Saturday 31 January 2015

Minyak Zaitun & Quranic Foods bantu masalah cyst

Soalan Dari Pelanggan (Masalah Ovarian Cyst Membesar)

Assalammu'alaikum doktor. Saya ingin bertanya, saya ada ovarian cyst yang semakin besar dan Dr. Kevin ini mencadangkan untuk buang rahim bagi mengelak masalah berulang. Doktor kata itu punca dari jangkitannya. Saya juga ada amalkan pati Olivie Plus 30x dan keadaan masih sama, mungkin ada pemakanan saya yang kurang betul. Mohon pencerahan dari doktor.

Jawapan Dari Dr. Hafizah:

Wa’alaikumsalam. Masalah ovarian cyst berkaitan jangkitan yang digalakkan buang rahim biasanya dinamakan PID (Pelvic Inflammatory Disease). Dalam kes ini ianya mungkin disebabkan masalah endometriosis kronik yang kemudiannya mendapat jangkitan. Biasanya dalam kes inflamasi kronik ini, kesembuhan agak lambat dan perlu bersabar. Saya cadangkan Quranic Food diambil dan pada masa yang sama berbekam secara kerap seminggu sekali agar kesan penyembuhan dapat dihadapi dengan mudah. Semua penyakit ada ubatnya kerana dalam badan kita sendiri ada sistem homeostasis yang sentiasa membaiki apa yang rosak. Wallahu a'lam.

Jawapan Dari Dr. Salman:

Wa’alaikumsalam. Ovarian cyst berlaku apabila terdapat kantung mengandungi cecair di dalam kilang telur ovari. Ianya tidak menjadi masalah jika saiznya kecil dan tidak menyebabkan symptom akibat tertekan kepada organ sekeliling seperti kerap kencing, sukar membuang air besar atau ganguan hubungan seksual. Ovarian cyst terbahagi kepada functional cyst iaitu saiznya berubah disebabkan hormone atau non-functional cyst yang tidak mengecut malah boleh membesar. Sekalipun ia bukan sejenis kanser, doktor akan mencadangkan pembedahan bagi membuang cyst yang membesar serta memberikan symptom. Amalkan olive oil dan fig vinegar dan dalam masa yang sama, cuba dapatkan konsultansi kesihatan dari pakar sakit puan. Jika terdapat petanda cyst tersebut pecah (kesakitan perut yang kuat secara tiba-tiba diikuti demam dan muntah). Sila dapatkan rawatan kecemasan.

Sumber: Olive House Medic & Business.
More info  https://www.facebook.com/QuranicFoods
Web www.QuranicFoods.com
Blog www.oliveasli.blogspot.com
Sms.whatsapp 0175750810 [us Zaki]

0 comments:

Post a Comment

Certificates

Certificates

Peluang Jana Income di Coway Sebagai Dropship Coway / Agen Part Time Coway / Agen Full Time Coway



Best Jadi Agen Coway

-Tak Perlu Beli Stok (Syarikat Coway Sediakan Stok untuk anda)

- Penghantaran Produk Coway, Pemasangan, Servis semua dibuat oleh Syarikat)

-Tak Perlu Belian Maintain

-Komisyen Tinggi

-Masa kerja Fleksible

-Pelbagai Bonus/ Insentif


Jom hidupkan amalan QuranicFoods Makanan Sunnah.. Jom Like

_

Jom view | ||QuranicFoods!