Monday 9 March 2015

PATI MINYAK ZAITUN OLIVE HOUSE UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN

MINYAK ZAITUN UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN

Minyak zaitun di kenali sebagai sebahagian daripada diet yang sihat. Penyelidikan terbaru di Kolej Beloit di Wisconsin melaporkan bahawa mengambil 1 sudu setiap hari mampu menolong mereka yang ingin menurunkan lemak sehingga 1 lbs seminggu.

Bagaimana Minyak Zaitun Bekerja?
Minyak Zaitun adalah sumber lemak yang baik dan telah terbukti untuk membakar tiga kali lebih cepat daripada lemak tak baik seperti lemak trans yang di jumpai dalam produk-produk komersial makanan. Kandungan asid oleik dalam minyak zaitun merupakan komponen yang di percayai bermanfaat sebagai penentang lemak. Ia membantu supaya tisu-tisu lemak berhenti mengambil lemak di dalam salur darah. Hal ini juga membantu sel-sel lemak dengan mengeluarkan lemak yang di simpan ke dalam aliran darah sehingga boleh di bakar. Dalam pencernaan, asid oleik di tukarkan ke OEA, hormon melawan kelaparan. OEA meransang sel-sel saraf dan memberitahu otak anda bahawa perut anda telah penuh.

Menurut kajian, mereka yang mengambil satu sudu minyak zaitun ketika sarapan mampu meningkatkan metabolisme badan sehingga 60% berbanding mereka yang tidak mengambilnya. Minyak zaitun di yakini membakar dengan cepat dan menghasilkan peningkatan metabolisme. Para penyelidik dalam kajian ini mengesyorkan mengambil satu sudu minyak zaitun di waktu pagi semasa perut kosong.

Kebaikan Minyak Zaitun
Menurut Klinik Mayo, minyak zaitun adalah pilihan yang sihat dalam lemak. Ia mengandungi lemak tak tepu yang mana dapat menurunkan kadar kolesterol tak baik (LDL) dalam darah. Pentadbiran Makanan dan Ubatan (FDA) melaporkan bahawa kira-kira 2 sudu minyak zaitun setiap hari (23 gram) dapat mengurangkan risiko penyakit jantung.

Apakah Jenis?
Terdapat pelbagai jenis minyak zaitun di pasaran. Carilah yang ada tulis unfiltered ‘extra virgin’. Yang paling mudah, carilah produk ‪#‎OLIVE_HOUSE‬. Ini adalah yang paling baik untuk kesihatan jantung kerana ia mengandungi tahap polyphenol yang tinggi, satu antioksidan yang kuat untuk kesihatan jantung. Jika sukar nak menelan minyak zaitun, boleh campurkan dalam salad.
Selamat mencuba
‪#‎IngatOliveOil‬
‪#‎IngatOLIVE_HOUSE‬..  



Untuk maklumat lanjut sila
SMS/WhatsApp ->>

Ustaz Zaki : 017-5750810


Boleh Like dan mesej kami di facebook : https://www.facebook.com/QuranicFoodsatau lawati kami di : www.QuranicFoods.com

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!