Sunday 15 February 2015

MINYAK ZAITUN : Soalan Dari Pelanggan Masalah Ketumbuhan Salur Darah Hemangioma Tumour

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Ketumbuhan Salur Darah(Hemangioma Tumour))

Assalammu'alaikum doktor.  Saya ada seorang pelajar yang menghidapi penyakit hemangioma tumour sejak dari kecil hingga sekarang (19 tahun) dan telah buat beberapa kali pembedahan di sekitar lengan dan atas tapak tangan. Menurutnya, ketumbuhan tersebut akan besar semula selepas dibedah, jika dia tidak dapat tahan sakit, doktor akan operate. 
 
Mohon perkongsian para doktor jika produk Olive House dapat membantu pelajar ini dari terus-menerus menderita penyakit ini. Ada juga di kalangan doktor yang mensyorkan dia memotong tangannya hingga lengan, bagaimana pandangan doktor pula?
 
Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Hemangioma adalah ketumbuhan salur darah tidak malignant pada mana-mana bahagian tubuh dan kebiasaannya tidak memerlukan rawatan jika saiznya kecil dan tidak mempunyai symptom (pendarahan, jangkitan kuman, menekan pada organ penting). Kebiasaannya, rawatan yang digunakan adalah menyuntik bahan pengecut (sclerosant agent) kepada salur darah tersebut mengecut kepada normal kerana pembedahan akan mengakibatkan ketumbuhan salur darah tersebut berulang. Olive oil dan cuka teen yang bersifat anti-oksida boleh menghalang pembentukan salur darah baru (angiogenesis) sebagai reflex kepada ketidakcukupan oksigen sel-sel tubuh badan.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Hemangioma adalah ketumbuhan salur darah di mana sel endothelial(sel dinding salur darah) terus membahagi di luar yang normal. Menurut akidah umat Islam, sesuatu itu terjadi pasti ada sebabnya dan semuanya adalah tanda yang menceritakan sesuatu.

Menurut satu teori, tisu di sekitar kawasan hemangioma itu tidak mendapat oksigen yang cukup lalu salur darah pun membuat saluran yang lebih bagi mencukupkan bekalan oksigen. Nasihat saya adalah berbekam di kawasan leher dan bahu beberapa sesi bagi membaiki sumbatan yang ada pada salur darah di samping mengambil Quranic Food. Minyak zaitun juga boleh di sapu. Berkenaan memotong tangan kurniaan Allah adalah perbuatan yang merugikan sedangkan Allah telah berjanji adanya kesembuhan yang telah dicipta-Nya. Nauzubillah. Wallahu a'lam.

Sumber: Olive House Medic & Business.

More info  https://www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!