijau yang dipercayai lumpur di hempedu (kata Guru saya).

Cara membuat.
1. Perah semua lemon (9 biji). Buang semua biji lemon, kulit, dll. Tinggalkan air sahaja.

2. Campurkan 500ml minyak zaiton (prefer extra virgin olive oil) , 300ml cuka buah (saya guna fig vinegar) dan air perahan lemon tadi.

3. Kacau sampai sebati. (Air dan minyak tidak bercampur, maka. Sebaik selepas campur, masukkan dlm botol 2 liter).

4. Sedia untuk di minum selama 9 kali
.
Cara minum. Sediakan jam loceng (timer siap jam!- penting)

1. Puasa dari pukul 10 pagi.

2. Pukul 11pagi. Mulakan minum 1 bahagian. Iaitu, 1/9 campuran tadi.

3. Ulang setiap jam. Jangan makan makanan, minum air suam, dibolehkan.

4. Bahagian terakhir akan di minum pada pukul 7 malam, tepat!

5. Puasa lagi satu malam sehingga sarapan pagi keesokan hari nya.
.
Sekian.

Peringatan. Anda akan mengalami buang air besar berkali kali, mcm saya.

Sensasi berbeza selepas rawatan. Wallahualam

Ini sebagai Ikhtiar kesihatan. Boleh di ulang proses selepas sebulan sekiranya banyak batu hempedu/ginjal.

Saya tidak menanggung sebarang komplikasi sekiranya resepi ini anda buat. Kongsi seikhlasnya
.
-Us Mehdi Zain
. ...... .
More Info Olive House
www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810 Us Zaki

Cerita Kisah Kayu Manis

Nak tau tak apa RAHSIA besar yang company ubat sembunyi kan ?
.
Formula hebat yg boleh rawat hampir semua jenis penyakit?
.
Hidup sihat tanpa ubat?
.
.
YES!! Hanya KAYU MANIS dan Madu. Kajian  Sains buktikan yang  campuran kayu manis dan madu  boleh sembuh kan  hampir semua jenis penyakit. Kajian juga tunjukkan yg kayu manis ni ada yg asli, ada yg tiruan. Yg asli dan terkenal sbg UBAT AJAIB adalah KAYU MANIS CEYLON(KMC). Org barat panggil  'true cinnamon'. KMC ni digunakan dgn meluas utk tujuan perubatan sbb kadar coumarin dia (bahan kimia semulajadi)  amat rendah iaitu 0.017gm/kg berbanding dgn kayu manis cassia; 0.31-6.97gm/kg
.
.
[AMARAN]  Pengambilan coumarin yg berlebihan boleh meningkatkan risiko KEROSAKAN HATI !!
.
.
"ALAMAK!! KAYU MANIS BIASA YG KAT DAPUR TU KENA BUANG KE?"
.
.
Sabar
Sabar
Baca dulu sampai habis
.
.
Untuk masak masak takpe.. Tak bahaya pun sbb kita mkn sikit jek.Tapiiii.. kalau nak berubat, kita mkn kayu manis tu lebih dari kadar biasa. Satu hari 1 sudu teh. Tu yg bahaya! Batu pun kalau hari hari kena air menitis boleh lekuk.. Ini hati kita beb!
.
.
"WAH!! BAHAYA UTK JANGKA PJG NI!! TAPI CUBA CITER DULU KHASIAT KAYU MANIS NGAN MADU"
.
.
================
Antara penyakit yg boleh dirawat dengan Kayu Manis & Madu
=================

1. Penyakit Jantung
Sapu madu dan serbuk kayu manis pada roti dan makan secara tetap setiap hari semasa sarapan. Ini akan mengurangkan kolesterol di dalam pembuluh darah (arteri) dan menyelamatkan pesakit dari serangan jantung. Bagi yang pernah diserang serangan jantung, amalan ini boleh  menjauhkan pesakit dari serangan seterusnya. Ia juga memperbetulkan sistem pernafasan dan menguatkan jantung.

2. Radang sendi (arthritis)
Campur 2 sudu teh madu dan satu sudu teh serbuk kayu manis di dalam 1 cawan air. Minum setiap pagi secara tetap setiap hari. Kajian yang diketuai oleh Universiti Copenhagen mendapati bahawa dari 73 dari 200 pesakit arthritis yang diberikan campuran 1 sudu madu dan 1/2 sudu serbuk kayu manis sebelum sarapan pagi hilang kesakitannya di dalam seminggu dan di dalam sebulan , hampir kesemua pesakit yang tidak boleh berjalan atau bergerak disebabkan radang (arthritis) sudah boleh berjalan tanpa sebarang kesakitan.

3. Jangkitan Pundi Kencing
Ambil dua sudu serbuk kayu manis dan satu sudu madu di dalam air suam dan minum. Ianya akan membunuh kuman di dalam pundi kencing.

4. Kolesterol
Campuran dua sudu besar madu dan tiga sudu teh serbuk kayu manis didalam 16 auns air teh  telah menurunkan 10% kandungan kolesterol di dlm badan pesakit dalam masa 2 jam. Pengambilan sebanyak 3 kali sehari pula boleh menyembuhkan penyakit kolesterol tahap kronik.

4. Selesema
Ambil 1 sudu besar madu bersama 1/4 sudu serbuk kayu manis 3 kali sehari. Proses ini akan menyembuhkan kesemua batuk, demam dan membersihkan sinus (ruang udara di dalam tengkorak sekeliling hidung).

4. Perut Bermasalah
Bancuh 1 sudu madu dan 1 sudu teh Kayu manis di dalam 1 gelas air suam. Minum bila perlu.

5. Kembung (gas)
Kajian yang dibuat di Jepun dan India, mendapati bahawa madu yang diambil bersama-sama kayu manis akan mengeluarkan gas dari perut.

6. Imun Sistem
Penggunaan harian madu dan serbuk kayu manis menguatkan sistem pertahanan (imun) dan melindungi badan dari serangan kuman dan bakteria.

7. Tak Hadam
Serbuk kayu manis dicampur bersama 2 sudu besar madu yang diambil sebelum tidur akan merembeskan asid dan menghancurkan makanan berat.

8. Influenza
Saintis dari Sepanyol membuktikan bahawa madu dan kayu manis mempunyai kandungan semula jadi yang membunuh kuman influenza dan menyelamatkan pesakit dari flu.

9. Memanjangkan jangka hayat dengan izin Allah
Teh yang dibuat bersama madu dan serbuk kayu manis,bila diambil secara tetap boleh mengelakkan kerosakan sel sel tubuh disebabkan bertambahnya usia. Ambil 1 sudu teh serbuk kayu manis dan 3  gelas air panas untuk membuat teh. Bila suam, masukkan 4 sudu teh madu.  Minum 1/4 gelas, 4 kali sehari. Ini akan mengekalkan kesegaran kulit, kelembutan dan ketegangan. Jangka hayat dipanjangkan , dan mereka  berumur 100 tahun sekalipun boleh memulakan aktiviti seperti berumur 20 tahun. (dalam Islam , kita ada beberapa amalan untuk panjang umur - amalkan di atas + bersedekah dan menyambungkan silaturrahim - InsyaAllah , umur kita akan panjang)

10. Jerawat
Ambil 3 sudu besar madu dan 1 sudu teh serbuk kayu manis.Jadikan seperti pes. Sapukan pes ini di atas jerawat sebelum tidur dan basuhnya tika bangun keesokan pagi dengan air suam. Jika diamalkan selama dua minggu , ia akan membuang jerawat dari akarnya.

11. Jangkitan Kulit
Sapukan campuran madu dan serbuk kayu manis dalam kadar yang sama pada kulit yang terkesan , akan menyembuhkan ekzema , dan semua jenis jangkitan kulit.

12. Hilangkan Berat Badan
Bancuh 1 sudu teh serbuk kayu manis di dalam 1 gelas air panas. Bila air menjadi suam, campur 1 sudu madu. Minum sekurang kurang nya 30min sebelum sarapan pagi ketika perut kosong , dan pada waktu malam sebelum tidur. Jika minum secara tetap , ia tidak akan membenarkan lemak untuk berkumpul dalam badan walaupun individu tersebut mengambil makanan yang tinggi kalori.

13. Lemah
Amalan mengambil madu dan serbuk kayu manis dengan ratio yang sama menjadikan kita lebih peka dan flexible. Dr. Milton , yang menjalankan kajian ini mengatakan bahawa separuh sudu besar madu yang diminum bersama segelas air yang dicampur dengan serbuk kayu manis, jika diambil setiap hari selepas gosok gigi dan tengah hari (sekitar 3 petang) - akan mengembalikan kecerdasan badan dalam masa seminggu.

14. Sukar Bernafas
Penduduk di Amerika selatan berkumur dengan satu sudu madu dan serbuk kayu manis dicampur dengan air suam sebagai rutin harian pertama pada waktu pagi bagi membolehkan pernafasan mereka sentiasa segar sepanjang hari.

15. Kurang @ hilang pendengaran
Madu  dan serbuk kayu manis diambil pada sukatan yang sama boleh mengembalikan pendengaran.

16.  Ulser
Amalkan minum 1 sudu madu dan sejemput serbuk kayu manis, minum 30min sebelum makan. Ramuan ini akan mengurangkan keasidan dan merawat ulser.

17. Rawatan kesuburan
Selama berabad-abad, wanita di China, Jepun dan negara timur tengah yg belum hamil dan mempunyai masalah rahim yg lemah mengamalkan resepi ini; ambil sejemput serbuk kayu manis dan setengah sudu madu. Sapukan digusi sekerap yg boleh dalam sehari. Secara perlahan-lahan ia bercampur dengan air liur dan masuk ke dalam tubuh.

Selain itu, pengambilan kayu manis sahaja secara persendirian juga mempunyai khasiat-khasiat tersendiri;

1. Awet Muda & memberi tenaga
Kunyah stick kayu manis seperti gula-gula setiap hari, sekurang-kurangnya 1cm

2. Kencing manis
Rendam batang kayu manis di dalam air panas dan minum setelah suam. Boleh juga amalkan menabur 1sdt Serbuk Kayu manis ke atas makanan @ minuman setiap hari. Kajian mendapati amalan makan kayu manis amat berkesan menurunkan kadar gula bagi pengidap diabetes tahap 2

3. Insomnia (sukar tidur malam)
Campuran 1 sudu teh kayu manis didalam segelas susu dan di minum sebelum tidur akan telah membantu ramai pesakit insomnia menangani masalah mereka.

4. PMS (premenstrual syndrome)
Rendam sebatang Kayu manis didalam segelas air panas, dan minum bila perlu. Kayu manis mengandungi calcium, fiber, iron, dan magnesium yg membantu melegakan kekejangan perut.
.
.
"Mcm mana nak kenal Kayu Manis Ceylon?"
.
Mudah jek. Ciri ciri Kayu Manis Ceylon adalah spt berikut;
-  bergulung nipis seperti kertas
-  berwarna coklat (bukan coklat kemerahan)
-  bau yang lembut dan tak berempah
-  mudah di patahkan

C/P

More Info atau tempahan produk
WhatsApp 0175750810 Us Zaki
www.QuranicFoods.com
www.OliveAsli.blogspot.com

Saturday, 24 September 2016

Minyak Zaitun Ekzema Olive Oil Asli

*Soalan:*
*Salam sahabat-sahabat, kanak-kanak berumur 5 tahun, mengalami sakit  kulit = Ekzema.*
*Sebelum ini, gatal-gatal di badan.*
*Setelah amalkan PMZ, Jus Delima & SCT, gatal-gatal di badan sembuh.*
*Tetapi jadi gatal-gatal pula di kaki dan nampak teruk.* (Rujuk gambar)
*Kanak-kanak ini makan fastfood setiap hari.*
*Jadi apa perlu kita cadangkan kepadanya?*

*Jawapan:*
Itu Healing Crisis dan tidak sama pada semua orang.
*Berhenti makan FastFood.*
*Kurangkan makanan bergandum, berpeluntur, berpewarna*
Ubahlah penggunaan sabun yang ada bahan kimia kepada sabun yang Natural / kurang bahan kimia. Boleh cari di Cosway.

*Ekzema* biasanya gatal, ada yang tidak tahan & menggaru sehingga berdarah. Pada situasi ini, telahpun berlaku *keradangan*. Boleh terjadi pada muka, dagu, badan & juga kaki. Situasi hari ini dengan pemakanan yang tidak sihat & pengambilan bahan kimia dalam kehidupan menyebabkan Ekzema ini menular dengan banyaknya. Ada pendapat mengatakan, Ekzema tiada kesembuhan.
Tetapi, saya yakin setiap penyakit, ada penawarnya. Dan Allah dah sediakan buat manusia semua *payung* yang anda boleh pilih untuk guna @ pandang sahaja.
Iaitulah *Functional Quranic Food*.
Sekarang ini, giat dikaji kehebatan Quranic Food ini dalam usaha atasi *Nutritional Deficiencies.*

*Functional Quranic Food*

*Sari Cuka Teen*
Kakinya boleh dibilas dengan Air Cuka Teen sebelum habis mandi setiap pagi & malam. Boleh pilih samada nak buat bilasan @ rendaman kaki. Saya lebih suka cadangkan biar anak ini direndam selama 5 minit dalam Air Cuka Teen / Garam Bukit.
Khasiat Asid Asetik Organik, Magnesium, Potassium & banyak mineral lain akan bantu rawat masalah kulit ini.

*Minyak Zaitun*
Selepas mandi, lap kering. Sapu minyak zaitun pada bahagian gatal-gatal & ruam di kaki.
Beri anak ini minum 1 sudu besar PMZ pagi & 1 sudu besar Olivie malam. Sehingga kakinya baik, barulah diturunkan sukatan yang lebih rendah.
Khasiat *Oleocanthal* akan bantu rawat keradangan yang telah berlaku serta juga bertindak sebagai *Natural Pain Killer*.
*Hydroxytyrosol* akan bertindak pada Mitochondria Cell untuk betulkan keadaan *autoimmune diesease* ini di mana sel badan menyerang diri sendiri.
*Omega 3 & 6 & 9* akan beri kelembapan pada kulit serta bertindak sebagai Anti Keradangan.

*Jus & Pati Delima*
Jus Delima boleh diberi minum 2x sehari.
Kaya dengan Nilai Antioksida & Anti Keradangan untuk bantu rawat masalah ini.
Vitamin & mineral yang sangat kaya di dalamnya juga turut berperanan.

Resepi Orang-orang lama:
Keringkan Kulit Delima, tumbuk / blend kering menjadi serbuk.
Boleh buat *PASTE* untuk sapu di kulit bermasalah.

Thursday, 22 September 2016

Period dan Minyak Zaitun

*Soalan 53:*
Assalamualaikum, pesakit berumur 18 tahun, mengalami period yang panjang, iaitu 2 minggu.*
Apabila makan minyak zaitun, period keluar terlalu banyak. Adakah dia tidak boleh makan minyak zaitun atau ada cadangn lain?

*Jawapan:*
Soalan ini telah berulang banyak kali.
Untuk jawapan yang panjang lebar, sila semak soalan-soalan lepas.
Untuk 2 minggu tempoh period, jika masih bawah 15 hari 15 malam, adalah masih dikategori sebagai period. Melebihi tempoh itu, adalah bukan lagi Period (boleh Rujuk Pakar-pakar Bidang Feqah).
Apabila makan makanan yang tinggi nilai nutrisi seperti Minyak Zaitun Yang Tidak Bertapis, berlaku period yang semakin banyak, itu adalah *Healing Crisis.*
Banyak maklum balas yang diterima untuk kes sebegini, adalah pendarahan yang banyak.
Ini adalah ketidakseimbangan hormon.
Teruskan pemakanan Pati Minyak Zaitun serta *SINERGI* dengan Sari Cuka Teen.

Kurangkan pemakanan berunsur daging (ayam, lembu, kambing, unta, rusa, kibas). Lebihkan pengambilan sumber ikan.

Saya sangat cadangkan Berbekam & Akupuntur.

Wallahua'lam.

More info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 017 5750810

Penyakit tangan kaki dan mulut Olive Asli

*Soalan 55:*
*Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut (HFMD)*
*Assalamualaikum, seorang kanak-kanak Lelaki berumur 6 tahun.*
*Ada masalah sakit tangan, kaki dan mulut.*
*Bermula dengan demam, dan naik biji-biji di mulut, tapak tangan dan tapak kaki.*
*Belum mengambil apa-apa ubat dan sebelum ini sudah amal PMZ sejak 4 bulan yang lepas.*
*Sekarang beramal PMZ, Olivie Plus 30 dan Madu untuk tingkatkan imuniti badan serta rawat penyakit.*
*Adakah cara lain untuk membantu rawat kanak-kanak tersebut?*

*Jawapan:*
Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut adalah jangkitan Kuman.
Jadi, dengan pengamalan Olivie, PMZ & Madu dah tersangat bagus.
Boleh dicadangakan juga mandian dengan Air Cuka Teen serta elakkan penggunaan sabun & bedak yang ada bahan kimia.

Pemakanan yang sihat juga perlu diamalkan. Kurangkan makanan dan minuman berproses serta bergandum yang ada bahan peluntur.
Ini akan melambatkan kesembuhan.
Boleh buat sapuan Olivie pada bahagian biji-biji tersebut.
Minum Air Kelapa Muda tanpa gula dan ais, akan detox kuman-kuman yang ada dalam badan.

More info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810

Batu Hempedu Ibu mengandung Minyak Zaitun

*Soalan 53:*
*Batu Hempedu ketika Mengandung*

Seorang pesakit wanita berumur 39 thn, ada batu hempedu dan sedang mengandung 5 bulan. Mula didiagnos batu hempedu pada Januari 2016 sebesar 1.6cm. Mengamalkan produk Olive House (tetapi tidak Istiqomah) dan Alhamdulillah ada perubahan positif dari segi Tekanan Darah yang Tinggi telah turun ke paras normal.
September 2016, dimasukkan ke wad hospital dengan diagnos Batu Hempedu sebesar 1.3cm serta alami rasa sakit.
Telah disarankan kepada pesakit, makan Olivie Plus 2 sudu besar sekali makan, selang 4 jam pula 2 sudu besar Pati Minyak Zaitun Turki (PMZ). Berselang seli 4 jam.
Juga minum Sari Cuka Teen 1 penutup dicampur dengan setengah cawan Jus Delima yang diminum 3x sehari.
Selepas 1 hari beramal sukatan 'overdose', sudah tidak alami rasa sakit.

Soalan saya, adakah sesuai diteruskan sukatan 'overdose' tersebut berlarutan @ ada tempoh tertentu?
Adakah Makanan Sunnah ini yang menghilangkan rasa sakit @ Antibiotik yang diberikan kepada pesakit?

*Jawapan:*
Batu hempedu pelbagai saiz dari sekecil sebutir Pasir hingga sebesar bola golf. Sesetengah orang hanya wujud sebiji Batu Hempedu pada satu ketika, dan ada sesetengahnya wujud banyak Batu Hempedu pada masa yang sama.
Banyak faktor yang dikaitkan dengan punca timbulnya Batu Hempedu ini, termasuklah Ketidakseimbangan Hormon, iaitu lebihan Hormon Estrogen @ Estrogen Sintetik yang menyebabkan peningkatan jumlah kolestrol, seterusnya membentuk ketulan keras iaitu Batu Hempedu.

Pemakanan *Functional Quranic Food* Olive House insyaAllah sangat membantu.
Dengan manfaat Anti Keradangan yang pelbagai, serta Nutrisi untuk kestabilan Hormon akan bantu atasi masalah ini.

Untuk sukatan 'overdose' yang diberi kepada pesakit, dinasihatkan bukan dalam tempoh yang terlalu lama.
Untuk pesakit ini, yang sedang mengandung, paling lama 'overdose' ialah 3 hari.
Tempoh 2 hari pun dah terlalu lama.
Selepas tiga hari & pesakit dah tidak alami kesahitan, kurangkan kepada sukatan biasa.

Teruskan pengamalan Minyak Zaitun, Cuka Teen & Delima sepanjang kandungan.
InsyaAllah Batu Hempedu itu akan pulih dalam keadaan pesakit pun tidak menyedarinya.

Kurangkan makanan berdaging, bergandum dan berproses.
Minum air putih secukupnya.

More info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810

Monday, 12 September 2016

Luka Berjahit dan Minyak Zaitun Cuka Teen

*Soalan:*
*Sekiranya kemalangan,luka berjahit,apa boleh dibantu dengan Produk OH?*

*Jawapan:*
Paling basic, mesti ada *SINERGI* Minyak zaitun & cuka teen.

*Minyak Zaitun*
➡ Oleocanthal : rawat keradangan
➡ Oleuropein : 400x ganda Vitamin C, mempercepatkan luka baik & bertangkup
➡ Vitamin C
➡ Steroid Organik (Fitosterol, Kampesterol, Avenasterol, Sitosterol) : kurangkan keterukan keradangan, ⬆ immune system, kurangkan infection
➡ Asid Asetik : sangat bagus utk luka2 di kulit, antibacterial.

*Sari Cuka Teen*
➡ Asid Asetik Organik : manfaat pd sel dalam dengan minuman / luaran dengan buat dressing
➡ mineral yg pelbagai mengkayakan khasiat & segerakan penyembuhan

*More Info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!