Friday 28 March 2014

Panduan Mengenali Minyak Zaitun Terbaik

OLIVE HOUSE Lagenda Heights

CARA MENGENALI MINYAK ZAITUN YANG BERKUALITI

Minyak zaitun atau olive oil merupakan lemak yang diperoleh dari buah zaitun, yang berasal dari Mediteranian. Minyak dihasilkan dengan cara menggiling seluruh butiran zaitun, kemudian diekstraksi dengan mesin atau bahan kimia.
Ada berbagai macam jenis minyak zaitun, seperti extra virgin olive oil, refined olive oil, dan olive-pomace oil. Kualiti terbaik minyak zaitun adalah extra virgin olive oil. Minyak jenis ini dipercayai mampu meningkatkan kesehatan jantung dan menurunkan risiko beberapa jenis kanser.
Menurut Nicholas Coleman, spesialis olive oil di New York City, minyak zaitun harus segar untuk mempertahankan manfaat kesehatannya.
“Walaupun dihasilkan dari produsen terbaik dunia, jika minyaknya sudah lama, Anda tidak akan memperoleh manfaat kesehatan apa pun,” ujar Coleman.
Untuk mendapat kualiti yang baik, Anda harus memperhatikan bila minyak zaitun diproduksi, jenis minyak zaitun yang akan dibeli, dan dari mana minyak zaitun berasal.
“Ketika Anda mencicipi minyak zaitun berkualiti baik, Anda akan merasakan sensasi pedas di bagian pangkal tenggorokan setelah mencicipinya,” ujar Coleman.
Menurutnya, rasa pedas ini menunjukkan kandungan antioksidan dalam minyak zaitun.
“Semakin Anda merasa ‘terbakar’ di tenggorokan, kandungan antioksidan dalam minyak zaitun tersebut semakin tinggi. Hal ini baik untuk kesehatan tubuh,” tutur Coleman.
Daerah Tuscany, Puglia dan Sicily di Italia memiliki extra virgin olive oil dengan kandungan antioksidan paling banyak. Menurut Coleman, faktor harga juga penting untuk diperhatikan.
“Minyak zaitun berkualiti baik harganya mahal, kerana produsen harus mengambil buah zaitun dari seluruh dunia dan mengirimnya ke tempat-tempat tujuan,” ujar Coleman.
Coleman mengatakan, warna minyak zaitun tidak berhubungan dengan manfaat kesehatannya, tetapi warna botol minyak zaitun bisa mempengaruhinya. Ia menyarankan untuk memilih botol kaca atau kaleng yang gelap, sehingga minyak tidak mengalami degradasi dan oksidasi akibat cahaya.

“Ketika Anda memasak dengan minyak zaitun, pastikan memakai api kecil sehingga minyak hangat secara perlahan untuk mempertahankan kandungan antioksidan di dalamnya,” ujar Coleman.

Jangan terlepas peluang menjaga kesihatan dengan pemakan sunnah bersama kami di OliveHouse.. Jom dapatkan segera Pati Minyak Zaitun Asli Unfiltered
Assalamualaikum..sekadar perkongsian dari Kajian Moden.. ia telahpun disebut keistimewaanya di dalam alQuran dan hadis.. Extra Virgin Olive Oil dapat membantu Kesihatan tubuh dalam banyak aspek..dari penyakit biasa sampailah ke tahap kanser! TAPI PASTIKAN dapatkan yg UNFILTERED dan DIMAKAN SECARA TERUS tidak dimasak..
View more www.QuranicFoods.com
www.facebook.com/QuranicFoods
more info Sms, Whatsapp 017 5750810

1 comments:

  1. assalamualaikum... sakit jantung leh amal olive oil x...

    ReplyDelete

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!