Monday 10 November 2014

MINYAK ZAITUN Soalan Dari Pelanggan (Masalah Penyakit Melioidosis)

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Penyakit Melioidosis)

Assalammu'alaikum doktor. Apakah punca penyakit MELIOIDOSIS, nama kumannya 'burkholderia pseudomallaei'? Adakah dengan amal MZ Olive House Turki, Olivie 30 dan SCT dapat membantu penyakit ini?

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. MZ boleh membantu untuk semua jenis jangkitan dan proses inflamasi. Dos bergantung kepada kesan tindakbalas seseorang.

** Penyakit melioidosis ialah sejenis penyakit jangkitan bakteria yang jarang belaku yang dikesan di kawasan beriklim tropika, terutamanya di Asia Tenggara, Australia Utara, Afrika Barat dan Amerika Selatan. Penyakit ini disebabkan oleh jangkitan sejenis bakteria Burkholderia pseudomallei yang berada di dalam permukaan air dan tanah. Bakteria ini hidup melata di dalam tanah. Manusia boleh dijangkiti penyakit ini apabila terdedah secara langsung kepada tanah dan sumber air yang tercemar dengan bakteria tersebut. Jangkitan sering berlaku terutamanya sewaktu monsoon atau musim hujan. Ini mungkin disebabkan air hujan akan membawa bakteria ini ke permukaan tanah. Cara jangkitan ialah melalui saluran pernafasan (inhalation of contaminated dust or water droplets), terminum air tercemar atau melalui luka di kulit.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Ianya berpunca dari jangkitan kuman Burkholderia Pseudomallei yang terdapat pada air dan tanah yang tercemar. Ianya menyebabkan jangkitan kuman dan pembentukan nanah pada organ-organ dalaman. Rawatannya memerlukan antibiotik yang kuat melalui salur darah. MZ dan CT mampu mempercepatkan proses penyembuhan dengan mengawal pembiakan kuman serta merawat nanah-nanah kecil yang terbentuk pada organ dalaman.

Sumber: Olive House Medic & Business.
  More https://www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!