Monday 7 July 2014

Rawat Masalah Neofrotik Sindrom dgn Pati Asli Minyak Zaitin

Soalan dari pelanggan (Masalah Neofrotik Sindrom):

Assalamu'alaikum doktor. Saya mempunyai anak lelaki yang menghidap penyakit neofrotik sindrom. Mula dikesan sejak berumur 3 tahun dan sekarang berumur 7 tahun. Apakah cara atau alternatif lain yang boleh saya lakukan bagi mengurangkan pengambilan ubat prednisolone. Untuk makluman doktor, anak saya akan relapse apabila penurunan dos kepada 2 1/2 biji. Apakah produk makanan sunnah sesuai untuk sakit anak saya? Terima kasih.

Jawapan Dr Hafizah:

Wa'alaikumsalam.

Nephrotic syndrome: Keadaan di mana buah pinggang telah menapis keluar protein secara berlebihan menyebabkan protein rendah dalam darah dan ini mengganggu tekanan osmosis menyebabkan bengkak pada wajah dan seluruh tubuh.

Bila steroid digunakan dalam rawatan, kemungkinan besar penyebabnya adalah radang pada sel buah pinggang. Steroid diberikan untuk menghentikan radang ini. Namun, kalau kita berhentikan radang, penyembuhan takkan berlaku kerana radang berlaku biasanya bersebab. Jika radang dihentikan dan sebab tidak dihilangkan, kemusnahan sel buah pinggang akan terus berlaku.

Minyak zaitun akan membantu meningkatkan sistem imun bagi membaiki sel buah pinggang cuma, semasa proses baikpulih, sel ini mungkin akan menyebab terjadinya gejala2 seperti kenaikan tekanan darah, kencing berdarah dan pembengkakkan sementara. Namun, haruslah istiqamah dan kesan ini boleh dikurangkan dengan berbekam.

Antara lain yang boleh diamalkan adalah 1 sudu minyak habbatus sauda asli dicampur 1 sudu madu asli setiap hari. Pastikan makanan dia dimasak rapi menggunakan api kecil. Gorengan menggunakan minyak kelapa atau minyak zaitun. Banyakkan buah-buahan dan sayuran segar, kurma, buah teen dan lain-lain.

# Sumber: Olive House Medic & Business.

Membantu Kesihatan tubuh dalam banyak aspek. TAPI PASTIKAN dapatkan yg 100% asli serta Organic.
more info Sms, Whatsapp 017 5750810
www.QuranicFood.com or www.facebook.com/QuranicFoods

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!