Tuesday 2 December 2014

Psiriasis Sakit kulit semakin gatal vs minyak zaitun dr salman

*sakit kulit info tambhn dr salman
Soalan Dari Pelanggan (Masalah Psoriasis + Semakin Gatal)

Assalammu'alaikum doktor. Boleh tolang bagi pencerahan kerana saya mengalami penyakit kulit Psoriasis dan setelah saya mengambil Olive House Turki dan Olivie Plus 30x Morocco, kulit saya semakin gatal dan kemerahan atau perlukah ditambah pengambilan dengan Sari Cuka Buah Teen atau tidak perlu?

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Memang seperti yang dijangka, pesakit Psoriasis akan merasakan simptom yang lebih teruk disebabkan proses inflamasi akan bermula. Apabila proses ini berakhir, kesembuhan akan terjadi secara sunnatullah nya. Cuka Teen memang patut diambil bagi membantu mengalkalikan darah dan boleh ambil 3 kali sehari bersama madu atau tanpa madu juga. Wallahu a'lam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Psorias berasal dari perkataa Greek iaitu ‘psora:gatal dan sis:keadaan’ yang menggambarkan keadaan penyakit kulit tersebut. Ianya terbahagi kepada 5 jenis dan jenis paling utama berbentuk plak iaitu selaput putih pada kulit membentuk sisik. Puncanya dikatakan dari oxidative stress dan biasanya ia berkait rapat dengan penyakit kanser, jantung dan ulser usus. Olive oil sangat baik untuk merawat penyakit ini dari dalam dan luar kerana ia menyingkirkan radikal bebas serta mengurangkan selaput dari kulit dengan melembabkannya secara alami. Keadaan yang bertambah teruk tersebut mungkin bukan berpunca dari olive oil itu sendiri tetapi dari pemakanan harian yang mengandungi pelbagai pencemaran serta radikal bebas. Ubah semua pemakanan kepada jenis organik serta jauhi udara yang tercemar terutamanya di bilik tidur kerana majoriti penyakit kulit dan alergi bertambah akibat tilam yang tercemar.

Sumber: Olive House Medic & Business.

More https://www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!