Wednesday 1 October 2014

Ekzema dan perawatan neutral alami

EKZEMA BUKAN PENYAKIT KULIT SAHAJA!

Ekzema bukan penyakit kulit semata-mata. Ia adalah penyakit berkaitan autoimun disebabkan oleh sistem imun badan yang tidak normal (lemah) dan faktor genetik. Ia menyebabkan keradangan kulit juga kegatalan pada kulit dan mengelupas. Setiap individu mempunyai alahan yang berbeza, jadi pengurusan ekzema juga berbeza bagi setiap individu.

Biasanya jika menjalankan rawatan di klinik, pesakit akan dibekalkan dengan krim steroid atau krim yang mengandungi bahan tidak semalajdi, ini bukanlah cara yang terbaik merawat Eczema untuk jangkamasa panjang, kerana penyakit ini akan sentiasa berulang setelah steroid dihentikan dan tidak akan berkesudahan kerana penggunaan steroid akan menyebabkan tindakbalas negatif badan.

Selain daripada itu, jika pesakit menerima vaksin, ianya juga penyumbang besar masalah ekzema yang mana akan mengubah DNA semulajadi badan. jadi, GNRAM menyarankan pesakit ekzema perlu mengelakkan pengambilan vaksin. Bagi pesakit ekzema atau masalah alergi kulit, adalah disarankan berjumpa dengan pakar imun atau immunologist.

Rawatan secara natural merupakan kaedah yang berkesan merawat ekzema walaupun mengambil masa yang mungkin lama untuk pulih. Jika pesakit pernah menggunakan steroid, maka proses penyembuhan akan lebih mencaba dan memakan masa yang mana ia dinamakan proses TSW (Topical Steroid Withdrawal). Walaubagaimanapun, perlu diingat, ekzema sama seperti penyakit alergi atau autoimun yang lainnya, tidak boleh pulih 100% tetapi mampu dikawal selagi kita kawal apa yang perlu.

Beberapa tips akan diberikan di sini berpandukan pengalaman admin dan juga ahli daripada grup lama dahulu yang berjaya merawat ekzema, psoriosis anak juga diri sendiri setelah puas menggunakan rawatan moden, steroid serta bermacam-macam jenis krim digunakan sebelum membuat pilihan menggunakan kaedah semualajadi. Panduan yang diberi juga berlandaskan info pakar-pakar immunologi dan doktor-doktor pro semulajadi yang menjadi rujukan, juga pembacaan jurnal juga artikel yang dijadikan panduan merawat ekzema. Di sini, kita cuma menyarankan 100% remedi alami. Sabar dan tekun adalah kunci utama untuk memastikan proses pemulihan berjaya kerana ianya memang mencabar.

Sumber: Group Nutrisi Alami Malaysia (GNRAM) 
*Pati Asli Minyak Zaitun Unfiltered
Atau
OLIVIE30x Ganda antioksidan dpt membantu perawatan ekzema dgn berkesan..
More info sms.whatsapp 0175750810 Ustaz Zaki.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!