Thursday 2 April 2015

Masalah sukar tidur dan kembung vs Quranic foods

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Sukar Tidur+Perut Kembung):

Assalammu'alaikum doktor. Saya ada satu masalah iaitu sukar hendak tidur. Apa yang berlaku pada saya apabila saya meletakkan kepala dibantal terasa satu gegaran pada kepala saya seperti berada di mesin massage dan apabila hendak mencapai tahap untuk memejamkan mata tiba-tiba keadaan terkejut melanda lantas tidak boleh tidur hingga ke pagi. Jadi, adakah ada kaitan dengan gastrik? Harap dapat membantu saya. Saya baru sahaja beramal dengan MZ dan SCT.
                                                                             
Selepas makan MZ, saya kerap ke tandas buang air besar/kecil dan rasa perut kembung. Selepas saya buat bekam lagi teruk. Apa yang sepatutnya rawatan sesuai untuk pesakit seperti saya ini? Sebelum ini, saya makan MZ sehari 2 kali dan Cuka Teen sehari sekali saja. Saya seorang lelaki dan berumur 46. Mohon pencerahan.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Perasaan mendengar gegaran disebut pulsatile tinnitus dan biasanya berpunca dari salur darah otak yang menekan kepada urat telinga. Ia bukanlah simptom bagi penyakit gastrik yang biasanya menyerang dengan simptom panas ulu hati yang naik ke bahagian tekak. Jika simptom berterusan, sila dapatkan pemeriksaan lanjut dengan merujuk kepada pakar bahagian otak dan saraf (neurology).

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Dalam kes ini, nampaknya pesakit mempunyai masalah usus yang teruk dan seterusnya mungkin inflamasi pada sesetengah bahagian otak. Pesakit haruslah bersabar dengan semua tindakbalas dan jangan bersangka buruk. Banyakkan beristighfar dan memohon ampun atas dosa-dosa dan terus istiqamah dengan perubatan Islam. Amalkan juga madu asli dan cuba berbekam lagi sehingga sembuh. Elakkan makanan proses secara total dan herba-herba yang bersesuaian juga boleh diambil. Wallahu a'lam.

Sumber: Olive House Medic & Business
More info  https://www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]
.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!