Monday 24 August 2015

Minyak zaitun : Soal jawab Acute Bronkolitis dan bronkopneumonomia hyperaktif

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Acute Bronkolitis dan Bronkopneumonomia+Hyperaktif):

Assalamualaikum doktor. Mohon pandangan dan nasihat dari doktor, saya ada dua persoalan:

1. Baby saya baru berusia 8 bulan telah 2 kali masuk hospital kerana acute bronkolitis dan bronkopneumonomia. Saya risau keadaan kesihatan baby saya.

2.  Anak saya yang kedua menghidap asthma sejak dari baby lagi. Setiap 3 bulan dia akan jumpa peadtrik untuk checking asthma dan sehingga sekarang, asthmanya tiada tanda akan berkurangan. Apa yang menjadi kebimbangan pada saya adalah selepas ambil gas, anak saya akan menjadi hyper(hyperaktif). Keadaan ini telah mengganggu pembelajaran anak saya dan dia menjadi shortfocus sehingga asyik bermain dalam kelas sahaja.

Mohon pencerahan doktor rawatan terbaik. Adakah pemakanan Quranic Food dapat membantu merawat?

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam.

1. Masalah bronchiolitis adalah masalah yang selalu menyerang bayi-bayi yang mendapat 'mixed-feeding' iaitu diberi minum kedua-dua susu formula dan susu badan. Susu formula mempunyai banyak bahan kimia yang boleh mengaktifkan serangan oleh sistem imun.  Apa yang boleh dilakukan adalah memberhentikan susu formula dan memberi susu ibu (jika dapat mencari ibu susuan), susu almond atau santan. Bahan-bahan alami ini adalah lebih baik dari susu formula yang sarat dengan bahan kimia sintetik. Minyak zaitun boleh dicampurkan ke dalam susu alternatif tadi bersama minyak kelapa dara. Banyakkan memberi kurma yang dikisar lembut kepadanya. elakkan memberi nestum atau bijirin bayi di pasaran. Ibu juga harus menjaga pemakanan sekiranya menyusukan bayi.

2. Serangan asthma dapat dielakkan dengan selalu memberikan Quranic Food kepadanya. Madu juga patut diberikan setiap malam sebelum tidur, madu dicampurkan dengan air suam. Dari segi pemakanan, banyakkan memberi makanan yang mempunyai bawang putih dan halia. Elakkan mengambil makanan ringan dan ais krim di pasaran. Rajin-rajin membawanya ke tempat riadah yang masih hijau dan bebas pencemaran. Kurangkan aktiviti menonton TV dan bermain gadget. Banyakkan mengaji kerana ianya adalah senaman paru-paru Insya Allah, setiap penyakit ada ubatnya.

Sumber: Olive House Medic & Business.
more info www.facebook.com/QuranicFoods
whatsapp 0175750810
#OLIVEHOUSE
#OasisLife

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!