Saturday 15 March 2014

Minyak Zaitun sangat membatu Penyusuan Susu Ibu.


Minyak Zaitun & Penyusuan Susu Ibu.
Lets Like www.facebook.com/QuranicFoods

Vitamin E dalam darah ibu adalah tertumpu di kelenjar payudara dan sebagainya, semasa penyusuan. Ibu terus membekalkan vitamin E. Ia adalah penting untuk mengekalkan tahap vitamin ini semasa penyusuan.

Vitamin E juga disyorkan untuk bayi pra-matang dan baru lahir dengan kegagalan buah pinggang atau pankreas kerana kesan yang menggalakkan ia pada sistem hepatobiliari.

Tetapi minyak zaitun bukan sahaja menyediakan asid lemak yang cukup penting untuk perkembangan kanak-kanak yang baru lahir bahkan nisbah asid linoleik asid linolenik ( asid lemak ) adalah sama dengan susu ibu.

Kesan berfaedah asid oleik berlangsung selepas mengandung. Selain disimpankan keberkesanan dalam mencegah hypercholesterolaemia dan aterosklerosis, yang merupakan satu proses yang boleh bermula pada zaman kanak-kanak , asid oleik juga nampaknya memberikan kesan positif kepada pertumbuhan dan mineral tulang dan perkembangan semasa bayi.

Keperluan Pemakanan:

Semasa mengandung dan menyusukan bayi adalah dinasihatkan untuk mengambil lebih banyak lemak, terutamanya lemak tidak tepu , di samping mengurangkan lemak tepu dan kolesterol sejauh mungkin. Garis panduan pemakanan umum perlu diikuti dan pengambilan kalori perlu dikawal untuk mengelakkan berat badan yang berlebihan.

Kanak-kanak berusia bawah 3 tahun mempunyai keperluan pemakanan yang berbeza untuk kanak-kanak zaman ini . 40% daripada tenaga yang diambil datang daripada lemak , sama ada di dalam susu ibu atau mana-mana jenis lain susu.

Ia adalah disyorkan untuk mengekalkan corak pemakanan ini dan untuk memastikan bahawa tenaga dan pemakanan pengambilan meliputi keperluan pembangunan kanak-kanak.

InsyaAllah.

*Hubungi kami untuk tempahan & penggunaan pati Minyak Zaitun sebagai pemakanan harian di 0175750810 [sms,whatsapp]

Lets Like www.facebook.com/QuranicFoods Quran foods are based only on foods which are in Paradise. In fact, Quran foods will help you loose weight and are best for your health and will keep you disease free.


Jom dapatkan info QURANIC FOODS & Makanan Sunnah.. Jom like www.facebook.com/QuranicFoods
More info www.QuranicFoods.com

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!