Thursday 5 June 2014

Kenapa buah teen kering perlu jadi amalan harian?

Soalan dari pelanggan(Buah Teen terhadap kesihatan):

Kenapa buah teen kering perlu jadi amalan harian? Apakah kandungan penting didalamnya sehingga ia perlu diamalkan setiap hari? Terima kasih.

Jawapan Dr Hafizah:
Buah tin kering di cadangkan agar diambil setiap hari demi tubuh badan ciptaan Allah ini...kalau dilihat buah tin ini sangat unik kerana ia mengandungi khasiat buah dan biji..buah-buahan dan biji-bijian yg Allah sebut kan dalam Quran..kedua2nya ada pada buah Tin..  Dan ianya amat mudah di makan..kalau di banding kan dengan buah.. delima yg juga dimakan dengan bijinya (bagi yg boleh)...
Jadi secara umum..dalam kesibukan harian manusia hari ini..di mana makanan bukanlah sesuatu yg utama harus di fikirkan. ..mengkomsumsi buah tin adalah cukup untuk keperluan tubuhnya kerana bukan sahaja kaya vitamin dan mineral malah juga asid lemak essential dan pelbagai lagi komponen fitokimia. .
Ia bukan sahaja makanan malah suatu ubat yang cukup lengkap dengan efek antioksidan, anti kanser, antibakteria, anti fungus,  menurunkan gula dalam darah, melindungi hati dari kerosakan, menurunkan paras lemak merbahaya,menurunkan demam dan banyak lagi efek yang sudah pun di kaji. ..
Maka apakah ini semua menyebabkan anda masih mahu bertanya apakah perlunya mengambil buah tin setiap hari? 
Itu baru khasiat buahnya ....daun nya lebih hebat lagi dan untuk pengetahuan anda..universiti tempatan dan antarabangsa sibuk mengkaji khasiat daun tin yang mampu digunakan utk penyakit TB (tuberculosis) , membunuh virus herpes, merangsang sistem imun dan membantu sistem pembekuan darah.

Sumber: Olive House Medic & Business 

Sms.whatsapp 0175750810
Like www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com

^_^

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!