Wednesday, 30 April 2014

Danau Toba ; PERCUMA PAKEJ PELANCUNGAN PELANGGAN SETIA. 3H 2MLM..

PERCUMA PAKEJ PELANCUNGAN PELANGGAN SETIA. 3H 2MLM..
Syrt sgt mudah.. pastikan belian min 2btl sebulan 3bln bturut shj. dari kami dan dapatkan resit.. promosi bermula 1mei hingga November 2014.
More info sms.whatsapp 0175750810
www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com jom!

Tuesday, 29 April 2014

Testimoni minyak zaitun rawat Sembelit Kanak kanak

Kesan menggunakan minyak xaitun baru percubaan 1 botol.

Alhamdulillah anak2 sy dpa x sembelit,mudah buang,selera mkn,tidoq pun senyap ja,lega saya.dpa suka minyak tu kata rasa mcm oren.xtau la....
Tksh byk ustaz.

Dapatkan segera Pati Asli Minyak Zaitun sms whatsapp 0175750810
Like us www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com

Monday, 28 April 2014

Khasiat Buah Teen legakan buasir dan sakit badan

TAHUKAH ANDA!!!

Buah Teen (Fig) mempunyai kandungan mineral keseluruhan tertinggi di kalangan semua buah-buahan. Ia kaya dengan serat, tembaga, mangan, kalsium, vitamin K dan sumber yang baik flavonoid dan polifenol termasuk asid Gallic, asid chorogenic, asid syringic dan rutin.
Dari Sahih Al-Bukhari, Nabi S.A.W. bersabda: ”Kalau aku perkatakan tentang buah yang diturunkan dari syurga, nescaya aku katakan inilah dia. Kerana buah-buahan syurga tidak berbiji. Oleh itu makanlah buah ini. Sesungguhnya dia menghentikan penyakit buasir, serta bermanfaat untuk sakit-sakit badan.”

#WeSellQuality #QuranicFoods

more info Sms, Whatsapp 017 5750810
www.QuranicFood.com or


Saturday, 26 April 2014

Kapsul Minyak Zaitun Bagus tak bagus

Olive oil ni ada dlm bntuk kpsul x..?

Sykt olive house x jual dlm bntuk kapsul krn nk jg kualiti n keaslian myk. Jk d kapsul mgkin akn bcmpur dgn bhn2 lain n mgkin akn mlalui proses pmnasan yg akn mnjejas khasiat utama olive..
Slain tu.. rugi skit dgn kapsul sb.. myk ni nabi syor minum n sapu..
minum ; stiap tmpt yg tersentuh dgn myk..bmula bibir..mulut..kerongkong..usus dll.. smuanya akn dpt mnyerap zat n pmulihan.. ;)
Selain itu.. cadangan dari FDA untuk orang sihat bg menjaga serta mengekalkan kesihatan..perlu minum 23g atau 2 sudu besar sehari.
Jk kapsul anda boleh bayangkan berapa biji pil utk capai 2 sudu besar serta pastinya anda akan telan banyak gelatin juga :(

TAPI PASTIKAN dapatkan yg UNFILTERED dan DIMAKAN SECARA TERUS tidak dimasak..
more info Sms, Whatsapp 017 5750810
www.QuranicFood.com or

Wednesday, 23 April 2014

Petua Minyak Zaitun kurangkan penyakit Bayi Kuning Juandice

Ada petua dak utk baby kuning?
Petua 1
Utk kuning, Bg susu ibu byk2 ....bg mandi kucai

Petua 2
Kalau boleh ruqiyahkan air dgn selawat dan fatihah 7x bg isteri minum air tu sahaja

Petua olive.
Biasakan wanita bersalin utk minum MZ sehari 2x dan lumur di kepala dan kawasan (maaf dgn izin-payudara) utk baby minum
Bg juga pd bayi sehari sekali mz dgn kuantiti yg sikit serta lumur pada seluruh badan bayi.

Dan banyak lagi..

Paling baik sebenarnya semasa ibu hamil jadikan amalan makanan QuranicFoods spt 2 sudu myk zaitun sehari..
InShaAllah kurang terdedah kpd masalah bayi kuning.

Petua lain..
Ambik air zam2 @ air kelapa muda bg pada bayi kalau diperlukan
Lakukan tahnik @ kunyah buah kurma dan bg pd bayi (agak2 tau bukan balun sebiji kat bayi)

Minyak Zaitun bantu Pulihkan Stroke 48jam

Perkongsian terkini STROK!! keajaiban QuranicFoods.
"Seorang designer pernah strok belah kanan, 2 hari lepas kena strok belah kiri. Saya bagi 2 botol minyak zaitun olive house, 1 botol cuka teen. 1 botol madu. Saya suruh makan zaitun 3 jam 2 sudu. Cuka campur madu campur air, minu 2 kali sehari. Dalam masa 48 jam, dia kata satu keajaiban berlaku, badan sembuh dan sudah seperti sediakala. Boleh guna tangan kiri kanan.
Terharu dengan apa yg berlaku dan mai cerita kat saya. Dia kata semalam badan panas, tak boleh tidur, rupanya tindak balas dan pagi ini alhamdulillah boleh berkerja untuk siapkan deaign utk program bekam
Olive house. Dia tambah lagi, sebab tu la tuhan kata wattin wa zaitun.
*Di Kongsi Oleh Pengasas Olive House
Sms.whatsapp 0175750810
View more www.QuranicFoods.com
Like us www.facebook.com/QuranicFoods

Sunday, 20 April 2014

50 cara menggunakan Minyak Zaitun

Here are 50+ ways how-to use olive oil:

1.  Treat sunburn.  Olive oil soothes the pain of mild sunburn by helping skin retain moisture.  Put equal parts olive oil and water into a tight lidded contain.  Shake well and rub on sunburn.

2.  Condition hair.  Apply olive oil to dry hair and let soak (even overnight).  Rinse out for soft, conditioned locks.

3.  Remove paint from your skin.  Rub olive oil onto paint stuck to your skin, let sit for a few minutes, and rub off with a clean rag.

4. Exfoliate skin.  Mix together 1/4 cup olive and 1 teaspoon of sugar or salt.  Mix together and rub on skin to remove dead or dry skin.

5.  Remove makeup.  Apply olive oil to a cotton ball and wipe off makeup.

6.  Firm and tone skin.  Combine equal parts olive oil and water in a tightly sealed container.  Shake well and apply to skin to help tone and tighten your skin.

7.  Shine household surfaces.  Appliances, faucets, stainless steel and laminate surfaces all benefit from a light coating of olive oil and a gentle buffing.

8.  Darken and strengthen lashes.  Rub a small amount of olive oil on your eye lashes everyday to help darken and condition them.

9.  Prevent hair loss.  Replace hair products filled with chemicals with olive oil to help keep hair healthy and prevent excess hair loss. 

10.  Saute food.  Use olive oil as a substitute for butter or other oils to saute food.  Avoid high heats and never use for frying.

11. Moisturizing bath.  Add a small amount of olive oil to your warm bath water for a luxurious, moisturizing bath. 

12.  Reduce the appearance of stretch marks.  Combine equal parts cocoa butter and olive oil for a stretch-mark minimizer.

13.  Prevent prematurely gray hair.  Olive oil is filled with pigment and if used in hair consistently, it will naturally darken your hair.

14.  Aid digestion.  Eating olive oil on a daily basis is said to help regulate your digestive tract.

15.  Replace shaving cream.  Rub olive oil on your legs or area to be shaved and shave as usual.

16.  Kill lice.  Warm a quarter cup of olive oil to a comfortable temperature, then work it through your hair to the roots. Wrap your hair in plastic wrap or a shower cap, then heat your hair with a hair dryer. Allow the oil to sit on your hair for up to a half hour, then shampoo as usual.  Repeat process every few days for a month.

17.  Condition cutting boards.  Rub a small amount of olive oil into wood cutting boards to condition them.

18.  Soothe baby skin.  Use olive oil instead of baby oil to help soothe and soften baby's sensitive skin.  Also can be used to help prevent diaper rash.

19.  Waterproof leather.  Buff a small amount of olive oil into leather shoes, baseball gloves, etc. to protect them from water. 

20.  Darken eyebrows.  Comb a small amount of olive oil through your eyebrows everyday to darken them and help them grow. 

21.  Minimize cellulite.  Mix used coffee grounds with olive oil for a topical cellulite treatment. Apply it directly to the skin. 

22.  Combine with butter for a healthier bread spread.   In a mixing bowl, combine one part softened butter and one part olive oil. Mix on low until the oil is whipped into the butter. Refrigerate and use it as you would butter.

23.  Keep baked goods fresh longer.  Replacing butter and other oils in baked goods will help prolong freshness.

24.  Use as a natural vitamin or supplement.  Replace your daily vitamin with 2 teaspoons of olive oil for your daily dose of Vitamin E and other benefits. 

25.  Prevent dry scalps.   Use olive oil as a scalp conditioner to moisturize your scalp and relieve itching.

26.  Cure or reduce acne.  Although it sounds counterintuitive to use oil to fight pimples and blackheads, using an olive oil and salt scrub helps some types of acne.

27.   A medium for cosmetics.  Combined with natural pigments and beeswax, olive oil makes inexpensive, natural lip-gloss, blush and even eye shadow.

28.  Give you a safe sunless tan.  Use olive oil as a medium to make self-tanners go on more smoothly and evenly. Mix equal parts of a commercial self-tanning product and olive oil. Apply the mixture to your skin and enjoy your streak-free sunless tan.

29.  Protect your red blood cells and heart.   Over time, cells oxidize, leading to the common effects of aging. A specific polyphenol in olive oil is especially effective at protecting your red blood cells from oxidation. 

30.  Curb your appetite.  Having olive oil in your diet consistently makes you feel full and tends to make you eat less and have fewer sugar cravings.

31.  Moisturize your skin.  Olive oil is closer in chemical structure to your skin’s natural oil than any other naturally occurring oil. Use it as you would a body, face and hand lotion.

32.  Reduce bad cholesterol levels.  Olive oil contains polyphenols, which help to keep your levels of LDL cholesterol within healthy ranges.

33.   Make your arteries more elastic.  Consuming two tablespoons of olive oil daily makes you more resistant to strokes and heart attack.

34.  Reduce the risk of stroke in the elderly.  Older people who ate diets rich in olive oil consumption, which contains plasma oleic acid, had fewer strokes in a 2011 study.

35.   Lower the risk of coronary heart disease in women.  Mediterranean cultures have long praised olive oil, with good reason. An Italian study found that a diet that included olive oil along with plenty of leafy vegetables and fruit resulted in reduced rates of coronary heart disease in women enrolled in the study.

36.  Help fight breast cancer.  Olive oil contains phytochemicals, and a 2008 study found that they are effecting at killing cancer cells and suppressing cancer genes.

37.  Improve your memory.  Some research has shown that olive oil can prevent and possibly even reverse the memory loss that accompanies Alzheimer’s disease.

38.  Keep your lips soft and supple.  Make your own lip balm by combining olive oil with equal parts beeswax. Put it into a small glass jar and apply it with your fingertip.

39.  Prevent heart attacks in men.  A 2008 study showed that men who ate at least two ounces of olive oil regularly reduced their chances of having a heart attack by 82 percent as compared to men who ate no olive oil.

40.  Polish wood furniture.  Wipe wood furniture with a teaspoon of olive oil and a soft rag.  You can add a little bit of vinegar or citrus juice to up the cleaning power!

41.  Improve nail beds.  Use a bit of olive oil to moisturize cuticles, or mix oil and water and soak your hands for a few minutes before a manicure.

42.  Tame frizzy hair.  Comb a bit of olive oil through dry hair to tame frizz and flyaways.

43.  Stop snoring.  Take a sip of olive oil before sleeping to lubricate throat muscles that cause snoring.

44.  Cure an earache.  Very carefully, use a cotton swab to apply olive oil to the outside of the ear cavity to help with earaches and excess wax.

45.   Shine your shoes.  Rub your shoes with a spray of olive oil and buff with a rag to help maintain their shine.

46.  Care for your cat.  Add a teaspoon of olive oil to your cat's food to prevent hairballs and provide a shiny coat.

47.  Clean garden tools.  Apply olive oil to your garden tools to help with dirt buildup.

48.  Fix a squeaky door.  Use a rag or cotton swab to apply olive oil to the top of squeaky hinges to help lubricate and stop squeaking.

49.  Fix a stuck zipper.  Apply olive oil a cotton swab and rub on the teeth of the stuck zipper to help pull the zipper tab.

50.  Clean greasy hands.  To remove grease from your hands, pour 1 teaspoon olive oil and 1 teaspoon salt into your palms.  Rub the mixture into your hands for several minutes then wash off with soap and water.  

51.  Remove paint from hair.  Moisten a cotton ball with olive oil and rub on paint in hair until it lifts the paint.  Wash and rinse as usual.

Do you have other tips for using olive oil?
We would love to hear them!

View more www.QuranicFoods.com
www.facebook.com/QuranicFoods

Sms.whatsapp 0175750810

Tuesday, 15 April 2014

Pati Minyak Zaitun merawat Buasir

Bismillah.

Pohon Zaitun juga disebut di dalam hadis:

”Makan minyak zaitun dan urutlah dengannya ke seluruh badan kerana ia adalah dari pohon yang suci”, diriwayatkan oleh hazrat Sayyed Al-Ansari.

”Ada minyak zaitun, makanlah, urut seluruh badan kerana ia berkesan untuk buasir”, diriwayatkan oleh hazrat Al-Qama bin Amir.

InsyaAllah. Setap penyakit ada ubatnya dan kita perlulah berusaha ikhtiar untuk kesembuhannya dengan izin Allah S.W.T.juga.

Waallahu'alam.

#asSyakirin enterprise

Monday, 14 April 2014

Minyak Zaitun Vs Kanser Payudara Kanser Usus, Kanser Hati

Kajian epidemiologi menunjukkan bahawa minyak zaitun mengenakan kesan perlindungan terhadap tumor malignan tertentu seperti payudara, prostat , endometrium , saluran penghadaman dan lain-lain lagi.
Jom like > https://www.facebook.com/QuranicFoods
web www.quranicfoods.com

Kanser Payudara;


Beberapa kajian penyelidikan telah mendapati bahawa minyak zaitun dapat mengurangkan risiko kanser payudara. Pemakanan yang sihat dengan minyak zaitun sebagai sumber utama lemak adalah amat ketara dapat mengurangkan kejadian kanser. Sebabnya ialah mutasi sel yang disebabkan oleh kanser adalah disebabkan oleh toksin yang mana apabila dimakan melalui diet , serangan DNA. Melalui hati, toksin ini menghasilkan radikal bebas yang kemudian menyerang DNA. Untuk memerangi radikal bebas , badan memerlukan vitamin dan antioksidan seperti yang terkandung di dalam minyak zaitun.

Kanser Usus;


Pemakanan minyak zaitun dikaitkan dengan mengurangkan risiko kanser usus. Kesan perlindungan minyak zaitun , tanpa mengira jumlah dan sayur-sayuran yang dimakan dalam diet. Kajian baru-baru ini telah menunjukkan bahawa minyak zaitun memberi perlindungan terhadap kanser kolon.



Kanser Hati;


Kebelakangan ini, kajian telah mengkaji implikasi metabolik lemak, lebih khusus peranan pelindung minyak zaitun dalam penyakit hati yang kronik dan gangguan daripada usus dikenali sebagai penyakit Crohn. Keputusan menunjukkan kesan yang baik minyak zaitun pada kesan luka pra-kanser. Selepas menganalisis tiga jenis pemakanan, saintis penyelidikan menjumpai pelbagai kesimpulan. Diet minyak zaitun mengurangkan jumlah kesan pra-kanser.
 Bilangan tumor yang terdapat pada pesakit adalah jelas dan ketara rendah dan tumor adalah kurang agresif dan mempunyai prognosis yang lebih baik. Ini kesan yang berkaitan dengan asid oleik, asid lemak mono tak tepu yang utama dalam minyak zaitun. Ia telah menunjukkan bahawa asid lemak ini mengurangkan pengeluaran prostaglandin yang diperolehi daripada asid arakidonik, yang kemudiannya memainkan peranan yang penting dalam pengeluaran dan pembangunan tumor.

Walau bagaimanapun, ia tidak dikecualikan bahawa nutrisi lain dalam minyak zaitun seperti antioksidan, flavonoid, polifenol dan squalene juga mungkin mempunyai pengaruh yang positif. Squalene dipercayai mempunyai kesan yang baik pada kulit dengan mengurangkan kejadian melanomas(penyakit kulit).

Minyak zaitun juga menambahkan rasa sayur-sayuran dan kekacang yang bermanfaat dalam pencegahan kanser. Penyelidikan terkini tertumpu kepada perlindungan yang disediakan oleh minyak zaitun terhadap penyakit leukemia kanak-kanak dan pelbagai jenis kanser, seperti kanser skuamus oesophageal sel dan lain-lain lagi. Bagaimanapun, menurut maklumat yang ada pada masa ini, minyak zaitun boleh bertindak serentak pada peringkat berlainan yang terlibat dalam proses pembentukan kanser.

InsyaAllah, dengan izin Allah S.W.T. sesuatu penyakit itu akan sembuh kelak cumanya kita perlulah bersabar di atas sesuatu penyakit itu.

*Hubungi kami untuk dapatkan PATI MINYAK ZAITUN TANPA TAPISAN #OliveHouse

►Taip <OLIVE OIL> dan SMS/WhatsApp ke +017-5750810
►PM <OLIVE OIL> ke https://www.facebook.com/messages/Quranicfoods

Friday, 11 April 2014

Minyak Zaitun & Pankreas

Minyak Zaitun & Pankreas pula:

Bismillah.

Apabila kita mengamalkan pati minyak zaitun, ia akan menghasilkan sejumlah kecil rembesan oleh pankreas. Organ ini membuat sedikit "kerja" tetapi cekap dan cukup untuk menjalankan segala fungsi pencernaan dalam sistem tubuh badan kita. Minyak zaitun adalah disyorkan dalam merawat penyakit di mana fungsi pankreas perlu dikekalkan, seperti kegagalan pankreas, pankreatitis kronik, cystic fibrosis, sindrom malabsorption dan lain-lain lagi. InsyaAllah.

Waallahu'alam.

# International facts of olive oil.

Minyak Zaitun & Sistem Hepatobiliari: Olive House

Minyak Zaitun & Sistem Hepatobiliari:

Bismillah.

Salah satu kesan minyak zaitun pada sistem hepatobiliari adalah bahawa ia adalah cholagogue(agen perubatan yang menggalakkan pelepasan hempedu), memastikan pengaliran hempedu optimum dan pengosongan penuh pundi hempedu.

Kesan lain adalah cholecystokinetic, iaitu ia merangsang penguncupan pundi hempedu yang amat berguna dalam rawatan dan pencegahan gangguan daripada saluran hempedu. Ia merangsang sintesis garam hempedu di dalam hati dan ia meningkatkan jumlah kolesterol dikeluarkan oleh hati.

Pendek kata, oleh kerana kesan yang baik ke atas otot dan aktiviti pundi hempedu, minyak zaitun merangsang pencernaan lemak kerana mereka diemulsikan oleh hempedu dan ia menghalang permulaan kepada penyakit batu karang. InsyaAllah.

Iklan Pati Minyak Zaitun Olive House di akhbar Sinar Harian

Dapatkan segera Pati Asli Minyak Zaitun sms whatsapp 0175750810
Like us www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com

Thursday, 10 April 2014

Cara amal dan cara makan minyak zaitun

CARA MEMAKAN MINYAK ZAITUN

1. Mengambil secara berterusan sekurang-kurangnya sesudu 2 kali (23 gram) sehari (pagi sebelum sarapan, dan malam sebelum tidur).
2. Campurkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam setiap masakan.
3. Untuk menghilangkan parut bekas jerawat di muka, ratakan campuran dua sudu teh minyak zaitun pada muka, biarkan selama dua atau tiga jam dan kemudian barulah dicuci.
4. Untuk menghilangkan parut pada anggota lain di badan, ratakan campuran tiga sudu teh minyak zaitun pada anggota terlibat, biarkan selama dua jam,kemuadian barulah dicuci.
5. Jika boleh gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit.
6. Tambahkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam masakan berminyak, bersantan, berlemak/kolesterol tinggi (kambing, lembu, kerbau atau udang). Kesemua lemak akan menjadi sisa tanpa diserap ke dalam badan.
View more www.QuranicFoods.com
www.fb.com/QuranicFoods
Sms.whatsapp 01755750810

Kehebatan buah teen (buah tin)

BUAH TIN:

Allah S.W.T.telah bersumpah tentang buah ini di dalam al-Quran.Apakah keistimewaan buah tin sehinggakan Allah bersumpah di atasnya?Menurut kajian,buah tin tidak mengandungi garam,lemak dan kolestrol tetapi mengandungi kalium,serat dan zat besi yang lebih tinggi.Hasil penelitian,dalam 100 gram buah tin mengandungi 20% daripada keperluan zat serat harian dalam tubuh.Dari jumlah tersebut,28% adalah jenis serat terlarut.Penelitian menunjukkn bahawa serat terlarut membantu mengurangkan gula dan kolestrol dalam darah dengan mengikatnya di dalam saluran pencernaan,manakala serat tak terlarut dapat melindungi dan mencegah kanser usus besar (kolon).

Buah tin juga mempunyai bahan yang dapat melawan kanser.Mengandungi polyphenols yang tinggi sebagai antioksidan yang berfungsi sebagai radikal bebas dalam tubuh yang menyebabkan kanser.Ia juga mengandung benzaldehyde serta coumari ns,benzaldehyde telah terbukti mampu bertindak sebagai bahan anti tumor dan coumarins adalah untuk merawat kulit dan kanser prostat.

#International_Fact_of_Figs.

Tuesday, 8 April 2014

Cara membuang batu karang atau batu hempedu dengan Minyak Zaitun

Info lengkap di Harian Metro oleh
Rosmaliana Aida Mohd Adnan

Bagi mereka yang se­ring rasa tidak selesa, senak atau sakit pada bahagian perut setiap kali selepas makan, ia mengganggu tugasan harian, apatah lagi jika berlarutan dalam tempoh lama.
Malah, mungkin ramai beranggapan sakit dialami itu disebabkan gastrik, tetapi jangan terkejut apabila pemeriksaan doktor pakar mendapati terdapat ketulan batu dalam pundi hempedu badan.
Pakar Perunding Bedah Am dan Laparoskopik, Pusat Perubatan Prince Court (PCMC) Dr Mohd Faisal Jabar berkata, tidak dinafikan gejala penyakit batu karang hempedu seakan-akan sama dengan gastrik.

Pesakit berasa senak dan kadangkala sakit di bahagian perut, disertai rasa mual, angin, kembung perut dan muntah.
“Ramai yang mengabaikan gejala berkenaan sehingga akhirnya kesan kesakitan dialami tidak lagi mampu ditanggung badan.
“Ketika ini mungkin jalan penyelesaian terbaik adalah untuk membuang organ berkenaan bagi mengelakkan ia berulang,” katanya.
Hati menghasilkan air hempedu iaitu sejenis cecair berwarna coklat kehijauan yang mengandungi garam hempedu, cecair lemak, kolesterol dan bahan kimia lain.
Cecair pekat ini disimpan dalam pundi hempedu hingga ia diperlukan untuk mencerna lemak dalam usus kecil.

Organ terbabit mengeluarkan satu liter air hempedu setiap hari. Apabila makan, pundi hempedu akan mengecut dan membebaskan hempedu melalui duktus sistik dan memasuki duktus hempedu biasa.
Kemudian, duktus hempedu ini membawa hempedu ke bahagian atas atau pangkal usus kecil (duodenum) dengan ia mula memecahkan lemak makanan yang diambil itu.
Seseorang individu boleh mengalaminya tanpa sedar kerana ia boleh hadir tanpa gejala tertentu.
Proses ini juga mengambil masa bertahun-tahun untuk wujud dalam hempedu seseorang tanpa disedari dan jumlahnya mungkin mencecah puluhan biji.
“Ia berlaku apabila hempedu tidak memiliki bahan kimia seimbang dan membentuk partikel keras yang kemudian menjadi batu karang.
“Batuan terbabit akan terus berada dalam pundi hempedu dan bertambah jumlahnya sekiranya ia tidak dikesan lebih awal bagi me­ngurangkan masalah terbabit,” katanya.
Apabila pundi hempedu dipenuhi batu hempedu, proses pencernaan lemak dan kolesterol menjadi semakin kurang efektif.
Ia menyebabkan cecair hempedu dan kolesterol memasuki sistem darah dan mengakibatkan pelbagai penyakit lain seperti sakit kuning, penyempitan salur darah, tekanan darah tinggi, jantung, kerosakan hati, masalah buah pinggang dan usus.
“Jika satu ketika dulu individu yang mengalami­nya berusia 40 tahun ke atas, tetapi kini golongan muda seawal usia 20 tahun sudah disahkan menghidapnya.
“Keadaan ini disebabkan perubahan cara hidup dan pengambilan diet harian yang semakin mudah dan semuanya berasaskan makanan segera,” katanya.
Selain itu, jika batu hempedu ini terjatuh dalam saluran hempedu, ia boleh menyebabkan orang dewasa mendapat demam kuning dan akut pankreatitis.
Antara penyebab berlakunya masalah ini adalah cara ­hidup moden yang serba mudah, kurangnya aktiviti fizikal serta makanan me­ngandungi banyak kolesterol, lemak, bahan perasa dan pewarna sintetik di samping pencemaran udara, asap kenderaan, kosmetik me­ngandungi kimia sintetik, alkohol dan rokok.

Terdapat beberapa pe­nyakit berpunca daripada masalah batu karang hempedu iaitu:
Kolik hempedu
Ia berlaku disebabkan satu daripada batu karang yang terhasil tersangkut di tengah pundi hempedu selepas makan membuatkan individu terbabit mengalami kekejangan.
Rasa sakit terbabit bermula pada bahagian ulu hati dan membawa ke bahagian belakang.
Jika kolik hempedu berlaku dalam masa singkat serta menyebabkan kekejangan dan jangkitan, ia akan menjadi radang (acute Cholecystitis).
Kronik Cholecyctitis
Keradangan kelenjar pankreas.
Gejala batu karang dalam hempedu:
Rasa senak kronik yang hadir dengan rasa mual, angin, kembung perut dan kadangkala sakit di bahagian perut.
Kesakitan yang datang secara tiba-tiba, konsisten dan sederhana bertukar ­teramat sangat di bahagian tengah dan kanan atas ­perut.
Rasa sakit apabila ditekan pada bahagian tepi ulu hati.
Rasa sakit di hempedu ketika menarik nafas.
Rasa loya dan muntah tanpa sebab.
Kadangkala, batu karang hempedu terperangkap di pangkal pundi hempedu dan mengakibatkan rasa sakit berterusan atau mengalami demam panas.

Selain itu, ada ketika­nya batu karang hempedu terlepas daripada pundi hempedu dan masuk ­melalui duktus dari hati dan pundi hempedu ke usus ­kecil (duktus hempedu biasa).
Ia juga boleh masuk melalui duktus yang menghala pankreas dan menyebab­kan ketulan batu karang ini tersumbat dan menyekat duktus mengakibatkan komplikasi dikenali sebagai pankreatitis.
Jenis batu karang hempedu:
Batu karang hempedu berkolesterol.
Batu karang hempedu berwarna kuning mengandungi kolesterol yang tidak terlarut, walaupun ia mung­kin mengandungi komponen lain seperti kalsium dan bilirubin (sisa sel darah merah yang lemah). 

Sebanyak 80 peratus batu karang hempedu adalah batu kolesterol.
Batu karang hempedu berpigmen.
Batuan kecil berwarna coklat gelap atau hitam terbentuk apabila terdapat terlalu banyak bilirubin.
Ia boleh dihidapi mereka yang mengalami sirosis, jangkitan trek biliari dan anaemia sel sikel yang menghasilkan bilirubin secara berlebihan.

Kaedah atau rawatan boleh digunakan untuk menangani batu karang hempedu:
PENGAMALAN AYAT2 RUQYAH juga dapat mengeluarkan batu hempedu ini..
Apakah rawatan Al-Quran untuk penyakit batu karang?
Ayat-ayat al-Quran turut memiliki mukjizat dan kelebihan untuk membantu dalam penyembuhan masalah batu karang ini. Daripada pengalaman kami di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah dalam merawat pesakit-pesakit yang menderita dengan sakit batu karang, ramai yang sudah mengalami perubahan yang sangat positif selepas menerapkan rawatan menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran di dalam kehidupan seharian mereka.
Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah terlebih dahulu, akan memeriksa setiap pesakit yang datang berubat, jikalau ada sebarang gangguan makhluk halus. Perawat Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah akan membuang gangguan tersebut sekiranya ada dan seterusnya memberikan ayat-ayat berikut untuk mereka amalkan dan seterusnya disertai dengan doa kepada Allah untuk memohon penyembuhan. Ayat-ayat tersebut adalah:
Surah al-Anbiyaa’ ayat 74 hingga 81
Surah al-Qasas ayat 61 hingga 75
Surah al-Mukminun ayat 75 hingga 100
Surah al-Maidah ayat 48 hingga 55
Cara amalan ayat-ayat Al-Quran tersebut ialah, pesakit hendaklah membaca surah pertama iaitu surah al-Anbiyaa’ sebanyak tiga kali pada waktu malam dan surah kedua iaitu surah al-Qasas tiga kali pada waktu siang. Pembacaan ini hendaklah diamalkan setiap hari selama tiga hingga empat minggu. Selepas membaca tiga kali, pesakit perlu memohon doa kepada Allah swt untuk penyembuhan.
Ayat-ayat dari surah al-Anbiyaa’ dan ayat-ayat di atas berfungsi untuk memecahkan atau menghancurkan batu-batu karang di dalam buah pinggang atau di dalam pundi kencing.  Bila batu-batu ini hancur dan jadi halus seperti pasir, maka senang ia dapat dikeluarkan daripada tubuh pesakit melalui proses buang air kecil.
Pesakit haruslah ingat bahawa apa-apa penyembuhan hanyalah dengan izin daripada Allah swt. Oleh itu, kita janganlah berputus asa dan sentiasalah berdoa kepada Allah swt. Seperti di dalam surah Yusuf ayat 12, Allah swt berfirman;
“….dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir.”

Penutup
Allah SWT telah berfirman di dalam al-Quran, surah at-Taghabun ayat 11, yang lebih kurang bermaksud;
“Tidak ada sesuatu musibah yang menimpa (seseorang), kecuali dengan izin Allah; dan barangsiapa beriman kepada Allah, nescaya Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.”
Di dalam ayat suci al-Quran di atas, Allah SWT telah menerangkan kepada kita bahawa setiap musibah atau dugaan yang dihadapi oleh setiap insan di dunia ini hanya boleh berlaku apabila diizinkan oleh Allah SWT. Dan Allah turut berjanji akan memberi petunjuk ke dalam hati sesiapa yang beriman kepadaNya, yakni mereka yang bersabar dan redha akan musibah yang telah menimpa diri mereka. Sesungguhnya ada kemungkinan sesuatu yang buruk pada fikiran kita, merupakan sesuatu yang sangat baik untuk diri kita tanpa kita sedari. Dan ada kemungkinan sesuatu yang baik pada fikiran kita, akan menjadi sesuatu yang membawa keburukan kepada diri kita dan insan yang kita sayangi. Maka, kita harus yakin bahawa Allah SWT itu adalah Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buat diri kita sebagai hamba-hambaNya.
Kesimpulannya, setiap sakit yang dideritai oleh kita merupakan satu bentuk ujian daripada Allah; ujian yang harus ditempuhi dengan kesabaran dan usaha yang penuh keyakinan dengan janji Allah yang pasti akan ada ganjaran buat hamba-hambaNya yang bersabar di atas musibah yang diturunkan. InsyaAllah, setiap usaha, doa dan kesabaran kita akan diberi ganjaran oleh Allah SWT. Maka, janganlah kita melatah atau banyak merungut apabila dilanda masalah atau sakit. Hendaklah kita banyakan berselawat, berzikir, bersolat, berdoa dan membaca al-Quran apabila dilanda penyakit atau musibah.

Sekian. ( http://www.alhidayah-medic.com/coretan-hj-lokman/batu-karang-kidney-stones)

Manakala secara praktik pula anda boleh mengikuti langkah yg dicadangkan oleh pakar pemakanan ini Lai Chiu-Nan, Ph.D.
Terdapat ramai pesakit yg berjaya dengan kaedah ini.
 Cara-caranya:
Untuk 5 hari pertama, minum 4 gelas jus epal setiap hari atau makan 4-5 biji epal setiap hari (pilih mana-mana yang anda suka). Jus epal berfungsi untuk melembutkan batu karang.
Pada hari ke-5 makan seperti biasa tetapi pada hari ke-6 elakkan pengambilan makan malam.
Pada pukul 6 petang, makan 1 sudu teh garam Epsom (magnesium sulphate) bersama-sama segelas air suam.
Pada pukul 8 malam, ulangi perkara yang sama dilakukan pada jam 6 petang.  Magnesium sulphate berfungsi untuk membuka saluran pundi hempedu.
Pada pukul 10 malam, ambil separuh cawan minyak zaitun bersama separuh cawan jus lemon yang segar. Campurkan hingga sebati dan minum. Minyak berfungsi sebagai pelincir untuk memudahkan batu karang keluar melalui laluannya.
Pada keesokkan paginya anda akan menjumpai batu berwarna hijau di dalam najis anda.
“Pada kebiasaannya, batu-batu tersebut akan timbul,” kata Chiu Nan. “Anda mungkin mahu mengiranya. Saya telah berjumpa dengan beberapa orang yang telah berjaya mengeluarkan 40, 50 atau 100 biji batu. Ianya sangat banyak!.

BAGI KAMI di www.QuranicFoods.com
Mencadangkan agar digabungkan kedua2 kaedah diatas untuk kejayaan fan keberkatan inShaAllah...
Jangan terlepas peluang menjaga kesihatan dengan pemakan sunnah bersama kami di OliveHouse.. Jom dapatkan segera Pati Minyak Zaitun Asli Unfiltered

Assalamualaikum..sekadar perkongsian dari Kajian Moden.. ia telahpun disebut keistimewaanya di dalam alQuran dan hadis.. Extra Virgin Olive Oil dapat membantu Kesihatan tubuh dalam banyak aspek..dari penyakit biasa sampailah ke tahap kanser! TAPI PASTIKAN dapatkan yg UNFILTERED dan DIMAKAN SECARA TERUS tidak dimasak..

View more www.QuranicFoods.com
www.facebook.com/QuranicFoods
more info Sms, Whatsapp 017 5750810

Monday, 7 April 2014

Lagi Perbezaan Kualiti Minyak Zaitun Olive House dengan Minyak Lain di Pasaran

Salam.APA beza dgn produk yg Ada d pasaran? Soalan Dr pelanggan.
Certificate yg olive house perolehi lambang tinggi, Kualiti dan nutrien.
Yang terbaru..Kita baru dapat satu lagi certificate, Gluten Free
Menjadikan ini 4 certificate tidak termasuk halal dari usa.
Kosher pun kita Dapat
*Gluten-Free Diet
Diet yg tak tmasuk makanan yg mgandungi gluten
Antara senarai anugerah Kualiti dan Pengiktirafan Pati Asli Minyak Zaitun Olive House.
*ISO 22000:205
*ISO 9001
*HACCP
*UKAZ QUALITY MANAGEMENT
*USDA ORGANIC
*HFA APPROVED
*Halal From Grand Mufti Aleppo (Ref No : 35/S/2011)
*GLUTEN FREE
.
TAPI PASTIKAN dapatkan yg UNFILTERED dan DIMAKAN SECARA TERUS tidak dimasak..
more info Sms, Whatsapp 017 5750810
www.QuranicFood.com or

Friday, 4 April 2014

Bahaya makan buah selepas makan

Dr. Azimuth ELC Tg.Malim

TAK sangka.. Kita SELALU buat perkara ni, dan sebenarnya boleh sebabkan KANSER!!

Satu perkongsian yang dapat menyelamatkan ramai insan di sekeliling kita...

Dr. Stephen memperlakukan pesakit Cancer dgn cara yg "un-ortodoks" & banyak pesakit Sembuh!
Ia percaya pada penyembuhan alami dlm tubuh terhadap penyakit.
Ubat utk Cancer sudah ditemui !
Anda percaya?
Saya berdukacita bagi pesakit cancer yg meninggal di bawah rawatan konvensional.
Pesakit cancer tidak seharusnya mati !
Menurut DR. Shu, 3 generasi Sinshe di Taiwan:
Makan buah segar dan caranya!
Ini sangat informatif!
Umumnya makan buah berarti membeli buah, cuci, memotongnya & masukkan ke dalam mulut kita...
Tapi tidak semudah yg kita pikirkan! Pengetahuan penting bagaimana & bila harus makan buah.

Cara yang tepat makan buah;

* JANGAN MAKAN BUAH-BUAHAN SELEPAS ANDA MAKAN..!!
* BUAH HARUS DIMAKAN PADA SAAT PERUT KOSONG.

BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING!

BAHAYA! Buah bercampur dengan makanan lain akan membusuk & menghasilkan gas sehingga lambung akan kembung!

Menurut penelitian Dr Herbert Shelton;
Jika Anda telah menguasai cara yang benar makan buah2an,
Anda memiliki;

badan yang sihat,
Penuh tenaga,
Tubuh dan fikiran jadi tenang & berat badan normal.

Makan buah yang segar dan bersih (Bukan buah/Jus dalam bungkusan/botol Plastik) lebih baik dari pada minum jus.

Tapi jika terpaksa minum jus, maka minumlah seteguk demi seteguk secara perlahan, karana Anda harus membiarkannya bercampur degan air liur Anda sebelum menelannya.

MINUM AIR SEJUK@AIS BATU SELEPAS MAKAN ADALAH salah satu penyebab KANSER!!

Air sejuk akan membuat makanan yang berminyak menjadi (BEKU)
maka akan jadi lemak bertoksin (RACUN).

Cara Terbaik adalah:

Minum air PANAS ATAU SUAM selepas makan
Makan buah segar saat perut kosong.

BANTU SHARE PADA KAWAN-KAWAN.
Terima kasih...
Hidup sihat tnpa penyakit
Any komen?

Setuju. ....
Buah terus pegi usus kecil...Dia X lepak dalam perut...so..bagi lah dia jalan dulu...kalau lepas makan nasi baru makan buah...jadi traffic jam plak...Buah kena tunggu makanan lain ..

perkongsian dari Kajian Moden.. ia telahpun disebut keistimewaanya di dalam alQuran dan hadis.. Extra Virgin Olive Oil dapat membantu Kesihatan tubuh dalam banyak aspek..dari penyakit biasa sampailah ke tahap kanser! TAPI PASTIKAN dapatkan yg UNFILTERED dan DIMAKAN SECARA TERUS tidak dimasak..
View more www.QuranicFoods.com
www.facebook.com/QuranicFoods
more info Sms, Whatsapp 017 5750810

Jualan borong  dan runcit Pati Asli Minyak Zaitun Olive House dan Sari Cuka Teen

Alhamdulillah jualan borong  dan runcit Pti Asli Minyak Zaitun Olive House dan Sari Cuka Teen ..
Jangan terlepas peluang menjaga kesihatan dengan pemakan sunnah bersama kami di OliveHouse.. Jom dapatkan segera Pati Minyak Zaitun Asli Unfiltered
Assalamualaikum..sekadar perkongsian dari Kajian Moden.. ia telahpun disebut keistimewaanya di dalam alQuran dan hadis.. Extra Virgin Olive Oil dapat membantu Kesihatan tubuh dalam banyak aspek..dari penyakit biasa sampailah ke tahap kanser! TAPI PASTIKAN dapatkan yg UNFILTERED dan DIMAKAN SECARA TERUS tidak dimasak..
View more www.QuranicFoods.com
www.facebook.com/QuranicFoods
more info Sms, Whatsapp 017 5750810

Runcit RM39.9 sebotol
Borong RM 34 sebotol x 1 dozen (12btl) *minima 1 dozen

Wednesday, 2 April 2014

penerangan detail pasal cuka tin dan cara pengambilannya

Alhamdulillah...saya nak minta penerangan detail sket pasal cuka tin dan cara pengambilannya...😀
Ada sapa2 bleh kongsi crita ka?

Cara pengambilan stkt ini belum ada satu sukatan yg jelas sbyk mana seseorg itu boleh/perlu ambil cuka teen..
Walaubgaimana pun..kita perlu bsederhana dlm khidupan harian..

Sekadar ambil 1 ke 2 sudu dan dicampur dgn air putih@perasa ikut selera msg2..
Ambil dgn madu asli pun amat baik
Utk pghadaman dan metabolisma bdn..

View more www.QuranicFoods.com
www.facebook.com/QuranicFoods
more info Sms, Whatsapp 017 5750810

Certificates

Certificates

Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!