Wednesday 15 April 2015

Bantu rawat Masalah fibroid dengan minyak zaitun dan cuka teen

MASALAH FIBROID -  09-04-2015

Soalan : 
Salam. Saya ada fibroid dan bercadang kecutkan fibroid dengan mengamalkan produk olive house tetapi saya tidak tahu caranya.Untuk pengetahuan , saya ada beli cuka buah tin dan minyak zaitun olive house yang berharga rm 39.90.Pihak tuan boleh beritahu cara yang betul kepada saya. Sekian, terima kasih.
[PELANGGAN]

Jawapan : 
Jawapan Dr Hafizah : 
Pertama sekali hendaklah difahami apa itu fibroid atau nama lainnya leiomyoma. Ia adalah sejenis ketulan yang terjadi di kawasan otot licin dinding rahim. Punca sebenar masih belum diketahui oleh sains moden namun apa yang logik, ia adalah akibat paras hormon yang tidak seimbang menyebabkan pembahagian sel terganggu dan pembentukan sel yang kurang sempurna berlaku. Rahim atau uterus adalah organ yang sangat penting bagi wanita dan seharusnya dipelihara dengan baik dan teliti. Sebagai langkah pertama puan haruslah menukar semua alatan pembersih seperti sabun, shampoo, losyen kepada jenama organik kerana banyak bahan kimia merbahaya dalam produk yang kebanyakannya ada di pasaran yang bertindak sebagai xenoestrogen ataupun estrogen sintetik bila masuk ke dalam tubuh. Alatan memasak juga haruslah menggunakan stainless steel atau cast iron yang kukuh. Elakkan menggunakan aluminium pot atau teflon coated pan yang sebenarnya merembeskan bahan merbahaya bila bertindakbalas dengan haba. Bekas bekas plastik juga harus dipastikan BPA free atau sebaik- baiknya menggunakan glassware.Makanan yang boleh membantu keseimbangan hormon adalah madu asli yang diambil secara terus tanpa air. Ambil 1 sudu besar 2 kali sehari sebelum makan. Jus delima sekali sehari (boleh dibuat sendiri atau beli jus yang organik tanpa bahan pengawet atau xanthan gum), Kurma sekurangnya 7 biji sehari (direndam dalam air suhu bilik semalaman, dan keesokannya diminum). Minyak zaitun diambil seperti biasa secara asing atau dicampur dengan makanan. Sari cuka tin boleh dibuat sebagai minuman selepas makan 2 kali sehari. Harus diingat , niat mesti dibetulkan setiap kali mengambil makanan dan ubat kerana penyakit adalah ujian dari Allah. Maka hak Allah juga sama ada untuk memberi kesembuhan atau terus melatih kesabaran kita. Apa yang paling penting usaha kesembuhan wajiblah kepada ubatan yang halal dan thoiyyibah kerana Allah tidak menurunkan kesembuhan dalam perkara haram. Wallahu A'lam

Jawapan Dr Salman:
Fibroid merupakan ketumbuhan pada rahim yang tidak berbahaya selama mana saiznya tidak membesar seterusnya menekan organ- organ lain atau menghalang proses mengandung.Ianya bergantung kepada hormon estrogen untuk membesar. Langkah pertama ialah mengelakkan sebarang makanan proses terutamanya ayam yang disuntik hormon serta dapatkan pemeriksaan ultrasound untuk memastikan saiz fibroid tersebut tidak berisiko. Jika doktor tidak mencadangkan pembedahan,amalkan Pati Minyak Zaiton dan Sari Cuka Teen sebagai ikhtiar untuk menstabilkan kadar hormon estrogen di dalam badan seterusnya mengecilkan saiz fibroid tersebut. 
[DR HAFIZAH BINTI AMANULLA / DR SALMAN AMIRUDIN]

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!