Tuesday, 8 January 2019

Q n A Kencing Manis - Pemakanan

Q N A : Kencing Manis
.
Maklumat kakak

Umur: 57 thn
Jantina : Perempuan
Status : berkahwin
Kerjaya : Surirumah
Berat Badan : 60
Jenis darah : x pasti
Tekanan darah : 140
Bacaan gula : 5.6( sblm mkn )
9.6 ( slps mkn )
Masalah kesihatan:
Kencing manis
darah tinggi : 140
Buah Pinggang: 180

[08/01 20:03] ‪ Ada customer saya sakit ☝🏿

[08/01 20:03] ‪‬: Apa cadangan yg baik untuk beliau
[08/01 20:04] ‪‬: Ini gambar kakinya

Konsultasi Pemakanan:

Klau gini maksudnya, mmg tak langsung jaga makan.
Lebih2 lg org kencing manis mmg ketagih kat sumebenda manis.

*💥💐Suruh catit setiap mknn & minuman yg masuk ke mulut nya selama 2 minggu. Nnt akan nampak pattern mknn minuman yg diambil & boleh syorkan perubahan yg perlu.* Klau dia tak buat atau malas mmg x boleh nak tolong.

Produk OH
*Pembersihan luka*
SCT - 1 tutup bancuh air suam sembur kat tempat luka tu. Biarkan kering.
Sapu Olivie.

*Pengambilan*
1. OPU 1 sudu teh pagi sebelum sarapan, 1 mlm
2. Olivie 2 sudu besar pagi selepas OPU, 2 sudu mlm.
3. SCT 2 sudu besar + 1 gelas air suam 3 x sehari
4. CC - 1 sudu teh campur air mendidih,  suamkan & minum 2 kali sehari.

*BERPANTANG!*
❌ nasi putih biasa - tukar ke parboiled rice - hanya setengah gelas 2 kali sehari
❌ air manis bergula (tak kira lah gula putih ke gula perang ke. *Kepingin manis mkn kurma.*
❌ roti
❌ biskut
✅ air putih 3L sehari - byk kencing lg bagus utk nyahkan gula & toxin
✅ sayuran - ulaman & salad. Kurangkan yg bergoreng berminyak. Nnt dah sembuh mkn lah balik. *💥🇹🇷PANTANG MASA NAK SEMBUH NI - klau tak susah nak sembuh*

*💥💐Jangan DEGIL* dengar nasihat, klu nak cepat Sembuh :)

Saturday, 1 December 2018

Ikhtiar Zuriat Quranic Foods Olive House

Waalaikumussalam Warahmatullah,

Saya share saja Yang pernah Ejen lain share 👇🏻
Suami & Isteri, Kedua-duanya mesti berusaha & bekerjasama.
Amalkan Pemakanan Harian yang Sihat, Buat Detox dan Amalkan Gaya Hidup Sihat.

*Ikhtiar Mendapatkan Zuriat*

Kesukaran mendapatkan zuriat atau anak sama ada pasangan yang terlibat tidak mendapat anak sejak berkahwin (mandul primer) atau telah mempunyai anak sebelumnya (mandul sekunder) adalah suatu dilema yang besar pada sebahagian masyarakat umum kita. Hal ini boleh terjadi di pihak suami, isteri atau kedua-duanya sekali.

Antara punca daripada isteri mungkin kerana ketidakseimbangan hormon, tiub fallopian tersumbat, masalah rahim atau lain-lain faktor. Manakala bagi lelaki pula kemungkinan berpunca daripada kekurangan atau tidak menghasilkan kualiti yang baik kepada sperma (air mani). Juga diringkaskan masalah ini berlaku sekiranya masalah ereksi tidak berupaya mensenyawakan sperma dan ovum.

Ikhtiar dari segi pengambilan supplimen pemakanan yang bernutrisi tinggi amat penting bagi mengatasi masalah ini di samping kita terapikan diri dengan doa, zikir, solat hajat dan pengharapan(tawakkal) penuh hanya kepada Allah Taala.

Jadi mari kita lihat apa yang HEBAT pada Quranic Foods ini :
1.Minyak Zaitun-Omega 3&6
2.Jus/Pati Delima-6 unsur Asid Amino
3.Buah Teen/Sari Cuka Teen
4.Madu Gunung Asli

Omega 3&6 merupakan Asid Lemak Perlu(EFA) dimana badan kita tidak dapat menghasilkannya amat perlu di ambil oleh kita dari pemakanan secara konsisten setiap hari bagi bertindak sebagai komponen UTAMA menstabilkan hormon dalam tubuh badan selain juga dapat berfungsi sebagai antikeradangan dan menstabilkan metabolisme badan.

Asid Amino juga tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita jadi perlu di ambil secara pemakanan. Protein yang dibina daripada asid amino pada delima ada 6 unsur iaitu Histidine, Leucine, Lysine, Tryptophan, Methionine & Valine. Salah satunya Histidine dapat mengaktifkan daya mental & juga seksual di samping unsur yang lain juga memberi manfaat pada ketahanan organ & tubuh badan. Jadi benarlah pada sejarah delima itu ada lambang kesuburan(zuriat), kemegahan dan kekayaan.

Selain minyak zaitun & delima, buah teen juga membantu dalam mengatasi masalah disfungsi(tidak fungsi) seksual ini. Ia dapat membetulkan kembali disfungsi seksual seperti kemandulan, daya tahan seksual & juga disfungsi erektil. Disyorkan buah teen ini di rendam dalam susu kemudian di makan pada waktu pagi untuk meningkatkan keupayaan seksual.

Sebagai tambahan pengambilan air zam-zam juga disyorkan, jika tiada air beralkali pun boleh dijadikan amalan bagi meningkatkan kesuburan seseorang dimana penghasilan hormon testosteron(lelaki)& estrogen(wanita) akan bertambah. Juga digalakkan mandi dengan air yang dingin pada waktu pagi sebelum subuh bagi melancarkan peredaran darah dan menyegarkan tubuh badan kita.

Akhir sekali semoga usaha kita dapat menghasilkan sesuatu yang baik dengan keberkatan oleh-NYA dan jangan lupa teruskan konsisten berdoa, rukuk&sujud kepada-NYA serta bersabar dalam ujian kehidupan ini. Mengambil iktibar menurut ulama tafsir, Nabi Allah Zakaria pun bersabar sehingga umur 90 tahun baru dikurniakan zuriat. Walau apapun masalah tidak mustahil bagi seseorang mendapatkan zuriat jika Allah Taala inginkan perkara itu berlaku.

Sentiasa positif dalam hidup dan jangan berputus asa dengan rahmat Allah Taala, semoga memberi kebahagian dunia & akhirat kepada kita In Sha Allah.
Wallahu'alam.

Hasil Nukilan Semula:
Ahmad Fazri Az Zaituni

Rujukan:
1.Rawatan Penyakit-penyakit Jasmani(1)-Tuan Guru Dato' Dr Haron Din
2.Menelusuri Keajaiban Zaitun, Teen & Delima Dari Kacamata Saintifik-Pn Nurshamimi Zulkefely(Tenaga Pengajar Olive House)
*Kredit UstazFazri

Lawati & Like page FB kami di bawah
https://www.facebook.com/olivehouseAlorSetar
Hotline 017 5750810

Friday, 9 November 2018

Dr Zubaidi Jawab Kekeliruan Terhadap Minyak Zaitun

KEKELIRUAN TERHADAP MINYAK ZAITUN

8 NOV 2018

Baru-baru ini berdesup pertanyaan mengenai perkongsian seorang ustaz, katanya minyak zaitun tidak boleh diambil terus ke dalam mulut menggunakan sudu. Info itu pula bukan info yg didapati secara sahih, tetapi didengar dari seorang doktor.

Kononnya bahaya ambil minyak zaitun terus masuk ke dalam mulut, kerana boleh menyebabkan penyakit kegagalan ginjal.

Saya cuma nak tanya, berapa org pesakit ginjal yg dikenalpasti akibat ambil minyak zaitun ke dalam mulut?

Atau setakat tahap testimoni. Pengakuan seorang mengalami penyakit ginjal selepas ambil minyak zaitun masuk ke dalam mulut. Kenapa yg lain ambil minyak zaitun tak ada pun sakit ginjal?

Yg satu tahu punca utama sakit ginjal ini akibat penyakit kronik spt diabetes dan tekanan darah tinggi. Sebab lain adalah ambil ubat tahan sakit terlalu lama.

Ini semua tertulis dalam buku teks dan dibincangkan dalam banyak journal.

Kalau ambil minyak zaitun terus ke dalam mulut ini menjadi punca kegagalan ginjal, sudah tentu hospital  di Sepanyol, Itali, Turkey, Tunisia hingga ke Maghribi penuh dengan pesakit ginjal sbb mereka ambil minyak zaitun dari waktu kecil lagi , sama ada dicampur dgn makanan atau dimakan begitu saja.

Jika benar, sudah tentu punca kegagalan ginjal akibat ambil minyak zaitun terus ke dalam mulut telah dimasukkan ke dalam buku teks, atau dibincangkan dalam journal.

Minyak zaitun adalah sebahagian makanan dalam Diet Mediterranean. Sudah diamalkan sejak dulu. Disebut dalam al quran dan hadis, kelebihan mengamalkannya.

Tak kiralah, mahu ambil dgn cara campur dalam makanan, ambil terus ke dalam mulut atau campur dalam minuman.

Semoga pencerahan ini membetulkan kekeliruan. Alhamdulillah, saya amal minyak zaitun OLIVIE setiap pagi. Saya bertambah sihat, bertenaga dan bersemangat

-Dr zubaidi

Friday, 5 October 2018

Soalan Hypothyroidism dan Cadangan Pemakanan = Quranic Foods Olive House

HYPOTHYROIDISM
*BM OH*
*Soalan 5*
*Hypothyroidism dan Cadangan Pemakanan*

*Jawapan:*
*Hypothyroidism* ialah keadaan di mana Kelenjar Thyroid tidak dapat hasilkan *Hormon Thyroid* yang mencukupi untuk Metabolisma Tubuh Badan menjalankan fungsi asas tubuh badan. Kelenjar Thyroid terletak pada bahagian bawah hadapan leher yang merembeskan Hormon Thyroid. Hormon ini akan bergerak melalui aliran darah termasuk ke otak dan jantung serta otot dan kulit. Antara Peranan Utama Hormon ini ialah *pengawalaturan sel badan yang serap tenaga daripada penghancuran makanan* yang dimakan. Inilah yang dipanggil *Metabolisma.*
Metabolisma ini sangat terkesan kepada Suhu Badan, Pengepaman Jantung dan bagaimana eloknya kadar sistem badan membakar lemak. Sebab itu, jika tidak cukup Hormon Thyroid, tubuh badan kita akan bekerja sedikit perlahan. Maksudnya, badan kurang bina tenaga dan Metabolisma akan Lembap.

Antara tanda-tanda Hypotyroidism ialah *Keletihan dan nampak tidak bermaya, Bertambah Berat Badan atau Susah Berkurangan Berat Badan, Rambut dan Kulit yang Kering serta Pucat, Tidak Mampu Menanggung Rasa Sejuk serta Kerap Rasa Kejang & Sakit Otot.*

Punca berlaku Hypothyroidism ialah :
1. *KERADANGAN* yang berlaku pada Kelenjar Thyroid (Tyroid Gland) mengakibatkan *Autoimmune Thyroiditis @ Hashimoto's Thyroiditis* di mana Sistem Pertahanan Badan yang tersilap menyerang Kelenjar Tyroid, disangkakan musuh luar.

2. *Terapi Radiasi, Radioaktif Iodin* untuk membunuh sesetengah sel kanser pada bahagian leher,
Sesetengah Ubat-ubatan, dan Pembedahan Buang Tyroid  turut menjejaskan fungsi asal Kelenjar Thyroid.

3. Kurangnya makanan yang ada Iodin dalam menu seharian.

Pemakanan yang sihat insyaAllah sangat membantu mengatasinya. Pemakanan Buah-buahan dan Sayur-Sayuran yang mengandungi Nutrisi yang tinggi dengan Antioksida dan Anti Keradangan serta Kelas-kelas makanan lain termasuk Vitamin & Mineral sangat berperanan dalam situasi ini.

Quranic Food Olive House juga turut membantu, insyaAllah.

1. *Minyak Zaitun*
▶ *Hydoxytyrosol* iaitu Antioksida TERHEBAT setakat hari ini akan bertindak pada SEL badan manusia untuk dibetulkan mekanisma yang tersilap menyerang badan sendiri. Istimewa, sebagai Anti Keradangan juga.
▶ *Anti Keradangan* yang pelbagai termasuklah *Oleocanthal, Oleoropein, Omega 2, 3, 6, 9 serta Flavonoids* akan bantu rawat dalam situasi ini.
▶ *Steroid Organik* yang pelbagai juga bertindak sebagai Anti Keradangan.
▶ *Iodin* akan bantu juga dalam situasi ini.
▶ Boleh dibuat Sapuan juga untuk rambut dan kulit yang kering.

2. *Sari Cuka Teen*
▶ *Asid Asetik Organik serta Polyphenols* yang terdapat dalam Cuka Teen akan bantu atasi Keradangan yang berlaku serta atasi Keletihan yang ketara serta kulit yang kering.

3. *Jus & Pati Delima*
▶ Lambakan Antioksida & Anti Keradangan dengan kelebihan 100% delima serta perahan keseluruhan bahagian buah termasuk Kulit, Empulur & Bijinya.
▶ Lambakan Vitamin & Mineral di dalamnya turut bantu kembalikan kesihatan yang baik serta kecergasan fizikal dan beri ketenangan.

Boleh juga diamalkan Produk-produk Olive House yang lain, yang kesemuanya ada fungsi sebagai Anti Keradangan.

Sangat dicadangkan Berbekam & Akupuntur untuk pemulihan yang cepat.
InsyaAllah.

Dia Maha Berkuasa Menyembuhkan, jangan kesampingkan Munajat PadaNya.
Lamakan & kerapkan bersujud.Manfat kesihatan yang sangat banyak bakal diperolehi.
InsyaAllah.

Thursday, 27 September 2018

Wednesday, 26 September 2018

masalah cyst perkongsian testimoni olive oil dan olivie power up

Alhamdulilah semalam dpt berita gembira dr kustumer.

Testimoni benar dri kustumer  utk perkongsian.

Assalamualaikum.. Salam penuh takzim dri sy.. Sy nur diyana binti.... duduk di seri iskandar.. Pada 27.1.2018 sy telah menjalani operation untuk membuang cyst yg sgt besar sehingga menolak smua organ dlmn sy.. selepas menjalani pembedahan tersebut.. Sy berasa lemah smngt.. kurg tenaga.. Sering rasa nk pengsan.. ibu saudara sy mengesyorkn mengambil produk olive house.. Selepas 2 bulan operate sy kumpul keyakinan utk mencuba produk dri olive house.. Sambil2 tu sy menghubungi puan iza tetapi beliau berada di luar negara.. Tetapi puan iza masih x putus memberi sy smngt utk mencuba produk olive house.. Sangat berduka cita apabila dr mengatakan result makmal ketumbuhan tersebut adalah borderline to cancer ovary.. bacaan sebanyak 64.utk org normal perlu bwah 30.. sy tekad sy dan yakin utk mencuba olivie power up.. Minyak olivie 30 cuka teen dan pati delima.. Alhmdulillah 7 bulan sy telah mencuba keputusan ada harini utk borderline tersebut telah mencapai aras normal 23.2.. Dan rahim sy dlm keadaan baik.. suma nya dengan izin Allah.. kita kne yakin dgn Allah dan produk quranic food ini.. InsyaaAllah tiada perkara mustahil selagi kita berusaha dan jangan putus asa.. Sy akan teruskan makan quranic food.. 😊
-Kredit testimoni kak iza

Thursday, 20 September 2018

Penyakit Kerosakan Buah Pinggang Punca dan cadangan pengawalan

Info Kesihatan: KIDNEY FAILURE.

*💥🇹🇷PENYAKIT KEROSAKAN BUAH PINGGANG DAN PUNCANYA.*

Sakit mata memandang, sakit lagi bahu memikul. Kasihan kalau tengok pesakit buah pinggang. Di tebuk perut untuk *'Peritoneal dialysis'.* Di operate utk AV Fistula. Menahan sakit di cucuk setiap 2 hari sekali utk mencari urat darah menyambung ke mesin dialysis. Kurang darah. Susah bernafas akibat air banyak yang berkumpul dalam badan dan pelbagai komplikasi lain.

Bila tengok orang, tak berapa rasa, tapi kalau berlaku pada ahli keluarga atau diri sendiri, barulah tahu - *how they suffer.*

Saya tidak mahu itu kesudahan hidup saya. Saya juga tidak mahu ia berlaku pada keluarga & anda semua. It's really PAINFUL. Jaga diri kerana jika kita perlu menjalani dialysis setiap 2-3 hari sekali, semua anggota keluarga akan merasa kesulitannnya.

*Take care of our own kidney.*

- Dari Dr Hj Noorul Amin Hj Abd Rahman.

Penyakit kerosakan buah pinggang atau kidney failure (punca arwah pak mertua saya meninggal semalam) sudah menjadi tidak asing lagi utk rakyat Malaysia. Dulu kita selalu dengar kencing manis, darah tinggi, kolesterol, lelah dan lain2 lagi. Tetapi sekarang ni penyakit kidney failure boleh dimasukkan dlm senarai ini.

Malaysia merupakan negara TERTINGGI DI DUNIA yg mempunyai pesakit buah pinggang akibat kencing manis (Diabetic Nephropathy). Akibatnya berlumba2lah syarikat2 pengeluar mesin dialisis dan segala barangan disposable dialysis yg berkaitan utk datang 'melabur' di Malaysia sbb pulangannya amat lumayan. 

Rakyat Malaysia dianggap sebagai 'lubuk' utk pelaburan yg sangat menguntungkan ini.

Persoalan di sini...

Kenapa org Malaysia, buah pinggangnya sangat terdedah @ 'vulnerable' utk dapat sakit buah pinggang?

Saya telah berkecimpung dalam bidang dialisis ini sudah hampir 8 tahun. Selama 8 tahun saya mencari jawapan utk persoalan ini. Dan akhirnya saya rasa saya dah dpt jawapan utk soalan ini.

*Jawapannya... PEMAKANAN RAKYAT MALAYSIA.*

Ya... pemakanan kita terlalu bebankan kidney kita dengan makanan yg terlalu banyak sumber *'ANIMAL PROTEIN'.*

Setiap hari kita makan 3 kali sehari... dan setiap menu makan kita MESTI ada *AYAM, DAGING, TELUR DAN IKAN.*

Akibat daripada tiga hidangan *'Animal Protein'* setiap hari menyebabkan kidney kita akhirnya *'malas'* nak kerja kerana bertahun2 dibebankan dengan kerja kuat dan akhirnya telinga ini terpaksa dengar dari doktor satu ayat yg sangat ditakuti oleh kita semua iaitu... *"buah pinggang Encik dah rosak dan kena buat rawatan cuci buah pinggang 3 kali seminggu selama 4 jam setiap kali SEPANJANG HAYAT".*

Hancur remuk hati ini apabila dengar pernyataan mcm ini dari doktor dan tersenyum lebarlah syarikat2 pembuat mesin dan segala peralatan dialisis.

Pesakit kencing manis perlu buat 2 perkara utk elak jadi 'bahan pulangan utk pelaburan syarikat asing ini' iaitu:

*1. Kawal kadar gula dalam darah mereka.*
*2. Kawal pengambilan protein haiwan.*

Cakap memang senang. Tapi bagaimana caranya?

Secara ringkasnya iaitu kawal paras gula dengan:

1. Sarapan dengan bubur talbinah (sejenis bubur barli)@PMZ or Jus Delima.

2. Tukar beras putih kepada beras perang.

*3. Tukar gula putih kepada 'pure swetener',* 'Coconut sugar' DIJAMIN TIDAK AKAN TINGKAT PARAS GULA (Gula Selamat).

Kurangkan beban kidney dengan:

1. *🇹🇷BERHENTI MAKAN AYAM, DAGING DAN IKAN* (kalau boleh). Tukar sumber protein anda kepada protein sayuran. Anda dijamin tidak akan kekurangan protein dlm badan.

2. Jangan sesekali minum air sejuk pagi2 dengan perut kosong kerana ini terbukti boleh merosakkan kidney.

3. Bekam atau cupping therapy atau Hijama dlm bahasa Arab (yg majoriti org anggap sebg kolot) di titik2 tertentu di badan boleh kurang paras *CREATININE.*

*💥🛫Faktor2 yang merosakkan Buah Pinggang:*

1. Kerap tahan kencing.

2. Kurang minum air.

3. Suka makan makanan masin.

4. Suka minum minuman bergas.

5. Kerap kena jangkitan 'kencing kotor' (urinary track infection) dan tidak dirawat dengan sempurna.

6. Kerap makan daging dan seafood (tinggi uric acid)

7. Kerap makan pil tahan sakit.

8. Obesiti.

9. Alkohol.

10. Penyakit darah tinggi dan kencing manis yang tidak terkawal.

*💥🇹🇷KEBAIKAN MENGAMALKAN SUNNAH RASULULLAH SAW*.

Buah pinggang kita  amanah Allah. Jgn jadikan ia sebahagian dari statistik pesakit buah pinggang kronik.

Mengapa Rasulullah saw menganjurkn umatnya utk tidak minum sambil berdiri? Dlm perubatan tubuh manusia terdapat penapis yg dipanggil sebg penyaring Sfringer. Saringan tersebut dpt terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum blm tentu 100% disteril utk diolah tubuh. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh penapis krn tertutup. Air yg tak tersaring terus masuk ke pundi kencing, yg dpt menyebabkan penyakit buah pinggang. 

Subhanallah, setiap perintah & larangan Rasulullah saw pasti bermanfaat bg umatnya.

Dr Hj Noorul Amin Hj Abd Rahman 
Pengarah Urusan
Primum Medicare Centre
Pusat Dialysis Ibnu Sina

Sila SHARE post ini sekiranya ia bermanfaat. Mungkin anda tidak mengidap kencing manis atau sakit kidney, tapi dgn share mesej ini mungkin ia akan sampai kpd teman anda yg ibubapa @ saudara tersayang mereka adalah pengidap penyakit tersebut. Sama2 kita selamatkan ratusan ribu rakyat Malaysia dari menjadi 'bahan pulangan pelaburan sykt asing'.

Sebarkan tips sihat ini sebagai nasihat yg bermanfaat.

Harap diamalkan, bukan dibaca dan diforward saja. 

Tapi apa2pun, tiada sesiapa yg boleh bantu diri kita, kecuali kita sendiri.

Pilihan untuk menjaga kesihatan diri sendiri terletak di tangan anda sendiri.

THE CHOICE IS YOURS.

Wallahu a'lam.

More info www.oliveasli.blogspot.com
Page www.facebook.com/QuranicFoods
Tempahan Produk berkualiti Dari Olive House 0175750810

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!