Friday, 30 June 2017

Olivie30x ganda antioksida botol kecil

Olivie Comel Olivie Kecil
Olivie30x ganda antioksida.Terbaru dari Olive House OLIVIE30X ganda Antioksida botol kecil 50ml rm29.90.
Sentiasa berusaha memberikan yanh terbaik untuk anda..
Botol Besar 250ml Rm119.90
Botol Mini 50ml Rm29.90
.
More info www.OliveAsli.blogspot.com
Page Rasmi www.facebook.com/QuranicFoods
WhatsApp nama 0175750810


Thursday, 29 June 2017

Kelebihan Minyak Zaitun Olive Oil Olive House

Kelebihan Minyak Zaitun:


Minyak zaitun membantu; > Penghadaman. > Menyerap Kalsium. > Penyerapan Khasiat. > Tekanan Darah Tinggi. > Kawalan Gula Dalam Darah.

Botol dan Kotak Lama *Sekadar hiasan


Minyak zaitun baik untuk; > Artritis(sakit sendi). > Obesiti. > Sakit Tua. > Ibu Menyusu. > Rasa Makanan. > Kesihatan Kulit. > Masalah Jantung. > Sistem Imunisasi. > Perkembangan Janin. > Kaya dengan Antioxidant.

Minyak Zaitun mencegah; > Tumor. > Fibroid. > Kanser. > Sembelit. > Senggugut. > Kitaran Haid Tak Menentu. > Diabetes. > Batu Karang. > Hilang Ingatan. > Pereputan Tulang. > Serangan Jantung. > Pembekuan Darah. > Penyerapan Kolestrol.

InsyaAllah, semua penyakit ada ubatnya kecuali MATI. Apapun, kita cuba ikhtiar, doa & tawakkal.

LIKE facebook Pati Minyak Zaitun Olive House untuk info terkini

 

Khasiat Minyak Zaitun untuk Seluruh badan menurut Kajian Sains : Olive House


Minyak Zaitun, Kesihatan & Sains
:

Bismillah.

Minyak zaitun boleh memainkan peranan utama dalam gaya hidup yang sihat. Food and Drug Administration (FDA) bersetuju dan meluluskan minyak zaitun untuk tuntutan kesihatan yang berkelayakan pada tahun 2004. Mereka telah mengiktiraf manfaat kesihatan jantung salah satu yang paling popular minyak masaknya di Amerika. Petisyen bagi tuntutan kesihatan yang dikemukakan oleh Persatuan Minyak Zaitun Amerika Utara (NAOOA) termasuk lebih daripada 70 kajian campur tangan klinikal yang dijalankan oleh saintis di Amerika Syarikat dan negara-negara lain.

Tuntutan FDA, "bukti saintifik telah menunjukkan bahawa, pemakanan kira-kira 2 sudu besar (23 gram) minyak zaitun setiap hari boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari kerana kandungan lemak monotaktepu dalam minyak zaitun. Untuk mencapai manfaat ini, mungkin minyak zaitun adalah satu alternatif untuk menggantikan jumlah yang sama lemak tepu dan tidak meningkatkan jumlah kalori yang anda makan dalam sehari."

Waallahu'alam.
 


Tempahan produk/pertanyaan
WhatsApp 0175750810 (Ustaz Zaki)
www.QuranicFoods.com
www.OliveAsli.blogspot.com
www.facebook.com/QuranicFoods

Tuesday, 20 June 2017

Olivie Plus Botol Kecil

Olivie Comel Olivie Kecil
Olivie30x ganda antioksida.Terbaru dari Olive House OLIVIE30X ganda Antioksida botol kecil 50ml rm29.90.
Sentiasa berusaha memberikan yang terbaik untuk anda..
Botol Besar 250ml Rm119.90
Botol Mini 50ml Rm29.90
.
More info www.OliveAsli.blogspot.com
Page Rasmi www.facebook.com/QuranicFoods
WhatsApp nama 0175750810

Monday, 19 June 2017

Soalan 68:
'Appendicitis'

Assalamualaikum, ingin bertanya.
Untuk orang yang belum buat pembedahan buang 'Appendix', apa amalan pemakanan terbaik?
Bagaimana pula dengan amalan pemakanan orang yang sudah melakukan pembedahan membuangnya?
Jazakallah.

Jawapan:
'Appendicitis'​ ialah Keradangan yang berlaku pada bahagian Appendix, iaitu bersaiz sebesar jari manusia yang terletak sebelah kanan abdomen, berdekatan⁠⁠⁠⁠ dengan Usus Besar. Ramai yang berpendapat, Appendix ini tiada fungsi pada tubuh badan, dan jika dibuang pun tidak mengapa.
Tetapi, ada teori juga yang mengatakan bahawa Appendix ini menyimpan Bakteria Baik yang sangat berperanan pada Sistem Perkumuhan.
Hakikat sebenarnya, Setiap apa yang Allah SWT jadikan, bukan Sia-sia bahkan tetap membawa manfaat walaupun sedikit.

Pada situasi ini, apabila telah berlaku keradangan pada Appendix, jika dibiarkan tanpa apa-apa tindakan merawat, pastinya menjurus kepada Keradangan Yang lebih serius dan berlaku jangkitan kuman.
Pesakit akan dinasihatkan supaya melakukan pembedahan.

Bagi yang memilih untuk tidak melakukan pembedahan, sebenarnya anda boleh bantu rawat dengan Pemakanan Yang Sihat, yang mengandungi kesemua Nutrisi Harian yang sangat diperlukan manusia.
Pemakanan berasaskan Sayur-sayuran dan Buah-buahan sepatutnya diambil dengan Jumlah Yang Banyak dengan Zat Antioksida serta Anti Keradangan yang pelbagai akan bantu rawat situasi ini.
Kurangkan pemakanan berasaskan sumber Daging, tetapi lebihkan sedikit sumber Ikan.
Elakkan makanan berproses, berpeluntur, berperisa & pewarna Sintetik.

Sangat baik diamalkan ​Functional Quranic Food​ yang dikategorikan sebagai Makanan Yang Tinggi Nilai Nutrisi.

1. ​Minyak Zaitun
▶ Mengandungi ​Hydroxytyrosol​ iaitu Antioksida TERHEBAT yang dikaji Saintis sehingga hari ini, akan bantu rawat masalah jangkitan kuman yang berlaku pada Appendix.
▶ ​Oleocanthal​ sebagai Anti Keradangan dan ​PAIN KILLER ALAMI​ yang akan atasi rasa sakit pada bahagian abdomen kanan
▶ ​Omega 3 & 6​ juga sebagai Anti Keradangan dan percepatkan penyembuhan luka selepas pembedahan
▶ ​Steroid Organik​ yang pelbagai juga sebagai Anti Keradangan serta percepatkan penyembuhan luka selepas pembedahan

2. ​Sari Cuka Teen
▶ ​Asid Asetik Organik​ bertindak sebagai Anti Keradangan serta percepatkan penyembuhan luka

3. ​Jus & Pati Delima
▶ Bantu penyembuhan sel kulit dari dalam
▶ mengandungi Antioksida, Anti Kerdangan serta Vitamin & Mineral yang pelbagai

InsyaAllah, jangan kesampingkan Berdoa padaNya.
Dia Memberi Ujian, Dia jugalah Maha Menyembuh.

More Info www.OliveAsli.blogspot.com
Page Rasmi www.facebook.com/QuranicFoods
WhatsApp 0175750810 Us Zaki

Apakah OLIVIE PLUS 30X Olive House

OLIVIE PLUS 30X
Menurunkan paras LDL(Kolestrol tidak baik) dan trigeliserida(menghalang deposit kolestrolpada dinding salur darah yang menyebabkan atherosklerosis) dan pencegahan terhadap kanser (payudara, usus, prostat dan leukemia) dan penyakit neurodegenerative(Alzheimer). Kandungan khasiat berlipat ganda lebih tinggi dari pati minyak zaitun biasa. Ini terjadi akibat tanah yang kering dan persekitaran gurun yang teruk telah menyebabkan pohon zaitun mengeluarkan lebih bahan pertahanan dalam selnya dan seterusnya membawa buah zaitun tersebut kepada satu aras peningkatan nilai khasiat 25 ke 30 kali ganda lebih tinggi hydroytyrosol dan 10 kali ganda lebih tinggi dari jumlah polyphenol

TINDAKAN DAN INDIKASI
 ANTIOKSIDAN, melindungi daripada sebarang pemusnahan sel oleh radikal bebas
 ANTI-KANSER, barah payudara (kebiasaan kepada oncogenic Her-2/neudan Herceptine) barah prostat, barah usus dan leukemia

 ANTI-RADANG ATAU ANTI INFLAMASI, Arthritis sendi, Myositis

 PERLINDUNGAN JANTUNG, Meningkatkan kewujudan nitric oxide (meluaskan salur darah-vasolidator). Menahan gumpalan platelet (mengurangkan sel pencatuman molekul : ADP, thrombin, kolagen, ICAM-1 , VCAM-1. Melindungi kolestrol LDL yang tidak baik terhadap pengoksidaan. Mencegah atherosklerosis dan tindak balas inflamasi/radang.

 ANTI-KOLESTROL, keputusan positif dari pakar perubatan (kajian perubatan selepas pengambilan selama 2 bulan) ;
Penurunan kadar kolestrol sebanyak 20% (dari 2,75 g/L kepada 2,27 g/L) ; dan
Pengurangan kandungan triglicerida sebanyak 30% (dari 2,78 g/L kepada 1,98 g/L)

 HYPERGLIKEMIA & DIABETIS, Melawan hyperglikemia dan pencegahan kepada komplikasi diabetis
selepas 2 bulan, kandungan glukos di dalam plasma tikus-tikus diabetes yang dirawat dengan hydroxtyrosol telah menurun kepada 55% berbanding tikus-tikus yang belum dirawat.

 ANTI-PENUAAN, Meningkatkan biognesis mitokondria (penuaan awal dikaitkan dengan mutasi mikondria).
Menggalakkan ekpresi protein-protein yang berkaitan dengan ketahanan sel kardiak jantung (PBEF, Sirts,FOXOs).

 ALZHEIMER, Hydroxtyrosol adalah molekul antioksida yang paling kecil dari segi saiz dan berat dan satu-satunya molekul yang mampu melepasi halangan peredaran darah di dalam otak. Hydroxtyrosol juga mampu memberi perlindungan yang lebih baik terdapat sel otak bagi melawan kesan-kesan Alzheimer dan Parkinson.Perencatan pada hiperfosforilasi protein Tau (kesan dari kemerosotan sel-sel otak).

 PSORIASIS, keputusan positif yang pertama bagi 5 orang pesakit(hilang rasa gatal, sclerosis menurun dan kulit semakin lembut) Kajian klinikal dilakukan ke atas 40 orang pesakit. Dos : 2 sudu makan sehari di ikuti dengan penggunaan luaran (2-3 kali sehari)

 ANTI-MIKROBIAL, bertindak sebagai bahan anti-bakteria terhadap sistem pernafasan dan sistem pencernaan (terhadap Haemophilus, Influenza, Moraxella cattarhalis, Salmonella typhi, Vibrio parahaemolyticus, Staphylocuccus aureus).

 SEMBELIT (CONSTIPATION), bertindak sebagai pelawas semulajadi dengan pengambilan 2 sudu makan sebelulm sarapan ketika perut kosong memudahkan perserakan di dalam usus.

KOMPOSISI
Pati minyak zaitun yang kaya dengan kandungan Hydroxytyrosol iaitu antara 25 hingga 30 kali lebih tinggi (sehingga kepada 233mg/kg), mampu melepasi halangan peredaran darah di dalam otak(blood brain barrier) kerana ia adalah molekul antioksida yang paling kecil dan unik.

1 botol = 25 hari penggunaan dengan 1 sudu makan sehari
More info Page Rasmi https://www.facebook.com/QuranicFoods
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]

Thursday, 15 June 2017

Liver Cirrhosis

*Liver cirrhosis*
*End stage liver failure*

Bilamana seseorang sudah mengalami kegagalan hati, liver failure, byk komplikasi2 y lain akan hadir.

Perlu diingatkan y hati ini sudah berparut tidak lagi dapat berfungsi sama  sekali

Mereka y mengalami liver cirrhosis ni akan mengalami masalah utk *pencernaan lemak* yang mana jus hempedu @ bile y penting dlm proses pencernaan lemak tidak lg dihasilkan oleh hati

tiada lagi keupayaan utk menghasilkan dan menyimpan vitamin y tertentu dlm case ini *vitamin K* yg penting utk proses pembekuan darah y normal.

Tiada lagi keupayaan utk *menyimpan gula* serta tiada lagi keupayaan utk *menukarkan gula* y dismpan kepada gula y boleh diguna pakai jika berlaku kekurangan gula dlm darah (hypoglycaemia) sebagai satu refleks alami badan

Tiada lagi fungsi sebagai salah satu *organ utama detoks* dlm badan saamada utk membantu penyingkiran toxin y terhasil drp pngambilan makanan ataupun ubat ubatan.

Juga akan mngalami masalah utk *penghasilan protein - protein tertentu dlm badan*

Terdedah utk mendapat komplikasi
1. *Hepatic encephalopathy* ~ disebabkan kadar ammonia y tinggi dlm badan.

2. *Esophageal varices*
    Pembengkakan pada saluran darah d esophagus y amat mudah utk cedera, dan pendarahan d sini amat merisaukan kerana pendarahan y berlaku adalah sgt aktif dan sukar utk dihentikan.

Oleh itu diet y perlu dirancang utk pesakit liver cirrhosis ini perlu melihat kekurangan dan apa kemungkinan y terjadi bagi mereka y sudah tiada lagi fungsi hatinya.

Ini mnjadi lebih complicated dgn keadaan nya yg juga merupakan Diabetic.

Nasihat  saya.

1. *Kurangkan pengambilan protein*
~lebihkan protein drp sumber tumbuh- tumbuhan

2. Gantikan kekurangan pengambilan protein dgn sumber carbohydrates y sihat.
~ dlm case ini cari makanan *low glycemic index food*

3. *Elakkan drp pengambilan lemak tepu atau transfat*
~Olive oil antara satu2nya lemak y elok y dpt diambil utk khasiatnya

4. *Kurangkan pengambilan garam* dlm makanan ~ lebihan garam dlm darah akan menyebabkan lebih teruk keadaan liver cirrhosis, portal hypertension dan seterusnya lebih cepat terjadinya Esophageal varices.

5. Sgt2 digalakkan utk *mngambil makanan y kerap tetapi dlm kuantiti y kecil* utk mengelakkan beban kepada sistem pencernaan y tidak lagi berfungsi baik.

6. Sgt2 digalakkan utk *tinggalkan semua jenis processed food* dan *kurangkan pengambilan gula putih* sebaiknya alternatif lain ambil *madu* sebgai penganti gula putih y dpt memberi tenaga cepat utk kegunaan harian.

7. Teruskan *pengambilan quranic superfood* utk khasiatnya y pelbagai dgn lambakan mineral penting serta nilai antioxida y tinggi.

Sentiasa bersangka baik dgn ketentuanNya dan pohonlah ketentuan y terbaik dunia&akhirat. InshaaAllah kesembuhan drpNya juga.

Tuesday, 13 June 2017

Minyak Zaitun Untuk Kurus

TAHUKAH ANDA PATI MINYAK ZAITUN BOLEH MEMBANTU ANDA UNTUK KURUS?
Tahukah anda Obesiti adalah salah satu punca pelbagai penyakit terutamanya Diabetes, Buah Pinggang dan Jantung! ⚠⚠⚠

Formula turun berat badan dengan pantas, mudah & murah telah dibongkar semula! 
Jom lah kita KURUS & SIHAT dengan mengamalkan Quranic & Quality Food khususnya ​Pati Minyak Zaitun Olive House (PMZ) digandingkan dengan
Sari Cuka Teen Olive House (SCT)​.

Banyak kajian saintifik telah membuktikan kelebihan Pati Minyak Zaitun yang sebenarnya telah lama disampaikan kepada kita dalam Al-Quran. Ruginya kalau kita tak amalkan! 

Mereka yang amalkan dengan konsisten 2 sudu makan PMZ dan 2 sudu makan SCT setiap hari sangatlah gembira sebab:
Takcepat lapar
Takde rasa nak makan banyak - cool aje tengok makanan banyak
-
Makan sikit dah kenyang
Badan rasa segar
Banyak buang angin
-Badan banyak peluh - buang toksik
and paling besttt...
Baju-baju lama boleh pakai semula!

Anda nak hasil SUPERB macam tu? BERTINDAK SEGERA. Jangan tunggu! Beruntunglah orang yang hari ini lebih baik daripada semalam. Kurus & Sihat secara semulajadi dengan Quranic & Quality food.

1 botol PMZ RM 44.90. ​Tawaran Istimewa Ramadhan sehingga 26 Jun, 2 botol RM 74.80 sahaja!
1 botol SCT RM24.90 ( 250 ml), RM 44.90 (500ml)

Hubungi ....
Salam sayang 
Tempahan Produk Olive House
www.wasap.my/60175750810 Ustaz Zaki

#QuranicFoods
#DietSuperlicious
#RevivingTheSunnah
#ILoveYouYaRasulullah

Monday, 12 June 2017

kematian pesakit kanser lelangit yang masih muda akibat pendarahan kanser

KALAULAH ADA LAGI DOKTOR PERUBATAN YANG FIKRAHNYA SEBEGINI

MUHASABAH 18 RAMADHAN

Malam ini baru sahaja mendapat panggilan dari pegawai perubatan oncall mengkhabarkan kematian pesakit kanser lelangit yang masih muda akibat pendarahan kanser.

Setiap kali mendapat perkhabaran sebegitu, sering terfikir di benakku,adakah aku telah benar2 melaksanakan tugasku.

Kerana peranan seorang perawat bukan hanya merawat penyakit yg zahir, tapi bagaimana membantu agar pesakit jauh daripada perasaan kecewa dan putus harapan pada rahmat Allah. Untuk terus berjuang dan bertarung melawan penyakit serta sentiasa berharap pada Allah.

Kerana itu pesakit perlu sentiasa di ingatkan agar menjaga hubungan jiwa dengan Allah melalui solatnya.

Agar jiwanya tidak mati sebelum tubuhnya mati

Agar mereka merasa kasih sayang Allah di sebalik penyakit yang di hadapinya. Kerana ketika sakit mata zahir kita hanya melihat dinding kosong dan wajah simpati manusia.

Kerana pesakit inilah guru2 rohani kita sebagai perawat. Mereka benar2 menghayati maqam sabar berbanding dengan kita yang hanya berteori tentang sabar.

Semoga rohmu tenang wahai pesakitku. Mohon doakan arwah dan sedekahkan Alfatihah.

Maafkan segala kekuranganku.

Dr.  Salman Amiruddin

Sunday, 11 June 2017

Promosi Ramadhan OLIVE HOUSE


Promosi OLIVE HOUSE Ramadhan

OLIVE HOUSE menawarkan promosi Ramadhan Terbaik untuk semua: *Promosi Ramadhan dan aidilfitri1438H (29.5.17-24.6.17) A* 2btl PMZ (RM74.80)-harga asal(RM89.80)-jimat RM15.00* B* 4btl PMZ (RM149.60)-harga asal(RM179.60)-jimat RM30.00* C* 6btl PMZ (RM224.40)-harga asal(RM269.40)-jimat RM45.00* D* 2btl olivie (RM199.80)-harga asal(RM239.80)-jimat RM40.00* E* 4btl olivie (RM399.60)-harga asal(RM479.60)-jimat RM80.00* F* 6btl olivie (RM599.40)-harga asal(RM719.40)-jimat RM120.00* G* 2btl J. Delima (RM116.40)-harga asal(RM139.80)-jimat RM23.40* H* 4btl J. Delima (RM232.80)-harga asal(RM279.60)-jimat RM46.80* I* 6btl J. Delima (RM349.20)-harga asal(RM419.40)-jimat RM70.00*


Harga di atas tidak termasuk kos pos.

**cod Alor Setar PERCUMA Lokasi Kami - Selepas Masjid Tandop Tepi Jejantas Sek Keb Wan Mat Saman
*Jika anda berminat dan beriltizam untuk mengamalkan pemakanan sunnah sebagai supliment kesihatan, jangan lupa pm saya ye. PM segera tau sebelum kehabisan stok* www.wasap.my/60175750810 Ustaz Zaki Blog www.OliveAsli.blogspot.com Page Rasmi www.facebook.com/QuranicFoods

Saturday, 10 June 2017

Campak dan QuranicFoods Olive House

​Soalan 135​
​Measles / Demam Campak​

​Assalamualaikum Cikgu / Dr,​
​Ingin pencerahan cara bantu rawat demam campak dan cara penggunaan prdk Quranic Food.​
​Terima Kasih.​

​Jawapan:​
​Measles / Demam Campak​ berpunca daripada jangkitan kuman yang menyebabkan Demam yang tinggi, Batuk, Selsema, bersin, serta ruam-ruam merah berair dan gatal.
Mudah menjangkiti dari seorang kepada individu berikutnya.
Biasanya, situasi ini akan berlarutan antara 10 - 14 hari.

​Lifestyle & Natural Foods​
1. Tiada rawatan khusus untuk atasi situasi ini melainkan amalkan Pemakanan Yang Sihat agar dapat meningkatkan ketahanan tubuh badan berhadapan simptom demam campak ini.

Amalkan Pemakanan yang Seimbang dengan mengandungi Karbohidrat, Protein, Lemak, Vitamin, Mineral, Air serta Serat.

2. Kurangkan Pemakanan yang menerukkan lagi Keradangan. (Lihat Gambar Rajah).
Kurangkan makanan sumber daging.
Sayur-sayuran sangat perlu dimakan dalam Kuantiti banyak sebagai pengganti Protein jenis daging tadi.
Serta perlu rajin makan buah-buahan.
3. Beri pesakit minum air dengan kerap agar dapat buang panas dalam.
Jus buah-buahan adalah menu yang sangat baik.
4. Sebaiknya, rehat di rumah agar kurang jangkitan kepada individu lain dan pesakit dapat pulih dengan lebih cepat.

​Quranic Super Food​ insyaAllah sangat membantu dalam situasi ini.

​Minyak Zaitun​
1. ​Hydroxytyrosol​ bertindak sebagai Antioksida TerBAIK setakat hari ini yang MAMPU tembusi SALUR DARAH yang HALUS di otak. Bantu hadapi kuman yang menyerang tubuh badan dengan meneutralkannya serta nyah dr tubuh badan.
2. ​Oleocanthal​ sebagai Antioksida dan Anti Keradangan, bantu rawat & cegah keradangan.
3. ​Omega 3 & 6​ sebagai Anti Keradangan dan juga Lemak Yang Sihat sangat berperanan pada situasi ini.
Boleh disapu juga ke tubuh badan selain makan harian.

​Jus Delima​
1. ​Antioksida & Anti Keradangan​ yang pelbagai akan bantu dalam situasi ini (Punicalagin, Asid Elagik, Flavonoids, Anthocyanin, Beta Carotene)
2. ​Vitamin C & E​ juga sangat berperanan kepada bantu rawat dengan meningktkan ketahanan tubuh badan berhadapan dengan kuman.
3. Lambakan Vitamin & Mineral akan memberi tubuh badan lebih bertenaga dan sokongan kepada kesihatan yang lebih baik.

​Madu & Ceylon Cinnamon​
1. Antioksida dan Anti Keradangan yang pelbagai juga bantu rawat.
2. Menggalakkan pembuangan air kencing dan najis serta dapat elak pengumpulan toxic yang banyak dalam tubuh badan.
Bancuh bersama-sama ​Sari Cuka Teen.​

Kesembuhan daripadaNya sahaja, jangan kesampingkan Munajat padanya.
Bersangka baik dgn taqdir Allah, terus usaha & berdoa mohon kesembuhan dariNya.

Paling baik : usaha ke arah kesembuhan itu, biarlah dengan mengamalkan pemakanan yang baik, penghasilannya diketahui terbaik, keberkatan dari Al Quran & Hadis serta meletakkan Rasulullah SAW sbagai contoh ikutan bab Makanan.
.
More Info ww.OliveAsli.blogspot.com
www.wasao.my/60175750810
www.facebook.com/QuranicFoods

Tuesday, 6 June 2017

Senggugut Vs Quranic Foods Olive House

*Soalan 64:*
*Senggugut Yang Luar Biasa*

*Assalamualaikum, kalau mengalami senggugut yang amat teruk, ada cara ke untuk menguranginya?*

*Jawapan:*
Senggugut / Period Pain yang luar biasa sakitnya *BUKAN SITUASI NORMAL.*
Lebih jelas situasinya, jika kita buat pemeriksaan dan dapat 'scan' apa punca sebenar berlakunya situasi sebegini.
Walaubagaimanapun, antara faktor yang menjurus kepada situasi ini ialah terdapatnya Ketumbuhan (Fibroid/ Cyst) pada organ pembiakan, Endometriosis,Jangkitan Kuman yang menyebabkan keradangan pada bahagian Pelvis (PID), emosi yang sering terganggu dan tidak tenteram, ketidakstabilan hormon juga Risiko pada Organ Buah Pinggang.
Faktor PEMAKANAN yang SIHAT sangat menyumbang kepada Bantu rawat & Cegah.

Boleh cuba *Functional Quranic Food*

*Minyak Zaitun:*
1. *Hydroxytyrosol* akan meneutralkan tindakan Radikal Bebas yang menjadi punca kepada berlakunya Jangkitan Kuman pada bahagian Pelvis juga yang menyemarakkan lagi Pertumbuhan Cyst, fibroid, Endometriosis.
2. *Oleocanthal* sebagai "PAIN KILLER ALAMI' serta Anti Keradangan akan bantu atasi Keradangan yang berlaku.
3. *Omega 3 & 6* sebagai Anti Keradangan dan menstabilkan fungsi hormon yang terganggu.
4. *Steroid Organik* yang pelbagai juga bertindak sebagai Anti Keradngan.

*Sari Cuka Teen*
1. *Asid Asetik Organik* sebagai Anti Keradangan dan neutralkan medium berasdi yang menggalakkan lagi berlakunya sebarang ketumbuhan.
2. *Mangan dan Tryptophan* akan beri ketenangan emosi yang terganggu.

*Jus & Pati Delima*
Mempunyai Antioksida dan Anti Keradngan yang pelbagai yang akan bantu dalam situasi ini.
Juga mengandungi *Tryptophan dan Histidine* iaitu dari Kumpulan *Asid Amino Perlu* yang akan stabilkan fungsi hormon dan emosi yang terjejas.

Boleh juga jika amalkan Madu & Ceylon Cinnamon.

Amalkan pemakanan yang SIHAT dengan kurang / elakkan Makanan Berproses, Berpeluntur serta kurangkan pengambilan menu jenis BERDAGING dalam Pemakanan Harian. Lebihkan Sumber IKAN.

Sangat dicadangkan Berbekam & Akupuntur ☑☑

Wallahua'lam.
.
More info atau tempahan produk
www.wasap.my/60175750810 Us Zaki
Blog www.OliveAsli.blogspot.com
www.facebook.com/QuranicFoods

Sunday, 4 June 2017

Gastritis dan Gerd Quranic Foods Olive House

Gastritis & GERD adalah dua keadaan berbeza, tetapi ada berkongsi punca yang hampir sama pada prolong usage of Certain Medication, Smoking dan Alcoholism.

Manakala, jika Gastrik sahaja, juga boleh berpuca daripada H Pylori Infection.

Cara mencegah & atasi adalah hampir sama.
Pesakit Gastrik harus MAKAN PADA WAKTUNYA, jgn skip WAKTU MAKAN.
.
Jadikan kurma @ teen sebagai kudapan sihat.
3 jam sekali, lapar.
Mkn kudapan sihat ni.
Delima, jdkan amalan.istiqomah.
InsyaAllah, mknn yg disebut dlm Al Quran, disabdakan oleh Baginda Nabi Muhammad SAW, berkat & mudah2 an diberikanNya sihat.
.

Minyak zaitun juga sangat bantu rawat.
Sy adalah testimoni pesakit gastrik yg teruk, dahulunya dengan pengamalan berterusan Minyak Zaitun, Cuka Teen, Jus Delima.
insyaAllah

Olivie Lover Olivie Malaysia siri 2/12

Siri Olivie Lover 2/12

Olivie Plus 30x dihasilkan sejak tahun 1887 oleh Syarikat Atlas Olive Oils yang terletak di El-Borouj, Maghribi. Pengalaman selama hampir 125 tahun dalam menghasilkan minyak zaitun extra virgin yang berkualiti tinggi menjadikan syarikat Atlas Olive Oils merupakan salah satu syarikat pengeluar minyak zaitun terbaik di dunia dan mendapat banyak pengiktirafan di peringkat antarabangsa.

Antara pengiktirafan yang diterima adalah Anugerah Mario Solinas Quality Award yang dianjurkan oleh International Olive Oil Council, ‘Great Taste Award of London’ dan The International Olive Oil Competition of Los Angeles di Amerika Syarikat.

#OlivieMalaysia

More info atau pembelian
www.facebook.com/QuranicFoods
www.oliveasli.blogspot.com

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!