Sunday 1 June 2014

Minyak Zaitun Rawat Obesiti / Gemuk

 
Soalan dari pelanggan:
Ada customer tanya masalah obes mcm mana. Bagaimana caranya. Utk obesiti prdk apa yg tbaik utk d amalkn n cara mkn or minum?

Jawapan Dr Hafizah:
Obesiti:
Sebelum dikuruskan badannya amatlah elok jika dikuruskan nafsu nya terlebih dahulu... 
Pengurusan nafsu di mulai dengan memahami hakikat dunia disisi Allah ..maka dengan mengetahui jijik dan hinanya dunia maka jiwa kita tidak akan terlalu mendambakannya...
Setiap kali melihat makanan yg sedap ingat lah bahawa "makanan ini hanya akan menjadi racun di tubuh saya. .sedangkan hakikatnya saya hanya memerlukan sedikit, wahai si polan(sebut nama sendiri) sabar lah kamu kerana Allah bersama org2 yang sabar"
Banyak org mengadu kerap lapar..maka dia kerap makan..

Sebenarnya setiap sel badan mengkehendaki nutrisi utk terus bekerja...namun setiap kali kita lapar..sekiranya kita makan makanan yg tidak thoiyyibah lagi buruk maka yg kita dapat hanya lah rasa kenyang sedangkan sel kita kebuluran. ..maka mereka akan meminta lagi  ..Dan kita akan berasa lapar lagi...Dan kita akan makan lagi...begitulah seterusnya..

Makanan yg mengandungi bahan kimia bukan  sahaja mengenyangkan malah juga memusnahkan vilus2 pencernaan kita sedikit demi sedikit...maka apabila vilus2 ini musnah..usus kita akan menjadi lemah dan berlakulah ketidakseimbangan penyerapan makanan..Dan terjadi lah kegemukan..      
Minyak zaitun patut di amalkan 2 sudu besar pagi dan malam demi membaiki usus yg rosak..Sepatutnya usus yang sihat dapat menghalang seseorang dari menjadi gemuk atau terlalu kurus...jadi langkah pertama adalah membaiki usus..dengan minyak zaitun dan juga madu..

Antara tips yg boleh diamalkan adalah menggantikan makan tgh hari dengan buah kurma  atau buah tin... hidangan sarapan dan makan malam (dalam pukul 7-8pm) diambil. 

Cuba amalkan sunnah Rasulullah di setiap amalan harian kita...bersugi sebelum setiap lepas solat, makan buah sebelum mkn nasi, suap an dengan 3 jari(suap an yg kecil)., kunyah lama2 agar enzim amylase dapat melakukan tugasnya mencerna karbohidrat dengan sempurna  sebelum makanan bergerak ke perut..
Sapu kan mz ke seluruh badan sebelum tidur setiap malam...

Insya Allah. ..biasanya akan turun berat badan 10kg seminggu sampai lah kepada berat ideal kita...
Paling penting banyakkan melakukan kebajikan dan mengharapkan keredhaan Allah..

Sumber: Olive House Medic & Business

Harga runcit rm39.90 pos rm6.10 semenanjung.
Borong RM408 sedozen *free pos semenanjung.
Sms.whatsapp 0175750810
Like www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
^_^

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!