Tuesday 19 May 2015

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Pening Kepala+Kebas+Badan Tidak Stabil):

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Pening Kepala+Kebas+Badan Tidak Stabil):

Assalammu'alaikum doktor. Untuk makluman doktor, saya mengalami pening kepala, kebas dan badan terasa buai/tidak stabil bila berdiri pegun dan berjalan mulai JUN 2014. Saya juga merasa kejang di kepala. Juga seperti mamai. Setelah membuat rawatan dengan klinik ENT dan juga pakar mata. Doktor mengatakan tiada masalah ketara dengan kedua-duanya. Cuma diberikan ubat sahaja. Apapun saya juga berubat dengan homeopati dan akupuntur. Dan rawatan Islam. Sehingga hari ini, keadaan agak baik. Namun ketidakseimbangan badan dan pening saya masih ada. Juga apabila berada di tempat yang ramai orang, saya dapati, saya jadi resah dan gelisah. Saya juga telah membuat CT SCAN, EEG dan Blood Test. Doktor kata tiada masalah. Sekarang sudah 2 bulan menggunakan minyak zaitun sebagai supplement. Saya berharap saya akan pulih seperti sediakala. Cuma minta pandangan doktor atas penyakit ini.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Permasalahan ini berlaku akibat pemindahan perangsang saraf di dalam sistem vestibular di dalam saraf telinga menyebabkan pergerakan kepala akan mengakibatkan perasaan berpusing-pusing,loya serta muntah. Rawatan biasanya ialah melalui ubatan Betaserc yang membantu memulihkan pengaliran darah kepada saraf tersebut serta vestibular exercise yang di ajar melalui fisioterapi untuk mengembalikan perangsang saraf tersebut kepada kedudukan asal.Yang paling penting,ialah bagaimana pesakit mampu mengadaptasi dengan keadaan tersebut yang lama-kelamaan akan semakin hilang. PMZ dan SCT mempercepatkan proses adaptasi serta memperbaiki saraf yang terlibat.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Maklumat yang diberikan pada soalan ini adalah tidak mencukupi untuk saya membuat kesimpulan atau pandangan. Kemungkinan, ada masalah dengan self esteem yang rendah. Cuba elakkan diri dari alatan elektronik dalam jangkamasa yang lama. Pastikan cellphone dimatikan sebelum tidur malam. Wallahu a'lam.

Sumber: Olive House Medic & Business.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!