Sunday 9 July 2017

Lima (5) Makanan terbaik untuk Jantung ubati Kolestrol

Sakit Jantung atau Penyakit jantung berpunca dari Makanan dan Kolestrol

sakit jantung kolestrol
Semua pernah dengar masalah Sakit Jantung atau Penyakit Jantung yang kini memang dikenalpasti sebagai antara pembunuh utama manusia di zaman moden. Mau tak nyer.. kejap kejap kita dengar sedara meninggal sebab masalah ni.. tup tup dengar lagi kawan pula meninggalkan kita sebab masalah ni.
Kadang kala ia datang tanpa tanda-tanda penyakit jantung tetiba ja ia datang terus padam, Nauzubillah..
Dunia kita dah semakin maju macam macam ubat dan teknologi telah dicipta sebagai ubat sakit jantung atau bagi mengubati penyakit jantung, tapi tahu tak apa yang paling baik sebenarnya??

Mesti semua pernah dengar kata kata ini kan? 

cegah penyakit jantung
Inilah sebenarnya pilihan paling baik untuk kita menjaga kesihatan bagi mengelakkan Serangan Jantgung atau Penyakit Jantung ini.. Perkara paling asas adalah benda yang kita masukkan ke dalam tubuh kita sebab itulah dalam Al-Quran yang sepatutnya menjadi 'manual kehidupan' kita Allah telah sebutkan berkaitan makanan ini.

Dalam sebuah ayat, Allah Subhanahuwata’ala berfirman:

فَلۡيَنظُرِ ٱلۡإِنسَٰنُ إِلَىٰ طَعَامِهِۦٓ ٢٤

"Maka hendaklah manusia itu memperhatikan makanannya"
(‘Abasa 80: 24)
Begitulah bunyi suruhan tersebut. Persoalannya ialah mengapa Allah Subhanahuwata’ala menyuruh kita untuk memperhatikan pada makanan? Apakah hikmahnya?
Tak lain dan tak bukan salah satu sebabnya ialah kerana Kita.. Tubuh Kita.. Kesihatan Kita adalah berkait secara langsung dengan APA YANG KITA MAKAN.
Jom tengok Lima (5) Makanan terbaik untuk Jantung ubati Kolestrol :
1- Buah kering (Kurma, Buah Delima)
- buah kurma kaya dengan serat dan kandungan flavanoid
- mampu menyingkirkan lebihan lemak LDL dan mengurangkan risiko penyakit jantung
- flavanoid juga terdapat dalam the, brokoli, tomato, bawang dan Buah Delima atau Jus Delima
delima jantung
2. Minyak Zaitun Asli.
Kebaikan minyak zaitun kerap dikenali bagi orang ramai mampu menurunkan kolesterol. Kemungkinan paras kolesterol anda akan berkurangan jika anda mengambil minyak zaitun. Minyak ini mengandungi campuran antioksidan yang boleh menurunkan paras kolesterol tidak baik (LDL) sementara masih mengekalkan kolesterol baik (HDL) dalam badan anda. Jika anda ingin mencuba menggunakan minyak zaitun untuk mengurangkan kolesterol, anda boleh makan dua sudu makan minyak zaitun setiap hari. Anda boleh mencampurkannya dengan salad.
olive oil jantung
3.  (Khal)
Kandungan Cuka Buah Teen:-
Vitamin C, vitamin E, vitamin B1, vitamin B6, beta-karotena, vitamin P (bioflavonoid) & kaya dgn potassium (keremajaan kulit). Cuka Buah Teen juga dapat membuang lemak, kolestrol, asid-asid & garam berlebihan dlm badan (yg membawa pelbagai penyakit berbahaya).
Cuka Teen JantungAmalkan minima 2x sehari 1 sudu larutkan dalam segelas air.
4. Ceylon Cinnamon / Kayu Manis Ceylon
Sebenarnya, Ceylon Cinnamon Olive House sangat banyak manfaat & keIstimewaan yang menjadikannya unik & terbaik.

kayu manis jantung

Antara PERANAN Ceylon Cinnamon
Nilai Mangan yang tinggi :
➡ Mencairkan darah (Blood Clotting Factors).
Sangat bantu lancarkan pengaliran darah yang sempurna ke seluruh badan. Elak risiko Strok, Serangan Jantung, Tekanan Darah Tinggi dan banyak lagi
➡ Elak pengumpulan lemak di salur darah & mengakibatkan keradangan
(BONUS, dalam Ceylon Cinnamon juga ada Anti Keradangan namanya Cinnamaldehyde, Cinnamyl Acetate & Cinnamyl Alcohol yang merupakan juga ESSENTIAL CINNAMON OIL)
➡ Berperanan sebagai antioksida. Kajian Saintifik membuktikan pengamalan Ceylon Cinnamon berterusan membantu rawat & cegah penyakit kronik seperti Kanser, Risiko jantung & BONUS buat individu yang ingin Awet Muda!!
➡ Berperanan pada KESUBURAN buat Lelaki & Wanita
➡ Bantu elak risiko SAWAN & ALZHEIMER
➡ Berperanan kepada penghasilan Tulang, Sendi, Otot, Saraf yang sihat kerana peranannya pada penyerapan Kalsium oleh tubuh badan

5. OLIVIE 30x Ganda
Menurunkan paras LDL (kolestrol tidak baik) dan trigeliserida (menghalang deposit kolestrolpada dinding salur darah yang menyebabkan atherosklerosis) dan pencegahan terhadap kanser (payudara, usus, prostat dan leukemia) dan penyakit neurodegenerative (Alzheimer). Kandungan khasiat berlipat ganda lebih tinggi dari pati minyak zaitun biasa. Ini terjadi akibat tanah yang kering dan persekitaran gurun yang teruk telah menyebabkan pohon zaitun mengeluarkan lebih bahan pertahanan dalam selnya dan seterusnya membawa buah zaitun tersebut kepada satu aras peningkatan nilai khasiat 25 ke 30 kali ganda lebih tinggi hydroytyrosol dan 10 kali ganda lebih tinggi dari jumlah polyphenol. Kandungan ini mampu melepasi halangan peredaran darah di dalam otak(blood brain barrier) kerana ia adalah molekul antioksida yang paling kecil dan unik
olivie jantung kolestrol
Jom sertai Group WhatsApp yang bekongsi Tips Pemakanan Sihat dan Penulisan Doktor serta Pakar Pemakanan untuk ilmu dan Info untuk diri dan keluarga kita -> Group Sharing Quranic Foods Info

Bagi yang berada sekitar Alor Setar jemput ke Pusat Jualan Olive House Alor Setar, Selepas Masjid Tandop, bersebelahan Sek Keb Wan Mat Saman. nak WhatsApp Saya terus pun boleh 0175750810
atau add saya di Facebook -> Ustaz Zaki Hamid

1 comments:

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!