Monday 13 April 2015

Bagaimana Minyak Zaitun Dan Cuka Teen membantu SLE

Soalan Dari Pengguna(Penyakit SLE):

Assalam. Bagaimana MZ & SCT boleh membantu pesakit SLE?

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

SLE adalah penyakit di mana sistem imun menyerang sel tubuh badan sendiri. Pada pandangan doktor barat, sistem imun telah 'mistakenly' menyerang sel sendiri tetapi pada pendapat saya pasti ada sesuatu yang telah terjadi kepada sel itu yang menyebabkan sistem imun tubuh ingin menyerangnya. Mungkin akibat mutations dari free radicals dan sebagainya. Dan mutations ini menyebabkan sel telah berubah menjadi 'sel asing'. Kebanyakan pesakit SLE yang saya temui memang kuat makan makanan proses terutamanya yang berasaskan gandum, seperti kek, burger, roti, pizza dan sebagainya.

Kunci utama dalam rawatan SLE mestilah berubah kepada pemakanan semulajadi. Elakkan chemical stabilisers, preservatives, additives, non dairy creamer, marjerin(ganti pure unsalted butter), minyak bunga matahari; canola; soya dan jagung. (ganti minyak zaitun, minyak kelapa atau minyak sawit asli (carotino). Pengambilan MZ amalkan dengan 40g sehari untuk permulaan dan kemungkinan memerlukan dos tinggi. Cuka Teen juga amalkan sebagai minuman dan campuran dalam makanan. Amalkan gaya hidup Islam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. SLE ialah penyakit autoimmune yang menyerang banyak organ dan menyebabkan kegagalan fungsi terutama kulit dan buah pinggang. Seperti biasa, rawatan autoimmune di hospital ialah steroid bagi mengurangkan inflamasi seterusnya mengelakkan kegagalan fungsi organ tersebut tanpa merawat secara total. Cadangkan overlap dengan Quranic Food dalam dos yang tinggi bagi penyakit yang menjadi misteri di dalam dunia perubatan ini. Menghentikan steroid secara mendadak boleh menyebabkan kerosakan organ yang kekal dalam kes ini.

Sumber: Olive House Medic & Business.
More info  https://www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!