Monday 4 August 2014

Pati Minyak Zaitun rawat Masalah Diabetis Mellitus

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Diabetis Mellitus):

Assalamu’alaikum. Untuk rawatan diabetes. Adakah ada campuran lain/herba lain dengan olive oil untuk tujuan tersebut. Harap dapat pencerahan.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Rawatan diabetes: Diabetes adalah penyakit di mana pankreas sudah tidak sensitif dengan kenaikan paras gula dalam darah. Ini disebabkan penghasilan molekul gula yang tidak sempurna dari makanan2 proses terutamanya gula putih. Apabila kita ingin sembuh, kita hendaklah hentikan puncanya. Elakkan gula putih dan karbohidrat terproses. Amalkan kurma dan buah teen dalam kadar yang tinggi iaitu kurma 7 hingga 15 biji sehari dan buah teen dalam 5 biji sehari. Amalkan buah-buahan tanpa pesticide dan herbicide, ganti gula dalam minuman dengan madu. Amalkan MZ. Amalkan habbatus sauda sama ada dalam bentuk minyak atau biji yang dikunyah (atau ditumbuk dan direbus). Herba lain untuk diabetes adalah terlampau banyak seperti halba (fenugreek), peria katak, kulit kayu manis dan daun ketumbar. MasyaAllah, betapa banyak ciptaan Allah yang baik-baik.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Diabetis mellitus: Rawatan bergantung kepada tempoh penyakit, kadar gula harian dan jenis diabetis mellitus. Jika gula di dalam darah tidak terkawal, teruskan ubat hospital dan gabungkan dengan MZ bagi mengelakkan diabetic ketoacidosis. Paling utama ialah penjagaan pemakanan. Elakkan gula di dalam semua makanan dan kurangkan karbohidrat seperti nasi. Banyakkan bersenam 2 kali seminggu dan cuba berpuasa 1 kali seminggu.

Sumber: Olive House Medic & Business.

More info
www.facebook.com/QURANICFOODS
OR www.quranicfoods.com
SMS.WHATSAPP 0175750810
US ZAKI

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!