Monday 14 April 2014

Minyak Zaitun Vs Kanser Payudara Kanser Usus, Kanser Hati

Kajian epidemiologi menunjukkan bahawa minyak zaitun mengenakan kesan perlindungan terhadap tumor malignan tertentu seperti payudara, prostat , endometrium , saluran penghadaman dan lain-lain lagi.
Jom like > https://www.facebook.com/QuranicFoods
web www.quranicfoods.com

Kanser Payudara;


Beberapa kajian penyelidikan telah mendapati bahawa minyak zaitun dapat mengurangkan risiko kanser payudara. Pemakanan yang sihat dengan minyak zaitun sebagai sumber utama lemak adalah amat ketara dapat mengurangkan kejadian kanser. Sebabnya ialah mutasi sel yang disebabkan oleh kanser adalah disebabkan oleh toksin yang mana apabila dimakan melalui diet , serangan DNA. Melalui hati, toksin ini menghasilkan radikal bebas yang kemudian menyerang DNA. Untuk memerangi radikal bebas , badan memerlukan vitamin dan antioksidan seperti yang terkandung di dalam minyak zaitun.

Kanser Usus;


Pemakanan minyak zaitun dikaitkan dengan mengurangkan risiko kanser usus. Kesan perlindungan minyak zaitun , tanpa mengira jumlah dan sayur-sayuran yang dimakan dalam diet. Kajian baru-baru ini telah menunjukkan bahawa minyak zaitun memberi perlindungan terhadap kanser kolon.



Kanser Hati;


Kebelakangan ini, kajian telah mengkaji implikasi metabolik lemak, lebih khusus peranan pelindung minyak zaitun dalam penyakit hati yang kronik dan gangguan daripada usus dikenali sebagai penyakit Crohn. Keputusan menunjukkan kesan yang baik minyak zaitun pada kesan luka pra-kanser. Selepas menganalisis tiga jenis pemakanan, saintis penyelidikan menjumpai pelbagai kesimpulan. Diet minyak zaitun mengurangkan jumlah kesan pra-kanser.
 Bilangan tumor yang terdapat pada pesakit adalah jelas dan ketara rendah dan tumor adalah kurang agresif dan mempunyai prognosis yang lebih baik. Ini kesan yang berkaitan dengan asid oleik, asid lemak mono tak tepu yang utama dalam minyak zaitun. Ia telah menunjukkan bahawa asid lemak ini mengurangkan pengeluaran prostaglandin yang diperolehi daripada asid arakidonik, yang kemudiannya memainkan peranan yang penting dalam pengeluaran dan pembangunan tumor.

Walau bagaimanapun, ia tidak dikecualikan bahawa nutrisi lain dalam minyak zaitun seperti antioksidan, flavonoid, polifenol dan squalene juga mungkin mempunyai pengaruh yang positif. Squalene dipercayai mempunyai kesan yang baik pada kulit dengan mengurangkan kejadian melanomas(penyakit kulit).

Minyak zaitun juga menambahkan rasa sayur-sayuran dan kekacang yang bermanfaat dalam pencegahan kanser. Penyelidikan terkini tertumpu kepada perlindungan yang disediakan oleh minyak zaitun terhadap penyakit leukemia kanak-kanak dan pelbagai jenis kanser, seperti kanser skuamus oesophageal sel dan lain-lain lagi. Bagaimanapun, menurut maklumat yang ada pada masa ini, minyak zaitun boleh bertindak serentak pada peringkat berlainan yang terlibat dalam proses pembentukan kanser.

InsyaAllah, dengan izin Allah S.W.T. sesuatu penyakit itu akan sembuh kelak cumanya kita perlulah bersabar di atas sesuatu penyakit itu.

*Hubungi kami untuk dapatkan PATI MINYAK ZAITUN TANPA TAPISAN #OliveHouse

►Taip <OLIVE OIL> dan SMS/WhatsApp ke +017-5750810
►PM <OLIVE OIL> ke https://www.facebook.com/messages/Quranicfoods

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!