Tuesday 20 May 2014

OLIVE house ; Manafaat Minyak Zaitun Asli untuk Ibu Hamil

Manfaat Minyak Zaitun Untuk Ibu Hamil/Mengandung:

Bismillah.

Ibu yang hamil digalakkan untuk mengamalkan pengambilan minyak zaitun kerana ianya dapat memutihkan kulitnya dan membersihkan hatinya. Manfaat ini juga akan dinikmati oleh anak di dalam kandungan si ibu.

Selain itu, si ibu yang hamil biasanya mengeluh kerana munculnya 'stretch mark' atau perenggangan pada kulit perut, paha dan payudara. Biasanya ia seperti garisan-garisan halus berwarna putih yang kegatalannya luar biasa. Garisan-garisan halus ini sukar untuk dihilangkan bahkan setelah bertahun-tahun lamanya. Untuk mengurangi kegatalan dan mencegah timbulnya 'stretch mark' pada ibu yang hamil, cukup dengan menyapukan minyak zaitun ke permukaan kulit yang mengalami perenggangan iaitu kulit sekitar daerah perut dan paha.

Di samping itu, ibu yang sedang mengandung lazimnya mengalami kesulitan BAB (Buang Air Besar). Selain menggunakan minyak zaitun untuk melancarkan BAB, disarankan pula menambah pemakanan buah-buahan seperti betik, air masak dan kurangkan pengambilan makanan pedas.

Pengambilan minyak zaitun juga sebenarnya dapat meningkatkan penghadaman dan penyerapan nutrien di mana ia melepaskan asid gastrik perlahan-lahan selain membantu pengeluaran hempedu yang optimum.

Oleh sebab itu. ibu-ibu mengandung juga digalakkan untuk menambahkan pengambillan minyak zaitun dalam diet mereka bagi membantu penyerapan vitamin, mineral dan nutrien yang penting untuk bayi(fetus) selain mengatasi masalah sembelit yang biasanya dialami ibu mengandung.

InsyaAllah. Dengan izin Allah S.W.T., kita usaha juga yang terbaik. Waallahu'alam..

# Sumber: International Facts of Olive Oil.

Olive Oil Asli dapat membantu Kesihatan tubuh dalam banyak aspek. TAPI PASTIKAN dapatkan yg UNFILTERED dan DIMAKAN SECARA TERUS tidak dimasak..
more info Sms, Whatsapp 017 5750810
www.QuranicFood.com or www.facebook.com/QuranicFoods

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!