Saturday 1 December 2018

Ikhtiar Zuriat Quranic Foods Olive House

Waalaikumussalam Warahmatullah,

Saya share saja Yang pernah Ejen lain share 👇🏻
Suami & Isteri, Kedua-duanya mesti berusaha & bekerjasama.
Amalkan Pemakanan Harian yang Sihat, Buat Detox dan Amalkan Gaya Hidup Sihat.

*Ikhtiar Mendapatkan Zuriat*

Kesukaran mendapatkan zuriat atau anak sama ada pasangan yang terlibat tidak mendapat anak sejak berkahwin (mandul primer) atau telah mempunyai anak sebelumnya (mandul sekunder) adalah suatu dilema yang besar pada sebahagian masyarakat umum kita. Hal ini boleh terjadi di pihak suami, isteri atau kedua-duanya sekali.

Antara punca daripada isteri mungkin kerana ketidakseimbangan hormon, tiub fallopian tersumbat, masalah rahim atau lain-lain faktor. Manakala bagi lelaki pula kemungkinan berpunca daripada kekurangan atau tidak menghasilkan kualiti yang baik kepada sperma (air mani). Juga diringkaskan masalah ini berlaku sekiranya masalah ereksi tidak berupaya mensenyawakan sperma dan ovum.

Ikhtiar dari segi pengambilan supplimen pemakanan yang bernutrisi tinggi amat penting bagi mengatasi masalah ini di samping kita terapikan diri dengan doa, zikir, solat hajat dan pengharapan(tawakkal) penuh hanya kepada Allah Taala.

Jadi mari kita lihat apa yang HEBAT pada Quranic Foods ini :
1.Minyak Zaitun-Omega 3&6
2.Jus/Pati Delima-6 unsur Asid Amino
3.Buah Teen/Sari Cuka Teen
4.Madu Gunung Asli

Omega 3&6 merupakan Asid Lemak Perlu(EFA) dimana badan kita tidak dapat menghasilkannya amat perlu di ambil oleh kita dari pemakanan secara konsisten setiap hari bagi bertindak sebagai komponen UTAMA menstabilkan hormon dalam tubuh badan selain juga dapat berfungsi sebagai antikeradangan dan menstabilkan metabolisme badan.

Asid Amino juga tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita jadi perlu di ambil secara pemakanan. Protein yang dibina daripada asid amino pada delima ada 6 unsur iaitu Histidine, Leucine, Lysine, Tryptophan, Methionine & Valine. Salah satunya Histidine dapat mengaktifkan daya mental & juga seksual di samping unsur yang lain juga memberi manfaat pada ketahanan organ & tubuh badan. Jadi benarlah pada sejarah delima itu ada lambang kesuburan(zuriat), kemegahan dan kekayaan.

Selain minyak zaitun & delima, buah teen juga membantu dalam mengatasi masalah disfungsi(tidak fungsi) seksual ini. Ia dapat membetulkan kembali disfungsi seksual seperti kemandulan, daya tahan seksual & juga disfungsi erektil. Disyorkan buah teen ini di rendam dalam susu kemudian di makan pada waktu pagi untuk meningkatkan keupayaan seksual.

Sebagai tambahan pengambilan air zam-zam juga disyorkan, jika tiada air beralkali pun boleh dijadikan amalan bagi meningkatkan kesuburan seseorang dimana penghasilan hormon testosteron(lelaki)& estrogen(wanita) akan bertambah. Juga digalakkan mandi dengan air yang dingin pada waktu pagi sebelum subuh bagi melancarkan peredaran darah dan menyegarkan tubuh badan kita.

Akhir sekali semoga usaha kita dapat menghasilkan sesuatu yang baik dengan keberkatan oleh-NYA dan jangan lupa teruskan konsisten berdoa, rukuk&sujud kepada-NYA serta bersabar dalam ujian kehidupan ini. Mengambil iktibar menurut ulama tafsir, Nabi Allah Zakaria pun bersabar sehingga umur 90 tahun baru dikurniakan zuriat. Walau apapun masalah tidak mustahil bagi seseorang mendapatkan zuriat jika Allah Taala inginkan perkara itu berlaku.

Sentiasa positif dalam hidup dan jangan berputus asa dengan rahmat Allah Taala, semoga memberi kebahagian dunia & akhirat kepada kita In Sha Allah.
Wallahu'alam.

Hasil Nukilan Semula:
Ahmad Fazri Az Zaituni

Rujukan:
1.Rawatan Penyakit-penyakit Jasmani(1)-Tuan Guru Dato' Dr Haron Din
2.Menelusuri Keajaiban Zaitun, Teen & Delima Dari Kacamata Saintifik-Pn Nurshamimi Zulkefely(Tenaga Pengajar Olive House)
*Kredit UstazFazri

Lawati & Like page FB kami di bawah
https://www.facebook.com/olivehouseAlorSetar
Hotline 017 5750810

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!