Wednesday 12 July 2017

Minyak Zaitun Terbaik kerana Lima 5 faktor

Tahukah anda kenapa Minyak Zaitun Olive House menjadi Minyak Zaitun Terbaik?

Minyak Zaitun adalah minyak terbaik dunia hal ini telah terbukti sejak ribuan tahun dahulu, bahkan ada tamadun yang sampai memuja atau mendewakan pokok dan minyak zaitun ini. Pasti Tak lain dan tak bukan adalah kerana khasiat Minyak Zaitun atau kebaikan minyak zaitun itu sendiri.

U.S.Food and Drug Administration (FDA) mengiktiraf bahawa mengamalkan 23 gram minyak zaitun setiap hari akan secara efektif dapat mengurangkan insiden penyakit jantung, dapat mengatur metabolisme tubuh, mengurangkan tekanan darah tinggi serta mengurangkan risiko berlakunya kanser/tumor.
Pelbagai kajian dan laporan jurnal telah dibuat untuk membuktikan Khasiat Minyak Zaitun Terbaik antaranya boleh didapati di web oliveoiltimes ini https://www.oliveoiltimes.com/olive-oil-health-benefits.

Walaupun dunia telah mengiktiraf tentag kebaikan minyak zaitun atau khasiat minyak zaitun tapi yang paling utama adalah bagaimana untuk mendapatkan Minyak Zaitun Terbaik dan Apakah ciri atau faktor yang menjadikan Minyak Zaitun itu Minyak Zaitun TERBAIK??



Sebenarnya banyak faktor yang menjadikan sesuatu Minyak Zaitun itu terbaik, ia bermula dari awal lagi sebelum ia ditanam seperti BAKA yang baik, proses penanaman, penjagaan sehinggalah kepada proses memetik, memerah, menyimpan dan membotolkan. bahkan bukan terhenti disitu sahaja.

Selepas siap di botol dengan sempurna pun PENJAGAAN KUALITI MINYAK ZAITUN ini mesti diambil berat sebagai contoh tidak didedahkan kepada cahaya matahari.. tidak dibiarkan di tempat suhu panas seperti di dalam kereta yang terjemur dan banyak lagi.
Oleh itu, untuk mendapatkan Minyak Zaitun yang terbaik dan berkualiti mestilah melalui syarikat yang betul dan melalui wakil jualan yang tahu betul tentang minyak zaitun ini.

Tahukah anda lima (5) faktor utama menjadikan minyak zaitun itu adalah Minyak Zaitun terbaik dan mempunyai khasiat yang maksima.

1- Perahan Pertama dan Perahan Sejuk
Proses perahan sejuk/ cold pressed  akan melahirkan extra virgin
Minyak zaitun Extra Virgin ialah pati yang mempunyai kualiti yang paling baik. Pati minyak zaitun hanya akan dianggap Extra Virgin jika proses mengeluarkan pati minyak zaitun dilakukan dengan mengisar buah zaitun secara alami tanpa melibatkan bahan kimia atau pemanasan dan ia mestilah perahan pertama bukan dari perahan kedua atau ketiga dari buah yang sama.

2- Minyak Zaitun tidak ditapis (unfiltered)
Minyak Zaitun tidak ditapis mengandungi lebih 30% "polyphenols" berbanding minyak zaitun yang ditapis. polyphonels adalah sistem pertahanan semulajadi bagi pohon zaitun. apabila manusia meminum polyphonels, ia akan melindungi sel manusia dari radikel bebas, virus dan bakteria.
Minyak zaitun yang ditapis akan hilang 4 khasiat penting seperti polyphenels, carotens, chlorophylls dan anthocyanin.

3- Minyak Zaitun dalam bentuk Asli tidak dalam bentuk kapsul, gel dan pil
Pati Minyak Zaitun amat sensitif kepada cahaya atau kepanasan. untuk menghasilkan sofgel, perlu melalui proses pemanasan. Apabila minyak zaitun dijadikan dalam bentuk kapsul atau pil, akan hilang sebahagian khasiat yang sepatutnya diperolehinya. 

4. Minyak zaitun Terbaik mestilah dibotolkan dalam botol kaca bukan botol plastik
Kenapa botol kaca,bukan botol plastik? ini adalah kerana untuk mengelakkan berlakunya tindakbalas kimia terhadap minyak zaitun. Hakikatnya botol plastik mampu mengakibatkan berlakunya tindak balas kimia yang akan merosakkan kualiti Minyak Zaitun dan menghasilkan bahan kimia lain yang merbahaya berbanding botol kaca dan kualiti minyak zaitun akan terjejas.

5. Minyak zaitun terhasil  melalui gabungan buah zaitun hijau dan hitam
Kombinasi atau gabungan buah hijau dan hitam (masak) akan menghasilkan Pati Minyak zaitun yang kaya dengan Polyphenels (buah zaitun hijau) dan kaya dengan Lipid (buah zaitun Hitam). Gabungan ini menyebabkan rasa yang lebih sedap dan berlemak. Khasiat Beta-Caroten(-B) inilah yang memberikan warna ungu/oren buah zaitun dan merupakan sumber vitamin A yang mana khasiatnya memberikan rasa enak kepada minyak zaitun.

Untuk mempastikan Minyak Zaitun yang kita beli adalah Minyak Zaitun Terbaik bagi memastikan kita mendapat manafaat atau khasiat minyak zaitun yang optimum.
Pastikan sekurang kurangnya 5 ciri ini dipatuhi. Dapatkan dari Syarikat yang terbukti dipercayai dan melalui mereka yang arif dalam hal minyak zaitun ini.
Maklumat lengkap atau kelebihan minyak zaitun olive house anda dijemput melawat entry berikut 


 
Pilihlah secara bijak! 👍
Olive House Rakan Kesihatan Anda

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!