Tuesday 26 July 2016

Kurma dan Delima

*Allah SWT berfirman dalam Surah Ar Rahman, ayat 68*  :

Maksudnya : Di dalam keduanya (ada macam-macam) buah-buahan dan kurma serta delima.
‘KeduaNya’ = dalam syurga

☘☘ Jika sebelum ini, kita selalu bercerita akan peranan Buah Delima yang cukup banyak pada manfaat kesihatan tubuh badan manusia. Dalam Ayat 68 Surah Ar Rahman juga disebut buah-buahan daripada Syurga adalah Buah Kurma.

☘☘Ramai yang sudah tahu kelebihan & manfaat yang sangat banyak pada buah-buahan & sayur-sayuran. Tetapi, apabila dipuji secara terang-terangan dalam Al Quran bahawa Kurma ini adalah buah yang ada di syurga, di situ ada keistimewaan yang sungguh  *Luar Biasa* 

☘☘Kebiasaaannya masyarakat kita sering kaitkan Buah Kurma hanya untuk Bulan Ramadhan. Habis Ramadhan, maka habislah juga pengamalan buah kurma. Hakikatnya, Buah Kurma ini sangat berperanan penting pada kesihatan tubuh badan yang lebih baik.

*Nutrisi*
↪↪ Mengandungi khasiat kepada ketahanan tubuh badan, Vitamin & Mineral yang pelbagai, sesuai untuk semua peringkat umur tanpa mengira warna kulit. Makanan yang tinggi nilai serat untuk penghadaman & pencernaan makanan yang lebih baik sehinggakan dilabel sebagai ‘Snek Terbaik’!

*Kajian Saintifik* 🔬🔬
↪↪ Membuktikan, Antioksida hebat yang ada dalam Buah kurma sangat-sangat bantu memastikan fungsi jantung yang sihat, dapat mengepam darah dengan baik dan bekalan darah dapat sampai ke seluruh badan dengan sempurna.
Pengamalan 3 BIJI BUAH KURMA setiap hari, bersama-sama Jus Delima Olive House dapat bantu elak pengerasan kolestrol di salur darah @ Atheroskelrosis.

Antioksida namanya :
1. *Tannin* iaitu jenis FLAVONOIDS yang akan bantu elak pengumpulan kolestrol pada salur darah. Bertindak juga sebagai anti keradangan untuk elak keradangan di salur darah.
2.   Kaya dengan Serat yang sangat lancarkan penghadaman makanan

Alhamdulillah ✅ 👍🏻 kami daripada Olive House membawakan khas untuk anda 3 Jenis Buah Kurma dengan Kualiti Gred A. Antaranya Ajwah, Mabroom dan Madjoul.

Antara keISTIMEWAAan Buah Kurma Olive House ialah :

➡ Dihasilkan oleh sebuah Kilang di Madinah yang menjadi PENERAJU UTAMA, berkepakaran dalam Pengeluaran Kurma Terbaik di negara Arab Saudi sejak 1991
➡ Dihasilkan di kilang yang mempunyai tenaga MAHIR & guna TEKNOLOGI yang Canggih & Bermutu  khasiat dalamnya terjaga & terpelihara
➡ Penghasilan Buah Kurma yang sentiasa utamakan KUALITI serta pembungkusan yang sangat menarik selari dengan Olive House yang kami ingin berikan HANYA yang TERBAIK buat anda
➡ Rasa yang sedap dengan ketebalan isi Buah Kurma yang tidak mungkin anda akan dapat jumpa di pasaran lain

Apabila kualiti diutamakan, insyaAllah khasiat yang pelbagai akan dapat anda rasai.

📢 Sekali lagi diwar war kan agar amalkan 3 biji Buah Kurma setiap hari untuk Jantung anda yang lebih sihat bersama-sama Jus Delima 🍷 berdasarkan banyak penemuan Para Saintis akan kehebatan Buah Kurma pada tubuh badan yang sihat.

✅ Benarlah seperti yang telah lama termaktub dalam Surah Ar Rahman, (buah daripada Syurga) dengan khasiat yang sungguh banyak!

~Nurshamimi Zulkefely~

Untuk mengetahui maklumat lanjut atau mengetahui promosi terkini WhatsApp 014 2448 999 Us Zaki

www.QuranicFoods.com
www.OliveAsli.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!