Tuesday 17 March 2015

Quranic Foods dan Masalah Cerebtral Palsy

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Cerebral Palsy):

Assalammu'alaikum doktor. Mohon penjelasan doktor tentang masalah Cerebral Palsy di kalangan bayi/kanak-kanak. Apakah puncanya dan apakah rawatan yang sesuai mngikut kaedah perubatan Islam? Bagaimana Quranic Food boleh membantu. Terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Cerebral Palsy mempunyai banyak punca tetapi ia adalah akibat otak mengalami masalah untuk berkembang lalu ianya terencat pada keadaan tertentu dan menyebabkan biasanya masalah motor dan pertuturan. Antara puncanya adalah lemas semasa lahir, akibat ubatan atau kesan trauma dari jatuh atau kemalangan semasa bayi. Insya Allah,  selalulah berlindung dengan Allah S.W.T. pada setiap saat kerana dunia hari ini penuh penipuan. Allah S.W.T. tidak pernah menzalimi hamba-hambaNya tetapi hambaNya lah yang menzalimi diri sendiri. Wallahu a'lam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Cerebral palsy merupakan penyakit system saraf motor (motor nervous system) yang mengawal pergerakan tubuh yang berpunca dari masalah perkembangan otak semasa dalam kandungan, jangkitan kuman kepada otak atau kekurangan oksigen semasa lahir serta genetik. Rawatannya ialah mengelakkan faktor di atas dengan penjagaan makanan ibu semasa mengandung seperti pengambilan vitamin dan Quranic Food seperti olive oil yang terbukti membina otak bayi yang sihat di dalam kandungan serta mengelakkan sebarang komplikasi semasa kelahiran bayi. Sentiasa memantau keadaan bayi jika demam kerana kuman mudah menjangkiti otak bayi. Bagi bayi yang telah di diagnose menghadapi cerebral palsy, sentiasalah merangsang pergerakan bayi dengan hadir sesi fisioterapi serta senaman di rumah.

Sumber: Olive House Medic & Business.

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!