Thursday 19 June 2014

Minyak Zaitun rawat Bayi 3 bulan masalah kulit

Soalan Dari Pengguna:

Assalammu'alaikum doktor. Bagaimanakah rawatan yang sesuai untuk bayi umur 3 bulan yang mengalami masalah kulit alergik, gatal? Kaedah menyapu MZ atau minum, yang mana lebih baik?

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa'alaikumsalam. Untuk bayi umur 3 bulan, sapulah MZ ke seluruh badan dan boleh juga cairkan dengan air sebelum disapu. Ibunya boleh amalkan meminum MZ sekurang-kurangnya, 2 sudu sehari agar khasiat dapat sampai ke bayi melalui penyusuan susu ibu.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa'alaikumsalam. Alergi/Ekzema/Resdung:

Alergi berlaku sebagai tindakbalas tubuh kepada alergen. Alergen dilihat oleh tubuh sebagai bendasing yang mesti disingkirkan, maka berlakulah allergic reaction seperti gatal dan bengkak pada sistem yang terlibat. Tiada rawatan bagi penyakit ini dan doktor biasanya memberi ubatan antihistamin bagi mengurangkan tahap histamin yang membawa kepada simptom di atas.

Kandungan oleocanthal di dalam olive oil mempunyai natural anti inflammatory + antioksidan + vitamin E yang menstabilkan sistem imun tubuh agar lebih toleran kepada bahan yang di anggap bendasing tersebut seterusnya mengawal perkembangan alergi. Dari luaran, ianya berfungsi sebagai pelembap kepada kulit yang terlibat dengan ekzema.

Bagi bayi, tidak sesuai menyapu secara terus kepada kulit kerana lapisan pelindung yang tidak terbentuk dengan sempurna. Cairkan dengan air sebelum menyapu kepada kulit bayi. Pengambilan juga ialah melalui pemakanan ibu yang akan dirembes melalui susu ibu.

Tambahan maklumat untuk dos pengambilan:

Alergi - 1/4 gelas air + 1 sudu olive + 1 sudu madu - guna sebagai losyen dan biarkan kering selama 3 jam sebelum bilas.

Sumber: Olive House Medic & Business.

Telah terbukti! Dengan kajian Makmal. Serta testimoni yg pelbagai..
Perkongsian dari Kajian Moden.. ia telahpun disebut di dalam al Quran.. sarjana dan saintis barat mengkajinya dengan teliti dan menamakannya SUPER FOODS dan FOODS AS MEDICINE.. kita amalkannya sebagai www.QuranicFoods.com makanan disebut didalam al Quran..juga makanan penghuni syurga..
ia dapat membantu Kesihatan tubuh dalam banyak aspek. TAPI PASTIKAN dapatkan yg 100% asli serta Organic.
more info Sms, Whatsapp 017 5750810
www.QuranicFood.com or www.facebook.com/QuranicFoods

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!