Wednesday 4 March 2015

Minyak Zaitun vs Batu Karang Kencing pekat berminyak

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Air Kencing Berminyak & Pekat):

Assalammu'alaikum doktor. Minta sedikit pencerahan berkenaan kesan selepas minum minyak zaitun. Saya telah amalkan sejak 2-3 bulan lepas dan hari ini, sedikit terkejut kerana melihat kencing saya berminyak dan pekat seolah-olah minyak tersebut keluar melalui pundi kencing tanpa diserap badan. Kenapakah ia boleh berlaku? Adakah ini tindakbalas penyembuhan? Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Saya tidak pernah mendengar kes seperti ini dan adakah tuan perasan mengenai minyak ini apabila melihat ke dalam mangkuk tandas selepas buang air? Atau memang melihat minyak keluar dari urethra? Kadang-kadang, rawatan air yang terlalu tinggi kandungan klorin, karbon dan alum akan menyebabkan air kelihatan berminyak. Mungkin juga tuan menghadapi masalah batu karang yang mengeras(calcified renal stone, usually calcium oxalate stone, less with uric acid stone) yang mungkin selama ini tidak disedari dan apabila meminum MZ, ia diuraikan dengan banyak sehingga terlihat dalam urine. Wallahu a'lam, namun saya nasihat agar meneruskan pemakanan al-Quran ini.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Kencing berminyak sebenarnya akibat kandungan fosfat yang tinggi (phosphaturia) yang berlaku akibat kekurangan air di dalam badan atau pengambilan protein yang berlebihan. Ianya bukan kondisi yang tidak normal kerana tubuh berada di dalam proses homestasis bagi menstabilkan kandungan air kencing.

Sumber: Olive House Medic & Business.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!