Tuesday 9 June 2015

Soalan Masalah Ginjal : Minyak Zaitun dan Cuka Teen

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Ginjal):

Assalamualaikum doktor.  Saya menghidap penyakit nephrocalcinosis. Doktor memaklumkan buah pinggang saya mengeras tetapi setelah ujian darah dibuat, kalsium saya normal dan tiada protein di dalam urin saya.  Saya telah mengambil minyak zaitun dan cuka buah teen.  Bagaimanakah kedua-dua produk ini boleh membantu untuk penyembuhan buah pinggang saya.  Pada masa sekarang, saiz buah pinggang saya masih normal. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:
Wa’alaikumsalam. Nephrocalcinosis adalah penyakit di mana tisu parenkima buah pinggang mengeras akibat deposit garam kalsium. Berkemungkinan pesakit mempunyai masalah gangguan hormon yang menyebabkan gangguan dalam kawal atur mineral. Sila elakkan semua bahan kimia dalam makanan dan berbekam 2 minggu sekali pada titik sunnah dan diulang pada titik renal. Ganti ubat gigi dengan kayu sugi atau campuran soda bikatbonat+minyak kelapa dara+peppermint oil. Jangan minum sebarang air berkarbonat atau minuman tenaga yang ditambah elektrolit tiruan. InsyaAllah masalah tuan akan berkurangan dan tidak menjadi semakin teruk. Wallahu a'lam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Nephrocalcinosis berpunca dari pemendakan calcium di dalam sel-sel buah pinggang menyebabkan ianya mengeras dan tidak berfungsi sebagai penapis dengan baik. Puncanya dikatakan dari kadar calcium yang tinggi di dalam darah dan kebiasannya, doktor membantu dengan rawatan untuk merendahkan kadar tersebut. Fokus kepada pemakanan Quranic Food yang dapat membantu menstabilkan kadar hormon yang terlibat di dalam hemostasis kadar kalsium serta mengelakkan pemendakan bahan tersebut di dalam organ tubuh badan.

Sumber: Olive House Medic & Business.
www.facebook.com/QuranicFoods

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!