Wednesday, 26 October 2016

Hiatus Hernia

Soalan 78:
Hiatus Hernia
Assalamualaikum, saya ingin bertanya tentang penyakit Hiatus Hernia dan pemakanan minyak zaitun.
Untuk makluman, saya telah mengamalkan Buah Teen Separa Segar, Madu Kyrgyzstan dan olive oil (PMZ) waktu pagi, dan waktu malam Olivie Plus 30x. Saya cuba juga minum Jus Delima, tetapi sakit di ulu hati dan loya.
Bolehkah saya mengambil Cuka Buah Teen untuk menhilangkan kembung kerana masalah hernia ini? Mohon pencerahan dan terima kasih.

Jawapan:
Hernia ini ada pelbagai jenis, termasuk jenis Hiatus @ Hiatal iaitu berkait rapat dengan Reflux / keadaan di mana asid dari perut tertolak masuk ke Esofagus.
Bakal menyebabkan ketidakselesaan pada Esofagus.
Bukan lelaki sahaja yg mengalaminya, perempuan pun ada juga.
Punca terjadi, bergantung kepada jenis hernia.
Umumnya, antara punca : pernah angkat barang yg terlalu berat, berat badan berlebihan, batuk yang berpanjangan, pemakanan yang tidak dijaga, sembelit dan lain-lain.
InsyaAllah Functional Quranic Food Olive House boleh diamalkan termasuk Sari Cuka Teen untuk bantu rawat masalah ini.

1. Minyak Zaitun yg ada Anti keradangan pelbagai (Oleocanthal, Oleuropein, Omega 3 & 6, Flavonoids, Squalene serta Steroid Organik) yang akan bantu rawat kecutkan lebihan isi yang terjadi & sebagai pain killer alami.

Juga sebagai Antihistamin, bantu rawat batuk berpanjangan.
2. Sari Cuka Teen - Asid Asetik Organik neutralkan medium berasid bagi Hiatus Hernia (jenis acid reflux).

Berkait rapat antara esofagus hingga perut.
3. Buah Teen Separa Segar / Kurma / Jus Delima - lancarkan proses pembuangan najis, atasi sembelit.

4. Ceylon Cinnamon juga boleh diamal makan setiap hari dengan khasiat Cinnamaldehyde sebagai Anti Keradangan alami.

Sangat dicadangkan juga Berbekam ☑
Kesembuhan hanya daripadaNya.
Jangan kesampingkan Munajat PadaNya.

Monday, 24 October 2016

Keputihan Vagina dan Cuka Buah

*Soalan 76:*
*Keputihan yang Teruk Pada Vagina*

*Assalamualaikum, seorang perempuan berumur 19 tahun mengalami keputihan yang teruk.*
*Adakah sebarang cadangan untuk mebantunya?*

*Jawapan:*
Mohon diselidiki, adakah pesakit ini ada mengalami masalah kesihatan lain serta pengambilan apa-apa jenis ubat-ubatan tertentu?
Secara asasnya, saya memang akan cadangkan Minyak Zaitun dan Sari Cuka Teen.
Sari cuka Teen boleh dibuat basuhan Vagina seminggu 2-3 kali sahaja.


Madu dan Crystals mendapan

Isu Crystallized / Hablur / Granulated Madu

Sering menjadi salah anggapan/miskonsep dari segelintir masyarakat bahawa madu yang bergranul atau madu yang menghablur atau dengan bahasa mudah kita, madu yang menjadi keras macam gula adalah bukti bahawa madu itu madu tiruan.
Kebenarannya adalah madu itu sendiri adalah supersaturated gula atau cairan tepu gula (fruktosa dan glukosa) , sama ada ianya telah ditiruankan atau ianya asli, penghabluran adalah normal , lebih-lebih lagi di negara *beriklim sederhana*. ( Kyrgyzstan secara rasminya dipanggil Republik Kyrgyz, ialah sebuah negara di Asia Tengah. Dikelilingi daratan dan bergunung-ganang, ia bersempadan dengan Kazakhstan, Uzbekistan, Tajikistan dan Republik Rakyat China.)
Dan bagi sesetengah sumber pohon bunga , jika lebah mengambil nektar darinya,( Nektar atau sari bunga merupakan cecair yang kaya dengan gula yang dihasilkan oleh tumbuhan) madu yang terhasil akan lebih cepat menghablur berbanding jenis lain.

Lebah madu menukarkan nektar kepada madu melalui proses regurgitasi.
Tahap penghabluran madu adalah bergantung pada 2 keadaan

1. Ratio glukosa dan fruktosa
Glukosa dan fruktosa ini adalah hasil dari nektar madu yang diproses lebah. Jika tahap atau level glukosa madu yang terhasil adalah lebih tinggi berbanding fruktosanya, maka madu itu akan lebih cenderung untuk menghablur
( Madu mendapat rasa manis daripada fruktosa  dan glukosa )
Fruktosa adalah sejenis monosakarida yang wujud dalam buah-buahan, madu dan gula.
Glukosa adalah monosakarida yang paling banyak terdapat di alam. Ia juga dinamakan dekstrosa.
2. Kandungan air dalam madu
Kandungan air dalam madu adalah dari 15% sehingga 25% bergantung pada iklim dan kelembapan kawasan.
Jika kandungan air antara 15-20% , ditambah faktor glukosa yang tinggi, madu cenderung untuk menghablur.
( *madu gunung kyrgystan 12.7%*)

Bagi negara di Nusantara , suasana persekitaran yang dikelilingi laut dan hujan yang kerap menghasilkan kelembapan yang tinggi , ini menyebabkan madu di kawasan ini kebiasaan dalam lingkungan 20-25% kandungan air dalam madu yang menyebabkan madu dari negara ini tidak cenderung untuk menghablur.

Apabila dua faktor ini ada dalam satu-satu madu , dan madu disimpan dalam suhu antara 0 – 25’C ( suhu bilik 25'c) – kecenderungan madu untuk menghablur adalah tinggi.
Jenis hablur yang dihasilkan pula adalah bergantung pada tahap atau besarnya jarak/beza antara kandungan glukosa berbanding fruktosa.

#DasarDeMellarius
cc: tuan DASAR


Saturday, 15 October 2016

CEYLON CINNAMON Olive House Kayu Manis Berkualiti


SERBUK KULIT KAYU MANIS CEYLON CINNAMON
Kayu manis atau CINNAMON mempunyai pelbagai kelebihan untuk merawat kulit secara semula jadi tanpa kesan sampingan berbahaya bahan kimia.
Sejenis rempah yang diambil dari bahagian kulit pokok dalam kalangan keluarga Cinnamomum, kayu manis selalunya digunakan untuk menambah rasa dalam makanan sama ada yang berperisa pedas atau manis.

Berasal dari Sri Lanka, kayu manis sama ada dikisar atau dibentuk menjadi minyak, mempunyai khasiat kepada kulit kerana ia mampu melancarkan peredaran darah serta menyalurkan nutrien ke kulit.

Kayu manis adalah rempah berkualiti yang dihargai semua bangsa sehingga pada satu tahap sekitar kurun pertama, sejarah menunjukkan nilai 350 gram kayu manis bersamaan dengan lima kilogram perak.
Pakar perubatan zaman pertengahan juga menggunakan kayu manis sebagai ubat untuk merawat batuk, serak, sakit tekak, sakit perut, kembung, cirit-birit dan senak perut.

Ia juga mampu bertindak sebagai antiseptik semula jadi yang boleh membunuh kuman. Oleh itu, sekiranya tangan terluka dan tidak sempat mencari ubat, kayu manis boleh digunakan dengan disapu sedikit pada luka untuk mematikan kuman, namun ia agak pedih.

Kayu manis adalah bahan kecantikan semula jadi dan bertindak sebagai ejen yang berkesan mengurangkan parut, menghilangkan jerawat dan melegakan kegatalan kulit kepala.
Campuran minyak kayu manis dan minyak zaitun mampu mengurangkan garis halus pada wajah kerana ia melembapkan kulit, seterusnya membuatkan kulit lebih lembut dan kurang berkedut termasuk di bahagian hujung mata, selain boleh menggantikan pelembap bibir.

Lebih menakjubkan, kayu manis juga mampu bertindak membersihkan dan menyuburkan kulit kepala, dengan cara menyingkirkan kulit mati dan menggalakkan pengaliran darah di bahagian berkenaan.

Ia boleh dilakukan dengan cara mencampurkan sesudu serbuk kayu manis bersama madu dan minyak zaitun, kemudian disapu ke kulit kepala sambil mengurut lembut, dibiarkan sekurang-kurangnya 15 minit sebelum syampu seperti biasa.
Rempah berkenaan mempunyai beberapa sifat semula jadi yang boleh digunakan dalam rawatan rambut. Bukan saja selamat, kayu manis juga memberi pilihan lebih murah untuk merawat masalah rambut gugur dan bercabang sekiranya digunakan secara konsisten.
Ia juga boleh membantu merawat jerawat namun ia perlu disapu nipis kerana ia agak pedih sekiranya disapu tebal. Lebih baik sekiranya ia dicampur dengan bedak sejuk atau madu sebelum disapu ke kulit.

Selain mujarab pada luaran tubuh, kajian mendapati kayu manis mampu menurunkan kadar kolesterol LDL yang mengakibatkan masalah kardiovaskular, melalui pengambilan setengah sudu rempah itu setiap hari.
Beberapa kajian menunjukkan bahawa kayu manis mungkin mempunyai kesan kawalan gula dalam darah, menjadikan ia bermanfaat terutama bagi orang yang mengidap diabetes.
Kayu manis juga menunjukkan kebolehan menakjubkan dengan menghentikan jangkitan yis yang gagal dimusnahkan ubatan lain.

Dalam kajian yang diterbitkan penyelidik di Jabatan Pertanian Amerika Syarikat di Maryland, kayu manis didapati mengurangkan percambahan sel kanser leukemia dan limfoma, selain mempunyai kesan antipembekuan darah.
Menerusi satu kajian di Universiti Copenhagen pula, pesakit yang mengidap artritis diberi setengah sudu teh serbuk kayu manis digabungkan dengan satu sudu madu setiap pagi sebelum sarapan pagi.
Selepas seminggu, didapati pesakit dapat merasai perbezaan yang nyata dan boleh berjalan tanpa rasa sakit dalam tempoh satu bulan.

☝Apabila ditambah pada makanan, kayu manis dapat menyekat pertumbuhan bakteria dan kerosakan makanan, menjadikannya pengawet makanan semula jadi.
Satu kajian mendapati bau kayu manis juga mempunyai manfaat apabila ia mampu meningkatkan fungsi kognitif dan ingatan selain sumber makanan yang kaya mineral, serat, besi dan kalsium.
Bagi setiap 5.2 gram kayu manis atau bersamaan dua sudu teh, ia mengandungi 45.5 peratus mineral, 11 peratus serat dan 5.2 peratus kalsium.

More info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810 Is Zaki

Tuesday, 11 October 2016

Rota Virus dan QuranicFoods

*Soalan Dari Pelanggan (Masalah Penyakit _Rotavirus_):*

Assalamu’alaikum doktor. Bagaimana cara untuk mengatasi atau merawat virus yang dikenali sebagai ROTAVIRUS ini? Adakah dengan pengamalan Quranic Food mampu membantu penyakit ini doktor? Mohon pencerahan. Terima kasih.

*Jawapan Dari Dr. Salman:*
Wa’alaikumsalam. Virus jenis ini akan menyebabkan masalah gastroenteritis iaitu radang salur pemakanan menyebabkan muntah, cirit birit dan demam. Bagi kanak-kanak, terdapat vaksin bagi mencegah jangkitan virus ini pada masa akan datang. 

Jika dijangkiti virus ini, rawatannya adalah dengan pengambilan air yang mencukupi bagi menggantikan air yang keluar sehingga jangkitan virus berkurangan.

 Minyak zaitun dikatakan mampu memerangkap virus namun kajian lanjut perlu dijalankan.

*Sumber: Olive House Medic & Business.*
More info
www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
www.QuranicFoods.com
WhatsApp 0175750810
Us Zaki

Sunday, 9 October 2016

Soalan GERD dan Quranic Foods

Soalan Dari Pelanggan (Masalah ‘GERD’Gastro-Eosphageal Reflux Disease):
Assalammu'alaikum doctor. Mohon pencerahan tentang penyakit GERD acid reflux, apakah senergi yang sesuai dengan pemakanan Quranic Food?




Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. GERD adalah Gastro-Eosphageal Reflux Disease yang terjadi akibat kemasukkan semula bahan makanan yang bercampur asid dari perut ke esofagus dan ini menyebabkan mukosa esophagus terkena dengan asid perut. Ini adalah akibat kelemahan sfinkter bawah esofagus yang sepatutnya tertutup semasa penghadaman berlaku. Namun, akibat pelbagai faktor terutama makanan hari ini yang merosakkan, maka terjadilah defek. Minyak zaitun amat sesuai diambil sebelum makan bersama madu. Elakkan makanan proses 100% dan jus delima juga membantu. Elakkan juga stress dengan menyerahkan urusan kita kepada Allah S.W.T. Amalkan ruku’ dan sujud dengan sempurna dan khusyuk. Wallahu a'lam.

Jawapan Dari Dr. Salman:
Wa’alaikumsalam. GERD berlaku apabila pintu perut (sphincter) tidak tertutup dengan sempurna menyebabkan asid perut mengalir naik ke atas menyebabkan symptom seperti sakit gastrik(gastritis) iaitu pedih di ulu hati dan masam di bahagian tekak(laryngopharyngeal reflux).
Rawatan utamanya ialah mengubah gaya hidup seperti mengurangkan makanan yang pedas dan masam serta mengelakkan makan sebelum tidur. Rawatan biasa ialah Proton Pump Inhibitor yang mengurangkan penghasilan asid.

Bagi rawatan secara alami, pengambilan olive oil boleh menjadi pelindung kepada saluran pemakanan agar tidak terhakis oleh asid perut. Pengambilan cuka tin juga memberi signal kepada tubuh bahawa asid badan sudah mencukupi seterusnya menghalang penghasilan asid berlebihan.
Sumber: Olive House Medic & Business.

Apa itu gerd - Gastro Esophageal Reflux Disease

Apa yang dimaksud GERD ?
GERD adalah singkatan dari Gastro Esophageal Reflux Disease yaitu penyakit yang timbul akibat ada reflux (aliran membalik) isi lambung ke esofagus (paip saluran pencernaan).
Sintom gerd 

sakit perut  ,pedih, senak, kembung, menyucuk, bila menyucuk boleh sampai belakang.
ulu hati, senak, pedih, panas, penuh, rasa penuh menolak keatas.
☺Dada, menyucuk pedih, panas, rasa penuh, berdebar.
tekak rasa ketat seperti tercekik. 

kepala rasa hanyut, pening, melayang.
ekstimitis, seluruh tubuh rasa lemah ,lemah  anggota kaki tangan, spt sakit urat, kaki sejuk..
mata rasa mengantuk kerap, tak larat angkat, rabun, rasa letih, panas dlm mata...
semangat /Fikiran, lemah semangat, risau dan panik.
☺✔

Tanda tanda Gerd
pening hanyut.
tiba tiba Mengantuk
Mengantuk lepas asar..
masam pahit mulut
lemah tenaga, lesu tak bermaya
sakit dada Kiri kanan. Menyucuk, Kdg sampai belikat.
kerap kebas tangan kaki, kepala, pipi dll.
gatal gatal badan
jantung tak stabil. Kadang laju Kadang slow
tekanan darah pun tak stabil..
mata jd rabun..
kaki krem
takut berjumpa org, lebih suka menyendiri
kepala Berat.. Migraine.
Kdg kerap lapar, Kdg hilang Selera langsung.
rasa benda bergerak bawah kulit, sebenarnya angin bergerak .
kerap kencing.
Ada bnyk lagi sintom, ...

Gerd,
Petua.
Makan pagi Jgn miss ..Sebelum jam 9kena mkn.
 mkn dlm kuantiti yg kecil tapi kerap, 3jam sekali Makan
Jgn minum sambil mkn. Seeloknya 15 minit selepas mkn.. Baru minum..

jangan makanan yg berminyak, pedas, masam
elakkan makan kobis, tomato, bayam, kacang
bnykkan makanan beralkali.. Spt sayur sayuran...
jilat garam dulu Sebelum Makan Ikut Sunnah nabi.. Dpt mengawal asid dan menawar racun dlm perut
bnykkan senaman. Mulakan dgn ringan....sehingga dpt senaman seperti biasa
dptkan vitamin d dgn duduk dipanas matahari pagi...
....
More info
www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810

Saturday, 8 October 2016

ADA APA DENGAN MINYAK ZAITUN

ADA APA DENGAN MINYAK ZAITUN

Firman Allah SWT: “Allah cahaya langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang yang bercahaya seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkah, yakni pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur dan tidak pula di sebelah baratnya, yang minyaknya hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya berlapis-lapis, Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha mengetahui segala sesuatu.” (QS An-Nur: 35)


Diriwayatkan oleh Ibnu Umar r.a., Rasulullah SAW pernah bersabda: "Minumlah minyak zaitun dan berminyak dengannya kerana sesungguhnya ia adalah dari pohon yang diberkati." (HR Al-Baihaqi & Ibnu Majah).

WAHH... kali ni dibuka dengan potongan ayat Al-Quran dan hadis pulak hehe ... Tulisan ini adalah satu perkongsian pengalaman saya menggunakan minyak zaitun untuk merawat diri-sendiri. Ternyata ia adalah pengalaman yang bagus sekali dan oleh sebab itu saya tergerak hati untuk menulisnya di sini, kalau ia boleh bermanfaat kepada orang lain pula.
Tahun lepas tiba-tiba lutut saya ditumbuhi ruam kemerahan yang gatal, semakin digaru semakin merah, menggelupas dan akhirnya ia luka. Kadang-kala berdarah dan ia kekal di situ selama berbulan-bulan. Doktor cakap saya menghidap "mild psoriasis", penyakit kulit yang akhirnya saya ringkaskan sebagai kurap kot haha ... Tapi tompok psoriasis itu hanya satu itu sahaja dan tidak merebak ke bahagian badan lain. Ia sebesar dua kali duit 50 sen. Rawatan yang diberi hanyalah krim putih yang perlu digosok di bahagian terjejas setiap hari.
Ketika mak saya datang ke KL dia bancuhkan belerang dengan minyak masak untuk disapu di kulit itu, tapi saya hanya bertahan gunakannya beberapa hari saja sebab bau belerang tu ya ampun, boleh melekat di baju berminggu-minggu baunya. Jadi saya bergantung sajalah pada krim doktor itu. Maka kekallah psoriasis itu di kulit lutut saya jadi perhiasan yang sungguh membosankan, dan menjadikan saya tertekan terutama kalau gatal.
Alkisahnya 4 bulan selepas saya berada di Melbourne, saya menjalani regular check-up di klinik Monash Uni, melibatkan pemeriksaan kandungan gula, darah dan kolesterol. Keseluruhannya okey cuma bacaan kolesterol saya agak tinggi sikit daripada biasa. Walaupun doktor kata "no red alert, don't worry", tapi saya tetap tak selesa kerana saya tau bacaan kolesterol tinggi bukan petanda yang baik untuk sistem kardiovaskular badan manusia. Tambah-tambah saya duduk seorang di sini, jadi saya mesti berusaha sehabis baik menjaga kesihatan saya. Oh ya, dan saya tunjukkan kulit lutut saya itu pada doktor dan dia bagi satu krim putih bernama Advantan saja untuk disapu.
Tentang krim ini yang saya guna dari KL sampailah ke Melbourne, ia hanya berkesan menghilangkan gatal, kesan merah dan luka pada kulit saya dalam masa 24 jam. Ataupun tak sampai pun 24 jam. Setiap malam pasti tangan saya akan automatik menggaru-garu tempat itu, sampai kalau dah sedap sangat digaru jadi luka dan berdarah. Maka sapulah lagi krim itu. Begitulah setiap hari. Saya pun dah set dalam minda saya bahawa seluruh hiduplah saya akan habiskan dengan keadaan menggaru-garu setiap malam seperti itu.
Balik pada cerita kolesterol tinggi tu, saya pun buat carian di internet tentang rawatan semulajadi menurunkan kolesterol sebab doktor pun suruh saya kawal diet dulu, kerana dia tak mahu saya bergantung pada ubat pada usia yang masih muda begini. Jadi cari punya cari, saya jumpa sekian banyak artikel yang mensahihkan bahawa minyak zaitun adalah penawar terbaik untuk penurunan kolesterol. Saya tak pernah ambil tau pasal minyak zaitun selama ni, tetapi bila dah dilanda sakit barulah terhegeh-hegeh nak ambik tau. Pencarian ini membawa saya kepada penemuan hadis-hadis dan ayat Al-Quran sebagai dalil kepada sifat minyak zaitun sebagai penawar. Salah satu hadis yang saya baca menyatakan bahawa minyak zaitun boleh menjadi penawar kepada 72 jenis penyakit termasuk kusta.
Maka tanpa pengetahuan yang mendalam tentang jenama terbaik minyak zaitun, saya pun tawakal sajalah ke pasaraya esok harinya dan membeli sebotol Olive Oil keluaran Sepanyol. Saya ada baca di internet, katanya sebaik-baiknya beli yang keluaran Palestin atau Syria tapi saya tak jumpa. Jadi berdasarkan kepercayaan bahawa pokok zaitun di mana-mana pun sama, saya belilah produk ini yang saya main tangkap muat saja. Saya tengok botol mana yang lambang produknya paling cantik haha... (sebab rupa dan harga lebih kurang).
Saya pun mulalah mengambil minyak zaitun, sehari dua kali. Sesudu pagi dan sesudu malam. Pada pagi hari keempat, tiba-tiba perut saya rasa memulas macam ditenyeh-tenyeh seluruh usus dan diikuti dengan kejadian saya pun masuklah bilik air. Haaa... susah juga saya nak cerita pengalaman dalam bilik air ni sebab "tak kesopanan dan kesusilaan" langsung hahaha... Tapi saya ringkaskan beginilah - itulah pengalaman pertama dalam hidup saya yang rasa sangat menakjubkan selepas keluar dari bilik air hehe... Memang rupanya minyak zaitun ini antara tindakannya mencuci usus kita dan membersihkan kotoran, mengikis saki-baki dan sisa-sisa pada dinding usus sampaikan bahan buangan yang keluar tu ... hmm... saya cakap beginilah ... bau dan rupanya macam longkang yang tak dicuci 10 tahun. Hehe ... jangan imagine ya... saya pun geli nak sebut tapi untuk perkongsian saya tulis jugalah dalam cara paling metaforik.
Saya pun mula seronok kerana ada hasil dan kesan yang bagus, jadi saya bertekad teruskan. Saya belum jumpa doktor lagi untuk melihat adakah paras kolesterol saya sudah turun tapi saya dapat rasakan perubahan seperti tidak ada rasa tidak selesa lagi pada bahagian tertentu di badan seperti selalunya. Pendek kata ada perubahanlah.
DAN yang paling magik, adalah - selepas lebih kurang 3 minggu mengambil minyak zaitun secara konsisten, tiba-tiba satu malam saya teringat, "eh, dah lama tangan ni tak menggaru lutut". Sekali saya tengok kulit pada lutut saya yang ada psoriasis tu, Masya-Allah, saya terkejut. Sembuh!
Serius! Sembuh!
Tak ada luka, tak ada warna merah dan yang ada sekarang hanya kesan kulit keputihan seperti tisu kulit nak kembali bersambung. SELAMA SETAHUN SAYA MENDERITA KEGATALAN DAN BERGANTUNG DENGAN KRIM HOSPITAL, TIBA-TIBA HANYA MENGAMBIL MINYAK ZAITUN 3 MINGGU - ......
Speechless betul saya melihat kulit saya tu. Sampai saya telefon suami dan emak saya. Rasa nak nangis pun ada. Rasa macam melihat keajaiban. Tak putus-putus ucapan syukur di mulut saya sebab psoriasis itu memang sangat mengganggu saya selama ini. Dan sehingga saya menulis blog ini, saya periksa lagi bahagian lutut itu dan memang sudah tak ada kesan luka dan merah merekah. Sembuh! Tapi takkanlah saya nak letak gambar lutut saya sebelum dan selepas hehe...
Syukur alhamdulillah dan saya bertekad, saya mesti tulis pengalaman ini di blog. Dan saya sudah pun beli sebotol minyak zaitun yang baru, kali ni jenama Itali. Dulu Spain sekarang Itali, walauponnn Itali kalah hahaha...
Tapi tujuan entri kali ini benar-benar adalah untuk berkongsi perasaan saya dengan anda semua. Saya bukanlah nak menidakkan ubat dari hospital kerana ilham perubatan sains itu datang dari Allah jua. Tapi betapa benarnya keajaiban zaitun yang disebut-sebut menerusi kalam Allah dan lidah Rasul ini, bukanlah sebelum ini saya tidak percaya tapi kalau kita tak pernah cuba maka kepercayaan itu hanya kepercayaan menurut-nurut sahaja. Tetapi apabila ia berkesan kepada diri saya sendiri, maka "nikmat Allah mana lagi yang mahu aku dustakan?"
Entri ini hanya perkongsian, mungkin berguna mungkin tidak. :)
===============
Untuk info lanjut berkaitan Minyak Zaitun dan QuranicFoods
 

SILAP BELI MINYAK ZAITUN ? Ada berapa Jenis Minyak Zaitun ?

 
 
EXTRA VIRGIN 
Merupakan minyak paling murni. Berasal dari hasil perahan pertama buah zaitun. Mengandung jumlah nutrisi dan vitamin yang tinggi, tidak ada bahan kimia tambahan, jernih, lembut  dan sukatan acidnya kurang dari 1%. Warnanya kehijau-hijauan dan memiliki rasa dan aroma yang lebih tajam.

Sesuai utk dressing, direnjis pada salad/makanan, dicelupkan pada roti secara langsung atau sebagai supplement kesihatan untuk mengurangkan risiko kanser, melambatkan penuaan dari dalam, mengurangkan kolestrol jahat atau LDL dan sebagainya. Boleh juga sebagai sapuan pada kulit yg bermasalah.
Minyak ini tidak bagus untuk menumis atau menggoreng kerana kurang minyak.

VIRGIN 
Diperoleh dari hasil produksi dan pengolahan tahap kedua buah zaitun, memiliki tingkat keasidan yang kurang dari 2%, dicampur sedikit minyak dari perahan pertama. Warnanya hijau kekuningan.

Minyak ini boleh digunakan untuk memasak, salad dressing, dan lainnya.


PURE
Minyak ini merupakan campuran dari refined olive oil dan virgin olive oil, 
kandungan nutrisinya lebih rendah, melalui beberapa pemprosesan seperti menapis dan memperelokkannya. Harganya pun lebih murah.

Tidak sesuai untuk salad dressing, biasanya digunakan sebagal pengganti minyak untuk menggoreng dalam masakan Itali.


EXTRACT Dan REFINED
Walaupun dihasilkan dari perahan pertama, namun jenis minyak zaitun ini diproses secara kimia untuk memperbaiki kualitinya yang kurang bagus. Zat kimia ditambahkan untuk meneutralkan rasanya yang kuat dan kadar keasidannya yang tinggi. Untuk memperkuat rasa minyak, minyak zaitun jenis virgin ditambahkan ke dalamnya.

FINO
Minyak jenis ini merupakan hasil campuran extra virgin dan virgin.


POMANCE
Minyak jenis ini merupakan grade paling rendah dari minyak zaitun. Dihasilkan dari minyak yang  tersisa dari proses perahan kedua, tidak dibuang begitu saja tapi mampu diproses kembali. Dicampur dengan berbagai variasi jumlah virgin oil supaya boleh diterima oleh pengguna. Biasa dijadikan bahan bagi kosmetik, shampoo, sabun dan lainnya.

Biasanya digunakan untuk memasak dengan suhu tinggi.

LITE/EXTRA LITE
Hasil dari banyak pemprosesan dan mengandungi hanya sedikit sahaja kuantiti virgin oil. Rasa dari minyak ini ringan dan warnanya pun cerah. Kualitinya rendah.


INFO:
Rasa minyak zaitun meloyakan bila dah masuk dalam tekak. Tips untuk mengelakkan rasa loya tu  dengan menelan sesudu madu lebah selepas minum sesudu Extra Virgin minyak zaitun.

Cara-cara mengekalkan khasiat minyak zaitun:
Tutup rapat dan letakkan di tempat yang terlindung daripada cahaya. Cahaya dan haba adalah musuh kepada minyak zaitun.

*https://hello-zura.blogspot.my

***************
More info
www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
www.QuranicFoods.com
WhatsApp 0175750810 Us Zaki  

Kisah Amalan Minum Minyak Zaitun

Amalan Minum Minyak Zaitun

Assalamualaikum

minggu ni nampaknyer minggu sakitlah...hehehe demam berpanjangan..isnin n selasa dpt MC sebab ksihatan x mengizinkan...allahuakhbar...jika ini dugaan yg engkau berikan ya Allah..aku terima dengan redho....seperti biasa Klinik Siti Fatimah memang dah jadi panel family Rusdan. senangkan satu klinik aje..at least all health history family ada kat situ....
lupa lak..apa kaitannya dengan Minyak zaitun ya..mm dua bulan lepas ada wat blood test..full packagelah...nak amik result asyik x sempat aje.....last2 dah alang2 kena demam amik result darah sekali...paling menakutkan kolestrol dlm darah tinggi..sangat tinggi..bacaan normal kurang 200 kan tapi mine is 269...ooo itu sudah tinggi mcm KLCC geng........doktor dah cakap no seefood, daging merah, santan, kekacang, cendawan.....tapi banyakan makan ikan, epal, jambu batu dan sayur berdaun.....
la ni aku jaga pemakanan jugak...yg bersantan2 aku avoid..daging aku avoid jugak....puas jugak aku mengogle pasal nak reducekan kolestrol dlm darah......hasil pembacaan.....amalkan minum MINYAK ZAITUN.....
Firman Allah SWT: “Allah cahaya langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang yang bercahaya seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkah, yakni pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur dan tidak pula di sebelah baratnya, yang minyaknya hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya berlapis-lapis, Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha mengetahui segala sesuatu.” (QS An-Nur: 35)
Diriwayatkan oleh Ibnu Umar r.a., Rasulullah SAW pernah bersabda: "Minumlah minyak zaitun dan berminyak dengannya kerana sesungguhnya ia adalah dari pohon yang diberkati." (HR Al-Baihaqi & Ibnu Majah).

ok ni link bolgger yang pernah minum minyak zaitun : ada-apa-dengan-minyak-zaitun
so ini adalah alternatif utk cuba turunkan paras kolestrol....dlm pada masa tu jugak banyak manfaat yang leh dapatkan..oh ya...1st time telan minyak zaitun tu..allahuakhbar....jarang rasa..tu dia..kepekatan minyak tu buat mcm nak termuntah balik pun ada...so lepas ni setiap kali minum minyak zaitun sebelah dah ready air masak.....lama2 dah ok...oh ya jgn lupa pilih yang extra virgin oil ya..sebab minyak yang ni melalui satu proses penapisan aje...yang yang light ker..virgin aje ker banyak melalui proses penapisan +campur minyak lain.......insyallah ada perkembangan positif  i update ya......
 
#############
 
Untuk info lanjut berkaitan Minyak Zaitun dan QuranicFoods

OLIVIE Plus 30x: thirty times more health benefits in a spoon.

OLIVIE Plus 30x: thirty times more health benefits in a spoon.

Taste green power: 30 times more hydroxytyrosol powerful polyphenol naturally, 30 times more effective to protect your heart against the LDL cholesterol oxidation (ox-LDL)

Preserve your body cells against oxidative damages. This better helps to avoid serious deseases (such as: cancer, heart infarctus, Parkinson, Alzheimer, among others). OLIVIE Plus 30x with its high concentration of natural polyphenols is particularly suitable for the preventive treatment of:
• Strokes
• Hypertension
• Ageing
• Antioxydant Power
• Cancer
• Antimicrobial effect
• Endocrine
• Psoriasis
• Nervous System


The unique extra virgin olive oil that is exceptionally rich in antioxydants, 100% naturally

The analysis of OLIVIE PLUS 30x extra virgin olive oil produced by Atlas Olive Oils showed that this oil is naturally rich in polyphenols and particularly in Hydroxytyrosol with content of 233 mg/kg, and also in Tyrosol with content of 161 mg/kg.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A comparative research confirms that OLIVIE Plus 30x contains 30 times more the antioxydant hydroxytyrosol naturally The table shows the content of hydroxytyrosol and tyrosol of 22 samples of conventional extra virgin olive oil taken from 4 mediterranean countries, all producers of extra virgin olive oil (Source: Hrneirik and Frische - 2004), that compared to OLIVIE Plus 30x show with no doubt its higher concentration of polyphenols.

Why OLIVIE PLUS 30x has such special features?

Simply beacuse this oil comes from olive trees planted in a rocky desert. Just like the wine, it is well known that the olive tree needs to suffer to produce the best of itself. Considering the very hot environment (up to 53°C in summer), the rocky soil where roots cannot develop easily, the lack of water, olive trees stress. A panic phenomenon occurs in the trees (instinct of survival), which results in a raised production of polyphenols (antioxidant) and more particularly in Hydroxytyrosol and Tyrosol (self-defence).

The healthiest extra virgin olive oil in the world

Hydroxytyrosol is the most powerful antioxidant easily assimilated by the human body. ORAC value indicating the antioxidant power: 40’000 μmolTE/g. According to the international laboratory method "Folin Ciocalteu", a normal conventional extra virgin olive oil has a content of hydroxytyrosol of: 7 mg/Kg.
The hydroxytyrosol content in our extra virgin olive oil OLIVIE Plus 30x is 233 mg/Kg, by far superior! The total polyphenols amount is also very high: 1250 mg/Kg compared to a normal extra virgin olive oil: 253 mg/Kg. Comparison of Hydroxytyrosol (HT) and Tyrosol (T) rates (mg/kg) between 22 samples of olive oil from 4 Mediterranean countries and our oil OLIVIE Plus 30x.



 

 

"Olive Oil Compound Kills Cancer Cells In Less Than An Hour: All-Powerful Oleocanthal"

A recent and authoritative scientific research carried out by Rutgers University and Hunter College demonstrates the effectiveness of the molecules of Oleocanthal. Olivie Plus 30X contains 30 times more oleocanthal than other extra virgin olive oils. Please find more information about this research at the following link.
Testimonial http://www.olivie.ma/en/testimonies.html

Olive 30 Plus Olive 30 Plus adalah Pati Minyak Zaitun Keluaran Morocco yang 30 kali Ganda daripada yang biasa SAYA TERPAKSA MENULIS Ust Mohd Zahir Ghazali APA ITU PRODUK OLIVIE PLUS 30x Kebelakangan ini, saya menerima deretan sms, whatsApp serta PM FaceBook yang bertanya dan ingin mendapatkan maklumat berkaitan produk Olivie Plus 30x, produk Minyak Zaitun yang diiktiraf sebagai Minyak Zaitun yang terbaik di dunia. Maka di sini saya amat menghargai persoalan juga pertanyaan daripada sahabat juga kenalan yang berlokasikan dari seluruh pelusuk tanahair. Saya kongsikan jawapan di sini agar sama-sama kita dapat mengambil maklumat dan faedah daripada anugerah kurniaan Allah SWT ini. Saya juga memohon maaf di atas kelemahan menyusun ayat dan fakta kerana sudah agak terlalu lama saya tidak menulis melainkan info ringkas dan komen pendek dalam isu-isu sensasi yang menjadi viral semasa di kalangan pengguna media baru. Olivie Plus 30x adalah produk Minyak Zaitun yang diiktiraf sebagai Minyak Zaitun yang paling baik kualitinya di dunia. Ini kerana kandungan Hydroxytyrosol mencapai 30 kali ganda dari kebanyakan Minyak Zaitun yang ada di pasaran. Minyak Zaitun membekalkan Anti-Oksidan yang paling berkuasa bernama Hydroxytyrosol. Olivie Plus 30x membekal 30 kali ganda Hydroxytyrosol berbanding Minyak Zaitun biasa secara ALAMI bukan EXTRACT. Olivie Plus 30x dibekalkan oleh Syarikat Perniagaan Aqallal dari Negara Morocco yang telah menjalankan perniagaan Minyak Zaitun sejak turun temurun lebih 150 tahun yang lalu. Olivie Plus 30x adalah produk yang amat dikenali oleh masyarakat Morocco dan Eropah serta diiktiraf oleh pakar-pakar perubatan yang terkenal di dunia seperti Prof Dr Henry Jeyoux (Bapa kanser Dunia) Dr Brehlemn, Dr Abul Ghanam dan Dr Mohammad Faid (pakar nutrisi dan zaitun). Olive House Malaysia mendapat penghargaan yang bernilai dengan dilantik sebagai wakil tunggal bagi memasarkan produk Olivie Plus 30x di Zon Asia Pasiffic. Ianya hasil cadangan dan saranan oleh Profesor Dr Mohammad Faid, pakar nutrisi dunia dari Morocco yang merupakan penasihat kepada perniagaan kami, Olive House. Walaupun produk Olivie Plus 30x baru berada di pasaran Malaysia sejak beberapa bulan yang lalu, banyak testimoni yang menarik dan menakjubkan telah dikongsi oleh ramai di kalangan pengguna produk ini, Alhamdulillah. Produk Olivie Plus 30x dihasilkan dari buah zaitun hijau yang ditanam di kawasan pergunungan Atlas, Morocco. Syarikat Perniagaan Aqallal menanam lebih sejuta pohon zaitun di kawasan yang kering serta mencabar untuk mana-mana sepsis tumbuhan lain melangsungkan kehidupan. Subhanallah!! Zaitun terbukti mempunyai daya tahan untuk terus berjuang dan hidup walaupun di lokasi sukar, kering, panas dan mencabar. Kesukaran ini menyebabkan kandungan polyphenol dan hydroxtrosol yang terhasil dari Minyak Zaitun yang diproses didapati berpuluh kali ganda dari zaitun yang ditanam di kawasan biasa. Pohon zaitun yang ditanam di kawasan yang lain di Negara Morocco juga gagal menghasilkan Minyak Zaitun yang mempunyai kualiti Hydroxytyrosol seperti yang ditanam di kawasan tersebut. Sepertimana yang difahami oleh mereka yang mengkaji kehebatan dan keistimewaan pohon zaitun, ianya disebut oleh Allah SWT pada 7 ayat di dalam Al –Quran samaada secara sendirian ataupun disebut dengan buah buahan yang lain. Zaitun merupakan sejenis sepsis tumbuhan yang mempunyai daya tahan yang begitu kuat untuk hidup. Sehingga ada maklumat menyatakan ia mampu hidup sehingga ratusan tahun bahkan sehingga ribuan tahun. Wallahua’lam. Kajian yang di lakukan menggunakan Olivie Plus 30x mengikut Professor Henri Joyeux; membantu merawat; Kanser kolon, Kanser darah, Kanser PayuDara, Masalah kardiovaskular, Diabetes, Parkinson, Alzheimer, Kourier kepada kalsium di dalam makanan kepada tubuh, Masalah kesuburan kepada lelaki dan wanita, Prostate dan lain-lain. Lihat Buku: Olive Oil Antioxydants m/s vii & viii Kehebatan produk Olivie Plus 30x telah dinukilkan di dalam sebuah buku berbahasa Perancis yang amat dikenali di Negara Morocco dan Perancis ”POLYPHENOLS d’HUILE d”OLIVE, TRESORS SANTI ! Olive House Malaysia telah mengambil usaha menterjemahkan buku tersebut ke dalam bahasa Inggeris “Olive Oil Anti Oxidants-A Treasure For Your Health ! Buku ini boleh didapati melalui agen-agen rasmi Olive House di seluruh Malaysia. Harga RM85.90 sebotol produk Olivie Plus 30x adalah terlalu rendah, dibandingkan kualiti produk dan kebanyakan produk Minyak Zaitun yang mempunyai gandaan Polyphenols adalah menjangkau ratusan ringgit harganya di Malaysia. Sekiranya anda ingin mencuba, hubungi wakil-wakil kami di seluruh Malaysia. Kami juga membuka peluang kepada anda yang berminat menjadi wakil perniagaan kami di seluruh Malaysia. Ust Mohd Zahir Ghazali

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
Olive 30 Plus Olive 30 Plus adalah Pati Minyak Zaitun Keluaran Morocco yang 30 kali Ganda daripada yang biasa SAYA TERPAKSA MENULIS Ust Mohd Zahir Ghazali APA ITU PRODUK OLIVIE PLUS 30x Kebelakangan ini, saya menerima deretan sms, whatsApp serta PM FaceBook yang bertanya dan ingin mendapatkan maklumat berkaitan produk Olivie Plus 30x, produk Minyak Zaitun yang diiktiraf sebagai Minyak Zaitun yang terbaik di dunia. Maka di sini saya amat menghargai persoalan juga pertanyaan daripada sahabat juga kenalan yang berlokasikan dari seluruh pelusuk tanahair. Saya kongsikan jawapan di sini agar sama-sama kita dapat mengambil maklumat dan faedah daripada anugerah kurniaan Allah SWT ini. Saya juga memohon maaf di atas kelemahan menyusun ayat dan fakta kerana sudah agak terlalu lama saya tidak menulis melainkan info ringkas dan komen pendek dalam isu-isu sensasi yang menjadi viral semasa di kalangan pengguna media baru. Olivie Plus 30x adalah produk Minyak Zaitun yang diiktiraf sebagai Minyak Zaitun yang paling baik kualitinya di dunia. Ini kerana kandungan Hydroxytyrosol mencapai 30 kali ganda dari kebanyakan Minyak Zaitun yang ada di pasaran. Minyak Zaitun membekalkan Anti-Oksidan yang paling berkuasa bernama Hydroxytyrosol. Olivie Plus 30x membekal 30 kali ganda Hydroxytyrosol berbanding Minyak Zaitun biasa secara ALAMI bukan EXTRACT. Olivie Plus 30x dibekalkan oleh Syarikat Perniagaan Aqallal dari Negara Morocco yang telah menjalankan perniagaan Minyak Zaitun sejak turun temurun lebih 150 tahun yang lalu. Olivie Plus 30x adalah produk yang amat dikenali oleh masyarakat Morocco dan Eropah serta diiktiraf oleh pakar-pakar perubatan yang terkenal di dunia seperti Prof Dr Henry Jeyoux (Bapa kanser Dunia) Dr Brehlemn, Dr Abul Ghanam dan Dr Mohammad Faid (pakar nutrisi dan zaitun). Olive House Malaysia mendapat penghargaan yang bernilai dengan dilantik sebagai wakil tunggal bagi memasarkan produk Olivie Plus 30x di Zon Asia Pasiffic. Ianya hasil cadangan dan saranan oleh Profesor Dr Mohammad Faid, pakar nutrisi dunia dari Morocco yang merupakan penasihat kepada perniagaan kami, Olive House. Walaupun produk Olivie Plus 30x baru berada di pasaran Malaysia sejak beberapa bulan yang lalu, banyak testimoni yang menarik dan menakjubkan telah dikongsi oleh ramai di kalangan pengguna produk ini, Alhamdulillah. Produk Olivie Plus 30x dihasilkan dari buah zaitun hijau yang ditanam di kawasan pergunungan Atlas, Morocco. Syarikat Perniagaan Aqallal menanam lebih sejuta pohon zaitun di kawasan yang kering serta mencabar untuk mana-mana sepsis tumbuhan lain melangsungkan kehidupan. Subhanallah!! Zaitun terbukti mempunyai daya tahan untuk terus berjuang dan hidup walaupun di lokasi sukar, kering, panas dan mencabar. Kesukaran ini menyebabkan kandungan polyphenol dan hydroxtrosol yang terhasil dari Minyak Zaitun yang diproses didapati berpuluh kali ganda dari zaitun yang ditanam di kawasan biasa. Pohon zaitun yang ditanam di kawasan yang lain di Negara Morocco juga gagal menghasilkan Minyak Zaitun yang mempunyai kualiti Hydroxytyrosol seperti yang ditanam di kawasan tersebut. Sepertimana yang difahami oleh mereka yang mengkaji kehebatan dan keistimewaan pohon zaitun, ianya disebut oleh Allah SWT pada 7 ayat di dalam Al –Quran samaada secara sendirian ataupun disebut dengan buah buahan yang lain. Zaitun merupakan sejenis sepsis tumbuhan yang mempunyai daya tahan yang begitu kuat untuk hidup. Sehingga ada maklumat menyatakan ia mampu hidup sehingga ratusan tahun bahkan sehingga ribuan tahun. Wallahua’lam. Kajian yang di lakukan menggunakan Olivie Plus 30x mengikut Professor Henri Joyeux; membantu merawat; Kanser kolon, Kanser darah, Kanser PayuDara, Masalah kardiovaskular, Diabetes, Parkinson, Alzheimer, Kourier kepada kalsium di dalam makanan kepada tubuh, Masalah kesuburan kepada lelaki dan wanita, Prostate dan lain-lain. Lihat Buku: Olive Oil Antioxydants m/s vii & viii Kehebatan produk Olivie Plus 30x telah dinukilkan di dalam sebuah buku berbahasa Perancis yang amat dikenali di Negara Morocco dan Perancis ”POLYPHENOLS d’HUILE d”OLIVE, TRESORS SANTI ! Olive House Malaysia telah mengambil usaha menterjemahkan buku tersebut ke dalam bahasa Inggeris “Olive Oil Anti Oxidants-A Treasure For Your Health ! Buku ini boleh didapati melalui agen-agen rasmi Olive House di seluruh Malaysia. Harga RM85.90 sebotol produk Olivie Plus 30x adalah terlalu rendah, dibandingkan kualiti produk dan kebanyakan produk Minyak Zaitun yang mempunyai gandaan Polyphenols adalah menjangkau ratusan ringgit harganya di Malaysia. Sekiranya anda ingin mencuba, hubungi wakil-wakil kami di seluruh Malaysia. Kami juga membuka peluang kepada anda yang berminat menjadi wakil perniagaan kami di seluruh Malaysia. Ust Mohd Zahir Ghazali

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
Olive 30 Plus Olive 30 Plus adalah Pati Minyak Zaitun Keluaran Morocco yang 30 kali Ganda daripada yang biasa SAYA TERPAKSA MENULIS Ust Mohd Zahir Ghazali APA ITU PRODUK OLIVIE PLUS 30x Kebelakangan ini, saya menerima deretan sms, whatsApp serta PM FaceBook yang bertanya dan ingin mendapatkan maklumat berkaitan produk Olivie Plus 30x, produk Minyak Zaitun yang diiktiraf sebagai Minyak Zaitun yang terbaik di dunia. Maka di sini saya amat menghargai persoalan juga pertanyaan daripada sahabat juga kenalan yang berlokasikan dari seluruh pelusuk tanahair. Saya kongsikan jawapan di sini agar sama-sama kita dapat mengambil maklumat dan faedah daripada anugerah kurniaan Allah SWT ini. Saya juga memohon maaf di atas kelemahan menyusun ayat dan fakta kerana sudah agak terlalu lama saya tidak menulis melainkan info ringkas dan komen pendek dalam isu-isu sensasi yang menjadi viral semasa di kalangan pengguna media baru. Olivie Plus 30x adalah produk Minyak Zaitun yang diiktiraf sebagai Minyak Zaitun yang paling baik kualitinya di dunia. Ini kerana kandungan Hydroxytyrosol mencapai 30 kali ganda dari kebanyakan Minyak Zaitun yang ada di pasaran. Minyak Zaitun membekalkan Anti-Oksidan yang paling berkuasa bernama Hydroxytyrosol. Olivie Plus 30x membekal 30 kali ganda Hydroxytyrosol berbanding Minyak Zaitun biasa secara ALAMI bukan EXTRACT. Olivie Plus 30x dibekalkan oleh Syarikat Perniagaan Aqallal dari Negara Morocco yang telah menjalankan perniagaan Minyak Zaitun sejak turun temurun lebih 150 tahun yang lalu. Olivie Plus 30x adalah produk yang amat dikenali oleh masyarakat Morocco dan Eropah serta diiktiraf oleh pakar-pakar perubatan yang terkenal di dunia seperti Prof Dr Henry Jeyoux (Bapa kanser Dunia) Dr Brehlemn, Dr Abul Ghanam dan Dr Mohammad Faid (pakar nutrisi dan zaitun). Olive House Malaysia mendapat penghargaan yang bernilai dengan dilantik sebagai wakil tunggal bagi memasarkan produk Olivie Plus 30x di Zon Asia Pasiffic. Ianya hasil cadangan dan saranan oleh Profesor Dr Mohammad Faid, pakar nutrisi dunia dari Morocco yang merupakan penasihat kepada perniagaan kami, Olive House. Walaupun produk Olivie Plus 30x baru berada di pasaran Malaysia sejak beberapa bulan yang lalu, banyak testimoni yang menarik dan menakjubkan telah dikongsi oleh ramai di kalangan pengguna produk ini, Alhamdulillah. Produk Olivie Plus 30x dihasilkan dari buah zaitun hijau yang ditanam di kawasan pergunungan Atlas, Morocco. Syarikat Perniagaan Aqallal menanam lebih sejuta pohon zaitun di kawasan yang kering serta mencabar untuk mana-mana sepsis tumbuhan lain melangsungkan kehidupan. Subhanallah!! Zaitun terbukti mempunyai daya tahan untuk terus berjuang dan hidup walaupun di lokasi sukar, kering, panas dan mencabar. Kesukaran ini menyebabkan kandungan polyphenol dan hydroxtrosol yang terhasil dari Minyak Zaitun yang diproses didapati berpuluh kali ganda dari zaitun yang ditanam di kawasan biasa. Pohon zaitun yang ditanam di kawasan yang lain di Negara Morocco juga gagal menghasilkan Minyak Zaitun yang mempunyai kualiti Hydroxytyrosol seperti yang ditanam di kawasan tersebut. Sepertimana yang difahami oleh mereka yang mengkaji kehebatan dan keistimewaan pohon zaitun, ianya disebut oleh Allah SWT pada 7 ayat di dalam Al –Quran samaada secara sendirian ataupun disebut dengan buah buahan yang lain. Zaitun merupakan sejenis sepsis tumbuhan yang mempunyai daya tahan yang begitu kuat untuk hidup. Sehingga ada maklumat menyatakan ia mampu hidup sehingga ratusan tahun bahkan sehingga ribuan tahun. Wallahua’lam. Kajian yang di lakukan menggunakan Olivie Plus 30x mengikut Professor Henri Joyeux; membantu merawat; Kanser kolon, Kanser darah, Kanser PayuDara, Masalah kardiovaskular, Diabetes, Parkinson, Alzheimer, Kourier kepada kalsium di dalam makanan kepada tubuh, Masalah kesuburan kepada lelaki dan wanita, Prostate dan lain-lain. Lihat Buku: Olive Oil Antioxydants m/s vii & viii Kehebatan produk Olivie Plus 30x telah dinukilkan di dalam sebuah buku berbahasa Perancis yang amat dikenali di Negara Morocco dan Perancis ”POLYPHENOLS d’HUILE d”OLIVE, TRESORS SANTI ! Olive House Malaysia telah mengambil usaha menterjemahkan buku tersebut ke dalam bahasa Inggeris “Olive Oil Anti Oxidants-A Treasure For Your Health ! Buku ini boleh didapati melalui agen-agen rasmi Olive House di seluruh Malaysia. Harga RM85.90 sebotol produk Olivie Plus 30x adalah terlalu rendah, dibandingkan kualiti produk dan kebanyakan produk Minyak Zaitun yang mempunyai gandaan Polyphenols adalah menjangkau ratusan ringgit harganya di Malaysia. Sekiranya anda ingin mencuba, hubungi wakil-wakil kami di seluruh Malaysia. Kami juga membuka peluang kepada anda yang berminat menjadi wakil perniagaan kami di seluruh Malaysia. Ust Mohd Zahir Ghazali

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef

Friday, 7 October 2016

Jus Delima Organik dan tekanan darah rendah

*Soalan 59:*

*Pati Delima dan Tekanan Darah Rendah*
*Baru dapat info, rupa-rupanya Pati Delima kurang sesuai untuk orang yang alami Tekanan Darah Rendah.
Mohon penjelasan.*

*Jawapan:*
*Pati & Jus Delima* dengan syarat, PERAHAN KESELURUHAN bahagian Buah Delima, sangat membantu kepada pesakit yang alami Tekanan Darah Rendah.
Pelbagai Faktor dikaitkan dengan Tekanan Darah Rendah termasuk kegagalan fungsi organ jantung, Ketidakstabilan Hormon, risiko hati, Strok dan banyak lagi.

Pati & Jus Delima Tinggi nilai Antioksida terutamanya *Punicalagin* dan *Vitamin C.*
Kedua-duanya sangat membantu kepada Tekanan Darah Rendah.
Peranan *Histidine* juga sangat bantu kepada Ketidakstabilan Hormon.
Juga mengandungi *Potassium & Magnesium* yang sangat diperlukan oleh pesakit yang alami Tekanan Darah Rendah.

Sangat dicadangkan agar diSINERGIkan Jus & Pati Delima ini dengan Minyak Zaitun yang akan melengkapkan lagi proses bantu rawat.
InsyaAllah.

Juga minum air secukupnya ☑

Thursday, 6 October 2016

Kenapa Ibu mengandung mesti Amal Minyak Zaitun


Ibu mengandung dan olive oil

Assalammualaikum tuan dan cik puan semua
1) bukti2 saintifik semakin banyak menunjukkan pengamalan minyak zaitun bagi ibu mengandung adalah suatu diet yg WAJIB dilakukan.
2) kebaikan yg diperolehi ibu mengandung amalkan bukan sekadar untuk kesihatan ibu tetapi demi kesihatan bayi tersebut ketika menjelang dewasa. Kesihatan merentas masa dan zaman sebagaimana ucapan tokoh tersohor

“Olive oil during perinatal period seems to be able to prevent oxidative damage and improve the expression of protective neurotrophins in the adult brain.”
- Camila Simonetti Pase, Federal University of Santa Maria

3. VAKSIN alami yg lebih hebat untuk anak2 anda dengan amalkan ketika mengandung. Anak2 yg sihat juga pencetus senyuman ibu bapa

#olivehouse #oliveoil #pregnant

Tips Ibu Mengandung dan Olive Oil Dr Salman Dr Hafizah


Soalan Dari Pelanggan (Cara Terbaik Amalan Minyak Zaitun Untuk Ibu Ketika Hamil, Selepas Bersalin, Kanak-Kanak Dan Pengamal Ubatan Hospital):

Assalamu'alaikum doktor.
1) Berapakah dos minyak zaitun yang boleh diamalkan kepada ibu yang mengandung, ibu yang baru bersalin dan anak yang mula umur 2,3,4 tahun?
2) Bagaimana pula kepada pengamal yang ada makan pelbagai ubat dari hospital, seperti ubat darah tinggi, jantung, dan lain-lain?

Jawapan Dari Dr. Hafizah:
Wa’alaikumsalam.
1) Secara umum, Minyak Zaitun(MZ), Sari Cuka Teen(SCT) atau segala makanan sunnah adalah makanan dan bukannya ubat. Namun disebabkan badan manusia hari ini kekurangan khasiat maka apabila khasiat ini diberikan semula maka sakitnya automatik sembuh.
Maka soal dos adalah tidak penting kerana ia adalah lebih bergantung kepada cara pemakanan seharian individu itu. Kalau memang pemakanannya sihat maka, 2 sudu besar adalah mencukupi bagi MZ tetapi kalau seharian hanya makan processed food maka wajib dosnya diperbanyakkan.

Namun secara umum,
1) Ibu mangandung: 2 sudu besar pagi dan malam.
2) Ibu menyusu: 2 sudu besar 3x sehari.
3) Kanak-kanak: Sebagai daily supplementation 1 sudu kecil setiap pagi dan boleh ditambah mengikut kesesuaian.

2) Bagi pengamal dadah tegar, haruslah dinasihatkan memilih rawatan mana yang hendak dicuba. Saya tidak mengalakkan percampuran ubatan kimia sintetik dan makanan sunnah yang suci lagi mulia kerana apabila berlaku tidak balas, makanan sunnah selalu dipersalahkan dan ini menyebabkan dosa dan bersangka buruk dengan ciptaan Allah S.W.T. Hendaklah kita mengetahui bahawa doktor tidak pernah belajar ilmu pemakanan secara detail dan doktor juga tidak belajar ilmu tumbuh-tumbuhan.
Malah doktor diajar yang tumbuhan mempunyai bahan merbahaya yang boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang dan hati maka atas apa-apa jua yang akan terjadi pastilah doktor akan menyalahkan apa-apa jua ubatan lain yang diambil oleh pesakitnya dan menutup mata kepada kemudaratan dari dadah.
Jadi, kesimpulannya elakkanlah percampuran ubatan kimia sintetik dan produk kita.

Jawapan Dari Dr. Salman:
Wa’alaikumsalam.
Olive oil dan fig vinegar untuk wanita mengandung.
Setakat ini, tiada kajian yang menunjukkan kedua-dua bahan ini berbahaya kepada wanita mengandung mahupun bayi yang dikandung. Senarai bahan yang perlu dielakkan semasa mengandung oleh American Pregnancy Association tidak menyenaraikan kedua-dua bahan ini sebagai berbahaya.

Olive oil & fig vinegar sangat membantu menghilangkan loya (morning sickness) dan sembelit yang sering dialami oleh wanita bersalin.

...
More info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810
Us Zaki
www.QuranicFoods.com

Sebaceous Cyst dan kaedah alternatif perawatan QuranicFoods


Soalan 63:
'Sebaceous Cyst'

Assalamualaikum, Ada sahabat punyai mcm ketumbuhan (ada yg kata risa) di bahagian perut sebesar telur ayam.
Sudah lama tetapi sekarang baru rasa sakit. Doktor diagnos Sebaceous Cyst dan cadangkan supaya buang melalui pembedahan.
Setakat ni saya cadangkan beliau ambik Pati Minyak Zaitun dan Sari Cuka Teen.


Pesakit ada mengambil ubat :
1. Sunprox 550
2. Denzo Dynapharm serratiopeptidase
3. Koact tablet 625mg

Bagaimana boleh dibantu dengan 'Quranic Food'?

Jawapan:
Sebaceous Cyst ialah benjolan / ketumbuhan pada bahgian Kelenjar Sebacea @ Sebaceous Gland. (Rujuk Gambar Rajah yang dilampirkan).
Kelenjar Sebacea ini ada pada semua bahagian tubuh badan kecuali Tapak Tangan dan Tapak Kaki. Peranan Kelenjar Sebacea ini ialah Merembeskan Minyak @ Wax yang dipanggil Sebum sebagai pelincir dan kalis air pada kulit dan rerambut Manusia.
Banyak lagi Fungsi Kelenjar Sebacea yang sangat Hebat yang diciptakan oleh Pencipta MAHA Hebat.
Antaranya sebagai pertahanan tubuh badan agar Bakteria tidak mudah 'penetrate' kulit kita, elak kelopak mata daripada melekat ke permukaan bawah mata apabila ditutup, pelindung pada telinga untuk elak air dan radikal bebas yang mengkin masuk, Membentuk Bendalir Amnion yang melindungi Bayi dalam kandungan dan banyak lagi.

Sebaceous Cyst berlaku di luar Kelenjar Sebacea dan bukan jenis kanser pada awalnya. Berlaku apabila laluan keluar Sebum daripada Kelenjar Sebacea tersumbat atau hilang fungsi. Kemungkinan berlaku toresan, luka dalaman, jerawat atau saluran pada Kelenjar Sebacea yang tidak terbentuk dengan sempurna.

Akan bertukar menjadi jenis kanser apabila timbul kemerahan, bengkak lebih 5cm, rasa sakit dan timbul semula walaupun setelah dibuat pembedahan.
Sebenarnya, dapat dibantu rawat dengan PEMAKANAN yang SIHAT dan tinggi Nutrisi.
Amalkan Sayur-sayuran dan Buah-buahan dalam Pemakanan Harian, kurangkan makanan Bergoreng, Dipanggang, Bergandum, Gula Putih dan Berproses.
Boleh cuba amalkan Functional Quranic Food.

Minyak Zaitun:
1.Hydroxytyrosol akan bertindak pada Mitochondria Cell agar rangsang penghasilan Sel Kulit yang sihat. Juga bantu rawat jangkitan kuman yang mungkin berlaku, jika Ketmbuhan tersebut telah bertukar kepada Sel Kanser.
2. Anti Keradangan yang Sangat BANYAK dalam Pati Minyak Zaitun, dengan syarat TIDAK BERTAPIS akan bantu rawat dalam situasi ini.
3. Steroid Organik yang pelbagai juga akan bantu atasi Keradangan yang berlaku.
Diamalkan makan setiap hari dan boleh dibuat sapuan pagi & malam.

Sari Cuka Teen:
1. Asid Asetik Organik akan neutralkan medium berasid yang berlaku pada bahagian Keradangan.
Boleh dibuat minum dan spray pada bahgian ketumbuhan tersebut (dengan bancuhan yang sangat cair).

Jus & Pati Delima
Mengandungi Antioksida dan Anti Keradangan yang pelbagai juga.
Minum setiap hari dengan kelebihan Vitamin & Mineral yang pelbagai yang akan cepatkan pemulihan.
InsyaAllah.

Sangat dicadangkan berbekam ☑☑

Wallahua'lam.

++++++++++
1. Sunprox 550
2. Denzo Dynapharm serratiopeptidase
3. Koact tablet 625mg

Fungsi Ketiga-tiga ubat di atas ialah sebagai penahan sakit, Anti Keradangan & Antibiotik,

Di mana ketiga-tiga fungsi tersebut telah di COVER dengan sangat ALAMI oleh Functional Quranic Food.
Yakin, percaya & amal.
InsyaAllah.

=============
**Pihak kami sekali kali tidak menafikan keberkesan ubatan yang diambil.. penilisan sekadar perkongsian cara alternatif atau komplimentary (pelengkap) bagi yang ingin mencuba

More info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
www.QuranicFoods.com
WhatsApp 0175750810

Tips Senggugut Olive Asli Minyak Zaitun

Soalan 64:
Senggugut Yang Luar Biasa

Assalamualaikum, kalau mengalami senggugut yang amat teruk, ada cara ke untuk menguranginya?

Jawapan:
Senggugut / Period Pain yang luar biasa sakitnya BUKAN SITUASI NORMAL.
Lebih jelas situasinya, jika kita buat pemeriksaan dan dapat 'scan' apa punca sebenar berlakunya situasi sebegini.
Walaubagaimanapun, antara faktor yang menjurus kepada situasi ini ialah terdapatnya Ketumbuhan (Fibroid/ Cyst) pada organ pembiakan, Endometriosis,Jangkitan Kuman yang menyebabkan keradangan pada bahagian Pelvis (PID), emosi yang sering terganggu dan tidak tenteram, ketidakstabilan hormon juga Risiko pada Organ Buah Pinggang.
Faktor PEMAKANAN yang SIHAT sangat menyumbang kepada Bantu rawat & Cegah.

Boleh cuba Functional Quranic Food

Minyak Zaitun:
1. Hydroxytyrosol akan meneutralkan tindakan Radikal Bebas yang menjadi punca kepada berlakunya Jangkitan Kuman pada bahagian Pelvis juga yang menyemarakkan lagi Pertumbuhan Cyst, fibroid, Endometriosis.
2. Oleocanthal sebagai "PAIN KILLER ALAMI' serta Anti Keradangan akan bantu atasi Keradangan yang berlaku.
3. Omega 3 & 6 sebagai Anti Keradangan dan menstabilkan fungsi hormon yang terganggu.
4. Steroid Organik yang pelbagai juga bertindak sebagai Anti Keradngan.

Sari Cuka Teen
1. Asid Asetik Organik sebagai Anti Keradangan dan neutralkan medium berasdi yang menggalakkan lagi berlakunya sebarang ketumbuhan.
2. Mangan dan Tryptophan akan beri ketenangan emosi yang terganggu.

Jus & Pati Delima
Mempunyai Antioksida dan Anti Keradngan yang pelbagai yang akan bantu dalam situasi ini.
Juga mengandungi Tryptophan dan Histidine iaitu dari Kumpulan Asid Amino Perlu yang akan stabilkan fungsi hormon dan emosi yang terjejas.

Boleh juga jika amalkan Madu & Ceylon Cinnamon.

Amalkan pemakanan yang SIHAT dengan kurang / elakkan Makanan Berproses, Berpeluntur serta kurangkan pengambilan menu jenis BERDAGING dalam Pemakanan Harian. Lebihkan Sumber IKAN.

Sangat dicadangkan Berbekam & Akupuntur ☑☑

Wallahua'lam.

More Info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 017 5750810

Tips Senggugut Olive Asli Minyak Zaitun

Soalan 64:
Senggugut Yang Luar Biasa

Assalamualaikum, kalau mengalami senggugut yang amat teruk, ada cara ke untuk menguranginya?

Jawapan:
Senggugut / Period Pain yang luar biasa sakitnya BUKAN SITUASI NORMAL.
Lebih jelas situasinya, jika kita buat pemeriksaan dan dapat 'scan' apa punca sebenar berlakunya situasi sebegini.
Walaubagaimanapun, antara faktor yang menjurus kepada situasi ini ialah terdapatnya Ketumbuhan (Fibroid/ Cyst) pada organ pembiakan, Endometriosis,Jangkitan Kuman yang menyebabkan keradangan pada bahagian Pelvis (PID), emosi yang sering terganggu dan tidak tenteram, ketidakstabilan hormon juga Risiko pada Organ Buah Pinggang.
Faktor PEMAKANAN yang SIHAT sangat menyumbang kepada Bantu rawat & Cegah.

Boleh cuba Functional Quranic Food

Minyak Zaitun:
1. Hydroxytyrosol akan meneutralkan tindakan Radikal Bebas yang menjadi punca kepada berlakunya Jangkitan Kuman pada bahagian Pelvis juga yang menyemarakkan lagi Pertumbuhan Cyst, fibroid, Endometriosis.
2. Oleocanthal sebagai "PAIN KILLER ALAMI' serta Anti Keradangan akan bantu atasi Keradangan yang berlaku.
3. Omega 3 & 6 sebagai Anti Keradangan dan menstabilkan fungsi hormon yang terganggu.
4. Steroid Organik yang pelbagai juga bertindak sebagai Anti Keradngan.

Sari Cuka Teen
1. Asid Asetik Organik sebagai Anti Keradangan dan neutralkan medium berasdi yang menggalakkan lagi berlakunya sebarang ketumbuhan.
2. Mangan dan Tryptophan akan beri ketenangan emosi yang terganggu.

Jus & Pati Delima
Mempunyai Antioksida dan Anti Keradngan yang pelbagai yang akan bantu dalam situasi ini.
Juga mengandungi Tryptophan dan Histidine iaitu dari Kumpulan Asid Amino Perlu yang akan stabilkan fungsi hormon dan emosi yang terjejas.

Boleh juga jika amalkan Madu & Ceylon Cinnamon.

Amalkan pemakanan yang SIHAT dengan kurang / elakkan Makanan Berproses, Berpeluntur serta kurangkan pengambilan menu jenis BERDAGING dalam Pemakanan Harian. Lebihkan Sumber IKAN.

Sangat dicadangkan Berbekam & Akupuntur ☑☑

Wallahua'lam.

More Info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 017 5750810

Sunday, 2 October 2016

Bisa Gigitan Charlie dan Quranic foods

 

*Soalan 60:*
*Gigitan semut charlie.*
Apakah Syor rawatan dgn Quranic Food?

*Jawapan:*
Gigitan Serangga Charlie ini akan mengakibatkan kulit menjadi bengkak, menggelembung & pecah. Keluar air dan boleh berpindah ke bahagian anggota badan lain ketika menggaru @ menggosok-gosok badan ketika mandi.

Elakkan penggunaan sabun @ bedak yang ada campuran bahan kimia.
Kurangkan pengambilan gula putih & makanan bergandum.
InsyaAllah, *Functional Quranic Food* akan bantu rawat.

*Minyak Zaitun*
1. *Hydroxytyrosol* akan bantu tingkatkan ketahan tubuh badan terhadap toksin yang memasuki tubuh badan manusia daripada sentuhan secara *direct* antara Charlie & kulit manusia.
(Kajian yang dibuat terhadap Charlie, mengandungi racun yang paling bahaya di dalam badannya, mengakibatkan Keradangan & boleh merebak ke anggota badan yang lain).

2. *Oleocanthal* ialah *Pain Killer Alami* dan Anti Keradangan, sangat bantu rawat masalah ini.
Makan & Sapu pada kawasan yang terkena Charlie tersebut.

3. *Oleuropein* iaitu lebih cemerlang peranannya daripada Aspirin, yang diberi sebagai rawat & atasi keradangan.
Oleuropein juga tersangat cemerlang daripada Vitamin C.

4. *Omega 2, 3 & 6* sebagai Antioksida & Antikeradangan
.
*Sari Cuka Teen*
1. *Asid Asetik Organik* akan neutralkan medium berasid, kesan daripada serangan Charlie.
Boleh dibancuh Sari Cuka Teen dengan air untuk diminum & di spray terus ke bahagian terkena Charlie.
2. *Tryptophan & Mangan* akan beri ketenangan emosi & fikiran dengan kesakitan yang ditanggung pesakit yang telah merangsang *'stress'.*

*Madu Multiflora*
Mengandungi *Pinocembrin* iaitu Antioksida & Antikeradangan.
Boleh dimakan & disapu nipis.
Boleh juga berbekam ☑

Saturday, 1 October 2016

Keistimewaan Pati Minyak Zaitun Olive House

UNFILTERED OLIVE OIL OLIVE HOUSE

Extra Virgin Olivie Oil ialah pati minyak Zaitun yang mempunyai kualiti terbaik.
1. Extra Virgin
"Mechanically Cold Pressed" bermaksud proses penghasilan pati minyak zaitun yang dilakukan dengan mengisar buah zaitun secara alami tanpa melibatkan bahan kimia ataupun pemanasan. Minyak yang terhasil ini dikenali Extra Virgin
2. Tidak Ditapis
Pati Minyak Zaitun yang tidak ditapis mengandungi lebih 30% "Poliphenols". Kandungan ini mampu melindungi sel manusia dari serangan radikal bebas, virus dan bakteria. Minyak zaitun yang ditapis akan hilang 4 khasiat penting seperti poliphenols, carotens, chlorophylis dan anthocyanin.
3. Tidak Bercampur
Pada tahun 1996, FDA telah membuat kajian dan mendapati 96% pati minyak zaitun yang diuji dan dilabel 100% minyak zaitun asli, hakikatnya bercampur dengan minyak sayuran yang lain.
RM 39.90 (Peninsular Malaysia)
RM 44.90 (Sabah/Sarawak)
​_____________________________________________________________________
BAGAIMANA MENGETAHUI MINYAK ZAITUN ITU ASLI ?
1. Ujian Minyak - Pati minyak Zaitun yang asli tanpa campuran, apabila dimasukkan ke dalam peti sejuk(bukan di bahagian beku) selama 24 jam, ia akan bertukar menjadi seumpama gel. Manakala minyak Zaitun yang dicampur dengan minyak sayuran lain akan kekal cair.
2. Pembungkusan - Pastikan pati minyak Zaitun di dalam botol kaca yang gelap atau di dalam kotak serta jauh dari suhu panas. Pati Minyak zaitun akan hilang khasiat apabila berada di dalam botol plastik atau terdedah kepada cahaya dan kepanasan.
KENAPA BERLAKU TINDAKBALAS ?
Berubat dengan sumber alami seumpama minyak Zaitun akan mempunyai TINDAK BALAS PEMULIHAN. Tindak balas pemulihan seumpama berasa kehilangan tenaga sementara, tidur lebih lama di waktu malam, gatal atau sakit pada bahagian tertentu anggota badan, sistem penghadaman terganggu seumpama berangin, cirit atau sembelit dan lain-lain. Tindak balas berlaku disebabkan badan cuba mengeluarkan toksid yang berada di dalam sel badan. Robert Kosh (Penerima Hadiah Nobel dalam Fisiologi dan Ubat-Ubatan): "Lebih teruk kesihatan seseorang (banyak toksik di dalam badan), lebih kuat tindakbalas pemulihan kepadanya". Tindak balas pemulihan akan berkurangan dan hilang apabila tubuh sudah semakin sihat. Perubahan dengan cara alami adalah kesembuhan secara hakiki.
NUTRISI UTAMA
Vitamin E
Poliphenols
Quarcetin
Carotens
Linoelic Acid (Omega 3 & 6)
Chlorophilis
Antioxidants
Antocyanin
MEMBANTU ORGAN DAN SISTEM TUBUH
Sistem pembuluh Darah (Cardiovascular System)
Sistem endokrin tubuh (Endocrine System)
Sistem peredaran tubuh (Circulatory System)
Sistem penghadaman (Digestive System)
Organ/Sistem jantung bercelaru (Heart Disorder)
Sistem Pernafasan (Respiratory System)
Organ dan sistem mata
Sistem imunisasi
Menghalang pembetukan tumor
Mengurangkan kesakitan kanser
Menghalang pembentukan kanser
Menyerap kalsium
Mengelakkan keradangan (Inflammation)
More info www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810

Jerawat dan Olive Oil Minyak Zaitun

JERAWAT DAN MINYAK ZAITUN
JERAWAT??

 Image result for jerawat batu di hidung
kenapa jadi jerawat?
++++++++++++++++
sebab lapisan kulit rosak
sebab mungkin dari bahan pencuci muka
atau krim2 muka atau apa2 bahan kimia yang terlekat di kulit.
macamana nak rawat JERAWAT
++++++++++++++++++++++++
1. Tukarkan semua bahan pencuci dengan bahan yang berasaskan semulajadi contohnya sabun minyak zaitun(castile soap).
2. Selepas mencuci muka, keringkan dengan tuala bersih. Gunakan kapas muka dan sapukan toner buatan sendiri ke seluruh wajah termasuk leher.
Toner ini boleh dibuat dengan mencampurkan cuka tin (atau cuka buah yang lain) dengan air dengan nisbah 1:3.
Jikalau kulit anda sensitif, campuran tadi boleh dicairkan lagi mengikut kesesuaian.
Setelah itu, tunggu sehingga lapisan cuka tadi kering dan anda dapat merasakan kulit menjadi halus. Asid asetik dalam cuka ini membantu kulit membentuk semula lapisan pelindung padanya. (Amaran: jangan sesekali menggunakan cuka makan / cuka buatan kimia sintetik).

3. Setelah kering, sapu dan urut minyak zaitun ke wajah. Lakukan ini 2 kali sehari.
4. Elakkan memakai bedak asas, atau sebarang krim lain. Minyak zaitun mempunyai kandungan polyphenol yang memelihara sel dari kerosakan, komponen antibakteria yang menghalang dari menerukkan masalah jerawat dan komponen anti-inflamatori yang menghentikan radang pada jerawat.
Bergantung kepada ciri unik masing-masing, ada antara masalah jerawat terus berkurangan dalam masa seminggu dan ada yang menjadi lebih teruk. Bagi yang menjadi lebih teruk (lebih banyak jerawat keluar), anda haruslah sabar kerana minyak zaitun bersifat menarik toksin keluar dari kulit dan jika amalan ini diteruskan dengan konsisten, hasilnya insya Allah, amat memuaskan.
Jikalau dalam masa 2 minggu, masalah belum selesai, bolehlah jalani terapi bekam wajah bagi mengeluarkan toksin dengan cepat.
Bagi yang mempunyai kulit berminyak seminggu sekali bolehlah mencuba masker madu asli dicampur asam limau nipis(atau lemon), disapu di wajah dan dibiarkan selama 30 minit sebelum membasuh dengan air suam.

5. Di samping rawatan topikal, pemakanan juga perlu dijaga. Elakkan makanan proses semampu yang mungkin.
Jikalau sebelum ini gemar mengunyah keropok, makan coklat dan makan kek, sila gantikan makanan-makanan itu dengan buah kurma, tin, angggur, pisang atau kekacang yang disediakan sendiri.
Sentiasa sediakan bekas kecil dalam beg tangan anda dan isi dengan makanan ‘superfood’ ini supaya anda boleh makan bila perlu

GUNA MINYAK ZAITUN SEBAGAI PELINDUNG DAN MASKER
MINYAK ZAITUN oLIVE hOUSE
Dengan pengambilan minyak zaitun dan cuka buah2an
Istiqamah setiap hari dan tawakal
Bahawa Allah yang memberi SAKIT dan allah Juga yang Maha MENYEMBUHKAN
insha Allah di situ ada pahala
Dan disitu ada kesembuhan

Boleh dapatkan produk2 SUNNAH ini
www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810
Us Zaki

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!