Wednesday 20 November 2013

Minyak Zaitun Asli disyorkan untuk Ibu Mengandung [ HB rendah, Buang Air Besar, protein, mineral, kalsium, dan zat besi dan pelbagai vitamin ]

Terdapat pelbagai kajian dan penemuan dan telahpun menjadi amalan peradaban peradaban terdahulu mengamal diet yang baik untuk ibu hamil..

antara diet yang paling baik adalah pemakan sunnah.. kali ini kami akan berkongsi sedikit berkaitan nasihat doktor kepada ibu yang hamil tetapi mempunyai masalah HB rendah.. jom ikuti cerita ini "


"Apa masalah dr tu kata..

hb rendahla,pastu kena jumpa pegawai kesihatan dn pemakan,dya kata mcm cek,klau dh mgndung dlm30 mgu cmtu,,klau nk mmbntu,,naik blek hb,memg pyh dh,dia nk naik stabil,,pastu dia sarankn beli myk zaitun,mkn,inyaallh bley membantu,naik blek hb tu,,

pastu pgawai kesihatan tu kta,myak zaitun ne memg bgus,,utk ibu mgndung,dan baik utk jantung,klau kita amlkn,,minum,1sudu sehari"




berikut beberapa artikel berkait kelebihan minyak zaitun bagi ibu hamil :

1- Apakah aman mengonsumsi zaitun untuk ibu hamil? 
Minyak zaitun mengandung banyak komponen nutrisi penting, antara lain adalah asam lemak tak jenuh, protein, mineral, kalsium, dan zat besi, juga bermacam vitamin seperti vitamin A, B, C dan D dalam jumlah yang bervariasi, yang sangat baik untuk menjaga kesehatan Ibu selama kehamilan.
Sampai saat ini, belum diketahui adanya laporan mengenai efek samping konsumsi minyak zaitun pada ibu maupun bayi, sehingga dianggap cukup aman selama dilakukan dalam batas wajar, sekitar 2 sendok makan per hari, baik dalam bentuk dicampur salad atau konsumsi langsung, dan Ibu tidak memiliki alergi terhadap minyak zaitun tersebut.
More http://www.konsultasisyariah.com/minyak-zaitun-untuk-ibu-hamil/

2- Nilai Gizi Minyak Zaitun
Minyak zaitun telah dikenal beribu-ribu tahun lalu sebagai minyak yang memiliki banyak khasiat. Tak heran jika minyak ini dikenal dengan sebutan “emas cair” atau “raja segala minyak.” ..

...Minyak zaitun mengandung mineral dan vitamin. Berikut kandungan vitamin dan mineral dalam minyak zaitun: Protein, air, lemak, kalori, kalsium, zat besi, vitamin A, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3, vitamin C, vitamin E, asam lemak jenuh dan tak jenuh, squalene, polifenol dan lain-lain.
 More : http://manfaatzaitun.blogspot.com/2012/07/manfaat-minyak-zaitun-untuk-ibu-hamil.html

3- kesulitan BAB (buang air besar)
Mengikut sejarah, beratus-ratus tahun yang lalu, dalam puisi Romawi disebutkan bahawa buah Zaitun dapat memulihkan dan memperkuatkan daya tahan tubuh
Ibu yang sedang mengandung lazimnya mengalami kesulitan BAB (buang air besar). Selain mengkonsumsi minyak zaitun untuk melancarkan BAB...
More : http://dietsunnahnabi.blogspot.com/2013/05/manfaat-minyak-zaitun-untuk-ibu-hamil.html

4- Minyak Zaitun - Makanan Janin Semasa Ibu Mengandung
Ibu hamil sebaiknya mengonsumsi minyak zaitun, kerana ianya dapat memutihkan kulitnya dan membersihkan livernya. Manfaat ini juga akan dinikmati anak di dalam kandungan.

More : http://wanitamuslimah2u.blogspot.com/2011/07/minyak-zaitun-makanan-janin-semasa-ibu.html

More Info : Facebook https://www.facebook.com/QuranicFoods
web :
www.QuranicFoods.com

Untuk tempahan PATI MINYAK ZAITUN TANPA TAPIS

Sila Inbox Kami https://www.facebook.com/messages/QuranicFoods atau

hubungi kami di 017 5750810  (sms,whatsapp) 


0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!