Saturday 12 December 2015

Soal Jawab Berkaitan Penyakit Kawasaki dan QuranicFoods

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Penyakit Kawasaki):

Assalamualaikum doktor. Saya hendak bertanya mengenai anak saya ini yang menghidapi penyakit Kawasaki dan telah melakukan treatment imunoglobin dan aspirin. Cuma hendak bertanya, bagaimana cara untuk mengamalkan Quranic Food yang betul untuk kes ini dan saya masih menyusu anak saya. Mohon pencerahan dan terima kasih.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Kawasaki disease adalah penyakit auto-imun yang menyebabkan radang pada salur darah yang biasa menyerang kanak-kanak. Simptomnya ialah demam diikuti:

1)       - Merah pada bibir dan bahagian dalam mulut.
2)      - Bintik merah pada badan.
3)      - Bengkak dan merah pada tangan.
4)      - Merah pada konjunktiva mata.
5)      - Bengkak pada kelenjar.

Rawatan perlu diberi pada peringkat awal agar radang salur darah tidak melibatkan jantung yang membawa kematian. Antara rawatannya ialah immunoglobulin,steroid dan aspirin. Olive oil boleh membantu penyembuhan dengan mengurangkan keradangan pada salur darah serta membetulkan sistem imun badan.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Penyakit kawasaki adalah nama yang diberikan kepada penyakit di mana penghidapnya mengalami radang dalam salur darah arteri juga melibatkan nodus limfa, kulit dan membran mukosa di dalam mulut, hidung dan tekak. Kunci kepada perawatannya adalah mengelakkan terjadinya radang dan mempercepatkan penyelesaian proses radang yang sedang berlaku seterusnya mempercepatkan proses kesembuhan. Jauhkan anak dari sebarang bahan kimia baik dari segi susu formula, mandian, losyen dan minyak bayi yang digunakan. Jika ibu menyusukan bayi, ibu juga harus menjaga perkara yang sama. Jaga makan dan bahan kosmetik yang digunakan. Kembalilah kepada cara hidup semulajadi. Melabur kepada pembelian makanan organik. Elak bahan kimia 100% atau sekurang-kurangnya mempunyai niat sebegitu. Semua Quranic Food mempumyai efek anti radang terutamanya Olivie Plus 30x. Cara mengamalkannya adalah dimulai dengan dos kecil dan dinaikkan sedikit demi sedikit. Untuk bayi eloklah diamalkan oleh ibunya. Namun sapuan secara luaran boleh dilakukan pada bayi dengan dicairkan dengan sedikit air. Wallahu a'lam.

Sumber: Olive House Medic & Business.
www.QuranicFoods.com
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!