Friday 27 March 2015

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Penyakit Untut) QuranicFoods

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Penyakit Untut):

Assalammu'alaikum doktor. Mohon penjelasan tentang penyakit untut atau 'kaki gajah' dan bagaimanakah untuk merawatnya. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Penyakit untut/elephantiasis adalah disebabkan oleh sumbatan pada saluran limfa dan menyebabkan beberapa masalah seperti jangkitan dan radang. Ianya mempunyai banyak sebab tetapi biasanya oleh jangkitan parasit terutamanya wuchereria bancrofti. Sebab-sebab lain adalah penyakit autoimmune yang menyerang saluran limfa atau radang saluran limfa kronik. Insya Allah, Quranic Food akan mengurangkan keterukan masalah ini. Wallahu a'lam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Penyakit untut boleh terjadi disebabkan oleh salur limfa yang tersumbat yang kebiasaannya disebabkan oleh jangkitan parasite Wuchereria bancrofti, Brugia malayi, dan Brugia timori yang disebarkan oleh nyamuk.

Rawatannya ialah dengan mengelakkan gigitan nyamuk serta ubatan yang boleh membunuh parasite tersebut seperti albendazole dan diethylcarbamazine.
Quranic Food yang bersifat anti-microbial mampu membunuh parasite yang menjadi punca penyakit serta memulihkan semula salur limfa agar limfa tidak berkumpul dan membengkakkan anggota badan.

Sumber: Olive House Medic & Business.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!