Friday 18 August 2017

Jeragat Vs Minyak Zaitun

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Jeragat):

Assalamualaikum doktor. Apakah makanan sunnah yang dapat membantu masalah jeragat yang dipercayai berpunca dari  ketidakseimbangan hormon. Minta bantu jawab doktor. Adakah Quranic Food dapat merawat masalah jeragat?

Jawapan Dari Dr. Salman:
Wa’alaikumsalam. Jeragat berlaku akibat sel-sel kulit yang mati bergabung dengan minyak yang dihasilkan oleh kelenjar sebum menyebabkan terhasil bintik-bintik hitam pada kawasan yang berbulu halus seperti muka. Rawatannya adalah melalui pencegahan dengan mengamalkan menyapu muka dengan cuka teen bagi memecahkan jaringan minyak pada muka serta mengelakkan penyumbatan liang roma.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:
Wa’alaikumsalam. Masalah jeragat adalah disebabkan rangsangan kepada pigmen melanin yang biasanya disebabkan hormon estrogen dan progesteron. Untuk masalah ini, puan harus memeriksa semua bahan kosmetik yang diletakkan di wajah dan seluruh badan dan pastikan ianya tidak mempunyai bahan kimia yang boleh bertindak umpama estrogen dalam badan kita seperti paraben dan phalates. Saya amat menggalakkan pemakaian produk semulajadi tanpa bahan kimia, Elakkan semua xenoestrogen seperti pil perancang keluarga, BPA dan PCB. Banyakkan pengambilan Quranic Food terutamanya jus delima.

Rajin-rajin melakukan 'scrub' wajah dengan bahan-bahan semulajadi seperti kopi, serbuk teh atau hampas buah-buahan. Scrub wajah elok dilakukan selang sehari. Minyak zaitun boleh disapu di seluruh wajah sebelum tidur.  Bekam di bahagian muka juga amat digalakkan. Pastikan berjumpa dengan pembekam yang berpengalaman.

Sumber: Olive House Medic & Business.
.
More info view
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Page www.facebook.com/QuranicFoods
www.wasap.my/60175750810 Ustaz Zaki 

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!