Monday 14 September 2015

Olive House : Soalan Dari Pengguna(Masalah Sakit Sendi Tengkuk)

Soalan Dari Pengguna(Masalah Sakit Sendi Tengkuk):

Assalammu’alaikum doktor. Saya mengidap kesakitan di bahagian tengkuk. Sekarang ini merebak di bahu hingga tulang belakang. Doktor neuro diagnos sebagai funtional dis orde dan saya pernah buat rawatan radiofrrquency tapi doktor yang rawat saya ini pula diagnos saya sebagai sendi facet ditengkuk (keradangan di tulang tengkuk arthritis). Bolehkah minyak zaitun dan cuka teen saya jadikan supplement dengan kesakitan ini? Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Prolapse intervertebral disc: Masalah kesihatan ini berlaku apabila terdapat tekanan di antara ruas tulang belakang menyebabkan penyempitan jalan keluar saraf di antara tulang tersebut. Rawatan moden yang diuruskan oleh pakar orthopedik ialah dengan pembedahan di ikuti oleh fisioterapi. Rawatan kiropraktik juga mampu membetulkan keadaan tulang belakang. Selepas kiropraktik, barulah Minyak Zaitun(MZ) & Sari Cuka Teen(SCT) boleh berperanan mengurangkan inflamasi saraf yang terlibat. Selagi tekanan & penyempitan tidak dibetulkan dengan pembedahan atau kiropraktik, inflamasi saraf tetap akan berlaku menyebabkan sakit dan lemah di kawasan organ yang terlibat.

Sakit tengkuk @ cervical vertebral arthritis: Masalah keradangan ruas tulang belakang perlu dirujuk kepada pakar ortopedik atau pakar kiropraktik. Jika pemeriksaan menunjukkan tiada tulang yang menekan saraf dan doktor hanya memberi ubat penahan sakit dan merujuk kepada fisioterapi, maka amalkan MZ & SCT yang direkodkan mempunyai sifat anti-inflammatory (mengurangkan radang saraf) dan analgesic (penahan sakit) yang alami (natural) tanpa sebarang kesan sampingan.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Cuka teen dan minyak zaitun serta Quranic Food lain memang patut dijadikan makanan wajib semua pesakit bahkan juga yang sihat. Semua jenis inflamasi atau keradangan adalah proses yang sepatutnya berakhir dengan pembaikan tisu. Namun, bila badan tidak mendapat khasiat yang diperlukan maka badan akan terus menjalankan proses inflamasi tadi maka kena hentikan penghasilan radikal bebas dengan mengelakkan makanan proses.

Sumber: Olive House Medic & Business.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!