Thursday 30 April 2015

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Darah Beku Di Kepala)

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Darah Beku Di Kepala):

Assalammu'alaikum doktor. Saya mempunyai darah beku di kepala sebesar duit syiling 20 sen. Pada hari jumaat baru ini, saya telah pergi ke hospital untuk mengambil darah sebelum mngambil ubat warfarin & tahap kepekatan darah saya INR:1.49 tahap itu darah beku mungkin terbentuk. Saya juga ada menggunakan PMZ & SCT tetapi tiada perubahan. Untuk pengatahuan doctor, saya ada juga masalah kolestrol tinggi dalam tubuh badan.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Bagi masalah darah beku di kepala, solusi terbaik adalah berbekam. Nasihat saya, apabila anda menggunakan warfarin, sila baca berkenaannya dan bagaimana ia bertindak sebelum menggunakannya dan seterusnya berbincang dengan doktor anda. Elakkan makanan proses secara total. Elakkan juga bermain dengan gadget lebih dari sejam pada satu-satu masa. Wallahu a'lam, kesembuhan hanya dari Allah S.W.T, maka banyaklah muhasabah diri sendiri.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Darah beku terbentuk di dalam otak apabila tekanan darah tinggi memecahkan salur darah di dalam tisu otak. Bagi kebanyakan kes yang tidak menyebabkan tahap kesedaran menurun serta kelemahan anggota, darah beku tersebut dibiarkan untuk diserap oleh tubuh, dengan syarat tekanan darah diturunkan ke tahap normal. Ubat pencair darah (bagi pesakit jantung) mungkin dihentikan supaya darah beku tersebut tidak berkembang. PMZ dan SCT mampu mempercepatkan proses penyerapan tersebut serta menghalang tekanan kepada tisu-tisu otak di sekeliling darah beku dengan sifat anti-oksidan. Dapatkan konsultasi pakar bedah otak (neurosurgery) bagi mengetahui status darah beku dan rawatan khusus yang sesuai.

Sumber: Olive House Medic & Business.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!