Tuesday 10 February 2015

Soalan Masalah Urin Asid Tinggi Dalam Air Kencing

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Urin Asid Tinggi Dalam Air Kencing)

Assalammu'alaikum doktor. Seorang pengguna MZ amal 3 botol MZ dengan konsisten seperti yang disarankan. Apabila membuat pemeriksaan air kencing, didapati protein keluar dan urine asid dalam badan pesakit tinggi. Bolehkah doktor perjelaskan masalah ini? Baik atau tidak baik?
 
Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Protein yang melalui buah pinggang tidak akan ditapis keluar kerana molekulnya yang besar. Kerana itu, jika protein terdapat di dalam air kencing, ia bermakna terdapat kebocoran pada penapis buah pinggang. Ianya petanda berlaku proses radang pada buah pinggang seperti glomerulonephritis atau komplikasi dari darah tinggi dan kencing manis. Rawatan biasa ialah merawat puncanya seperti darah tinggi menggunakan angiotensin receptor blocker (ARB) atau angiotensin converting enzyme (ACE) dan bagi sesetengah kes menggunakan steroid bagi menghentikan proses radang.

Bagi rawatan alami, kurangkan makanan berprotein serta garam yang tinggi. Makan sayuran dan buahan yang mengandungi anti-oksida yang tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan radang bagi buah pinggang.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Uric acid dalam darah yang tinggi menunjukkan terlalu banyak inflamasi sedang berlaku. Proses inflamasi akan memusnahkan sel yang rosak dan kemudian membaiki dengan syarat cukup segala khasiat yang diperlukan  olehnya. Apa yang boleh saya nyatakan ini adalah keadaan yang baik. Teruskan amalan ini di samping sangat perlu menjaga pemakanan. Janganlah kita mengambil makanan al-Quran (amar maaruf) dan meneruskan amalan pemakanan yang buruk (meninggalkan nahi mungkar) dan lakukanlah bekam sebulan sekali. Wallahu a'lam.

Sumber: Olive House Medic & Business.

More info  https://www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!