Tuesday, 30 June 2015

Sakit jantung dan puncanya atasi dengan Minyak Zaitun Asli dan Cuka Buah Teen

AMARAN !

"1 Daripada 6 KEMATIAN Di Malaysia Berpunca Daripada Penyakit Jantung"

Majoriti Rakyat Malaysia berisiko tinggi untuk mendapat serangan Sakit Jantung. Ambil tindakan segera jika anda ingin bebas dari serangan mengejut Sakit Jantung.

Apakah punca sakit jantung

Gaya hidup tidak aktifTahap kolesterol tinggiGaya ambilan makanan tidak sihat dan kegemukanTekanan darah tinggiSakit buah pinggangKencing manis (Diabetes)

Penyakit jantung koroner merupakan paling tinggi dihidapi berlaku apabila pembuluh arteri tersumbat sekaligus melambatkan penyaluran oksigen dan nutrisi ke jantung.

Anda pasti tidak mahu perkara ini terjadi pada anda atau pun keluarga anda.

Anda perlu mencegah atau pun merawat penyakit-penyakit yang menyebabkan serangan jantung ini. Atau jika anda tidak bertindak sekarang, PASANGAN anda, IBUBAPA anda atau pun ANAK-ANAKanda akan meninggalkan anda.

Jangan sampi ianya sudah menjadi kronik baru anda nak bertindak. Pada masa tu mungkin sudah terlambat.

Anda perlu memulakan langkah pertama sekarang demi menjaga kesihatan anda dan keluarga anda dan saya akan bantu anda bagaimana nak mencegah atau pun merawat penyakit-penyakit tersebut.

Satu penganiayaan pada diri sendiri jika anda mampu tapi tak buat sesuatu untuk maintain kesihatan anda mau pun keluarga anda… Fikirkan!

AMARAN: Anda dilarang untuk menggunakan produk ini sekiranya kesihatan anda dan keluarga anda bukan keutamaan anda.
 
Sahabat,

Saya faham masalah anda kerana ibu saya (Puan Norhayati, 51) juga pengidap kencing manis (Diabetes). Sebelum ini beliau selalu mengeluh kerana keletihan melakukan kerja rutin seharian.

Ibu saya mempunyai sebuah warung di Palong Timur, Segamat. Rutin beliau bermula seawal jam 5 pagi hingga lewat petang, kadang-kadang sampai ke malam.

Kemudian adik saya menyarankan beliau mengamalkan Olive Oil dari Olive House. Alhamdulillah kesihatan beliau bertambah baik dan sentiasa ceria hingga ke malam. Beliau telah mengamalkan produk ini lebih setahun hingga sekarang. Tapi yang ‘best’ nya beliau tidak perlu lagi risau akan penyakit kencing manisnya itu kerana penyakit itu langsung tidak memberikan kesan padanya.

Jadi saya mengambil inisiatif untuk kongsikan dengan anda supaya anda dan keluarga anda dapat mngecapi kehidupan yang lebih sihat. Jom ikuti perkongsian saya ini sampai habis... INSYAALLAH berbaloi...

Diriwayatkan oleh Imam Bukhari di dalam shahihnya, dari shahabat Abu Hurairah  bahwasanya Nabi  bersabda,

مَا أَنْزَلَ اللهُ دَاءً إِلَّا أَنْزَلَ لَهُ شَفَاءً

“Tidaklah Allah turunkan penyakit kecuali Allah turunkan pula ubatnya”

Dari riwayat Imam Muslim dari Jabir bin Abdillah  dia berkata bahwa Nabi  bersabda,

لِكُلِّ دَاءٍ دَوَاءٌ، فَإِذَا أَصَابَ الدَّوَاءُ الدَّاءَ، بَرَأَ بِإِذْنِ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ

“Setiap penyakit pasti memiliki ubat. Bila sebuah ubat sesuai dengan penyakitnya maka dia akan sembuh dengan seizin Allah Subhanahu wa Ta’ala.” (HR. Muslim)

Saya nak kongsikan dengan anda satu produk makanan dari Quranic Food yang akan menyelesaikan masalah yang anda hadapi sekarang (Dengan izin Allah).

Selain dapat merawat dan mencegah penyakit ianya juga mendatangkan pahala kerana mengamalkan makanan sunnah. Wah... senangnye nak dapat pahala kan...

Rasai keajaiban salah satu Quranic Food. Ianya menakjubkan dan sangat berbaloi-baloi...

PERHATIAN: Produk Ini Bebas Dari Bahan Merbahaya Dan Tiada Langsung Kesan Sampingan.

“Pada mula-mula mengamalkan pati minyak zaitun, timbul ruam-ruam kecil, namun saya tetap meneruskannya kerana saya dimaklumi bahawa ini tanda penyembuhan bukannya kesan sampingan. Alhamdulillah, sekarang penyakit yang saya alami ini sudah tidak ada, bahkan saya boleh memakan pelbagai makanan yang saya anggap sangat bermasalah pada saya sebelum ini. Saya tak perlu berpantang lagi, bahkan kulit saya menjadi lembab dan tubuh saya makin bertenaga”

Norainna Binti Azmi

Tanpa Melengahkan Masa Lagi Saya Memperkenalkan Minyak Ajaib Dari Quranic Food.

Minyak yang Hebat lagi Berkat yang dapat membantu merawat dan mencegah Sakit Jantung.

OLIVE HOUSE

“Semenjak saya mengamalkan pati minyak zaitun dari Olive House, kulit saya tidak lagi kering dan gatal seperti dulu, masalah tumit pecah yang dialami semakin pulih dan menjadi licin setelah hampir sebulan mengamalkannya. Masalah darah tinggi dan kencing manis telah hilang, dan Alhamdulillah pati minyak zaitun dan sari cuka teen juga menjadi amalan semua ahli keluarga saya.”

ZANARIAH BINTI MOHD ARIFIN  / 01398973**

“Saya adalah seorang tukang rumah dan telah mengidap kencing manis selama 5 tahun. Saya telah mengambil dan mengamalkan suntikan selama 2 tahun, di mana boleh dikatakan pantang tertinggal jarum akan menyebabkan tidak boleh bekerja kerana keletihan. Setelah mencuba sinergi Extra Virgin Olive Oil dan Fig Vinegar selama 5 hari, Alhamdulillah saya terus boleh meninggalkan suntikan dan kesihatan semakin bertambah baik.”

Sekarang Mari Kita Kenal Dengan Lebih Dekat Lagi Minyak Ajaib Dari OLIVE HOUSE

1. Extra Virgin Olive Oil

Olive Oil Membantu Organ Dan Sistem Tubuh

Sistem pembuluh Darah (Cardiovascular System)Organ/Sistem jantung bercelaru (Heart Disorder)Sistem Pernafasan (Respiratory System)Sistem imunisasiMenghalang pembetukan tumorMengurangkan kesakitan kanserMenghalang pembentukan kanser

2. Fig Vinegar (Sari Cuka Teen)

Apakah Kelebihan Fig Vinegar (Sari Cuka Teen)

Berfungsi sebagai stimulasi semulajadi untuk ketahanan badanMembantu mengeluarkan toksik di dalam badanMembantu mengembalikan keremajaan badanMembantu meningkatkan sistem imun yang sihatMembantu mengekalkan kulit yang sihatMembantu mengawal berat badanMenyembuhkan radang kulit

Thursday, 25 June 2015

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Pundi Hempedu-Gallbladder)

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Pundi Hempedu-Gallbladder):

Assalamu’alaikum. Ada customer dengan history liver resection and buang gallbladder, bolehkah consume minyak zaitun? Doktor advice not to take minyak dan lemak. Minta tolong doktor explain. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Sains mendapati jus hempedu diperlukan untuk penghadaman lemak. Jadi, apabila tiada gallbladder (pundi hempedu) maka dikatakanlah tidak boleh makan lemak. Tapi, badan manusia ini belum habis dikaji lagi. Ada tapak jalan alternatif yang banyak Allah bagi dalam tubuh. Amalkanlah minyak zaitun dan tengok kesannya. Saya ada pengalaman seorang pesakit yang telah remove gallbladder dan amalkan MZ, memang tiada masalah cuma dia memerlukan dos yang tinggi. Untuk setiap orang, saya nasihatkan amalkan dengan dos kecil dahulu dan naik sedikit-sedikit. Wallahu’alam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Olive oil bagi pesakit yang tiada kantung hempedu (gall bladder ):
Proses penghadaman lemak memerlukan jus hempedu (bile) yang disimpan & dipekatkan di dalam gall bladder. Ketiadaan gall bladder menyebabkan jus ini dirembes secara terus dari hati tetapi lebih cair.

Pesakit yang mengambil olive oil mungkin mengalami senak di bahagian kanan atas perut kerana sistem ini terpaksa bekerja lebih tanpa simpanan jus ini dengan ketiadaan gall bladder.

Ambillah olive oil dalam kadar 1/3 dari biasa dan tingkatkan sedikit demi sedikit berdasarkan tahap ketahanan. Minum bersama fig vinegar agar lemak dipecahkan lebih efisyen dan diserap lebih baik.

Sumber: Olive House Medic & Business.
www.QuranicFoods.com
www.facebook.com/QuranicFoods

Wednesday, 24 June 2015

Tahukah Anda Air Nabeez dan Khasiatnya? Air Minuman Nabi SAW?

Air nabeez. minuman sunnah nabi?

#alexandria_iz#

Apa tu air nabeez?
Air nabeez adalah air rendaman (infused water) kurma / kismis (raisins).  Kurma atau kismis di rendam dalam air masak semalaman (dalam bekas yang bertutup) dan diminum keesokkan paginyer.

Sumber mengatakan: air nabeez nie kegemaran rasullah s.a.w. Nabi akan rendam beberapa butir kurma atau kismis (salah satu) di dalam air untuk semalaman (dalam bekas bertutup) + minum air rendaman kurma tu diwaktu pagi. Air tu nabi minum & buah kurma yg dah lembik tu, nabi telan sekali. Oleh itu air nabeez nie dikatakan sebagai sunnah nabi. 

Talk about infused water. Org barat baru sekarang paham dan baru nak popularkan kaedah infuse water nie. Nabi kita dah buat lamaaaaa dah. 

Khasiat kurma
Terlalu banyak khasiat kurma yang menjadi sunnah Rasullah s.a.w. ini.

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan menyebabkan penghuninya kurang sihat".
Nabi Muhammad SAW bersabda: "Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertaqwa (bersih hatinya)".

Abu Abdillah berkata: "Buah kurma adalah salah satu buah yang berasal dari syurga dan dapat mensirnakan pengaruh sihir".

Abu Abdillah berkata: "Orang yang memakan 7 buah kurma yang baik sebelum sarapan, maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak diganggu syaitan".

Imam Ja'far Ash-Shadiq berkata: "Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka cacing-cacing yang ada di perutnya akan mati".

Sabda Rasulullah SAW :

“Barang siapa yang makan pagi dengan tujuh butir kurma Ajwah, maka tak akan mencelakainya racun dan sihir dihari itu”. (Riwayat Shahih Al-Bukhari)

Dari segi kesihatan tubuh badan, kurma telah dibuktikan sebagai:-
1. pemberi & pemulih tenaga (ini antara sebab kita disunatkkan memakan kurma sebaik berbuka puasa)
2. tinggi kandungan fiber ~ mengelakkan kolestrol jahat dari terkumpul di dalam badan. Sangat bagus dalam mengelakkan sembelit (atau meredakan & memulihkan diri dari sembelit)
3. pemberi zat besi yang sangat bagus.
4. kaya pottassium ~ penting dalam penjagaan jantung & menstabilkan tekanan darah

Khasiat air nabeez
Air nabeez nie adalah minuman berakali, yang mampu menolong membuang asid dari perut dan sistem pencernaan badan. Juga membantu badan untuk menyingkirkan bahan2 toksin dari badan. Dalam ertikata lain ~ sebagai detox.

Disebabkan air nabeez nie tinggi kadar fiber, ia mampu membantu proses pencernaan yang baik & meningkatkan / menajamkan fikiran. Agar kita tidak mudah lupa.

Sangat bagus untuk memulihkan lemah tenaga batin.

Juga bagus untuk pesakit Arthritis & pesakit Gout ~ kerana air nabeez membantu menuetralkan kadungan urik asid di kalangan pesakit Gout.

Cara membuat air nabeez
Rendam beberapa butir kurma (seelok2nyer bilangan ganjil) ke dalam air masak dalam jug air / gelas. Seelok2nyer dibuat waktu petang / malam, dan pastikan jug air / gelas tu bertutup. Keesokkan paginyer (dalam 8-12 jam selepas direndam), air tu bole diminum & buah kurma yang telah lembut tu dimakan begitu sahaja.

Kurma yang elok digunakan adalah kurma ajwa. Tapi kalo takde kurma ajwa ~ sebarang kurma lain pun boleh.

Air nabeez tu boleh diminum begitu sahaja / boleh dikisar sebelum diminum.

Kalau nak buat air nabeez menggunakan kismis, pun boleh jugak. Caranyer ambil segenggam kismis dan direndam dalam air jugak. Dibiarkan semalaman jugak.  

Kalau nak minum air nabeez pagi, siapkan petang / malam.  Kalau nak minum air nabeez di waktu malam, rendam kurma / kismis di waktu pagi.

Pantang larang dalam membuat air nabeez
Hanya gunakan salah satu daripada buah2an pada satu2 masa. Tak boleh campurkan kurma & kismis untuk membuat air nabeez. Maksudnyer ~ kena buat dalam 2 bekas yang berasingan kalau nak minum nabeez kurma dan nabeez kismis.

Air nabeez nie kalo disimpan di dalam peti ais ~ boleh tahan 1 ~ 2 hari.

Tapi dilarang meminum air rendaman kurma / kismis yang sudah memasuki 2~3 hari. Ini disebabkan air rendaman kurma  / kismis yang dibiarkan melebihi 2~3 hari, proses penapaian (fermentation) telah bermula & air rendaman kismis / kurma itu sedang dalam proses menjadi arak & haram diminum.

Oleh itu, adalah lebih baik air nabeez nie dibuat fresh daily. 

Air nabeez nie nanti boleh diubahsuai & ditambah dengan susu / yogurt untuk dijadikan smoothie jugak.

Tapi kalo buat dengan air susu, kena letak dalam peti ais ~ takut susu rosak dibiarkan semalaman di luar. Atau rendam sikit kurma tu dalam air masak. Esok nk minum ~ baru tambah susu & goncang2 sikit bagi "mesra".

*******************************

http://lifefrommyperspectives.bl ... h-rasullah-saw.html

hadis ada ke?

3#gnote_2 30-6-2014 11:02 PM

Quote: CiliPadiSedap posted on 30-6-2014 10:39 PM 
hadis ada ke?

Classed as Sahih from Sunan an Nas'ai Vol. 6, Book 51, Hadith 5745

hadis ada ke?

dari sini: http://prophetic-medicine.blogspot.hk/2013/01/nabeez.html
*******************

References to Hadith - 

Regarding making it at night and drinking it in the morning -
'Abdullah (radhi Allahu anhu) said that "I heard Sufyan being asked about Nabidh. He said: 'Make Nabidh at night and drink it in the morning.'"

Classed as Sahih from Sunan an Nas'ai Vol. 6, Book 51, Hadith 5745

Regarding it being disliked to mix dried dates with raisins to make Nabeez - 
Abu Qatada (radhi Allahu Anhu) on the authority of his father reported the Messenger of Allah (sallallahu alayhi wasallam) as having said, "Do not prepare Nabidh by mixing nearly ripe dates and fresh dates together, and do not prepare Nabidh by mixing grapes and dates together, but prepare Nabidh for each (one of them) seperately."

Sahih Muslim Book 23 Hadith 4904

Regarding the impermissibility of storing Nabeez for more than 3 days so as it does not become intoxicating - Ibn Abbas (radhi Allahu anhu) reported that Nabidh was prepared from raisins for Allah's Messenger (sallallahu alayhi wasallam) in the waterskin and he would drink it on that day and on the next day and the day following and when it was the evening of the third day, and he would drink it and give it to (his Companions) and if something was left over, he threw that away.

Sahih Muslim Book 23 Hadith 4974
*forum Cari

Sakit Kepala Berpanjangan lepas amal Minyak Zaitun

Soalan Dari Pengguna (Masalah Darah Tinggi & Kolestrol):

Assalammu’alaikum. Dahulu, saya makan ubat darah tinggi & kolestrol daripada hospital. Sekarang, tidak makan ubat hospital dan amal MZ & SCT sahaja tetapi kepala masih ada sakit-sakit setiap hari. Bagaimanakah cara atasinya?

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Teruskan ubatan hospital dan follow-up. Ubah cara kehidupan dan pemakanan supaya organik dan mengikut sunnah. Berpuasa 2 kali seminggu, makan hanya ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang, aktiviti fizikal 3 kali seminggu 20 minit setiap sesi. Amalkan MZ dan SCT dengan dos yang tinggi (4 sudu ke atas sehari). Belajar untuk mengenali tanda-tanda kecemasan bagi setiap penyakit yang dihidapi & belajar untuk memantau penyakit sendiri (bacaan tekanan darah dan gula). Bila keadaan semakin stabil dalam 3-6 bulan, kurangkan ubatan hospital dan sebaik-baiknya dengan arahan doktor setelah melihat kestabilan penyakit dalam setiap follow-up.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Sila bekam di bahagian kepala dan elak makanan proses, MSG, gandum. Banyakkan dan lamakan masa sujud dalam solat.

Sumber: Olive House Medic & Business.

Tuesday, 23 June 2015

Bausir dan Pati Minyak Zaitun Asli

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Penyakit Buasir):
www.facebook.com/QuranicFoods

Assalammu’alaikum doktor. Penyakit buasir perlu minum Minyak Zaitun(MZ) & Sari Cuka Teen(SCT) ke? Bagaimanakah pengamalannya? Buasir telah mula keluar dan sakit hampir dua tahun lebih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Penyakit buasir, amalkan MZ & SCT macam biasa cuma tolong biasakan makan sedikit dan lebihkan serat dalam makanan. Buah Teen banyak serat. Elakkan minum susu, milo, soya, makan ayam bandar, gandum dan minyak habbatus sauda boleh disapu di bahagian dubur setiap kali lepas buang air besar.

Boleh juga amalkan 'sitz bath': ianya adalah untuk mengurangkan sakit pada dubur atau perineum. Ianya adalah dengan berendam dalam keadaan memeluk lutut, bahagian punggung dibiarkan terendam dalam air yang dicampur garam, soda bikarbonat atau cuka. Boleh juga amalkan herba-herba seperti witch hazel dan sebagainya.

Antara petua lain ialah tumbuk seinci halia dan letakkan si dubur selama 5 minit, buat sekali sehari sampai lega. Petua lain lagi: Boleh amalkan minuman cuka teen+madu+serbuk kayu manis, dibancuh dengan air suam dan diminum sebelum makan.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Buasir/Hemorrhoid:
Buasir ialah pembengkakan salur darah vena di bahagian dubur. Ianya boleh menyebabkan pendarahan ketika membuang air besar dan salur darah bersama lapisan usus boleh terkeluar dari dubur menyebabkan kesakitan. Punca bagi buasir ialah sembelit yang kerap dan obesiti.
Olive oil membantu dengan melembutkan najis dan menghalang sembelit manakala fig vinegar mampu mengecutkan tisu yang bengkak. Tekapkan kapas yang direndam di dalam vinegar kepada tisu yang terkeluar melalui dubur. Ulang sehingga ianya mengecut.
Pastikan pengambilan air dan serat yang mencukupi melalui buah dan sayur. Elakkan meneran jika sembelit. Amalkan sitz bath iaitu berendam duduk di dalam air suam bergaram selama 15 minit 3 kali sehari.

Sumber: Olive House Medic & Business.

Sunday, 21 June 2015

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Otak-Meningitis): Minyak Zaitun

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Otak-Meningitis):

Assalamualaikum doktor. Boleh cadangkan gabungan makanan sunnah dan rawatan yang sesuai untuk anak saya, berumur 1 tahun dan mengalami kecederaan di otak setelah menghidap meningitis;

1) telinga kanan tidak dapat mendengar, telinga kiri perlu alat bantuan pendengaran,
2) mata tidak pasti status, tidak berkelip bila dihala lampu suluh,
3) growth delay, sudah setahun tapi masih terbaring dan leher pun masih lembik/terkulai.

Mohon pencerahan doktor. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Kanak-kanak yang mengalami meningitis/jangkitan kuman ke dalam otak biasanya akan mengalami kerosakan otak yang teruk dan memberi kesan kepada organ-organ penting seperti pendengaran, penglihatan, perkembangan saiz tubuh serta pergerakan otot. Setiap organ perlukan terapi & rehabilitasi yang berbeza dan tiada yang dapat pulih seperti asal tetapi sekurang-kurangnya melalui terapi yang berterusan mengelakkan dari ketidakfungsian organ secara total. Untuk pendengarannya, pastikan dia mendapat stimulasi bunyi melalui pemakaian alat bantu pendengaran dan dapatkan konsultasi pakar ENT. Jika ia tidak respon kepada alat bantu dengar, mungkin dia dapat dibantu dengan pembedahan implan koklea. Begitu juga stimulasi matanya kepada cahaya dan dunia sekeliling. Sentiasalah merangsang deria serta gerakkan sendinya agar tidak mengeras. Pastikan zat dan nutrisi lebih-lebih lagi pemakanan Quranic Food yang membantu perkembangannya secara holistik.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Pemakanan untuk anak yang mengalami kecederaan otak selepas meningitis.
Susu ibu adalah makanan terbaik dan hendaklah ibunya menjaga pemakanan semasa menyusukan bayi. Bagi meningkatkan perkembangan otak, bolehlah diberi minyak zaitun ke dalam makanan hariannya. Minyak kelapa dara juga membantu perkembangan sel-sel otak. Elakkan makanan ringan dan makanan proses kerana walaupun sedikit sahaja yang dimakan ia akan memberikan kesan kepada otak kerana otak dan usus mempunyai hubungan yang kuat. Elakkan juga memakan ayam bandar dan daging proses atau daging import yang diragui. Makanan lain yang membantu adalah kunyit, pegaga dan ginkgo biloba, elok diambil bersama madu. Bekam di kawasan kepala sebulan sekali dengan istiqamah. Lakukan urutan dengan penuh kasih sayang setiap hari di seluruh tubuh. Wujudkan suasana harmoni dan penuh kasih sayang di rumah. Teruskan usaha murni tuan dan sesungguhnya inilah amalan yang akan menjejakkan kaki tuan ke syurga Allah S.W.T. Insya Allah.

Sumber: Olive House Medic & Business.

Thursday, 18 June 2015

Soalan Dari Pelanggan : Masalah Kulit Kering vs Mibyak Zaitun

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Kulit Kering+MZ):

Assalamualaikum. Adakah pati minyak zaitun sesuai disapukan ke kulit wajah sensitif sebelum tidor? Bagaimana caranya? Adakah perlu menggunakan campuran bahan lain?

*Nota kecil: Saya ada sapu pada wajah tetapi kulit saya jadi kering dan mengelupas. Sekarang ini saya minum pagi dan malam baru saja amal mula 1 Jun lepas. Puasa ini saya minum cuma minum selepas waktu berbuka hingga sahur sebelum saya juga pernah guna produk kosmatik. Dulu kulit saya mengalami iritasi juga (kering & mengelupas) sebab jenis kulit sensitif. Bila saya gunakan sabun minyak zaitun, beransur baik tapi kulit masih menghadapi masalah kekeringan. Jadi, saya cuba sapukan pati minyak zaitun ke wajah sebelum tidur. Mula2 ok, kulit nampk lembab & segar setiap kali bangun tidur tapi sekarang mula tunjukkan mengelupas dan kering di area tepi mulut dan tepi hidung. InshaAllah, saya akan kekalkan minum minyak zaitun tapi sapu dimuka mungkin terpaksa diberhentikan dulu? Mohon pencerahan dan cadangan doktor. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. MZ memang sesuai disapu dimuka terutamanya sebelum tidur. Pastikan muka dicuci terlebih dahulu dengan pencuci tanpa bahan kimia. Elakkan juga memakai alat solek kerana mungkin saki-baki alat solek yang tidak dibersihkan dengan sempurna akan menyumbat pori dan ini akan menyebabkan jerawat. Penggunaan MZ seterusnya akan bertindak mengeluarkan sisa-sisa ini. Pemakanan juga hendaklah dijaga dan perlu hentikan tabiat makan makanan proses.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. MZ amat sesuai untuk kulit yang kering dengan mengembalikan kelembapan kepada kulit dari dalam. Untuk luaran, boleh dicuba dengan sapuan nipis dan dilihat respon kulit sebelum diamalkan secara berterusan.

Sumber: Olive House Medic & Business.

Wednesday, 17 June 2015

Rambut Gugur vs Olive Oil Asli Minyak Zaitun

Soalan Dari Pengguna(Masalah Keguguran Rambut):

Assalamualaikum. Saya nak tanya, ada tak penyelesaian untuk masalah keguguran rambut yang agak teruk sehingga menampakkan kulit kepala? Adakah MZ dan SCT ada khasiat untuk rambut gugur?

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Bisul akar rambut;

Punca penyakit kulit adalah pelbagai dan biasanya diwarisi kerana ianya melibatkan sistem imun yang terganggu. Bisul akar rambut terjadi disebabkan penyumbatan kelenjar peluh dan serangan kuman kepada peluh yang terperangkap.

Olive oil bertindak sebagai emolient yang melembabkan kulit serta membentuk lapisan pelindung dari sinar UV yang menjadi punca barah kulit. Ianya menghalang radikal bebas dari menyebabkan radang kulit, mengekalkan kolagen dan elastin menyebabkan kulit tegang seterusnya melambatkan proses penuaan.

Fig vinegar dengan kemampuan antimikrobial membunuh kuman dan kulat yang boleh menyerang kulit. Ia juga memecahkan molekul peluh dan menghalang dari berkumpul pada akar rambut. Seterusnya, fig vinegar menstabilkan kadar asid-alkali kulit yang menghalang penyakit kulit sedia ada dari merebak.

Cara penggunaan: Campurkan fig vinegar+madu+tanah liat, sapu, balut dan biar sepanjang malam. Juga boleh direndam anggota badan yang terlibat di dalam fig vinegar selama 5 minit.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:
Wa’alaikumsalam. Minyak Zaitun memang terbaik untuk rambut gugur. Minum 2 sudu pagi dan malam (boleh dinaikkan dos ikut kesesuaian). Letakkan MZ dikulit kepala sebelum tidur setiap malam. InsyaAllah, selagi pengharapan pada Allah itu sentiasa ada maka Allah takkan mensia-siakan doa hambaNya.

Sumber: Olive House Medic & Business.

Monday, 15 June 2015

Gastrik vs minyak zaitun & cuka teen

Soalan Dari Pelanggan(Masalah Buah Pinggang & Gastrik+Cuka Teen):

Adakah pesakit buah pinggang dan gastrik tidak boleh mengamalkan cuka buah Teen? Mengapakah?

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Cuka buatan dibuat hasil tindakbalas metanol (hasil petroleum) dan gas karbon monoksida. Inilah asid asetik yang digunakan sebagai pelarut dalam industri. Ianya jugalah yang dicairkan pada kepekatan tertentu dan dijadikan cuka makan (konon nya tidak memudaratkan).

Beza yang paling besar adalah ia berasal bukan dari sumber makanan. Badan kita bukan macam tong kosong. Masuk potasium bukan semua duduk dalam darah. Badan kita ini system umpama kilang kimia yang sangat kompleks. Sel kita sangat spesifik dan hanya menerima molekul yang spesifik untuknya sahaja. Sel kita hanya akan utilise makanan dan akan buang non-food material. Buang means ia akan duduk dalam darah dan menunggu untuk dikumuhkan. Bekam will help with it.

Untuk dos pengambilan, ikut kesesuaian bermulakan dengan dos rendah dahulu kemudian naikkan berkala.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam.
Buah Pinggang:
Fig vinegar bagi pesakit buah pinggang (Chronic kidney disease).
Fungsi buah pinggang ialah untuk menyingkirkan toksin dan garam elektrolit berlebihan. Kerosakan organ ini menyebabkan kadar toksin dan elektrolit akan tinggi di dalam darah dan boleh mengganggu ritma degupan jantung (cardiac arrythmia) yang membawa kematian.
Pastikan kadar potassium/kalium di dalam darah pesakit buah pinggang berada di paras rendah atau normal kerana kadar potassium di dalam fig vinegar adalah tinggi. Perkara yang sama juga perlu diperhatikan sebelum mengambil makanan yang tinggi potassium seperti pisang, bayam,   kentang, yogurt dan aprikot.
Gastritis:
Gastritis ataupun di sebut gastrik oleh orang awam merupakan radang pada lapisan perut di sebabkan oleh penghasilan jus gastrik yang bersifat asid secara berlebihan.Ianya boleh berubah menjadi ulser dengan serangan bakteria H-pylori menyebabkan pendarahan usus.
Olive oil membantu membentuk selaput  pada lapisan perut yang terlibat  seterusnya menghalang hakisan.Sifat antibakterial olive oil juga boleh mengawal aktiviti bakteria H-pylori dari menyerang lapisan perut yang lemah.
Fig vinegar-Acetic acid yg terkandung di dalamnya memberi signal kepada perut bahawa asid bagi proses penghadaman sudah mencukupi seterusnya mengurangkan penghasilan jus gastrik berlebihan.Ambil bersama segelas air 30 minit sebelum makan untuk mendapat faedah yang optimum.
Makan dalam jumlah yang sedikit tetapi kerap. Bahagikan waktu makan dari 3 kepada 6 agar makanan sentiasa ada di dalam perut dan jus gastrik bertindak kepada makanan dan bukan lapisan perut. Elakkan makanan yang merangsang penghasilan jus gastrik seperti kopi dan coklat. Bagi simptom gastritis/pedih ulu hati yang dialami,amalkan MZ & SCT bersama segelas susu.

Sumber: Olive House Medic & Business.

www.facebook.com/QuranicFoods
www.QuranicFoods.com

Wednesday, 10 June 2015

Minyak zaitun Cuka Teen Bantu rawat Thyroid

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Thyroid):

Assalamualaikum doktor. Saya ada masalah dan minta cadangan/saranan doktor2 mengenai amalan MZ untuk pesakit thyroid.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Untuk masalah radang tiroid (thyroiditis), MZ merupakan makanan terbaik bagi mengurangkan keradangan yang berlaku. Bagi masalah hypo/hyperthyroid (hormon tiroid berlebihan/kurang) sila rujuk pakar endokrin. Bagi masalah kanser tiroid, sila rujuk pakar bedah leher. Apa saja rawatan yang dicadangkan oleh doktor, gabungkan dengan Quranic Food bagi hasil yang terbaik.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Penyakit thyroid disebabkan ketidakseimbangan rembesan hormon thyroid. Kebanyakan yang berlaku hari ini disebabkan gluten sensitivity. Elakkan makanan proses, gandum, gula putih dan susu. Amalkan MZ bermula dengan dos kecil dan SCT juga boleh diambil sekali.

Sumber: Olive House Medic & Business.

Minyak Zaitun Bantu Masalah Hamil anak songsang

NAMA PENGGUNA  :  Arbaeiyah bt Mohd Rashid

NO IC : 801119055464

NO TEL  :  017690582*

ALAMAT :  MK 351 Kg Padang Temusu 14400 Bukit Mertajam.

PEKERJAAN : Pengurus.

MASALAH KESIHATAN
YANG DI ALAMI :
  Mengandung ...Anak dlm keadaan songsang

SEJAK BILA : Sejak kandungan berusia 18 minggu..

BAGAIMANA MENGENALI PRODUK OLIVE HOUSE : 
   Melalui Puan Paezah.

CARA AMALAN PRODUK:  
✅PATI MINYAK ZAITUN :  2 sudu pagi
                 2 sudu mlm
✅OLIVIE  :   1 sudu mlm

KESAN PENGAMALAN  :
✅👍     Setelah mengamalkan 2 sudu pmz setiap hari keadaan bayi dlm kandungan masih lagi tak berubah iaitu dlm keadaan melintang.Dr sahkan saya perlu menjalani pembedahan sewaktu bersalin. Saya lebihkan dos 3 sudu pagi,3 sudu mlm dan 1 sudu olivie.

      Jangkamasa kelahiran tinggal lagi 2 minggu,saya pergi scan dan didapati anak dlm kandungan berpusing pada kedudukan normal.
    Sampai saat sakit nk bersalin waktu maghrib saya pergi hospital dgn sangkaan masih blh bertahan rupanya lepas minum sebotol pati minyak zaitun dgn 3kali teguk kontraksi semakin kerap.Pkl 1.30 masuk wad check 3cm dan 2.45 dah bersalin.

    Kali ini sya bersalin lebih mudah dari anak pertama dan kedua,bayi yg keluar pun rambut kelihatan berminyak😊.Susu bdn hari pertama dah ada ,tak seperti yg terdahulu ,hari ketiga bersalin baru ada air susu.Alhamdulillah badan saya pun tak rasa letih selepas bersalin.

HARAPAN DAN
NASIHAT:
      Bagi ibu2 mengandung beramallah dengan minyak zaitun kerana terlalu banyak khasiat didalamnya,juga baik untuk bayi dlm kandungan."Ingat minyak zaitun,ingat Olive House"

Whatsapp 0175750810
www.facebook.com/QuranicFoods

Tuesday, 9 June 2015

Soalan Masalah Ginjal : Minyak Zaitun dan Cuka Teen

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Ginjal):

Assalamualaikum doktor.  Saya menghidap penyakit nephrocalcinosis. Doktor memaklumkan buah pinggang saya mengeras tetapi setelah ujian darah dibuat, kalsium saya normal dan tiada protein di dalam urin saya.  Saya telah mengambil minyak zaitun dan cuka buah teen.  Bagaimanakah kedua-dua produk ini boleh membantu untuk penyembuhan buah pinggang saya.  Pada masa sekarang, saiz buah pinggang saya masih normal. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:
Wa’alaikumsalam. Nephrocalcinosis adalah penyakit di mana tisu parenkima buah pinggang mengeras akibat deposit garam kalsium. Berkemungkinan pesakit mempunyai masalah gangguan hormon yang menyebabkan gangguan dalam kawal atur mineral. Sila elakkan semua bahan kimia dalam makanan dan berbekam 2 minggu sekali pada titik sunnah dan diulang pada titik renal. Ganti ubat gigi dengan kayu sugi atau campuran soda bikatbonat+minyak kelapa dara+peppermint oil. Jangan minum sebarang air berkarbonat atau minuman tenaga yang ditambah elektrolit tiruan. InsyaAllah masalah tuan akan berkurangan dan tidak menjadi semakin teruk. Wallahu a'lam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Nephrocalcinosis berpunca dari pemendakan calcium di dalam sel-sel buah pinggang menyebabkan ianya mengeras dan tidak berfungsi sebagai penapis dengan baik. Puncanya dikatakan dari kadar calcium yang tinggi di dalam darah dan kebiasannya, doktor membantu dengan rawatan untuk merendahkan kadar tersebut. Fokus kepada pemakanan Quranic Food yang dapat membantu menstabilkan kadar hormon yang terlibat di dalam hemostasis kadar kalsium serta mengelakkan pemendakan bahan tersebut di dalam organ tubuh badan.

Sumber: Olive House Medic & Business.
www.facebook.com/QuranicFoods

Sunday, 7 June 2015

Soal Jawab Masalah Recurrent Pancreatitis vs Minyak Zaitun

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Recurrent Pancreatitis):

Assalamualaikum. Saya menghadapi masalah recurrent pancreatitis sejak 2006 dan ianya berlaku kerapnya setahun sekali dan terakhir pada 2014. Saya telah pun melakukan pembedahan membuang gallblader pada 2003 disebabkan batu dalam hempedu. Semasa di hospital pada 2014 saya telah melakukan ERSP dan Pakar mendapati ada 2 tempat pada saluran pankreas sempit. Pakar telah meletakkan stand dan ianya untuk sementara iaitu tempoh 3 bulan. Pada Mac 2015 sekali lagi melakukan ERSP bagi menggantikan stand yang baru. Berdasarkan kepada masalah yang dihadapi, bolehkah masalah tersebut diatasi dengan meminum minyak zaitun dan yang mana satu MZ yang disyorkan, sama ada Olive Oil atau Olivie 30x? Sekian, terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Recurrent pancreatitis biasanya memang disebabkan oleh batu yang terdapat dalam saluran hempedu. Sayang sekali pundi hempedu telah dibuang kerana proses penyembuhan akan menjadi lebih kompleks namun tiada yang mustahil bagi Allah S.W.T. Pada saya, untuk permulaan selama 2 minggu, elok amalkan EVOO dahulu kemudian ditambah bersama Olivie 30x sesudu sehari, dos boleh dinaikkan mengikut tindakbalas yang dirasai. Apa yang paling penting, amalkan gaya pemakanan yang betul, makan apabila lapar, tolong berhenti sebelum kenyang. Berhenti dari makan makanan proses yang penuh dengan bahan kimia yang memudaratkan. Setiap penyakit ada puncanya dan seperti yang Rasulullah S.A.W telah khabarkan kebanyakan penyakit berpunca dari perut. Penghijrahan dalam pemakanan adalah suatu perkara yang wajib dilakukan oleh umat Islam hari ini demi kepatuhan kepada arahan Allah azza wajalla agar memakan makanan yang halal dan thoiyyibah. Tukar kepada beras organik, gula organik, garam bukit, minyak zaitun dalam masakan dan mengelakkan sebarang bahan perasa dalam makanan. Insya Allah, ibadah akan menjadi lebih khusyuk dan penyakit dapat diatasi. Sebenarnya kesembuhan itu 80% terdapat dalam perubahan gaya hidup dan hanya 20% daripada ubat. Namun kita hari ini lebih fokus kepada ubat, maka kesembuhan akan menjadi lambat.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Pankreas berfungsi untuk merembeskan hormon insulin/glukagon bagi menstabilkan kadar gula di dalam darah serta enzim lipase bagi memecahkan lemak. Pankreatitis berlaku apabila enzim ini diaktifkan sebelum ianya keluar dari pankreas menyebabkan radang pankreas. Ianya berlaku disebabkan penyempitan saluran yang pankreas menyebabkan enzim tersebut yang sepatutnya dirembes ke dalam salur pemakanan masuk semula ke dalam pankreas seterusnya merosakkan pankreas. Apa-apa jenis minyak termasuk minyak zaitun akan merangsang pengeluaran lipase maka risiko untuk penyakit ini berulang tetap wujud namun percubaan boleh di buat dengan mengambil dalam kadar yang sedikit. Jika simptom tidak berulang, tingkatkan pengambilan.

Sumber: Olive House Medic & Business.
www.facebook.com/QuranicFoods

Thursday, 4 June 2015

Keajaiban Air di dalam al-Quran

Keajaiban Air Dalam Al Qur’an

Salah satu cara untuk menjaga kesehatan secara alami dan Islami sekaligus adalah memperbanyak minum air.

Kenapa harus meminum air ?  karena ternyata kalau kita renungkan lebih seksama terhadap tubuh kita – dan ini merupakan perintah Allah - , ternyata kita dapatkan bahwa air merupakan komponen terbanyak dalam tubuh kita, bahkan ketika masih janin, kandungan air dalam tubuh hampir mendekati 100 persen, kemudian setelah lahir kandungan air dalam tubuh mulai berkurang menjadi 80 persen, kemudian ketika dewasa menjadi 70 persen, dan ketika sudah lanjut usia bisa menjadi 50 persen.

Fenomena semacam ini sudah dijelaskan oleh Allah di dalam firman-Nya :

وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْمَاء بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا وَكَانَ رَبُّكَ قَدِيرًا

“ Dan Dia (pula) yang menciptakan manusia dari air, lalu dia jadikan manusia itu (punya) keturunan dan mushaharah dan adalah Tuhanmu Maha Kuasa.” ( Qs Al Furqan : 54 )

Yang lebih mengejutkan lagi, kalau kita perhatikan bumi yang kita tempati ini, ternyata komponen yang terbanyak adalah air, bukankah lautan luasnya 3 kali lipat dari daratan ? Sungguh Maha Benar Allah, jauh-jauh sebelumnya telah menyatakan hal ini di dalam salah satu firman-Nya :

وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ

“ Dan Kami jadikan dari air segala sesuatu yang hidup, apakah mereka beriman  ? “ (Qs Al Anbiya ‘ : 30 )

Ayat di atas mengisyaratkan bahwa kalau kita ingin hidup yang lebih sempurna dan lebih sehat - menurut isyarat ayat di atas – hendaknya kita mengkomsumsi air dalam jumlah yang cukup, baik untuk diminum, atau untuk membersihkan diri dan lingkungan, maupun untuk bersuci.

Para ahli menjelaskan bahwa air merupakan komponen utama sel, jaringan, dan organ manusia. Penurunan total cairan tubuh bisa menyebabkan penurunan volume cairan, baik intrasel maupun ekstrasel, yang dapat berimbas pada kegagalan organ, bahkan kematian.

Selain itu, air diyakini dapat menyembuhkan berbagai penyakit seperti penyakit jantung, rematik, kerusakan kulit, penyakit saluran nafas, usus, penyakit kewanitaan, bahkan bisa mengobati penyakit stroke. Seseorang yang  mandi pada pagi hari dengan air, maka peredaran darahnya akan membaik sehingga tubuh terasa lebih bugar, produksi sel darah putih dalam tubuh akan meningkat, begitu juga produksi hormon testosteron pada pria serta hormon estrogenpada wanita ikut meningkat juga, serta memberikan kekebalan terhadap virus.

Fakta di lapangan menyebutkan bahwa seseorang dapat bertahan hidup selama 45-65 hari hanya dengan minum air (tanpa makan). Saya teringat pada kejadian parahara  gunung Lawu yang menelan korban puluhan santri salah satu pesantren di Jawa Tengah. Peristiwa itu terjadi sekitar tahun1989-an, pasalnya mereka tersesat dalam hutan dan tidak bisa kembali ke perkemahan lagi.

Ajaibnya,  dua orang diantara mereka,  ternyata masih bisa mempertahankan hidup selama beberapa minggu lamanya tanpa makan, mereka berdua hanya mengandalkan air hujan yang  menggenang di tanah. Subhanallah…

Bahkan tidak sampai itu saja, Al Qur’an telah memilihkan untuk kita suatau cairan yang paling berkwalitas, yaitu air yang berfungsi untuk membersihkan segala sesuatu. Allah swt  berfirman :

وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاء مَاء طَهُورًا

“ Dan Kami turunkan dari langit air sebagai pembersih “ (Qs Al Furqan : 48 )

Di sisi lain, ternyata Allah swt di dalam berbagai ayat dalam Al Qur’an, menjelaskan bahwa bumi yang kering dan mati bisa dihidupkan lagi dengan turunnya hujan dari langit, sehingga bumi tersebut menjadi subur kembali dan menumbuhkan berbagai macam tanaman yang bisa dimakan oleh manusia dan binatang-binatang yang lain. Sungguh Maha Besar Allah Yang telah mengatur demikian rapinya kehidupan makhluq di muka bumi ini.

Bahkan secara gamblang, Allah menjelaskan fungsi air hujan yang diturunkan di muka bumi ini untuk berlangsungnya kehidupan kaum muslimin, bahkan dalam perang sekaligus. Allah berfirman :

إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّن السَّمَاء مَاء لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الأَقْدَامَ

“ (Ingatlah), ketika Allah menjadikan kamu mengantuk sebagai suatu penenteraman daripada-Nya, dan Allah menurunkan kepadamu hujan dari langit untuk mensucikan kamu dengan hujan itu dan menghilangkan dari kamu gangguan-gangguan syaitan dan untuk menguatkan hatimu dan mesmperteguh dengannya telapak kaki(mu “ ( Qs Al Anfal : 11 )

Membaca ayat di atas, saya teringat dengan peristiwa perang Hittin, salah satu perang besar yang terekam dalam sejarah kehidupan manusia, yaitu perang antara pasukan kaum muslimin yang dipimpin oleh Sholahudin Al Ayubi dengan pasukan Salib. Pada waktu itu pasukan kaum muslimin jumlah personel dan perlengkapannya jauh lebih sedikit jika dibandingkan dengan pasukan salib, tetapi walaupun demikian, mereka mampu memukul telak pasukan salib dan mereka lari tunggang langgang ketakutan.

Apa rahasianya ? Salah satu penyebab kemenangan kaum muslimin – tentunya dengan izin Allah swt – adalah adanya persediaan air yang cukup. Pasukan Salib kalah dan hancur karena tentaranya kehausan, karena persediaan air yang mereka miliki sangat sedikit.

Demikian, secara sekilas fungsi air yang disebutkan oleh Al Qur’an, mudah-mudahan dengan selalu mengkomsusi air, tubuh kita sehat selalu, ibadah kita lancar serta lingkungan kita menjadi bersih, yang selanjutnya akan membawa kebahagian kita di dunia dan akherat.

Wallahu A’lam,
*ahmadzain*com
Jakarta, 25 Syawal/4 Oktober 2010

More info www.KangenMaster.Biz
www.facebook.com/MasterKangenWater

Tuesday, 2 June 2015

Minyak Zaitun vs Kencing Masnis mmol/1

MASALAH KESIHATAN YANG DIALAMI   :
     Kencing manis yang kronik tahap 18 mmol/1

NAMA PENGGUNA :   Azimah Bt Mohamed Azim

NO IC   :  630908 07 59**

NO TEL.  :   01946242**

ALAMAT :  No 2 Lorong Tanjung 6,Taman Bertam Indah 13200 K.Batas P.Pinang.

PEKERJAAN  :  Surirumah

MASALAH KESIHATAN YANG DIALAMI   :
     Kencing manis yang kronik tahap 18 mmol/1
      Penglihatan kabur.
      Tulang retak di kaki

SEJAK BILA  :  Tahun 2013

CARA AMALAN PRODUK: 
    Pati Minyak Zaitun 2 sehari - malam 1 sudu sebelum tidur
    Pagi 1 sudu sebelum sarapan.
     Cuka buah teen 1 sudu + 1gelas air slps makan.

KESAN PENGAMALAN  :
       Sebelum mengamalkan produk ini tahap kencing manis saya 18mml/1,memang tinggi sehingga setiap malam kena cucuk insulin.
       Selepas saya mengamalkan kedua2 produk ini,kencing manis saya turun ke tahap 8 mmol/1 dan tak payah lagi dicucuk insulin.
       Bagi jari yang retak juga dah hampir sembuh dan mata yang selama ini kabur ,bila baca AlQuran pun semakin jelas dan menjahit pun dah tak payah pakai cermin mata,saya jga disarankan mengambil olivie 30 untuk mengekalkan tahap kesihatan.

HARAPAN DAN NASIHAT DARI PENGGUNA  :
      Saya mahu terus istiqomah makan minyak zaitun dan cuka teen keluaran Olive House kerana ia membantu meringankan bebanan kesihatan yang saya tanggung selama ini.
      Saya amat berharap agar kedua2 produk diperkenalkan lagi secara meluas kerana sekarang terlalu ramai insan diluar sana yang mengidap penyakit kronik seperti saya.

Whatsapp 0175750810
www.fb.com/QuranicFoods

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!