Thursday 18 June 2015

Soalan Dari Pelanggan : Masalah Kulit Kering vs Mibyak Zaitun

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Kulit Kering+MZ):

Assalamualaikum. Adakah pati minyak zaitun sesuai disapukan ke kulit wajah sensitif sebelum tidor? Bagaimana caranya? Adakah perlu menggunakan campuran bahan lain?

*Nota kecil: Saya ada sapu pada wajah tetapi kulit saya jadi kering dan mengelupas. Sekarang ini saya minum pagi dan malam baru saja amal mula 1 Jun lepas. Puasa ini saya minum cuma minum selepas waktu berbuka hingga sahur sebelum saya juga pernah guna produk kosmatik. Dulu kulit saya mengalami iritasi juga (kering & mengelupas) sebab jenis kulit sensitif. Bila saya gunakan sabun minyak zaitun, beransur baik tapi kulit masih menghadapi masalah kekeringan. Jadi, saya cuba sapukan pati minyak zaitun ke wajah sebelum tidur. Mula2 ok, kulit nampk lembab & segar setiap kali bangun tidur tapi sekarang mula tunjukkan mengelupas dan kering di area tepi mulut dan tepi hidung. InshaAllah, saya akan kekalkan minum minyak zaitun tapi sapu dimuka mungkin terpaksa diberhentikan dulu? Mohon pencerahan dan cadangan doktor. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. MZ memang sesuai disapu dimuka terutamanya sebelum tidur. Pastikan muka dicuci terlebih dahulu dengan pencuci tanpa bahan kimia. Elakkan juga memakai alat solek kerana mungkin saki-baki alat solek yang tidak dibersihkan dengan sempurna akan menyumbat pori dan ini akan menyebabkan jerawat. Penggunaan MZ seterusnya akan bertindak mengeluarkan sisa-sisa ini. Pemakanan juga hendaklah dijaga dan perlu hentikan tabiat makan makanan proses.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. MZ amat sesuai untuk kulit yang kering dengan mengembalikan kelembapan kepada kulit dari dalam. Untuk luaran, boleh dicuba dengan sapuan nipis dan dilihat respon kulit sebelum diamalkan secara berterusan.

Sumber: Olive House Medic & Business.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!