Saturday, 1 December 2018

Ikhtiar Zuriat Quranic Foods Olive House

Waalaikumussalam Warahmatullah,

Saya share saja Yang pernah Ejen lain share 👇🏻
Suami & Isteri, Kedua-duanya mesti berusaha & bekerjasama.
Amalkan Pemakanan Harian yang Sihat, Buat Detox dan Amalkan Gaya Hidup Sihat.

*Ikhtiar Mendapatkan Zuriat*

Kesukaran mendapatkan zuriat atau anak sama ada pasangan yang terlibat tidak mendapat anak sejak berkahwin (mandul primer) atau telah mempunyai anak sebelumnya (mandul sekunder) adalah suatu dilema yang besar pada sebahagian masyarakat umum kita. Hal ini boleh terjadi di pihak suami, isteri atau kedua-duanya sekali.

Antara punca daripada isteri mungkin kerana ketidakseimbangan hormon, tiub fallopian tersumbat, masalah rahim atau lain-lain faktor. Manakala bagi lelaki pula kemungkinan berpunca daripada kekurangan atau tidak menghasilkan kualiti yang baik kepada sperma (air mani). Juga diringkaskan masalah ini berlaku sekiranya masalah ereksi tidak berupaya mensenyawakan sperma dan ovum.

Ikhtiar dari segi pengambilan supplimen pemakanan yang bernutrisi tinggi amat penting bagi mengatasi masalah ini di samping kita terapikan diri dengan doa, zikir, solat hajat dan pengharapan(tawakkal) penuh hanya kepada Allah Taala.

Jadi mari kita lihat apa yang HEBAT pada Quranic Foods ini :
1.Minyak Zaitun-Omega 3&6
2.Jus/Pati Delima-6 unsur Asid Amino
3.Buah Teen/Sari Cuka Teen
4.Madu Gunung Asli

Omega 3&6 merupakan Asid Lemak Perlu(EFA) dimana badan kita tidak dapat menghasilkannya amat perlu di ambil oleh kita dari pemakanan secara konsisten setiap hari bagi bertindak sebagai komponen UTAMA menstabilkan hormon dalam tubuh badan selain juga dapat berfungsi sebagai antikeradangan dan menstabilkan metabolisme badan.

Asid Amino juga tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita jadi perlu di ambil secara pemakanan. Protein yang dibina daripada asid amino pada delima ada 6 unsur iaitu Histidine, Leucine, Lysine, Tryptophan, Methionine & Valine. Salah satunya Histidine dapat mengaktifkan daya mental & juga seksual di samping unsur yang lain juga memberi manfaat pada ketahanan organ & tubuh badan. Jadi benarlah pada sejarah delima itu ada lambang kesuburan(zuriat), kemegahan dan kekayaan.

Selain minyak zaitun & delima, buah teen juga membantu dalam mengatasi masalah disfungsi(tidak fungsi) seksual ini. Ia dapat membetulkan kembali disfungsi seksual seperti kemandulan, daya tahan seksual & juga disfungsi erektil. Disyorkan buah teen ini di rendam dalam susu kemudian di makan pada waktu pagi untuk meningkatkan keupayaan seksual.

Sebagai tambahan pengambilan air zam-zam juga disyorkan, jika tiada air beralkali pun boleh dijadikan amalan bagi meningkatkan kesuburan seseorang dimana penghasilan hormon testosteron(lelaki)& estrogen(wanita) akan bertambah. Juga digalakkan mandi dengan air yang dingin pada waktu pagi sebelum subuh bagi melancarkan peredaran darah dan menyegarkan tubuh badan kita.

Akhir sekali semoga usaha kita dapat menghasilkan sesuatu yang baik dengan keberkatan oleh-NYA dan jangan lupa teruskan konsisten berdoa, rukuk&sujud kepada-NYA serta bersabar dalam ujian kehidupan ini. Mengambil iktibar menurut ulama tafsir, Nabi Allah Zakaria pun bersabar sehingga umur 90 tahun baru dikurniakan zuriat. Walau apapun masalah tidak mustahil bagi seseorang mendapatkan zuriat jika Allah Taala inginkan perkara itu berlaku.

Sentiasa positif dalam hidup dan jangan berputus asa dengan rahmat Allah Taala, semoga memberi kebahagian dunia & akhirat kepada kita In Sha Allah.
Wallahu'alam.

Hasil Nukilan Semula:
Ahmad Fazri Az Zaituni

Rujukan:
1.Rawatan Penyakit-penyakit Jasmani(1)-Tuan Guru Dato' Dr Haron Din
2.Menelusuri Keajaiban Zaitun, Teen & Delima Dari Kacamata Saintifik-Pn Nurshamimi Zulkefely(Tenaga Pengajar Olive House)
*Kredit UstazFazri

Lawati & Like page FB kami di bawah
https://www.facebook.com/olivehouseAlorSetar
Hotline 017 5750810

Friday, 9 November 2018

Dr Zubaidi Jawab Kekeliruan Terhadap Minyak Zaitun

KEKELIRUAN TERHADAP MINYAK ZAITUN

8 NOV 2018

Baru-baru ini berdesup pertanyaan mengenai perkongsian seorang ustaz, katanya minyak zaitun tidak boleh diambil terus ke dalam mulut menggunakan sudu. Info itu pula bukan info yg didapati secara sahih, tetapi didengar dari seorang doktor.

Kononnya bahaya ambil minyak zaitun terus masuk ke dalam mulut, kerana boleh menyebabkan penyakit kegagalan ginjal.

Saya cuma nak tanya, berapa org pesakit ginjal yg dikenalpasti akibat ambil minyak zaitun ke dalam mulut?

Atau setakat tahap testimoni. Pengakuan seorang mengalami penyakit ginjal selepas ambil minyak zaitun masuk ke dalam mulut. Kenapa yg lain ambil minyak zaitun tak ada pun sakit ginjal?

Yg satu tahu punca utama sakit ginjal ini akibat penyakit kronik spt diabetes dan tekanan darah tinggi. Sebab lain adalah ambil ubat tahan sakit terlalu lama.

Ini semua tertulis dalam buku teks dan dibincangkan dalam banyak journal.

Kalau ambil minyak zaitun terus ke dalam mulut ini menjadi punca kegagalan ginjal, sudah tentu hospital  di Sepanyol, Itali, Turkey, Tunisia hingga ke Maghribi penuh dengan pesakit ginjal sbb mereka ambil minyak zaitun dari waktu kecil lagi , sama ada dicampur dgn makanan atau dimakan begitu saja.

Jika benar, sudah tentu punca kegagalan ginjal akibat ambil minyak zaitun terus ke dalam mulut telah dimasukkan ke dalam buku teks, atau dibincangkan dalam journal.

Minyak zaitun adalah sebahagian makanan dalam Diet Mediterranean. Sudah diamalkan sejak dulu. Disebut dalam al quran dan hadis, kelebihan mengamalkannya.

Tak kiralah, mahu ambil dgn cara campur dalam makanan, ambil terus ke dalam mulut atau campur dalam minuman.

Semoga pencerahan ini membetulkan kekeliruan. Alhamdulillah, saya amal minyak zaitun OLIVIE setiap pagi. Saya bertambah sihat, bertenaga dan bersemangat

-Dr zubaidi

Friday, 5 October 2018

Soalan Hypothyroidism dan Cadangan Pemakanan = Quranic Foods Olive House

HYPOTHYROIDISM
*BM OH*
*Soalan 5*
*Hypothyroidism dan Cadangan Pemakanan*

*Jawapan:*
*Hypothyroidism* ialah keadaan di mana Kelenjar Thyroid tidak dapat hasilkan *Hormon Thyroid* yang mencukupi untuk Metabolisma Tubuh Badan menjalankan fungsi asas tubuh badan. Kelenjar Thyroid terletak pada bahagian bawah hadapan leher yang merembeskan Hormon Thyroid. Hormon ini akan bergerak melalui aliran darah termasuk ke otak dan jantung serta otot dan kulit. Antara Peranan Utama Hormon ini ialah *pengawalaturan sel badan yang serap tenaga daripada penghancuran makanan* yang dimakan. Inilah yang dipanggil *Metabolisma.*
Metabolisma ini sangat terkesan kepada Suhu Badan, Pengepaman Jantung dan bagaimana eloknya kadar sistem badan membakar lemak. Sebab itu, jika tidak cukup Hormon Thyroid, tubuh badan kita akan bekerja sedikit perlahan. Maksudnya, badan kurang bina tenaga dan Metabolisma akan Lembap.

Antara tanda-tanda Hypotyroidism ialah *Keletihan dan nampak tidak bermaya, Bertambah Berat Badan atau Susah Berkurangan Berat Badan, Rambut dan Kulit yang Kering serta Pucat, Tidak Mampu Menanggung Rasa Sejuk serta Kerap Rasa Kejang & Sakit Otot.*

Punca berlaku Hypothyroidism ialah :
1. *KERADANGAN* yang berlaku pada Kelenjar Thyroid (Tyroid Gland) mengakibatkan *Autoimmune Thyroiditis @ Hashimoto's Thyroiditis* di mana Sistem Pertahanan Badan yang tersilap menyerang Kelenjar Tyroid, disangkakan musuh luar.

2. *Terapi Radiasi, Radioaktif Iodin* untuk membunuh sesetengah sel kanser pada bahagian leher,
Sesetengah Ubat-ubatan, dan Pembedahan Buang Tyroid  turut menjejaskan fungsi asal Kelenjar Thyroid.

3. Kurangnya makanan yang ada Iodin dalam menu seharian.

Pemakanan yang sihat insyaAllah sangat membantu mengatasinya. Pemakanan Buah-buahan dan Sayur-Sayuran yang mengandungi Nutrisi yang tinggi dengan Antioksida dan Anti Keradangan serta Kelas-kelas makanan lain termasuk Vitamin & Mineral sangat berperanan dalam situasi ini.

Quranic Food Olive House juga turut membantu, insyaAllah.

1. *Minyak Zaitun*
▶ *Hydoxytyrosol* iaitu Antioksida TERHEBAT setakat hari ini akan bertindak pada SEL badan manusia untuk dibetulkan mekanisma yang tersilap menyerang badan sendiri. Istimewa, sebagai Anti Keradangan juga.
▶ *Anti Keradangan* yang pelbagai termasuklah *Oleocanthal, Oleoropein, Omega 2, 3, 6, 9 serta Flavonoids* akan bantu rawat dalam situasi ini.
▶ *Steroid Organik* yang pelbagai juga bertindak sebagai Anti Keradangan.
▶ *Iodin* akan bantu juga dalam situasi ini.
▶ Boleh dibuat Sapuan juga untuk rambut dan kulit yang kering.

2. *Sari Cuka Teen*
▶ *Asid Asetik Organik serta Polyphenols* yang terdapat dalam Cuka Teen akan bantu atasi Keradangan yang berlaku serta atasi Keletihan yang ketara serta kulit yang kering.

3. *Jus & Pati Delima*
▶ Lambakan Antioksida & Anti Keradangan dengan kelebihan 100% delima serta perahan keseluruhan bahagian buah termasuk Kulit, Empulur & Bijinya.
▶ Lambakan Vitamin & Mineral di dalamnya turut bantu kembalikan kesihatan yang baik serta kecergasan fizikal dan beri ketenangan.

Boleh juga diamalkan Produk-produk Olive House yang lain, yang kesemuanya ada fungsi sebagai Anti Keradangan.

Sangat dicadangkan Berbekam & Akupuntur untuk pemulihan yang cepat.
InsyaAllah.

Dia Maha Berkuasa Menyembuhkan, jangan kesampingkan Munajat PadaNya.
Lamakan & kerapkan bersujud.Manfat kesihatan yang sangat banyak bakal diperolehi.
InsyaAllah.

Thursday, 27 September 2018

Wednesday, 26 September 2018

masalah cyst perkongsian testimoni olive oil dan olivie power up

Alhamdulilah semalam dpt berita gembira dr kustumer.

Testimoni benar dri kustumer  utk perkongsian.

Assalamualaikum.. Salam penuh takzim dri sy.. Sy nur diyana binti.... duduk di seri iskandar.. Pada 27.1.2018 sy telah menjalani operation untuk membuang cyst yg sgt besar sehingga menolak smua organ dlmn sy.. selepas menjalani pembedahan tersebut.. Sy berasa lemah smngt.. kurg tenaga.. Sering rasa nk pengsan.. ibu saudara sy mengesyorkn mengambil produk olive house.. Selepas 2 bulan operate sy kumpul keyakinan utk mencuba produk dri olive house.. Sambil2 tu sy menghubungi puan iza tetapi beliau berada di luar negara.. Tetapi puan iza masih x putus memberi sy smngt utk mencuba produk olive house.. Sangat berduka cita apabila dr mengatakan result makmal ketumbuhan tersebut adalah borderline to cancer ovary.. bacaan sebanyak 64.utk org normal perlu bwah 30.. sy tekad sy dan yakin utk mencuba olivie power up.. Minyak olivie 30 cuka teen dan pati delima.. Alhmdulillah 7 bulan sy telah mencuba keputusan ada harini utk borderline tersebut telah mencapai aras normal 23.2.. Dan rahim sy dlm keadaan baik.. suma nya dengan izin Allah.. kita kne yakin dgn Allah dan produk quranic food ini.. InsyaaAllah tiada perkara mustahil selagi kita berusaha dan jangan putus asa.. Sy akan teruskan makan quranic food.. 😊
-Kredit testimoni kak iza

Thursday, 20 September 2018

Penyakit Kerosakan Buah Pinggang Punca dan cadangan pengawalan

Info Kesihatan: KIDNEY FAILURE.

*💥🇹🇷PENYAKIT KEROSAKAN BUAH PINGGANG DAN PUNCANYA.*

Sakit mata memandang, sakit lagi bahu memikul. Kasihan kalau tengok pesakit buah pinggang. Di tebuk perut untuk *'Peritoneal dialysis'.* Di operate utk AV Fistula. Menahan sakit di cucuk setiap 2 hari sekali utk mencari urat darah menyambung ke mesin dialysis. Kurang darah. Susah bernafas akibat air banyak yang berkumpul dalam badan dan pelbagai komplikasi lain.

Bila tengok orang, tak berapa rasa, tapi kalau berlaku pada ahli keluarga atau diri sendiri, barulah tahu - *how they suffer.*

Saya tidak mahu itu kesudahan hidup saya. Saya juga tidak mahu ia berlaku pada keluarga & anda semua. It's really PAINFUL. Jaga diri kerana jika kita perlu menjalani dialysis setiap 2-3 hari sekali, semua anggota keluarga akan merasa kesulitannnya.

*Take care of our own kidney.*

- Dari Dr Hj Noorul Amin Hj Abd Rahman.

Penyakit kerosakan buah pinggang atau kidney failure (punca arwah pak mertua saya meninggal semalam) sudah menjadi tidak asing lagi utk rakyat Malaysia. Dulu kita selalu dengar kencing manis, darah tinggi, kolesterol, lelah dan lain2 lagi. Tetapi sekarang ni penyakit kidney failure boleh dimasukkan dlm senarai ini.

Malaysia merupakan negara TERTINGGI DI DUNIA yg mempunyai pesakit buah pinggang akibat kencing manis (Diabetic Nephropathy). Akibatnya berlumba2lah syarikat2 pengeluar mesin dialisis dan segala barangan disposable dialysis yg berkaitan utk datang 'melabur' di Malaysia sbb pulangannya amat lumayan. 

Rakyat Malaysia dianggap sebagai 'lubuk' utk pelaburan yg sangat menguntungkan ini.

Persoalan di sini...

Kenapa org Malaysia, buah pinggangnya sangat terdedah @ 'vulnerable' utk dapat sakit buah pinggang?

Saya telah berkecimpung dalam bidang dialisis ini sudah hampir 8 tahun. Selama 8 tahun saya mencari jawapan utk persoalan ini. Dan akhirnya saya rasa saya dah dpt jawapan utk soalan ini.

*Jawapannya... PEMAKANAN RAKYAT MALAYSIA.*

Ya... pemakanan kita terlalu bebankan kidney kita dengan makanan yg terlalu banyak sumber *'ANIMAL PROTEIN'.*

Setiap hari kita makan 3 kali sehari... dan setiap menu makan kita MESTI ada *AYAM, DAGING, TELUR DAN IKAN.*

Akibat daripada tiga hidangan *'Animal Protein'* setiap hari menyebabkan kidney kita akhirnya *'malas'* nak kerja kerana bertahun2 dibebankan dengan kerja kuat dan akhirnya telinga ini terpaksa dengar dari doktor satu ayat yg sangat ditakuti oleh kita semua iaitu... *"buah pinggang Encik dah rosak dan kena buat rawatan cuci buah pinggang 3 kali seminggu selama 4 jam setiap kali SEPANJANG HAYAT".*

Hancur remuk hati ini apabila dengar pernyataan mcm ini dari doktor dan tersenyum lebarlah syarikat2 pembuat mesin dan segala peralatan dialisis.

Pesakit kencing manis perlu buat 2 perkara utk elak jadi 'bahan pulangan utk pelaburan syarikat asing ini' iaitu:

*1. Kawal kadar gula dalam darah mereka.*
*2. Kawal pengambilan protein haiwan.*

Cakap memang senang. Tapi bagaimana caranya?

Secara ringkasnya iaitu kawal paras gula dengan:

1. Sarapan dengan bubur talbinah (sejenis bubur barli)@PMZ or Jus Delima.

2. Tukar beras putih kepada beras perang.

*3. Tukar gula putih kepada 'pure swetener',* 'Coconut sugar' DIJAMIN TIDAK AKAN TINGKAT PARAS GULA (Gula Selamat).

Kurangkan beban kidney dengan:

1. *🇹🇷BERHENTI MAKAN AYAM, DAGING DAN IKAN* (kalau boleh). Tukar sumber protein anda kepada protein sayuran. Anda dijamin tidak akan kekurangan protein dlm badan.

2. Jangan sesekali minum air sejuk pagi2 dengan perut kosong kerana ini terbukti boleh merosakkan kidney.

3. Bekam atau cupping therapy atau Hijama dlm bahasa Arab (yg majoriti org anggap sebg kolot) di titik2 tertentu di badan boleh kurang paras *CREATININE.*

*💥🛫Faktor2 yang merosakkan Buah Pinggang:*

1. Kerap tahan kencing.

2. Kurang minum air.

3. Suka makan makanan masin.

4. Suka minum minuman bergas.

5. Kerap kena jangkitan 'kencing kotor' (urinary track infection) dan tidak dirawat dengan sempurna.

6. Kerap makan daging dan seafood (tinggi uric acid)

7. Kerap makan pil tahan sakit.

8. Obesiti.

9. Alkohol.

10. Penyakit darah tinggi dan kencing manis yang tidak terkawal.

*💥🇹🇷KEBAIKAN MENGAMALKAN SUNNAH RASULULLAH SAW*.

Buah pinggang kita  amanah Allah. Jgn jadikan ia sebahagian dari statistik pesakit buah pinggang kronik.

Mengapa Rasulullah saw menganjurkn umatnya utk tidak minum sambil berdiri? Dlm perubatan tubuh manusia terdapat penapis yg dipanggil sebg penyaring Sfringer. Saringan tersebut dpt terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum blm tentu 100% disteril utk diolah tubuh. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh penapis krn tertutup. Air yg tak tersaring terus masuk ke pundi kencing, yg dpt menyebabkan penyakit buah pinggang. 

Subhanallah, setiap perintah & larangan Rasulullah saw pasti bermanfaat bg umatnya.

Dr Hj Noorul Amin Hj Abd Rahman 
Pengarah Urusan
Primum Medicare Centre
Pusat Dialysis Ibnu Sina

Sila SHARE post ini sekiranya ia bermanfaat. Mungkin anda tidak mengidap kencing manis atau sakit kidney, tapi dgn share mesej ini mungkin ia akan sampai kpd teman anda yg ibubapa @ saudara tersayang mereka adalah pengidap penyakit tersebut. Sama2 kita selamatkan ratusan ribu rakyat Malaysia dari menjadi 'bahan pulangan pelaburan sykt asing'.

Sebarkan tips sihat ini sebagai nasihat yg bermanfaat.

Harap diamalkan, bukan dibaca dan diforward saja. 

Tapi apa2pun, tiada sesiapa yg boleh bantu diri kita, kecuali kita sendiri.

Pilihan untuk menjaga kesihatan diri sendiri terletak di tangan anda sendiri.

THE CHOICE IS YOURS.

Wallahu a'lam.

More info www.oliveasli.blogspot.com
Page www.facebook.com/QuranicFoods
Tempahan Produk berkualiti Dari Olive House 0175750810

Tuesday, 18 September 2018

Olivie Power Up Apa Kelebihan nya

6 Tahun penyelidikan secara intensif maka terhasil lah OLIVIE POWER UP – Anugerah alam untuk semua.

Apakah dia OLIVIE POWER UP yang dinanti penuh kesabaran oleh pencinta Olivie Plus 30x ini?
– OLIVIE POWER UP adalah 100% semulajadi ekstrak dahandaun danbuah Zaitun muda.

Dengan bantuan teknologi terkini dari Jepun, sebatian polyphenols yang segar serta berkhasiat tinggi berjaya diekstrak lalu menghasilkan cecair yang sangat pekat & likat.

Ia kemudian dibentuk menjadi seakan“pearl” dengan kaedah mechanical constraint di dalam ruang yang dikawal atmosfera sekeliling serta kelembapan.

Hasilnya maka terciptalah OLIVIE POWER UP – Desert olive tree pearl yang super kaya dengan antioksidan. 1 sudu teh OLIVIE POWER UP menyamai kandungan antioksidan (Hydroxytyrosol) di dalam 10 liter Minyak Zaitun.

Dengan kepekatan antioksidan yang sangat tinggi iniOLIVIE POWER UPmampu melambatkan proses penuaan kesan oksidatif radikal bebas. Dengan kehadiran Vitamin E di dalamnya yang bertindak sebagai nutrien penting anti-aging semulajadi, pastinya menjadi pilihan mereka yang pentingkan kesihatan & kecantikan secara semulajadi & organik tanpa kimia berbahaya.

OLIVIE POWER UP – Anugerah alam untuk semua. Kerana dirimu begitu berharga.

017 5750810
www.facebook.com/QuranicFoods

Friday, 24 August 2018

Dr Zubaidi : Lemak Musim Korban

HIDANGAN DAGING KORBAN

Alhamdulillah. Tahun ini rasanya paling sedikit saya makan daging korban.

Adik saya korban satu bahagian. Dapatlah bahagian tulang dan daging. Emak buatkan sup. Dihidang bersama daun sup dan sambal kicap Johor. Mmg sedap. Masakan emak lah katakan.

Saya ambil sup, daging sedikit saja. Mungkin otak ini dah ada skrip "kita dah tua, cukup2lah..." Jadi mahu makan banyak daging pun rasa bersalah. Ambil daging saiz satu kotak mancis saja.

Walaupun sup pun ada lemak tepu, kalau ambil sesekali ia tidak memberikan masalah, terutama jika kita mmg jaga pemakanan.

Saya pula mmg amalkan Intermittent Fasting. Mmg kurang sgt makan. Kadang kala saya berpuasa sunat.

Ramai saudara2 saya yang tak makan daging kecuali pada waktu perayaan Aidil Fitri dan Aidil Adha. Bukan sbb tak mampu, sebab mereka lebih suka makan sayur (sayur juga mempunyai sumber protein) dan makan ikan dan telur.

Mereka lebih sihat. Tiada masalah penyakit kronik. Berkebun. Minum air kosong. Taat pada agama. Hidup bersederhana. Damai dalam hati.

Saya juga tak lupa minyak zaitun. Saya sudah kurangkan banyak karbohidrat ringkas, sama ada beras putih, gula putih dan produk tepung putih.

Apa yg saya perhatikan pengambilan karbo ringkas saya sudah berkurangan sebanyak 30%. Kalau dulu cepat lapar. Asyik nak makan saja.  Makan pula makanan yg tinggi kandungan gula ringkas. Tak boleh nak buat apa. Sebab asyik rasa lapar saja.

Sekarang rasa lapar sudah berkurangan. Sangat berbeza dgn dulu. Mmg minyak zaitun dapat mengurangkan rasa lapar dan memberikan byk tenaga.

Patutlah ia menjadi makanan orang zaman dulu lagi terutama orang2 di sekitar laut Mediterranean. Mereka lebih sihat dan bertenaga.

Bagi yang mahu sihat, mmg kena kurangkan pengambilan karbohidrat ringkas dan hentikan pengambilan  lemak transfat. Ambil minyak zaitun sbg sumber minyak sihat.

#minyakzaitundrzubaidi

Boleh hubungi saya 0175750810

Tuesday, 21 August 2018

Dr Zubaidi : Boleh makan lemak?

Dr Zubaidi Hj Ahmad menjelaskan berkaitan lemak. Adakah semua lemak "haram" untuk kesihatan?
Jom tengok apa dr cerita dr..
more info pasal Minyak Barokah ini www.facebook.com/QuranicFoods
blog www.oliveasli.blogspot.com

TAK BOLEH MAKAN LEMAK LANGSUNG? DAH GILA KE APA?

Ada seorang teman bertanya.

"Doktor, benarkah kita tidak boleh makan makanan yang berminyak dan berlemak?"

Saya tersenyum dan mahu menduga "kenapa?"

"Minyak dan lemak kan bahaya. Ada banyak kolestrole. Menyebabkan sumbatan pada saluran darah?"

"Ya kolestrol yang berlebihan mungkin boleh menyebabkan sumbatan tapi ..."

Belum sampat meneruskan, dia sudah memotong.

"Jadi kita kena makan makanan yang rebus dan bakar saja lah.."

Saya menggelengkan kepala dan tersenyum.

Ramai yang keliru dengan lemak dan minyak yang kita gunakan dalam makanan.

Lemak adalah sebahagian dari makronutrien. Makronutrien yang lain adalah protein, air dan karbohidrat. Pengambilan makronutrien ini sangat penting. Ia harus diambil seimbang dalam kuantiti tertentu.

Lemak berperanan dalam:

1. membekalkan tenaga yang banyak dalam tubuh.

2. membina dinding-dinding sel dalam organ otak dan saraf.

3. membina seks hormon seperti estrogen dan testosterone

4. membantu penyerapan vitamin A, D, E, K dalam usus.

Kita dicadangkan mengambil 20-35% lemak dalam makanan.  Cuma kita perlu tahu bahawa lemak itu ada 3 kategori.

1. Lemak sihat yang terdiri dari lemak tak tepu seperti minyak zaitun, buah zaitun dan avokado. Lemak ini adalah lemak yang terbaik terbaik dan sihat, jadi perlu perlu diperbanyakkan dalam makanan.

2. Lemak tidak berapa sihat yang terdiri dari minyak tepu seperti lemak yang terdapat pada daging haiwan. Lemak ini harus diambil dalam kuantiti yang sederhana dan tidak boleh selalu.

3. Lemak yang memudaratkan yang terdiri dari minyak atau lemak 'transfat' yang banyak terdapat dalam makanan yang digoreng menggunakan minyak yang digunakan berkali-kali dalam suhu yang tinggi. Transfat ini juga digunakan sebagai  bahan adunan dalam pembuatan makanan yang seperti kek,  cookies , biskut, krakers, gula-gua candies, popcorn dan banyak lagi.

Jadi apa yang penting ialah kita memilih lemak atau minyak yang hendak digunakan.

Saya selalu mengambil satu sudu minyak zaitun yang tulen setiap pagi dan malam. 

#minyakzaitundrzubaidi

Olive House dan Turkey #SupportTurkey

AKU & KRISIS TURKEY DAN MUHAMMAD YUNUS GRAMEEN BANK

1. Saya membantu Olive House untuk mendapatkan produk dari Turkey kira-kira 7-8 tahun yang lalu. Masa itu mula berjinak dengan Turkey atas faktor partner dari Halab, Syria yang merupakan pembekal produk minyak zaitun pertama Olive House berpindah ke Turkey. Beliau dan rakan-rakan diberi perlindungan oleh Erdogan pada segenap sudut ketika Syria di ambang peperangan yang dahsyat. Dipuji oleh beliau sebagai orang luar, siapa itu Erdogan disamping  menjawab kritikan politik ke atas beliau.

Masa itu saya baru mahu membuka mata mengenal Turkey. Partner saya ini memberi pilihan; “Jika mahu juga Minyak Zaitun dari Syria boleh dapatkan dari Antakia, Turkey kerana situ adalah sempadan terdekat dengan Syria dan dahulunya adalah Syria atau boleh juga dapatkan dari Turkey sendiri dan pastikan grade dan kualiti yang sama. Jangan percaya jika terdapat yang mengatakan boleh berikan kualiti yang bagus dari Syria kerana masa ini peperangan sangat dahsyat dan mustahil mempunyai fasiliti untuk menjaga kualiti minyak untuk export”. Panjang lebar beliau menjelaskan tentang intergriti perniagaan. Kami masih bersahabat sehingga sekarang.

2. Saya mengajak seorang sahabat temani saya ke Turkey untuk eksplorasi produk dari sana kerana beliau mempunyai teman belajar dari Turkey ketika beliau belajar di US. Temannya ini merupakan anak salah seorang billionaire Turkey dan seorang lagi temannya menjawat Timb. Menteri di Turkey. Asalnya beliau keberatan untuk pergi dan hanya mahu hubungkan saya dengan temannya. Faktor beliau tidak mahu ke sana sebagaimana bahasa beliau: “Turkey yang aku pergi dulu (10 tahun dulu) kalau mahu tahu Negaranya, bayangkan Malaysia zaman 80an dan cuba imaginasi lagi 10 tahun ke belakang”. Hahaha teruk gila bayangan. Setelah dipujuk beliau mengikut pergi juga. Sampai ke sana, beliau yang kuat mengkritik Turkey melopong melihat perubahan Turkey yang hampir tidak logik begitu ketara pada pembangunan, sosial, sistem, kecanggihan dan keindahan. Terdiam beliau sepanjang bersama saya.

Beliau membawa saya bertemu teman seuniversitinya bernama Hakan. Sahabat saya bertanya Hakan: Apa yang berlaku kepada Turkey sehingga sehebat ini? Hakan menjawab seumpama Chef terkenal yang mahu memasak hidangan mewah yang tersedia segala kelengkapan. Konfiden sungguh Hakan menggoreng perbicaraan dalam Bahasa Inggeris standart tinggi tapi dialek Turkey.

Antara point menarik Hakan menjadikan saya tidak lupa sehingga kini: “Erdogan satu manusia yang melaksanakan nilai Islam kepada masyarakat tanpa menyebut Islam, tetapi praktis terlaksana sebagai nilai kemasyarakatan dan kemanusiaan. Sebagai contoh, beliau mencadangkan satu model penempatan Elit yang golongan ini mengadu penempatan sekarang bising, kotor, bahaya dan tidak selamat. Model dibuat oleh Erdogan kepada golongan Elit adalah kawasan penempatan tanpa arak, tanpa perjudian dan tanpa pusat hiburan. Model ini dibina bukan kerana kehendak Agama tetapi bertujuan menyelesaikan masalah masyarakat. Apabila penempatan ini terbina, “sold out” dan sudah tiada isu bising, bahaya, kotor dan seumpamanya. Model ini ditiru untuk penempatan baru yang lain. Secara tidak langsung masyarakat yang digelar sekular mula mengkaji hikmah-hikmah kepada mana-mana ajaran Agama tanpa penolakan membuta tuli dan kebodohan menganalisa hikmah.

3. Tambah Hakan lagi: “Erdogan sudah bersedia untuk memacu ekonomi Turkey seawal beliau memegang kuasa. Bayangkan bangsa yang tidak kisah dengan bahasa bangsa lain dan kehidupan orang lain. Berjaya diubah untuk bermain dan menari dalam dunia ekonomi global secara terhormat”. Terkejut ketika itu apabila kilang-kilang di Turkey yang saya lawati diwajibkan untuk melengkapkan segala jenis  certifikat, kelayakan, kualiti diperingkat antara-bangsa bahkan menepati “European Standart” yang sangat-sangat ketat. Hanyasanya Turkey tidak dimasukkan dalam kesatuan Eropah mungkin atas faktor politik. Alhamdulillah, Olive House berjaya mendapatkan grade produk berkualiti tinggi pada waktu tersebut dengan beberapa partner Turkey di sana. Perniagaan Olive House berjalan dengan baik hingga kini dan semakin berkembang hampir dua kali ganda setiap tahun.

4. Pengalaman berurusniaga bersama Turkey, terdapat beberapa kali wang bayaran Olive House dipulangkan oleh Bank Antarabangsa dengan alasan khuatir sumbangan kepada pengganas di Turkey. Semua boleh diatasi dengan baik selepas itu kerana ia benar-benar satu transaksi perniagaan. Mungkin sekadar mahu disusahkan kerana Negara ini bernama Turkey. Ada ketika terpaksa berurusan dengan beberapa Negara hanya untuk memastikan transaksi berjalan lancar. Alhamdulillah, banyak pengalaman yang diperolehi dan pengetahuan yang takkan diperolehi dari mana-mana kelas hasil kejadian ini.

5. Apabila Turkey dilanda krisis, bohong jika dikatakan saya tidak terkesan. Ia sama perasaan apabila mendengar Negara Ummat Islam yang lain seumpama Palestin dan Syria ditimpa ujian. Hanya membezakan Turkey dengan lain mereka bersedia dengan permainan kotor dan pelbagai corak kejahatan dari pelbagai sudut. Walaupun begitu, ia satu ujian yang hebat buat Turkey di waktu ini. Turkey sedar dengan meningkatkan produktiviti Negara dan export, antara perkara yang perlu diberi perhatian jika Negara ditekan. Mereka membina hubungan baik dengan banyak Negara dan banyak Negara memberi kerjasama yang baik.

Seumpama Malaysia, Turkey mempunyai kerjasama dengan Malaysia, terdapat produk keluaran Turkey dikecualikan cukai oleh kerajaan Malaysia apabila masuk terjual di Malaysia. Begitu juga Turkey memberikan subsidi kepada bussinessman mereka sehingga 5% kepada produk yang diexport atas nama “Made in Turkey”. Di waktu ini currency Turkey yang agak merudum memberi sedikit keuntungan kepada Turkey kerana dahulu setiap 1 Dollar = 3 Lira pendapatan. Sekarang setiap 1 Dollar = 6 Lira. Dua kali ganda dari pendapatan biasa bagi setiap hasil pendapatan dari export yang dibuat. Walaupun ini bukan segalanya untuk menghadapi tekanan ekonomi buat Turkey tetapi peningkatan export buat Turkey dan ditambah pula Negara sekutunya menambah Import mereka bakal memberi kesan positif kepada Turkey. Hanya soal sedikit atau banyak.

Tetapi ada satu perkara yang memberi kesan secara besar hasil tindakan ini ialah, Rakyat Turkey melihat bahawa ramai yang bersama mereka ketika suasana mencabar ini. Sumbangan perasaan dari tindakan solidariti ini sangat besar buat siapa sahaja bernama manusia. Hatta kita peribadi dikala teruji dan tahu teman-teman sekeliling tidak mampu membantu banyak tetapi solidariti mereka untuk kita hadapi ujian getir merupakan sumbangan yang besar dan memperlihatkan keihklasan yang tinggi. Ini yang cuba dilakukan oleh Olive House untuk Turkey.

6. Selama Olive House berniaga bersama Turkey sudah lebih USD 7 juta nilai pasaran produk yang kita beri manfaat kepada Turkey. Bahkan Olive House tidak mengambil subsidi kerajaan Turkey tetapi kita bayar sebagaimana pihak lain secara kompetatif. Kita berjaya elakkan kerajaan Turkey dari memberi subsidi kepada pengilang mereka tetapi dalam masa sama produk kita tidak lebih mahal dari sepatutnya. Jika mahu jelaskan bab ini, satu tulisan lain perlu disediakan.

Olive House sangat berbangga berurus niaga dengan  Turkey kerana kami tahu secara pasti hasil pendapatan mereka bukan hanya semata untk bangunkan Negara mereka tetapi juga untuk bantu Negara sekitar Ummat Islam. Kami tahu membantu mereka bererti membantu Ummat Islam lain secara tidak langsung. Hatta rakyat Malaysia tak terkecuali. Berapa ramai yang mendapat biasiswa penuh dari Turkey sehingga tamat pelajaran. Siapa yang mendapat pelaburan hebat di negeri-negeri di Malaysia dengan pelbagai projek besar dari kerajaan Turkey. Data-data ini terlalu banyak jika mahu kongsikan. Kita jarang mengetahui hero-hero yang tidak didendangkan berkerja keras untuk membangunkan Negara dan Ummat Islam tanpa kita ketahui. Turkey adalah salah satu hero tersebut.

7. Teringat ucapan Erdogan, jatuhnya Turkey adalah petanda kejatuhan total Negara Palestin. Begitu juga bagi musuh Islam jika mahu merampas Palestin, Turkey mesti dilumpuhkan terlebih dahulu. Mana mungkin kita sanggup melihat kiblat Pertama Ummat Islam, bumi Baginda Mikraj dan Mesjid utama ketiga Ummat Islam dibiarkan tidak terbela. Erdogan punya cara pelbagai untuk membantu mereka. Kita wajib membantu pemimpin yang mampu membela maruah Palestin. Ini juga solidariti buat Palestin.

Terkenang juga saya di ketika awal ingin berniaga bersama Palestin, mencari partner di sana dan berniat sebagai sumbangan kepada Palestin, tetapi ada beberapa cabaran yang menjadikan kita memilih strategi yang lebih besar. Apa cabaran tersebut;

- Tidak semua produk Palestin dari Palestin tetapi Israel. Data terakhir masa itu permainan Yahudi hanya berbaki 2 kilang sahaja yang menepati spec pengilangan yang menjadi milik Palestin. Lainnya habis proksi.

- Bagi yang milik Palestin, produk asal dari Palestin tetapi segala kelengkapan perlukan Israel untuk melengkapkan. Seumpama walaupun produk itu mendanai Palestin ia juga mendanai Isreal secara langsung.

- Produk yang dituai, mempunyai kapasiti yang kecil pertahun yang jika kita ambil bakal bertemu siling kapasiti mereka dalam 1-2 tahun disamping risiko apa sahaja boleh dilakukan oleh Israel.

Maka bantuan kepada mereka perlu dilakukan dengan cara yang lebih konsisten dan berkesan. Erdogan sangat pakar soal ini.

8. Mungkin sedikit terkesan kepada apa yang dilakukan Erdogan kepada dunia. Olive House sudah melebihi 3 tahun menjadikan aktiviti kebajikan hasil dari pendapatan keuntungan perniagaan disalurkan kepada masyarakat. Aktiviti yang tidak menggunakan logo Olive House atau apa sahaja berkaitan Olive House, hanya bermatlamat mencapai objektif kebajikan yang dilakukan. Sebahagian menamakan CSR, ada namakan aktiviti NGO, ada namakan aktiviti dakwah. Apa sekalipun namanya kesemua mereka bertujuan; menjadikan Negara dan masyarakat lebih baik untuk generasi yang akan datang.

Walaupun sumbangan tidak besar oleh Olive House dari hasil perniagaan produk Turkey, kadarnya tak kurang dari USD 7 juta mengikut nilai pasaran, selain menjadi salah satu penyumbang kepada pendapatan Turkey, Olive House juga mengambil sebahagian keuntungan syarikat untuk aktiviti kemasyarakatan yang tidak silap saya setahun tidak kurang RM 300k yang menjadikan Foundation Yunus sebagai aspirasi kepada aktiviti kebajikan ini. Alhamdulillah kelmarin saya berkesempatan bertemu dengan founder kepada Grameen Bank dan pengasas kepada Yunus Foundation (merupakan penerima anugerah Nobel) di UKM. Selepas program dengan bantuan Tan Sri Dr Norazlan Ghazaly kami bertemu dengan Muhamad Yunus di bilik Tan Sri. Hasil perbincangan singkat, kami diberi kesempatan untuk bertemu secara khusus bersama Muhammad Yunus di Bangladesh untuk membincangkan lebih detail bagaimana pendapatan syarikat dapat digerakkan dalam soal kebajikan dan menyelesaikan masalah masyarakat dengan lebih berkesan. Kami pun dah stuck walaupun ada sumber. Walaupun sedap berteori social business, praktis tidak semudah itu.

Aspirasi Olive House, Erdogan, Grameen rasanya semua sama, mereka bertindak mengikut naluri manusia memberi kembali kepada orang lain apa yang mampu diberikan. Hidup ini hanya persinggahan sahaja.

9. Di tika ini Turkey sedang ditekan, atas solidariti Turkey dan segala kebaikan yang mereka lakukan dan bakal lakukan. Saya memohon kepada kepimpinan Olive House untuk melaksanakan kempen “buyturkishproducts”. Kempen ini tidak tertakluk kepada produk Turkey yang terdapat di Olive House sahaja tetapi kepada apa sahaja produk Turkey yang terdapat di bumi Malaysia.

Alangkah indah jika Negara kita Malaysia dapat meletakkan polisi sementara; dahulukan apa sahaja import dari Turkey buat masa ini. Juga kempen melancong ke Turkey dipergiatkan untuk menjana pendapatan kepada Turkey. Perkara ini melampaui sentimen persaingan perniagaan, siapa sahaja mempunyai produk Turkey dan selaku rakyat Malaysia yang diberi kuasa memilih produk patut mendahulukan produk dari Turkey sebagai tanda solidariti kita. Walaupun sedikit bantuan, ia tetap dikira bantuan yang besar di sisi Allah.

10. Bukan itu sahaja, diperingkat Olive House kita akan himpunkan tandangan pelanggan-pelanggan dan juga gambar bersama produk dari Turkey lalu dihantar kepada Erdogan melalui kedutaan Turkey di Malaysia demi menunjukkan bahawa hati dan perasaan kita bersama mereka di kala kesusahan ini. Kempen ini sudah dimulakan sejak kelmarin lagi oleh para tentera Olive House kepada masyarakat.

Semoga sumbangan kecil ini sebagai tanda kesungguhan kita merasai apa yang dirasai saudara kita di Negara lain yang mana mereka ketika kuat, tidak pernah kedekut dan lokek untuk membantu kita. Sekarang masa kita pula untuk tunjukkan...

#buyturkishproducts

Muhammad Aidil Azwal Zainudin
1:05 petang
18 Ogos 2018
.
www.OliveAsli.blogspot.com
page www.facebook.com/QuranicFoods
www.facebook.com/OliveHouseAlorSetar
Bekam/Resdung/Facial Organic
www.facebook.com/BekamAlorSetar
.
booking 0175750810

Thursday, 9 August 2018

Sunday, 5 August 2018

Rahsia Bunga Cengkih-Khasiat Dari Dapur Khasiat Bunga Cengkih


.Bunga Cengkih-Khasiat Dari Dapur
Khasiat Bunga Cengkih

Apa bila disebut bunga cengkih pasti suri rumah kita mengenalinya sebagai bahan masakan yang tidak boleh dipisahkan dalam ramuan membuat kuih atau masakan. .

Terpanggil aku untuk mengkajinya apabila mendapat tahu seorang guru ugama sebuah pondok tersohor di kelantan selalu mengunyah nya sejak berumur 17 tahun lagi dan beliau yang berumur sudah mencecah 90an masih sihat dan masih boleh mengaji al quran dan mengajarnya dengan baik sehingga sekarang. Cara tuan guru tersebut amal ia lah dengan mengunyahnya 10 kuntum bunga setiap hari dan menghisap air nya. Memandangkan bahan ini mudah diperolehi ,murah dan tidak merbahaya apa salahnya kita mencubanya!

Kajian Saintifik Bunga Cengkih.

Cengkih atau nama saintifiknya Eugenia Aromaticum mengandungi bahan bahan seperti manganese ,bitamin c, bitamin k,omega 3 (fatty acid),magnesium,kalcium dan fiber yang tinggi.Lain lain kandungan ialah Bacetyl eugenol, beta-caryophyllene and vanillin; crategolic acid; tannins,gallotannic acid, methyl salicylate (painkiller); flavonoids eugenin, kaempferol,rhamnetin, dan eugenitin; triterpenoids like oleanolic acid, stigmasterol dancampesterol; dan sesquiterpenes.[9] . Bunga cengkih ini mengeluarkan aroma disebabkan bahan aktif nya yang bernama eugenol dan ekstrak bahan ini mempunyai nilai antiseptic dan juga "anaesthetic" .
KHASIAT BUNGA CENGKIH.
1 Menguatkan Paru Paru dan sistem pernafasan.
2. Menguatkan jantung
3. Kesihatan Mata
4. Ketahanan Gigi
5. Menguatkan Ingatan
6 Menghilangkan Sakit Gigi
Cara nya : Sakit Gigi - Giling halus beberapa kuntum bunga cengkih, bunga lawang, asam gelugur, halia dan lada. Sumbatkan pepesan tersebut ke dalam gigi yang lubang. Keredaan sakit gigi akan beransur pulih. Boleh di kunyah bersama halia
7 Menghilangkan rasa mual dan pening
Caranya : Kemam atau hisap bunga cengkih dan mamah sedikit dengan kemenyan putih
8 Menghilangkan Bau Mulut
Caranya : Ambil sekuntum bunga cengkih hidup atau yang telah kering dan kunyah, nafas anda akan berbau harum atau tumbuk lumat sepuluh kuntum bunga cengkeh dan tiga ulas bawang putih kemudian gosokkan kepada gigi dan berkumur hingga bersih lakukannya tiga hari sekali
9 Menghilangkan Bau Peti Sejuk
Cara nya: Untuk menghilangkan bau yang kurang enak, masukkan segelas kecil bunga cengkih kedalamnya selain daripada seketul arang kayu.

10 Radang Hati
Cara nya : Minum susu kambing yang dicampur dengan bunga cengkih dan madu asli. Susu tersebut hendaklah dipanaskan setiap pagi dan petang.
11 Selsema
Caranya :Rebuskan jus halia, bunga cengkih, kulit kayu manis dan lada sulah dengan sukatan sama banyak (satu sudu besar) kedalam 1liter air. Minum air rebusan tersebut ketika masih suam.

12 Sembelit
Caranya : Buah manjakani, buah pala, bunga lawang dan bunga cengkih digiling halus kesemuanya. Bahagikan kepada tiga bahagian sama banyak. Minum sebanyak tiga pagi bersama air suam yang dicampurkan dengan madu dan telur ayam.
13 Mengelak Semut
Cara : Masukkan beberapa kuntum bunga cengkih ke dalam bekas berisi gula bagi mengelakkan semut. Semut akan hilang dan gula berbau harum.
14 Zahir Batin - Masakkan bunga cengkih dengan minyak zaitun dan biarkan sejuk. Sapu dan urutkan minyak tersebut pada alat kelamin lelaki beberapa ketika sebelum bersetubuh. Hasilnya kelazatan yang tidak terhingga serta mempercepatkan inzal wanita.

SELAMAT MENCUBA !

Tambahan.
.
Melalui pengalaman : Satu lagi khasiat Boleh digunakan untuk berhenti merokok. caranya : gigit sedikit bunga cengkih setiap kali lepas makan atau minum untuk gantikan rokok. Jangan banyak nanti pecah lidah - panas. Amalkan setiap hari sehingga anda dapat melupakan rokok. Insya Allah jadi.
.

Saturday, 4 August 2018

10 Khasiat Kulit Kayu Manis yang penting anda tahu

Kulit kayu manis merupakan rempah-ratus yang sedap dalam masakan. Ia sudah digunakan dalam bidang perubatan sejak ribuan tahun dahulu.

Dan sekarang, dengan menggunakan teknologi sudah mengesahkan bahawa kayu manis memang mempunyai banyak khasiat.

10 Khasiat Kulit Kayu Manis Untuk Kesihatan

Dalam artikel kali ini, kami akan menyenaraikan 10 khasiat kulit kayu manis untuk tubuh badan, berdasarkan kajian sains.

1. Kayu Manis Boleh Merawat

Kayu manis diperbuat dari bahagian dalam kulit kayu pokok yang dikenali sebagai pokok Cinnamomum.

Ia sudah digunakan sebagai salah satu ramuan semenjak berkurun lagi. Pada awalnya, ia merupakan sesuatu yang sangat jarang dan berharga, bahkan pernah dijadikan sebagai hadiah untuk raja.

Pada hari ini, kayu manis sangat mudah untuk didapati dan harganya murah. Dan digunakan dalam pelbagai jenis juadah dan sajian.

Di dalam kayu manis, terdapat satu bahan yang dikenali sebagai cinnamaldehyde.

Bahan itulah yang memainkan peranan yang penting di dalam sumbangannya di dalam bidang perubatan – terutama dalam memberikan khasiat kepada badan serta meningkatkan kadar metabolisma.

2. Kayu Manis Mempunyai Kadar Antioksida Yang Tinggi

Antioksida melindungi badan anda daripada kesan pengoksidaan yang disebabkan oleh radikal bebas.

Bagi kayu manis pula, ia kaya dengan antioksida, seperti polyphenols.

Dalam satu kajian membandingkan tindak balas antioksida dalam 26 rempah-ratus, kayu manislah yang paling menonjol. Bahkan mengalahkan “superfood” yang lain seperti bawang putih

Pada masa yang sama, kayu manis boleh dijadikan sebagai bahan pengawet semulajadi

3. Kayu Manis Kaya Dengan Bahan Anti-Keradangan

Keradangan di dalam badan adalah sesuatu yang sangat penting.

Ia boleh membantu badan untuk melawan jangkitan dan memulihkan kerosakan tisu.

Walaubagaimanapun, keradangan boleh membawa kepada masalah apabila ia menjadi kronik dan mula melawan tisu badan kita sendiri.

Dalam kes ini, kayu manis boleh membantu kerana kajian menunjukkan bahawa antioksida di dalamnya meransang aktiviti anti-keradangan.

4. Kayu Manis Boleh Mengurangkan Risiko Masalah Jantung

Kayu manis sangat berkait dengan penurunan risiko sakit jantung, iaitu salah satu penyebab kematian terbesar di seluruh dunia.

Bagi orang yang mendapat kencing manis tahap 2,  1 gram serbuk kayu manis setiap hari boleh memberikan kesan yang positif.

Ia mengurangkan kadar jumlah kolestrol, kolestrol LDL dan triglycerides, manakala kadar HDL kekal sedia kala.

Satu kajian yang dijalankan ke atas haiwan pula mendapati bahawa kayu manis boleh mengurangkan kadar tekanan darah tinggi.

Apabila digabungkan, semua faktor ini boleh mengurangkan kadar risiko sakit jantung.

5. Kayu Manis Boleh Meningkatkan Sensitiviti Terhadap Insulin

Insulin merupakan salah satu hormon yang menstabilkan metabolisma dan penggunaan tenaga.

Pada masa yang sama, ia sangat penting untuk menghantar gula dari darah ke dalam sel badan.

Masalah akan bermula apabila seseorang itu mula tahan (resistance) terhadap kesan insulin.

Masalah ini yang dikenali sebagai insulin resistance, adalah penyebab kepada kencing manis tahap 2.

Berita baiknya pula adalah, kulit kayu manis boleh mengurangkan masalah ini  dengan erti membantu insulin ini untuk berfungsi dengan baik.

6. Kayu Manis Boleh Mengurangkan Gula Dalam Darah

Selain dari memberikan kesan positif kepada insulin resistance, kayu manis boleh mengurangkan kadar gula dalam darah. Sudah ramai yang mengesahkan perkara ini.

Pengambilan terbaik adalah dalam sekitar 1-6 gram sehari. (Lebih kurang 0.5-2 sudu teh).

7. Kayu Manis Mungkin Mencegah Penyakit Neurodegenerative

Penyakit neurodegenerative ini boleh diklasifikasikan sebagai kehilangan struktur atau fungsi sel otak secara berperingkat-peringkat.

Panyakit Alzheimer dan Parkinson merupakan penyakit yang paling biasa dalam kategori ini.

Di dalam satu kajian ke atas tikus makmal yang mempunyai penyakit Parkinson, kayu manis membantu melindungi neuron, menstabilkan kadar neurotransmitter dan memperbaiki fungsi motor.

Bagi ke atas manusia pula, kajian yang lebih lanjut perlu dilakukan.

8. Kayu Manis Mungkin Boleh Mencegah Kanser

Kanser merupakan masalah yang serius, dan diketahui dengan pertumbuhan sel yang tidak terkawal.

Kayu manis sudah dikaji secara meluas dan berpotensi dalam mencegah perbentukan kanser.

Walaupun begitu, buktinya terhad oada tabung uji dan tikus makmal sahaja, yang mencadangkan bahawa ekstrak kayu manis berkemungkinan boleh mencegah kanser.

Ia bertindak dengan mengurangkan pertumbuhan sel kanser dan perbentukan saluran darah di dalam barah.

9. Kayu Manis Melawan Jangkitan Bakteria dan Kulat

Cinnamaldehyde, iaitu komponen utama di dalam kayu manis, boleh melawan pelbagai jenis jangkitan.

Minyak kayu manis sudah menunjukkan bahawa ia boleh merawat jangkitan kulat pada saluran pernafasan.

Pada masa yang sama, kayu manis turut  mencegah pembiakan sesetengah bakteria seperti Listeria dan Slamonella.

Dari sudut lain, kayu manis boleh mencegah gigi dari mereput dan mengurangkan nafas berbau.

10. Kayu Manis Melawan Virus HIV

Virus HIV merupakan sejenis virus yang boleh merosakkan sistem imun badan anda, dan akhir sekali boleh membawa kepada AIDS sekiranya tidak dirawat dengan rapi.

Satu kajian makmal mendapati bahawa kayu manis adalah bahan yang terbaik untuk merawat HIV, berbanding dengan 69 tumbuhan-tumbuhan yang lain.

Setakat ini, tiada kajian ke atas manusia untuk membuktikan teori ini.

Kesimpulan

Secara ringkas, khasiat kulit kayu manis ada banyak. Kita sahaja yang tidak sedar dan ambil tahu.

Bukan setakat itu sahaja, ia juga sedap untuk dimakan dan dimasukkan di dalam pelbagai menu masakan seharian anda.

Harap artikel ini memberikan anda sedikit manfaat.

Sekian

Monday, 16 July 2018

Cuka bahaya untuk kesihatan? Jangan amal?

Saya berkongsi cerita dari rakan saya Dr Noorul Amin. Saya suka cuka tin.

BENARKAH CUKA MEMUDARATKAN KESIHATAN ?

Pengambilan cuka dikatakan boleh sebabkan gastrik yg teruk dan penghakisan dinding perut dan dinding esofagus yg boleh menyebabkan pendarahan perut.

Cuka juga dikatakan kononnya tiada bukti klinikal ianya bagus untuk kesihatan

Perhatikan hadis berikut yang diriwayatkan oleh Ibnu Majah (hadis nombor 3309 dalam kitab Sunan Ibn Majahh.

Ummu Sa'd ra berkata, "Saat Rasulullah SAW menemui Aisyah RA aku sedang berada di sampingnya, beliau bertanya: "Apakah ada makanan?" Aisyah menjawab, "Kita hanya memiliki roti, kurma dan cuka." Maka Rasulullah SAW bersabda: "Sebaik-baik lauk adalah cuka. Ya Allah, berkatilah cuka, sesungguhnya cuka adalah lauk para nabi sebelumku, dan tidak dikatakan fakir rumah yang di dalamnya terdapat cuka."

Cuka adalah sebaik2 lauk menurut Nabi SAW dan ia juga merupakan lauk kepada para Nabi sebelum Rasulullah. Nabi SAW berdoa kpd Allah swt supaya cuka diberkati. Nabi SAW juga menjamin penghuni rumah yang ada cuka tidak akan menjadi fakir miskin.

Jadi apa isunya dengan cuka ? Kenapa ramai dapat gastrik dan pendarahan perut kerana pengambilan cuka ?

Jawapannya ialah cuka komersil (cuka kurma, epal dll) yang dijual di kedai2 mempunyai kandungan asid asetik yang sangat tinggi iaitu di antara 10% hingga 12%. Kandungan kadar asid asetik yang sangat tinggi ini boleh menghakis dinding perut dan menyebabkan gastrik dan pendarahan perut.

Tetapi sekiranya kita buat sendiri cuka di rumah (home made vinegar) paras asid asetiknya sangat rendah iaitu sekitar 4% hingga 5%.

Terdapat banyak kajian klinikal telah dijalankan membuktikan kehebatan kesan cuka ke atas kesihatan manusia. Dr Carol Johnston dan Dr Cindy Gaas dari Arizona State University, Amerika Syarikat membuktikan dalam kajian mereka bahawa cuka mempunyai kesan berikut :-
1. Cuka mempunyai kesan antibiotik semulajadi
2. Pengambilan cuka secara berterusan boleh mengurangkan tekanan darah
3. Pengambilan cuka secara berterusan boleh mengurangkan risiko serangan jantung
4. Pengambilan cuka secara berterusan boleh mengurangkan risiko kanser
5. Pengambilan cuka secara berterusan boleh mengurangkan kadar gula dalam darah.

Sekiranya anda tidak tahu cara membuat cuka di rumah, pastikan anda membaca label di botol cuka utk mengetahui kandungan paras asid asetik. Pastikan kandungan tidak melebihi 4-5%.

Adalah sesuatu yang sangat menyedihkan apabila doktor-doktor Muslim di Malaysia menentang penggunaan cuka oleh pesakit mereka tetapi Nabi SAW dan saintis/doktor Barat menggalakkan pengambilan cuka disebabkan oleh kesannya yang menakjubkan

Dr Noorul Amin Abd Rahman.
.
Salam...
Tempahan/Cod untuk dapatkan produk OLIVE HOUSE
014 2448 999
www.wasap.my/60175750810
cod percuma ALOR SETAR.
.
boleh juga terus ke PUSAT JUALAN OLIVE HOUSE ALOR SETAR - TESCO STARGATE.
*Terapi Bekam Sunnah dan Rawatan Resdung Gurah
Set Temujanji :
Lelaki   : 0135983088
Wanita : 0175424710
.
Blog Info Kesihatan
www.oliveasli.blogspot.com
Page Info Kesihatan QuranicFoods
www.facebook.com/QuranicFoods
Page Terapi Bekam & Gurah Resdung
www.facebook.com/BekamAlorSetar
.
Pengeposan ke Seluruh Malaysia

Sunday, 15 July 2018

Menakjubkan 5 kajian Minyak Zaitun untuk kesihatan

*5 KAJIAN AMALAN MAKAN MINYAK ZAITUN*

1. Kajian yang dijalankan ke atas wanita oleh “Harvard School of Public Health” dan “Athens School of Public Health” mendapati amalan mengambil minyak zaitun lebih dari sekali sehari boleh mengurangkan 25% risiko menghidapi kanser payu dara. Kandungan Vitamin E yang tinggi dalam minyak zaitun telah menghalang kemusnahan sel yang menjadi punca kanser. 

2. Kajian yang diketuai oleh Professor Miguel Gassull di Hospital Universiti “Germans Trias Pujol” di Barcelona, Sepanyol ternyata membuktikan minyak zaitun menghalang pembentukan kanser kolon. Kajian lain yang dijalankan di Universiti Oxford menambah bukti yang menunjukkan minyak zaitun berkesan dalam membantutkan kanser kolon.

3. Dr Michael Goldacre dan sekumpulan pengkaji dari “Institute of Health Science” membandingkan kanser, makanan dan pengambilan minyak zaitun di 28 negara termasuk Eropah, Amerika Syarikat, Brazil, Colombia, Kanada dan China. Hasil kajian menunjukkan negara yang mempunyai pengambilan daging yang lebih dan sayur yang kurang mempunyai risiko menghidapi kanser yang tinggi. Minyak zaitun dikaitkan sebagai punca kurang risiko. 

4. Kajian The Journal of the National Cancer Institute menunjukkan diet minyak zaitun bersama buah-buahan dan sayuran merendahkan risiko kanser payu dara, kanser kolon dan kanser prostat.

5. Kajian menunjukkan bahawa asid oleik dapat mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, kanser dan penuaan dan bagus untuk bayi dalam kandungan. Asid oleik merupakan salah satu asid lemak dari jenis tidak tepu mono, merangkumi 55 hingga 85 peratus kandungan minyak zaitun.
.
DETAIL KAJIAN di http://www.olivie.ma/malay/beneficial-effects.html#17
.

Salam...
Tempahan/Cod untuk dapatkan produk OLIVE HOUSE
014 2448 999
www.wasap.my/60174556998
cod percuma ALOR SETAR.
.
boleh juga terus ke PUSAT JUALAN OLIVE HOUSE ALOR SETAR - TESCO STARGATE.
*Terapi Bekam Sunnah dan Rawatan Resdung Gurah
Set Temujanji :
Lelaki   : 0135983088
Wanita : 0175424710
.
Blog Info Kesihatan
www.oliveasli.blogspot.com
Page Info Kesihatan QuranicFoods
www.facebook.com/QuranicFoods
Page Terapi Bekam & Gurah Resdung
www.facebook.com/BekamAlorSetar
.
Pengeposan ke Seluruh Malaysia

Friday, 13 July 2018

Cara atasi Gegata / Kelopak Garam / Hives (Urticaria)

***Gegata / Kelopak Garam / Hives (Urticaria)***

Dibahagikan sebagai akut dan kronik.
1) Akut = kurang daripada 6 minggu.
2) Kronik = tempoh minimum 6 minggu dan keatas

Punca utamanya boleh disebabkan oleh alahan dan bukan alahan yang disebabkan oleh histamine yang akan menyebabkan salur darah mengembang dan pembengkakan tisu disekeliling tempat tersebut. Histamine ini juga yang akan menyebabkan kegatalan.

Penyebab penyakit disebabkan alah kepada:

Makanan, sengatan binatang, persekitaran, kesejukan, ubatan, cahaya matahari , imun yang lemah.

Rawatan semulajadi :

*FV - Fig Vinegar / Sari Cuka Teen Turkey*
**EVOO - Olivie Plus 30x Morocco*
*Pati Delima - 100% Delima Tanpa Gula Azerbaijan*
*Teh Daun Zaitun - Turkey, Kaya Vitamin C dari Teh Hijau*

--

1. Mandi dengan Fig Vinegar/Sari Cuka Buah Teen (FV) dicampur dengan air suam tanpa bilas dengan nisbah 1:1. (Boleh juga lap badan sahaja gunakan campuran ini). Bagi pesakit yang agak dewasa, boleh juga makan Fig Vinegar (FV) bersama air ikut sukatan Fig Vinegar (FV) yang disarankan pada label botol anda.

2. Bila sudah kering, lumurkan badan dengan Olivie Plus 30x : Extra Virgin Olive Oil (EVOO), makan juga EVOO.

3. Teh Daun Zaitun & Hawthorn juga boleh digunakan untuk minum, >

mandi atau sapuan (dibancuh dengan air)

*4. Elakkan gula terutama gula putih.*

5. Elakkan makanan yang boleh menjadi penyebab naik gegata atau pencetus histamin terutamanya sumber protein daripada haiwan seperti daging atau ayam, susu haiwan. Makanan alahan ini berbeza setiap individu, jadi kena try and error.

6. Amalkan makan makanan antihistamin , antiradang seperti Pati/jus delima, teh Daun Zaitun, bawang putih, epal, buahan vitamin C, jus roselle.

7. Berikan air kelapa segar 2 kali sehari sebaiknya kepada pesakit. Selepas minum air kelapa biasanya gegata akan keluar dengan banyak, jangan panik, terus lumur dengan Olivie Plus 30x EVOO, ia akan surut kemudiannya. Mandi dengan air kelapa juga bagus.

*Penyakit ini memakan masa seminggu juga untuk pulih sepenuhnya, jadi jangan risau, fokus kuatkan imun hindarkan pencetus histamin. Ulang semua langkah di atas sehingga pulih. Ketika tidur, lumur dengan Olivie Plus 30x EVOOatau FV Cuka Teen setiap sejam atau 2 jam sekali supaya pesakit lena tidurnya.*

**Untuk kes seperti ini, doktor biasanya akan beri ubat antihistamin juga suntikan dan ubat sapuan steroid.*

*💥💐SELAMAT BERAMAL DAN MENCUBA!*

---

Sumber: GNRAM.
Kredit :Ustaz Fazri

.
untuk tempahan atau pertanyaan www.wasap.my/60175750810

more info www.oliveasli.blogspot.com

Saturday, 30 June 2018

Suhaimi dan ketumbuhan otak vs Quranicfoods

Untukmu Suhaimi

Siapa sangka ketumbuhan 4CM di otakmu suatu ketika dulu telah berlaku pengecutan di luar jangkaan doktor yang merawatmu. Kini 2CM

Siapa sangka hampir seluruh badanmu lumpuh, mulutmu herot percakapan tergagap-gagap dan paling menyedihkan doktor hanya menjangkakan kamu hanya dapat hidup dalam tempoh enam bulan sahaja.

Sayu hati dan sedih pilu melihat ibumu yang menangis setiap membawamu berjumpaku atau lewat berbicara di talian telefon.

Doa dan harapan sentiasa dipanjantkan agar Allah yang Maha Penyembuh dapat menyembuhkan penyakitmu asbab pengambilan quranic food dan rawatan radiotheraphy yang masih berjalan.

Aku telah berusaha sedaya mungkin  membantu berdasarkan kebolehan yg Allah berikan kepadaku...Yang penting ku mahu lihat ibumu gembira.

Setelah agak lama menyepi kukira dirimu sudah djemput ilahi. Namun takdir mengatasi segalanya.

Suatu petang ibumu menelefonku katanya nak berjumpa. Cuma nada suara ibumu seakan-akan sedikit ceria. Lalu temujanji diatur.

Petang itu kamu dan ibumu datang. Terkejut beruk aku dibuatnya..Insan yg kulihat jalannya umpama orang OKU telah berubah 100% darjah..Tiada lagi jalan senget sebelah..tiada lagi herot di mulut...tiada lagi gagap pertuturan. Subhanallah..Keajaiban apakah ini..Sungguh di luar keprcayaanku..

Tidak lama kemudian ku terima jemputan yang kamu akan mendirikan rumah tangga. Al hamdulillah...syukur sangat2 pada Allah.

Semalam kamu datang bersama ibumu mengkhabarkan ketumbuhan itu telah mengecut kepada 2cm sehingga mengejutkan doktor yang merawatmu...begitu pantas kata doktor...biasa tidak macam ni...

Sesungguhnya Allah tidak turunkan penyakit melainkan turun bersamanya penawar.

Semoga dirimu sentiasa di dalam jagaan Allah dan aku doakan penyakitmu akan pulih sepenuhnya secepat mungkin.

#OPU
#OLIVIE30

Kredit to Ust Shahidan Ahmad

Thursday, 28 June 2018

Panduan Cara Makan Olivie Plus 30x yang betul


Cara Makan Olivie Plus 30x

Antara perkara penting yang kita perlu ambil berat apabila pertama kali consume Olivie Plus 30x ialah cara makan. Cara makan Olivie Plus 30x secara asasnya diambil satu sudu besar selepas bangun tidur dan 1 sudu besar sebelum tidur. Pada waktu ini perut masih kosong dan ini akan memberikan impak yang optimum.
Cara makan Olivie Plus 30x : 1 sudu selepas bangun tidur & 1 sudu sebelum tidur
Tetapi bagi pengguna yang belum pernah mengambil Olivie Plus 30x ini, selalunya ada kesan sampingan di peringkat awal. Ini juga dikenali sebagai direction of cure.
Tubuh badan seseorang akan bertindakbalas dengan minyak zaitun Olivie untuk beberapa ketika. Tindakbalas atau kesan sampingan ini ada normal apabila anda mengambil Olivie.
Sebahagian orang merasai tindakbalas ini seawal hari pertama. Ada juga yang merasai selepas beberapa hari.
Contoh tindakbalas yang biasa bagi klien Kak Yan
  • Sentiasa Rasa Haus. Rasa haus yang melampau. Senantiasa nak minum air. Bagi tindakbalas ini, Kak Yan cadangkan anda minum dengan kerap. Standby air awal2.
  • Asyik Mengantuk. Rasa mengantuk ni memang Kak Yan rasai sendiri. Apabila rujuk kawan2, rasa mengantuk tahap gaban adalah normal…. ha3
  • Bagi yang ada tekanan darah rendah mungkin akan rasa kurang selesa pada awalnya
Mana tidaknya, Olivie Plus 30x mempunyai khasiat 30x kali ganda daripada minyak zaitun biasa. Ini bermakna kandungan sebatian dalam Olivie amat tinggi.

Cara Makan Olivie Plus 30x

Bagi anda dah biasa mengamalkan pati minyak zaitun, anda perlu mengambil Olivie 2 sudu besar setiap hari. Ini bagi pastikan anda mendapatkan kesan yang optimum. Olive Plus 30x perlu diambil 1 sudu besar sebelum tidur dan 1 sudu besar selepas bangun tidur.

Cara Makan Bagi Newbie


Tetapi bagi yang belum pernah mengambil Olivie Plus 30x ni, Kak Yan cadangkan ambil Olivie dalam dos atau sukatan yang kecil. Kemudian ditambah sedikit demi sedikit ikut keselesaan dan kesesuaian badan masing-masing. Dengan cari ini dapat kurang tindakbalas yang boleh menganggu aktiviti harian kita.
Cuba bayangkan seharian rasa mengantuk, macam mana nak buat kerja?… hehehe
Dos yang kecil ini Kak Yan cadangkan diambil sebelum tidur ya.
INI PENTING. Ingat ye sebelum tidur bukan selepas bangun tidur. Ini untuk pastikan kerehatan kepada badan bagi tindakbalas penyembuhan yang mungkin terjadi.
Selepas 2-3 hari atau seminggu dos boleh ditambah sikit demi sedikit sehingga mencapai dos yang disarankan oleh FDA iaitu 2 sudu besar setiap hari.

Cara Makan Bagi Merawat Penyakit

Bagi yang ada penyakit dos yang disarankan perlu ditambah atau lebih kerap atau kedua2nya sekali. Contohnya 2 sudu besar pagi dan 2 sudu besar malam.
Dos pengambilan Olivie PLUS 30x boleh ditambah sehingga 6 kali sehari untuk penyakit yang lebih kronik.

Sapu Pun Boleh

Selain makan secara terus, Olivie Plus 30x  juga boleh disapu terus pada kulit. Bukan setakat untuk mencantikkan kulit tapi sangat mujarab juga untuk kulit yang bermasalah seperti eczema, kudis dan kurap.

Kanak-Kanak Boleh Makan Olivie?

Bagi kanak-kanak, Olivie Plus 30x tidak sesuai diamalkan setiap hari. Boleh perkenalkan Olivie pada anak2 tapi pada dos yang kecil dan sekali sekala sahaja. Kak Yan mencadangkan anak2 diberikan Pati Minyak Zaitun Extra Virgin untuk amalan harian. Anyway untuk sapuan luaran, tidak ada masalah untuk guna Olivie ni.

Kesimpulan Cara Makan Olivie Plus 30x


Kesimpulan yang boleh Kak Yan buat bagi cara makan Olivie Plus 30x adalah seperti berikut :
  1. Pengguna kali pertama atau newbie – 1 sudu kecil sebelum tidur (amal 2-3 hari /seminggu)
  2. Pengguna yang sudah biasa –  1 sudu besar selepas bangun tidur & 1 sudu besar sebelum tidur.
  3. Berpenyakit : 2 sudu besar selepas bangun tidur & 2 sudu besar sebelum tidur.
  4. Berpenyakit kronik : 2 sudu besar setiap 4 jam diambil sewaktu perut kosong.
  5. Olivie Plus 30x boleh dimakan terus dan boleh dan disapu pada kulit.
Kredit Blog : http://www.makanansihat.com (Kak Yan)


Panduan Langkah pertama untuk mengumpulkan BITCOIN secara PERCUMA

Langkah pertama untuk mengumpulkan BITCOIN secara PERCUMA

Hai semua kali ini admin akan mendedahkan cara mendapatkan bitcoin secara percuma. tetapi sebelum itu anda mestilah mempunyai dompet online atau ONLINE WALLET untuk bitcoin.

Terdapat pelbagai wallet bitcoin tetapi dua platform ini adalah paling mudah dan PERCUMA dan paling penting ia boleh digunakan untuk transfer duit ke akaun bank tempatan di kebanyakan negara termasuk MALAYSIA!

Jom Try Walet Bitcoin Free. mula2 jom kita buat Wallet LUNO Free klik sini https://bit.ly/2tJs1AJ (walet ni tpt simpan bitcoin ler.. blh pindah masuk acc atau beli barang)

https://bit.ly/2tJs1AJ

atau anda juga boleh buka WALET ONLINE di XAPO ini adalah antara yang paling popular dan Free klik sini >>>XAPO<<<
http://bit.ly/2yQ2kUT



pastu mining free di BITCOIN LINE klik sini http://bit.ly/2tDyRIT (tempat cari bitcoin percuma)
http://bit.ly/2tDyRIT


 atau sini http://bit.ly/2N3xhIi mai pakat try free ja hehe CRYPTOMININGFARM - Virtual Bitcoin Mining

http://bit.ly/2N3xhIi

Comments

panduan Cara Mudah Kumpul Bitcoin percuma

Cara Mudah Kumpul Bitcoin percuma

Anda belum terlambat!! Kepada yang masih baru dan berminat untuk dapat Bitcoin secara percuma, boleh ikut langkah2 dibawah ni dan boleh collect pelbagai coin.

Boleh try dapat BITCOIN FREE melalui website di bawah.

Jom dapatkan
> BITCOIN

> BITCOIN CASH
> LITECOIN
> DOGECOIN
> DASH
 


FREE!!
PERCUMA!!
PERCUMA!!

  

Step untuk claim Bitcoin Free : 

1. Register coinpot wallet di >> https://coinpot.co 

2. Lepas register coinpot, masuk link di bawah guna email yg sama register dgn coinpot. Untuk bonus bitcoin dan bitfun tu kena register sekali lagi. Guna email yg sama juga.

3. Register Moon Bitcoin >> http://bit.ly/2N6wCpr
(Guna email yg sama register dgn coinpot) then scroll bawah tekan button claim. Claim setiap 5 minit.

http://bit.ly/2N6wCpr


4. Register Bitfun >> http://bit.ly/2tIOpKL
(Guna email yg sama register dgn coinpot) then scroll bawah tekan button claim. Claim setiap 5 minit.

http://bit.ly/2tIOpKL


5. Register Bonus Bitcoin >> http://bit.ly/2IzZdQG
(Guna email yg sama register dgn coinpot) then scroll bawah tekan button claim. Claim setiap 15 minit.

http://bit.ly/2IzZdQG

 

6. Register Moon Litecoin >> http://bit.ly/2lDWfBF
(Guna email yg sama register dgn coinpot) then scroll bawah tekan button claim. Claim setiap 5 minit.

http://bit.ly/2lDWfBF
  

7. Register Moon Dogecoin >> http://bit.ly/2yQusaw
(Guna email yg sama register dgn coinpot) then scroll bawah tekan button claim. Claim setiap 5 minit.

http://bit.ly/2yQusaw


8. Register Moon Dash >> http://bit.ly/2N7zgeM
(Guna email yg sama register dgn coinpot) then scroll bawah tekan button claim. Claim setiap 5 minit.

http://bit.ly/2N7zgeM

 
9. Register Moon Bitcoin Cash >> http://bit.ly/2N5frVr
(Guna email yg sama register dgn coinpot) then scroll bawah tekan button claim. Claim setiap 5 minit.

http://bit.ly/2N5frVr

10. Boleh juga download apps coinpot di google play store sekiranya anda mahu claim faucet menggunakan phone android anda.

11. Coinpot tu akan function sebagai wallet. Setiap kali claim di 7 link di atas, ia akan auto payment ke dalam coinpot anda. Boleh withdraw coin ke dalam bitcoin wallet anda seperti Coinomi, Coinbase dan lain2. Semoga berjaya.

*TIPS : Jangan pernah miss untuk claim setiap hari sebab anda juga akan dapat 'Daily Bonus Claim' jika claim faucet setiap hari. Jadi pendapatan faucet anda juga akan bertambah. 

*Payment proof

1) 16 April 2018 (Withdraw 0.00016485 Btc)



2) 13 April 2018 (Withdraw 312 Dogecoin)



3) 2 March 2018 (Withdraw 0.00011682 Btc)



4) 3 Feb 2018 (Withdraw 533 Dogecoin)



5) 24 Jan 2018 (Withdraw 52 Dogecoin)



6) 7 Jan 2018 (Withdraw 0.0006 Dash coin)

Tuesday, 19 June 2018

RAHSIA DALAM RAHSIA MINYAK ZAITUN ASLI

[ RAHSIA DALAM RAHSIA MINYAK ZAITUN! ]

قال ابن كثير رحمه الله:

"لا شرقية ولا غربية" أي ليست فى شرقي بقعتها فلا تصل إليها الشمس من أول النهار ولا في غربها فيقلص عنها الفيء قبل الغروب بل هي في مكان وسط تعصرها الشمس من أول النهار إلى آخره فيجيء زيتها صافيا معتدلا مشرقا وروى ابن أبي حاتم حدثنا محمد بن عمار قال حدثنا عبدالرحمن ابن عبدالله بن سعد أخبرنا عمرو بن أبي قيس عن سماك بن حرب عن عكرمة عن ابن عباس فى قوله "زيتونه لا شرقية ولا غربية" قال: هي شجرة بالصحراء لا يظلها شجر ولا جبل ولا كهف ولا يواريها شيء وهو أجود لزيتها

Berkata Ibnu Kathir Rahimahullah:

"Tidak di timur dan tidak dibarat"

Yakni, lokasinya bukan terletak di timur, yang menjadikan tidak terkena cahaya matahari di permulaan hari @ pagi hari.

Juga bukan terletak di barat, yang menjadikannya diliputi bayang ketika waktu senja (sebelum tenggelam matahari).

Bahkan ia terletak di tempat pertengahan, dinaungi cahaya dan panas matahari daripada awal pagi hingga senja, lantas menghasilkan minyak yang jernih, lembut dan bercahaya! (TERBAIK)

Ikrimah meriwayatkan daripada Ibnu Abbas tentang tafsir ayat:

" لا شرقية ولا غربية "

Kata Ibnu Abbas: Pohonnya terletak di Sahara (Gurun Sahara), ia tidak dibayangi oleh pokok lain, tidak juga oleh bukit bukau malahan gua, ia tidak ditutupi oleh sesuatu apa pun (daripada cahaya matahari).

Buah yg dihasilkan oleh pohon ini adalah yang terbaik untuk dijadikan minyak yang berkualiti!

Rujukan: Tafsir Ibnu Kathir
*Disediakan oleh: Azfar Suhaimi*
.
.
Dunia moden hari ini mendapati hasil dari ujian makmal Minyak Zaitun Olivie30x dari ladang dia El Borouj, Morocco ini mengandungi 30x ganda lebih antioksidan (Hydroxytyrosol + Tyrosol) berbanding mana-mana Minyak Zaitun lain di dunia secara semulajadi.

Ciri-ciri ladang Olivie30x ini pula menepati spesifikasi yang dinyatakan oleh Ibn Abbas seperti ditafsirkan oleh Ibn Kathir Rahimahullah iaitu pohon Zaitun tersebut mestilah;

1️⃣ Tidak terkena bayang sewaktu pagi mahupun petang - mendapat sinaran berterusan saat terbit matahari sehingga terbenam matahari
2️⃣ Tidak terkena bayang bukit
3️⃣ Tidak terkena bayang gua
4️⃣ Tunggal - tiada pokok lain sekitarnya

Itulah dia Minyak Zaitun paling terbaik!

#OlivieLover
#OliviePlus30X
.
Salam...
Tempahan/Cod untuk dapatkan produk OLIVE HOUSE
014 2448 999
www.wasap.my/60175750810
cod percuma ALOR SETAR.
.
boleh juga terus ke PUSAT JUALAN OLIVE HOUSE ALOR SETAR - TESCO STARGATE.
*Terapi Bekam Sunnah dan Rawatan Resdung Gurah
Set Temujanji :
Lelaki   : 0135983088
Wanita : 0175424710
.
Blog Info Kesihatan
www.oliveasli.blogspot.com
Page Info Kesihatan QuranicFoods
www.facebook.com/QuranicFoods
Page Terapi Bekam & Gurah Resdung
www.facebook.com/BekamAlorSetar
.
Pengeposan ke Seluruh Malaysia

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!