Monday 4 January 2016

Olive House : Masalah Migrain dan Minyak Zaitun

Soalan Dari Pengguna (Masalah Migrain):

Assalamualaikum doktor. Ada yang boleh share tak? Bagaimanakah MZ boleh mengurang dan merawat migrain. Minta penjelasan sebab nak bagi pesakit maklumat betul dan sentiasa amalkan MZ.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Waalaikumsalam. Migraine adalah sakit kepala biasanya pada sebelah bahagian sahaja. Ia biasanya dimulai dengan 'aura' atau 'deja vu' di mana ianya adalah perasaan yg pesakit seolah2 tahu migraine akan menyerang. Penyakit ini sangat banyak pada zaman ini akibat kesan bahan kimia dan logam berat pada otak. Bahan2 antioksidan yang banyak dalam MZ menolong membuang sisa2 buangan dan halang lambakannya pada organ. Namun, tabiat pemakanan yang buruk haruslah dihentikan dan aktiviti menghadap skrin sama ada tv, komputer atau gadget lain haruslah sangat dikurangkan. Apabila solat, hendaklah rukuk dan sujud dengan lama, minyak habbatus sauda 2gram sehari juga boleh membantu. InsyaAllah.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. MZ bagi pesakit migrain:
Migrain di diagnos bagi pesakit yang mengalami sakit kepala tanpa bukti pathology seperti ketumbuhan, kematian otak, strok di dalam CT scan dan MRI otak. Pesakit biasanya bergantung kepada ubat tahan sakit sepanjang masa tanpa rawatan khusus. MZ membantu dengan tindakan anti-inflammatory (mengurangkan bahan2 yang menyebabkan keradangan salur darah kepala) analgesic (tindakan penahan sakit) dan vasodilator (mengembangkan salur darah di bahagian kepala) yang mana ketiga2 tindakan tersebut mampu mengurangkan simptom sakit kepala pesakit migrain. 

Sumber: Olive House Medic & Business.
Sebaran Umum: www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!